Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה צריך לשלם ביטוח חובה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3836 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ביטוח חובה בא לכסות על נזקי גוף בזמן תאונת דרכים.

מכיוון שזהו ביטוח חשוב מאוד, המדינה מחייבת לעשות אותו על מנת שכל משתמש בכלי רכב מנועי יהיה מכוסה ביטוחית במידה ותתרחש תאונה.

אם כבר באותו ראש, אז אגרת הטסט הוא מה שאת צריכה להתרעם עליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביטוח חובה לא משולם למדינה, אלא לחברות ביטוח פרטיות.

את משלמת 2300 ש"ח בשנה בגלל שהמדינה החליטה שאם חס וחלילה תדרסי מישהו עם הרכב שלך, יהיה לך איך לשלם לו פיצויים ולממן לו פיליפינית שתעזור לו ללכת לעשות פיפי כשהוא עם גבס על הרגליים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את משלמת 2300 ש"ח כיון שבעת שאת משתמשת במכונית את עלולה לפגוע באדם ולפצוע אותו. עקרונית את יכולה להמנע מרכישת ביטוח החובה, אבל, אם תפגעי באדם, הוא עשוי לתבוע אותך על נזקיו - ואלה יכולים להתחיל בכמה אלפי ש"ח על ביקור חד פעמי במיון ללא נזקים ארוכי טווח, וכלה בכמה עשרות אלפי ש"ח בכל חודש, אבדן הכנסה ועלות טיפול רפואי וסיעודי לטווח ארוך. אני מסופק אם תרצי לקחת את הסיכון של תשלום של 30,000 ש"ח לחודש משך 20 שנה.

 

לכן המדינה עשתה עמך חסד, ומחייבת אותך לרכוש ביטוח - שהוא ביטוח החובה. העקרון של ביטוח הוא חלוקת הסיכון: נניח שהסטטיסטיקה מראה שאחת מ-100 מכוניות מעורבת בתאונה כל שנה, ועלות הטיפול לנזק כזה היא 100,000 ש"ח . לכן מחלקים את הסיכון על פני 100 בעלי רכב, וכל אחד מהם תורם לקופה המשותפת 1000 ש"ח. עכשיו הסיפור מסתבך: הסיכון של נהגים שונים להיות מעורבים בתאונה אינו אחיד. הניסיון מראה שהסיכון של נהג בן 21 הרבה יותר גבוה מהסיכון של נהג בן 50, ושל נהג מונית שנוהג 50,000 ק"מ בשנה גבוה מזה של נהג שבת שנוהג 7000 ק"מ בשנה. על כן הסטטיסטיקאים של חברות הביטוח, שמקצועם קרוי "אקטואריה" בונים נוסחאות אשר משקללות את הסיכון, ולפיהן מחושבת הפרמיה השנתית (מחיר הביטוח). נהג צעיר ישלם יותר מנהג מנוסה, נהג מונית יותר מנהג רכב פרטי, וגבר יותר מאשה.

 

וכמובן - כיון שאת משלמת את הביטוח לחברה פרטית הרי שהפרמיה מכסה גם את הוצאותיה (משכורות העובדים, אחזקת משרדים, מערכות מחשב, קפה להפסקת 10), וכמובן - גם רווחים נאים לבעלי החברה. אלה שהשקיעו את כספם ועלולים להפסידו אם באיזו שנה יהיו הרב תאונות עם נזקים גדולים מההכנסות. אני יודע שאני פותח כאן פתח לדיון על רווחי חברות הביטוח. לא זו הכוונה, אלא העקרון בלבד.

 

ביטוח רפואי אינו מכסה פציעות אלא מחלות. ההגיון בהפרדה פשוט מאד: להטיל את הסיכון הכלכלי של פציעות על מי שנהנה מרכב. מי שאינו נוהג אינו מסתכן בגרימת פציעה לאחר על ידי תאונת דרכים (ועקרונית, אם לא היו כלי רכב, הם לא היו עלולים לפצוע אותו), ועל כן הסיכון מוטל על בעלי הרכב בלבד, וכאמור לעיל - גם ביניהם החלוקה לפי הסיכון שהם גורמים, לפי הסטטיסטיקה. לעומת זאת כל אחד לול לחלות, ולכן כל אחד מחוייב בביטוח רפואי (לפי חוק ביטוח בריאות).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הביטוח לא מעניין המקרה הפשוט של שבירת יד, מעניין אותו המקרי קצה הקשים של מישהו שבתאונה עשה חיבור עם חלקי פלסטיק ופח מהרכב, כזה שיכול להיכנס לתרדמת ל-15 שנה וכו'.

 

לגבי האגרה, היא אמורה (במדינה תקינה ומתוקנת) להוות תשלום על השימוש בכבישים ומתקנים אחרים לטובת רכבים ועל מנת לשמור על תקינותם

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי בסיכון שאת מוכנה לקחת על עצמך במקרה של תאונה.

בכל מקרה לא לוותר על ביטוח צד ג' למקרה שתגרמי נזק למישהו אחר.

השאר זה חישוב שלך אם את מוכנה לקחת על עצמך סיכון של תיקון גדול או השבתת הרכב במקרה תאונה, או מוכנה למכור את הסיכון לחברת ביטוח תמורת כ-3000 ש"ח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני, אישית, לא הייתי רוכש ביטוח מקיף לרכב כזה. מצד שני - גם לא הייתי רוכש את הרכב עצמו. קרוב לודאי שמצבך הכלכלי שונה משלי, ולכן הסיכון שאת יכולה לקחת על עצמך נמוך יותר. האם לקחת סיכון על 20 אש"ח - זו כבר החלטה שבינך לבין חשבון הבנק שלך. אף אחד לא יוכל להכנס לנעלייך בעניין זה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...