Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשרת טיימינג תקולה -התנהלות מול צ'מפיון מוטורוס


ronlado
שימו לב! השרשור הזה בן 3473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעבר סייעתי לשני חברי פורום בנושאים דומים. בשל ניגוד עניינים כבר לא אוכל לעזור, אבל מכתב מנוסח היטב מעורך דין עוזר להזכיר מי שילם למי ומי צריך לשרת את מי, מונח שקצת אבד פה, בארץ הניצול הצרכני.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עדכון - נשלח מייל לרשות ההגבלים העסקיים .אפיץ אותו גם לעיתונות וגם לצ'מפיון מוטרוס . אעדכן כשאתבשר על תגובה .

לפי מה שאני קורא בפורום, צ'מפיון עברה שנה קשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפורום, הרבה יותר משנה.

במציאות, מוכרים בלי הכרה, וביוקר.

 

לזכותם ייאמר ש-VAG סירבו להכיר בתקלת ה-DSG הרבה זמן, בכל העולם.

לחובתם, הסיפורים החוזרים ונשנים על חוסר המוכנות לטפל בתקלת הייצור שנידונה כאן, תוך ניסיונות קודם כל לגבות תשלום מלא (גם במוסכי יבואן!)... בו נגיד, לא מציגים אותם באור חיובי.

 

מישהו יודע מה אומר החוק לגבי חובה (אם בכלל) לטפל במוסך מורשה יבואן, כדי לקבל שירות בתקלה מוכרת (יענו, כזו שלרכבים אחרים תיקנו), אבל שלא במסגרת האחריות?

כלומר, האם העובדה שצ'מפיון מכירים בעובדה שמדובר בתקלה בייצור ברכבים שמטופלים ע"י הרשת שלהם, מחייבת אותם להתייחס אליה כך גם אצל רכבים שלא מטופלים אצלהם?

 

הפנייה להגבלים עסקיים, צעד מעניין.

אני חשוב שהרשות להגנת הצרכן היא כתובת יותר אפקטיבית.

הוצאת מכתב מעו"ד, עוד יותר אפקטיבי.

 

בהתנהלות מול גופים צריך לזכור, הם הרבה פעמים יעדיפו לשלם לאחד מאשר לקבל על הראש פסק דין שייתפוס מכאן והלאה לגבי כולם (אפילו אם הוא לא תקדימי). דוגמא שלא מהעולם העסקי: המשטרה, משבש הלייזר ומשפטים על "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו".

ברגע שיחשבו שהולכים איתם עד הסוף... ייתקפלו.

 

ושוב, העובדה שגררו אותו למוסך שלהם על מנת להכניס אותו להוצאה נוספת ולסגת מהאחריות - באמת מעשה לא ישר (בכפוף לזה שכך אכן היו פני הדברים, כמו שרון ופותח השרשור כתבו).

פליקס זה מוסך נחמד, הם לא צריכים לשתף פעולה עם זה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר דברים.

1 - בנוגע לאחריות באופן כללי, כדי לשלול קבלת אחריות יבואן\יצרן חייב להוכיח שעצם זה שהרכב לא טופל במוסך מורשה נגרם הנזק השולל קבלת האחריות ובתנאי שהרכב טופל ע"י חלקים מקוריים ולפי מפרט היצרן במוסך מורשה משרד התחבורה.

לדוגמה: באם טיפלת אצל רון מיומו הראשון לש הרכב לפי המפרט ובחלקים מקוריים והלכה לך שרשרת בתקופת האחריות אזי היבואן\היצרן לא יכול להיתנער מאחריות כי אין שום קשר בין לזה שהרכב טופל לא במוסך היבואן.

מקרה מעניין, אחד מעורכי דין שאני עובד איתו ייצג לקוח בבית המשפט כי רכבו טופל לא במוסך המורשה (לא קשור לצ'מפיון) ונזקק לתבוע אחריות. במוסך סירבו לתת שירות בטענה שלרכב הייתה נחוצה עדכון תוכנה וכי עדכון זה היה מונע נזק ובגלל שלקוח לא טיפל במוסך מורשה אז העדכון לא בוצע ובמצטבר זה גרם לנזק. על זה בית משפט פסק חד משמעי שבאם יש עדכון חשוב על היבואן להודיע למבוטח מבלי קשר איפה מטופל ברכב ובכלל פסל קשר לבין תיקון במסגרת שיפור התכנון המקורי(ריקול\קומפיין)לבין החזקה שוטפת של הרכב ועל כך חייב את היבואן במלאו התביעה כולל הוצאות משפט והצמדות לפי חוק.

