Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4359 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן

בעקרון הטענה שלי היא בכותרת

מגבר של Lightning Audio עם 300 RMS ל 4 ערוצים + לסאב.

HU של פיוניר דיי ישן, 5850 אבל עושה את העבודה.

 

אני שומע בעיקר אלקטרונית וטראנס / האוס, ומרגיש שהרמקולים לא נותנים קיק / באס מספק.

הכל מגיע בתאכלס נטו מהסאב, אם אני מכבה את הסאב ונותן רק לרמקולים לעבוד אז הבאס שמגיע מהקומפוננט הוא ממש ממש חלש, נשמע כאילו יוצא מרמקולים של טלפון.

לגבי הסאונד עצמו שיוצא מהרמקולים - הוא מעולה, אבל ללא הקיק בכלל.

 

הם מכוונים על 125HZ כיוון שבעבר נהרסו בטעות זוג שהיו מכוונים בלי שידעתי על 50HZ (מתקין גאון שניסה לכוון את המערכת), אז השארתי אותם קבועים דרך ה HU על 125.

לא שיחקתי עם הקרוסים, או עם המגבר.

 

ככה הרמקולים אמורים להיות? נטו סאונד נקי ועדין ללא יותר מדי באס?

הרמקולים הנ"ל עם יכולת של 140RMS, אז לאן נעלם הבאס, ה(שמן)"קיק"? (שנותנים רמקולים פשוטים יותר לדוגמא).

 

אולי הכיוונים שלי לא נכונים? הרמקולים לא מתאימים לי?

אשמח לעצות!

Opel Adam S 2017

פורסם (נערך)

אפשר בשקט להוריד את הכיוון שלהם ל-80Hz ואולי אף פחות (תלוי באיכות ההתקנה שלהם, פלסטיקה רופפת, איטום וכיוצב')

 

אם בעבר נהרסו לך רמקולים אחרים, זה בסבירות גבוהה יותר בגלל גיין שמכוון לא נכון או מוזיקה עם קליפינג חזק ולא בגלל HPF של 50Hz.

 

איזה דגם המגבר?

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

תנסה להוריד את נק' החיתוך לשמונים.

 

נתק את הסאב, שים שיר באיכות טובה שאתה מכיר ממש טוב, לך לקרוסים ותהפוך פאזות למיד באסים, תשמע את אותו השיר שוב, נשמע יותר טוב? נהדר!

 

לא טוב? תחזיר אחד מהם לפאזה רגילה, תשמע שוב, וחוזר חלילה עד שתמצא באיזה פאזה כל מידבאס נשמע יותר טיב.

SCANSPEAK

פורסם

ה"קיק" שאתה מרגיש הוא בעצם קבוצה מסוימת של תדרים, ברגע שאתה חותך את הקומפוננט גבוה כ"כ, אתה בעצם מורה לרמקול לא לנגן את קבוצת התדרים הזו, ולכן ההמלצה כמו שכתבו לך בני ותום, היא לחתוך את הקומפוננט נמוך יותר (אך עם זאת בבנקודה בטוחה ועם מלוא האינדיקטיביות לתגובת הרמקול).

 

עוד כמה הערות:

+1 להמלצת הפאזה

אין שום רלוונטיות לכך שהקומפוננט הוא 140RMS כל עוד אתה מגביר אותו על 75RMS.

ניתן לראות לפי נתוני ה T/S, ומי ששמע כמה דוטקים אז יודע זאת מניסיון ולא רק מקריאת נתונים, שהרמקול הזה הוא לא מהמצטיינים ברמתו בשחזור תדרים נמוכים בתנאי דלת (והייתי מוסיף גם הספק נמוך). עם זאת, אני לא יודע מהי הרמה אליה אתה מכוון וסביר להניח ששינוי נקודת החיתוך ואימות הפאזה יביאו לך שיפור באופן שחזור התדרים האחראיים לחוסר שלך כרגע.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

תודה רבה על התשובות!

אני לא כ"כ בקיא במושגים, אבל חיתוך אני יכול לבצע דרך ה HU? להוריד ל 80HZ?

יש גם אופציית LOUD שכיביתי, אין טעם להשתמש בה? מה לגבי כיוונים באקולייזר עצמו?

 

הקרוסים נמצאים בתוך הדלת (למיטב הבנתי הקרוס החצי עיגול) - מה הכוונה להפוך פאזות ואיך אפשר לעשות זאת?