במקרה זה, קצת מסובך כי הרכב כבר לא באחריות וגם לא בזו של רצון טוב, אך עדיין הכשל מוכר ואף מודעים בו גם אצל יבואן וגם אצל היצרן לכן יש פה קייס, ודי מוצק, אם לא באופן מלא אז לפחות באופן חלקי לדעתי.

עוד משהו שראוי לחדד שזה שמקרים מסוג זה פחות היבואן אלא היצרן מחליט, אבל עדיין כנציג היצרן הוא צריך לשאת באחריות.

האם ניסית לדבר עם צ'מפיון ישרות ולא עם המוסך שהוא מורשה ולא הראשי? לפעמים זה עוזר ולראיה, יש לי לאון והתקלקל מנעול חשמלי בתא המטעון ( גם זה קורה לא מעט) הרכב כבר היה בשנת רצון הטוב ולא באחריות הממשית, פניתי למוסך מורשה ושם נאמר לי חד וחלק על ידי מנהל המוסך ש"חבל לך על הזמן" לא מאשרים וחבל שתיסע עם תא מטען פתוח והציע תיקון שהסתכם בכ 750 ש"ח. לא וויתרתי ופניתי ישרות לצ'מפיון ולמחרת קיבלתי תשובה שם משתתפים ב 70% מהעלות, כשהבאתי את הידיעה למנהל אותו מוסך ששם זה טופל בסוף, אמר שיש לי "מזל"....

בשורה תחתונה, פנה לצ'מפיון, אל תוותר, עזוב את פליקס במנוחה (כמו כן במקרים מסוג זה העצה שלי לגרור לראשי), תעשה רעש ותציג בקיעות בנושא ( שיוכיחו שכשל שיצרן מודע עליו נגרם כתוצאה מטיפול לא במוסכי היבואן ושאתה מודע לכשל שהוא גלובאלי). פנה לנציגת הצ'מפיון פה בפורום. אני מאמין עם קצת לחץ מצידך אם לא את כל הנזק לפחות החלק הארי ממנו תוכל להחזיר. אל תוותר!!! ולמען כולנו תמישך לעדכן את השרשור.

המון בהצלחה חבר.

עריכה אחרונה על ידי v.ch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא באחריות ממזמן, אז הם לא חייבים לתת לו שירות מלא.

אם כבר החלטתם לפעול מתוך רצון טוב, תפעלו מרצון טוב. למה להראות כאילו אתה בא לקראת הלקוח ועוד מפנה אליו אצבע מאשימה.

 

טוב עשית שלא נשארת לטפל במרכזי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי צמפיון היא החברה עם השירות הכי מחורבן בתחום הרכב בארץ,וזה לא שלרכבים שלה אין תקלות..

חבל שאנשים ממשיכים לרכוש את הרכבים שלה,מבלי להיכנס לאיכות הרכבים,רק בגלל כזה גועל נפש לא הייתי מתקרב לרכבים שלה.

 

אולי זו דווקא איכות (אמינות) הרכבים הירודה בעליל שגורמת לצ'מפיון להיות במגננה (..מתקפה) ?

 

אין חולק שפולקסוואגן, אאודי וסקודה מציגים בדרך קבע שורה רצינית מאוד של תקלות, מהן סדרתיות ומהן ייחודיות:

זה ניכר לא רק בסקרים הבינ"ל הגדולים אלא גם בהתרסקות במחירון ובהנחות שנותן היבואן כבר ברכישה.

 

אני לא בטוח שיש יבואנים רכים ויבואנים קשים, כולם כנראה אנשים טובים שיודעים ורוצים למכור,

זה כמו השם הלא טוב שהיה לקרסו בעבר (אולי גם היום, לא עקבתי) :

זה קורה ליבואנים שהרכבים שלהם מתפרקים.