Opel Adam S 2017

פורסם

המכשיר (HU) מאפשר חיתוך HPF לרמקולים קדמיים ואחוריים ב-3 תדרים שונים - 125, 80 ו-50.

וחיתוך LPF לסאבוופר באותם תדרים.

לדעתי תתחיל בלהוריד אותם ל-80 ותראה אם אתה מרגיש בהבדל.

הענין הוא שיתכן וגם במגבר ישנם כיוונים שיגבילו את התדרים אחרת.

אם תוכל להעלות תמונה שלו (ושם הדגם המדויק) ושל הכיוונים בו זה יעזור.

 

לגבי כל שאר האופציות, לאוד איקווליזר וכד'רצוי לאפס אותן. משחק באיקווליזר אם נדרש רצוי לעשות עם דיסק בדיקה ואולי אפילו אוסילוסקופ...

 

מעבר לכך, אני ממליץ להגיע לאחד המפגשים ולקבל סיוע ישיר מהחברים הוותיקים.

פורסם
ה"קיק" שאתה מרגיש הוא בעצם קבוצה מסוימת של תדרים, ברגע שאתה חותך את הקומפוננט גבוה כ"כ, אתה בעצם מורה לרמקול לא לנגן את קבוצת התדרים הזו, ולכן ההמלצה כמו שכתבו לך בני ותום, היא לחתוך את הקומפוננט נמוך יותר (אך עם זאת בבנקודה בטוחה ועם מלוא האינדיקטיביות לתגובת הרמקול).

 

עוד כמה הערות:

+1 להמלצת הפאזה

אין שום רלוונטיות לכך שהקומפוננט הוא 140RMS כל עוד אתה מגביר אותו על 75RMS.

ניתן לראות לפי נתוני ה T/S, ומי ששמע כמה דוטקים אז יודע זאת מניסיון ולא רק מקריאת נתונים, שהרמקול הזה הוא לא מהמצטיינים ברמתו בשחזור תדרים נמוכים בתנאי דלת (והייתי מוסיף גם הספק נמוך). עם זאת, אני לא יודע מהי הרמה אליה אתה מכוון וסביר להניח ששינוי נקודת החיתוך ואימות הפאזה יביאו לך שיפור באופן שחזור התדרים האחראיים לחוסר שלך כרגע.

 

+1 ענק ורק רציתי לחדד כאן משהו - גם לסלופ יש חשיבות מכרעת באיך שה"פאנצ'" או ה"קיק" נשמע

 

סלופ הוא מתלול החיתוך מהמילה שיפוע באנגלית - SLOPE

 

והנה טריק קטן ונחמד לגבי כיווני מערכת שיכולים לקבוע אם באס של מידבאס או של וופר ישמע נמוך, עמוק ומלטף אבל קצת חסר דיוק לבין פאנצ'י, מהיר מדוייק חד וחזק

 

ככל שתחתוך את הרמקול יותר נמוך (כל עוד הרמקול יכול לנגן היטב בנקודת חיתוך הזאת) אבל הסלופ יהיה יותר מתון כך גם הרמקול ישמע עמוק יותר אבל פחות מדוייק, חד.

 

ככל שתחתוך את הרמקול יותר נמוך אבל בנקודת החיתוך הסלופ יהיה יותר גבוה - הרמקול יהיה פחות רך אבל יותר ממוקד וחד

 

אני מתייחס לחיתוך HPF בלבד לסאבוופרים, וופר או מידבאסים - לא לקצה העליון בין אם הוא נחתך או לא.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני משתגל להיות נחמד בד"כ :-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

אוקי, אז אחרי זמן מה חזרתי לעדכן

ביצעתי משחק עם הנ"ל והחיתוכים במגבר עם חבר שמתעסק בנושא, חייב לומר שהסאונד השתפר פלאים, חזק אמנם מעט פאנץ' אבל כנראה שזו המגבלה של המגבר ואצטרך לדאוג לתוספת או חיזוק :p

בחיתוכים לא נגעתי ממש, אין הרבה אופציות דרך ה HU לזה (50/80/125), כרגע השארתי על 80, כנ"ל גם כן הסאב, אכן שומעים טוב יותר.

יש מקום לשיפור בנוגע למשחק הזה? דרך המגבר / קרוסים משהו?

 

תודה חברים!

Opel Adam S 2017

×
×
  • תוכן חדש...