 

אני כאדם יחיד שרק נחשף אישית יכול לתת מדד זעיר ונטול כל חשיבות סטטיסטית,

אבל את כמות הדרעק שראיתי שאנשים סביבי אכלו מהרכבים הנ"ל (שם את היבואן בצד)

לא חשבתי שאראה כבר בתעשיית הרכב בתקופתנו המתקדמת. כל מיני דיבורים על תקלות שאני זוכר מהאייטיז

מככבים גם היום אצל כל הרכבים הנ"ל. לא חשבתי שב2014 ילכו גירים, טיימינגים, קליפרים בפסאט,

חלונות חשמל, נורות התראה שלא ניתן לכבות, וכך הלאה גם בשרשורים בפורומים בארץ ובחו"ל.

 

בעיות שיצרנים רציניים התגברו עליהן לחלוטין כבר בסוף שנות השמונים, די מבזה.

 

כן, כיף לשבת באאודי, הכל יפה ומהודק ונעים, אבל רכב נועד בראש ובראשונה להניע בבוקר, כל בוקר :

ויודע כל בעל אאודי כמה מפחיד ללחוץ אותה טיפה , למשוך קצת טורים ולעייף את הגיר,

ולמחרת להגיע למוסך עם כל מיני צינוריות שהתנתקו ורעשי מנוע מפחידים, נזילות ורעידות כי הרכב מעפאן ומתפרק.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא באחריות ממזמן, אז הם לא חייבים לתת לו שירות מלא.

 

אני בכלל לא בטוח במקרה ומדובר בייצור פגום, שהוכר ע"י היצרן והיבואן ככזה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכלל לא בטוח במקרה ומדובר בייצור פגום, שהוכר ע"י היצרן והיבואן ככזה.

 

הייתה לי קורולה 03', יד שנייה ללא אחריות, התחילה לאכול קצת שמן מטיפול לטיפול : חוץ מזה נסעה פיקס.

 

בטיפול סיפרתי זאת למוסך, מילאו שמן וביקשו שאבדוק שוב.

 

חזרתי, אכן אכלה עוד, אמרו לי "אנחנו מזמינים לך מנוע חדש מיפן על חשבוננו", נודיע כשיגיע.

 

:shock:

 

כאן כבר הבנתי שכנראה הייתה תקלה סדרתית שטויוטה מודעים לה וככה הם לוקחים אחריות ומונעים באזז שלילי.

 

קראו לי כשהגיע המנוע, ביקשתי וגם צילמתי את מסמכיו רק בשביל לעיין לעומק אח"כ, וואללה מנוע חדש לגמרי מיפן, היו שם גם העלויות, מאוד יקר.

 

החליפו מנוע, דאגו לי לרכב חלופי בחצי מחיר מחב' השכרה, וזהו, יצא רכב חדש עם 0 ק"מ.

 

נמכרה במחיר מחירון אחרי שויתרתי לבחור נחמד על 1,000 מעל שרציתי. בכל זאת מנוע חדש, עם מסמכים, מה קרה.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר כתבתי בעבר בשרשור דומה:

 

"קיימת פסיקה שקבעה פיצויים לרוכשי מוצרים ולרבות רכבים שאירעה בהם תקלה לאחר גמר האחריות, בהסתמך על עילת אי התאמה לפי חוק המכר וכמובן צריך לבדוק כל מקרה לגופו. להלן סעיפים רלבנטיים מחוק המכר:

 

11. אי-התאמה

המוכר לא קיים את חיוביו, אם מסר -

 

(1) רק חלק מהממכר או כמות גדולה או קטנה מן המוסכם;

(2) נכס שונה או נכס מסוג או תיאור שונה מן המוסכם;

(3) נכס שאין בו האיכות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל או המסחרי או למטרה מיוחדת המשתמעת מן ההסכם;

(4) נכס שמבחינת סוגו, תיאורו, איכותו או תכונותיו אינו מתאים לדגם או לדוגמה שהוצגו לקונה, זולת אם הוצגו ללא קבלת אחריות להתאמה;

(5) נכס שאינו מתאים מבחינה אחרת למה שהוסכם בין הצדדים.

 

 

14. הודעה על אי התאמה

(א) על הקונה להודיע למוכר על אי-התאמה מיד לאחר מועד הבדיקה לפי סעיף 13 (א) או (ב) או מיד לאחר שגילה אותה, הכל לפי המוקדם יותר.

(ב) לא הודיע הקונה על אי ההתאמה כאמור בסעיף קטן (א), אין הוא זכאי להסתמך עליה.

 

15. אי-התאמה נסתרת

לא היתה אי-ההתאמה ניתנת לגילוי בבדיקה סבירה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיף 14, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה; אולם במכירת נכס-נד אין הקונה זכאי לחזור בו מן החוזה אם נתן הודעה כאמור לאחר שעברו שנתיים ממסירת הממכר, ואין הוא זכאי ליתר התרופות בשל הפרת חוזה אם נתן את ההודעה לאחר שעברו ארבע שנים ממסירת הממכר.

 

16. העלמת אי-התאמה

היתה אי-ההתאמה נובעת מעובדות שהמוכר ידע או היה עליו לדעת עליהן בעת גמירת החוזה ולא גילה אותן לקונה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיפים 14 ו-15 או בכל הסכם, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה.

 

17. הוראות נוספות בדבר ההודעה

(א) קונה המודיע על אי-התאמה יפרט אותה פירוט סביר ויתן למוכר הזדמנות נאותה לבדוק את הממכר.

(ב) ניתנה הודעת אי-התאמה בדרך המקובלת בנסיבות הענין, זכאי הקונה להסתמך עליה אף אם אחרה להגיע לתעודתה או לא הגיעה אליה כללה."

 

 

המקרה הנדון מתאים לסעיף 16 לחוק המכר, מלבד בעייתיות שמצריכה פרשנות, שאפרט מייד.

 

המוכר- צ'מפיון מוטורוס, ידע גם ידע על בעיות סדרתיות בשרשרת מותחן התזמון (אוו לכל הפחות הייתה צריכה לדעת) ולא גילה אותם לקונה- פותח השרשור.

 

ייתכן כי צ'מפיון לא ידעה על אי ההתאמה- הבעיות הנ"ל בשנת 2009 ואולם כאשר גילתה אותה בשלב מאוחר יותר, הייתה לה אז החובה לגלות אותה לרוכשי אותם הרכבים, על מנת שיוכלו לבצע טיפול מונע.

 

זאת כבר פרשנות שלי, הסעיף מדבר כאמור על ידיעה של המוכר על אי התאמה בעת עריכת החוזה ולא בשלב מאוחר יותר.

 

על פי סעיף 16 אין הגבלת זמן על מסירת הודעה על ידי הרוכש על אי התאמה, כמו בסעיף 15 המדבר על אי התאמה נסתרת תוך התייחסות לנכס נד- רכב, של שנתיים לביטול החוזה ושל ארבע שניים ליתר התרופות כגון תביעה להשבת כספי התיקון, תביעת פיצויי בגין עוגמת נפש, ירידת ערך, ביטול זמן וכיוצ"ב.

 

המחוייבות של הרוכש היא ביצוע טיפולים בהתאם להוראות היצרן, אין מחוייבות לבצע טיפולים דווקא במוסכים מורשים של היצרן.

 

להבנתי גם אם לא בוצעו טיפולים בהתאם לנהוראות היצרן ואולם הרוכש יכול להוכיח כי אין קשר סיבתי בכך לבין התקלה, הרי שעדיין תהיה עלית תביעה למוכר.

 

בנסיבות אלו אני חושב שפותח השרשור טעה כשהוא ביצע תיקון פחות טוב במוסך רון (אני לא מתכוון מבחינת האיכות המקצועית של מוסך רון אלא לסוג הטיפול, שיוף ראש המנוע במקום החלפתו).

 

פותח השרשור היה צריך לבצע את הטיפול במוסך מורשה ואחר כך להגיש תביעה להשבת הסכומים המלאים (למרות שצמפיון היו מנסים לנקנק אותו על ידי דרישה לחתימה על מסמך ויתור).

 

כעת פותח השרשור יכול להגיש תביעה להחזר עלות התיקון במוסך רון ואם ניתן לקבל חוות דעת כי התיקון יגרום גם לירידת ערך, אז לתבוע גם רכיב זה ורכיבים של עוגמת נפש וביטול זמן.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער שאני מתעלק על השרשור.

אבל קראתי בפורום פה וקראתי גם באירופה על כך שיש "כשל" במנוע 1.2 TSI של הסקודה.

פניתי למוסך "פליקס" בת"א ואמרו לי שהם לא מכירים שום כשל מנוי, שום ריקול בנוגע למנוע ולא היה ולא נברא דבר כזה.

 

ביקשתי לברר במחשב, דרך המספר של הרכב, אם יש תקלה כלשהי ולאחר שחיכיתי כ-40 דק' לתשובה ולא קיבלתי, נמאס לי.

ביקשתי ממנהל השירות, אם הוא יוכל לחזור אלי עם תשובה בנוגע לזה - אני עדיין מחכה ועברו כבר שבועיים מאז.

 

אני עם סקודה יטי, עלייה על הכביש 2012\05, עם 35 אלף קילומטר, יד שנייה.

מנוע 1.2 TSI, גיר ידני.

 

איך אני יכול לברר אם אני נמצא ב-"קבוצת סיכון" של כל נושא הטיימינג?.

 

אשמח לדעתכם.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחייג *6363 למוקד שירות הלקוחות של צ'מפיון מוטורס. תבקש את מנהלת המוקד, תגיד לה שאתה מהפורום והיא תעזור לך.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן,

דברו עם צ'מפיון ישירות, אזבו את פליקס, כבר היו עליו ביקורות לא אוהדות ומה שנאמר פה רק מחזק את זה.

אגב זה מתחיל מזה שהם לא נותנים הצעת מחיר לטיפול שגרתי בטלפון אלא מזמינים להגיע למוסך, בשביל הצעת מחיר לטיפול :shock:.

בדיוק היום ביקשתי הצעהת מחיר לטיפול 60K ללאון, ומה הפלא תוך חצי שעה קיבלתי הצעה מפורטת בפקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכלל לא בטוח במקרה ומדובר בייצור פגום, שהוכר ע"י היצרן והיבואן ככזה.

 

אם היצרן היה מכריז על ריקול לחלק, אז גם אם נכנס אליו אחרי 20 שנה רכב שלא הוחלף בו החלק, הוא יוחלף בחינם.

 

הכל מתחיל ונגמר בזה שVAG מעולם לא הכריזה על ריקול לא למותחן הזה, לא למכטרוניק, לא ליחידת הקלאצים ומטפילם בהחלפת החלקים על בסיס הגעה למוסך עם חלק תקול.

 

מהרבה מאוד שרשורים בנושא מתחוור לצערנו שהם גם מטפלים בעניין כמעט באופן קבוע לחלוטין בשיטת "ניסינו" ודבר ראשון מגישים חשבון של אלפי שקלים, לעיתים אפילו לרכבים באחריות!!!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עם "קטיה" מהשירות לקוחות.

היא היתה אדיבה, היתה נחמדה וכמו כולם, כאשר ניסיתי לדבר איתם בסקודה (מוסכים אחרים גם כן) קיבלתי ממנה תשובה שלא ידוע על תקלה כזו או אחרת במנועי 1.2TSI וסך הכל, אם אני שומע רעשים אז אני צריך להיכנס למוסך ולבדוק את זה.

היא לא מכירה שום ריקול, שום התרעה ושום נושא של תקלה בטיימינג ובכלל בנושא של מנועים אשר הוחלפו בהם המותחנים.

 

המוזר בעיני, כי אני גולש בפורומים בחו"ל ואני קורא כי פולקסוואגן מכירים בתקלה של הטיימינג ואף עשו עידכון למנוע מבחינה של המותחנים.

כאשר אני מנסה לברר אם המנוע של נעשה לאחר או לפני אותו "עדכון", אני לא מקבל תשובה.

 

אני כן, סוף סוף, הצלחתי לברר מתי יוצא המנוע ומסתבר שהוא יוצר ב-12\03\28.

עכשיו נותר לי לברר ממתי ואיך העדכון הזה בוצע.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הלינק הבא פרסמתי בעבר מיד לאחר שגיליתי את התקלה במכונית הקודמת שלי (אצלי לא ניסו שום "טריקים" והחליפו מיד עם קבלת אישור מהיצרן למרות שהייתי לאחר תום האחריות הרשמית):

http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-motorschaeden-3393757.html

 

לפי הכתבה הנ"ל (בעזרתו של דוד גוגל), הבעיה ידועה ל-VAG כך שאין שום ספק שהיה כשל. כמו כן, מוזכרים כל מנועי ה-TSI ולא רק ה-1.2.

 

ariel000, אם המנוע שלך יוצר במרץ 2012, סביר להניח שהוא יצא מפס הייצור עם שרשרת מהסוג החדש ותכנון מעודכן שפתר את הבעיה (בזמנו נאמר לי ע"י המוסך שלי שמ-2012 הכשל כבר לא קיים).

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...