Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר לעמידה ברמזור?


ami123
שימו לב! השרשור הזה בן 7167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני עדיין נהג חדש (פחות מחודש בלי מלווה) וכבר כמה אנשים אמרו לי שבזמן עמידה ברמזור כדאי להעביר להילוך N במקום D הם אמרו לי שזה חוסך בדלק ובריא למנוע.

רציתי לדעת אם זה נכון או זה סתם שטויות?

השאלה היא גם בקשר לגיר אוטומטו וגם בקשר לידני.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב אוטומטי אין שום סיבה להעביר ל N ! אם אני לא טועה זה גם נגד החוק , אבל אני לא סגור על זה.

 

ברכב ידני, רצוי להיות בהילוך ראשון למקרה של חס וחלילה רכב מאחוריך לא מספיק לעצור , יש לך את האפשרות להתקדם הלאה.

 

(מבחינת בלאי, עדיף ניוטראל... ידני בלבד כמובן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב אוטומטי אין שום סיבה להעביר ל N ! אם אני לא טועה זה גם נגד החוק , אבל אני לא סגור על זה.

 

ברכב ידני, רצוי להיות בהילוך ראשון למקרה של חס וחלילה רכב מאחוריך לא מספיק לעצור , יש לך את האפשרות להתקדם הלאה.

 

(מבחינת בלאי, עדיף ניוטראל... ידני בלבד כמובן)

מה אנחנו בשיעורי נהיגה?

אם אתה עומד ברמזור ואיזה דביל בא מאחוריך אלוהים בעצמו לא יעזור לך לשלב הילוך ולברוח ממנו(ואלי בדרך לדרוס הולך רגל...)

 

שלא נדבר הדלקות והכאבים בברך של להחזיק קלאטץ 24/7 בפקקים של ארצינו הניפלאה...

 

לגבי רכב אוטומאטי-הבלאי הוא בעיקר על תיבת ההילוכים מיכוון שהתיבה בשיפה לשילוב הילוך(עובדה שעוזבים את הברקס האוטו מתקדם לאיטו מבלי ללחוץ גז) ולכן הלחץ יוצר עומס על מיסבי הגיר ושוחק אותו-שים לב לרעידות שפוסקות ברגע ששילבת לניוטרל בעמידה.

 

אבל כל אחד לשיקולו....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי רכב אוטומאטי-הבלאי הוא בעיקר על תיבת ההילוכים מיכוון שהתיבה בשיפה לשילוב הילוך(עובדה שעוזבים את הברקס האוטו מתקדם לאיטו מבלי ללחוץ גז) ולכן הלחץ יוצר עומס על מיסבי הגיר ושוחק אותו-שים לב לרעידות שפוסקות ברגע ששילבת לניוטרל בעמידה.

 

אבל כל אחד לשיקולו....

תיבה אוטומטית מיועדת לעמוד בדרייב עם רגל הברקס לפרק זמן שב 99% מהמקרים לא מצריך אותך להוציא הילוך לניוטרל.

אם אתה עומד בפקק ענק שלא זז, ברור שעדיף לשלב לניוטרל. אם אתה עומד ברמזור עם עומס תנועה עירוני שמידי פעם זז וצריך להתקדם, אין מה להוציא לניוטרל, תישאר בדרייב.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצוי להישאר ב-D כי הגיר מקבל קירור ע"י השמן המסתובב בתוכו. ב-N נתת הוראה לשמן הגיר

לחזור לאגן... לכן כמו שהומלץ פה ,רק במקרה חריג של עמידה לאורך זמן כדאי להוציא ל-N.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר האוטומטי נראה ככה ובנוי ככה כי.......(תופים).....הוא אוטומטי....

המשחק הזה של לשגע את מחשב הגיר בין N ל-D יעשה יותר נזק מאשר עמידה ברמזור ב-D.

 

שוב, רק שמדובר שמקרה נפוץ של עמידה בפקק גדול- אפשרי לעבור ל-N בשביל הנוחות נטו.

 

הגיר מתוכנן לעמוד בסרק כאשר הבלם לחוץ בעמידה בשילוב D... העומס במיסבים זניח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלא נדבר הדלקות והכאבים בברך של להחזיק קלאטץ 24/7 בפקקים של ארצינו הניפלאה...

אם זוהי הרגשתך, אתה צריך ללכת לחדר כושר בזמן הקרוב מאוד. אני לא רואה שום סיבה שלבן אדם יהיה קשה ללחוץ על הקלאץ בעמידה ברמזור, אלא אם כן הוא נכה.

 

פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באוטו אוטמטי זה לא חשוב אבל עם אתה עם גיר ידני אז לא הייתי מציע בגלל שפעם כמעט מישהו נכנס בי בגלל שהוא היה על ניוטרל והוא זז אחרוה בטעות וברגע האחרון הוא הצליח לזוז קדימה.

 

ואתה עוד נהג חדש לא הייתי מציע לך!!!!!!

אבל זה השיקולים שלך!!!!

אני לא הייתי מציע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שלמד נהיגה על גיר אוטומטי מכורח הנסיבות הריני לסכם את הדיון ה-100 (בערך) בנושא:

 

1) ההמלצה הגורפת היא להשאר ב-Drive ברמזור, התיבה בנויה ונוצרה לכך.

ואם צריך להתחיל לנסוע מהר בשל מצב חרום - ניתן לעשות זאת ללא דיחוי.

אין בלאי לתיבה כתצואה מעמידה ב-Drive, רק בלאי שולי לבלמים.

2) נושא קירור השמן ב-Neutral קיים בגירים מסויימים אך לא בכולם ובודאי שזה מוסיף לכך שעדיף

להשאר ב-Drive.

3) בעמידה ממושכת עדיף להיות ב-Parking ולשחרר את הרגל מדוושת הבלם.

4) Neutral נועד בעיקר בשביל לאפשר דחיפה של הרכב ולא נועד למצב אחרים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שלמד נהיגה על גיר אוטומטי מכורח הנסיבות הריני לסכם את הדיון ה-100 (בערך) בנושא:

 

1) ההמלצה הגורפת היא להשאר ב-Drive ברמזור, התיבה בנויה ונוצרה לכך.

ואם צריך להתחיל לנסוע מהר בשל מצב חרום - ניתן לעשות זאת ללא דיחוי.

אין בלאי לתיבה כתצואה מעמידה ב-Drive, רק בלאי שולי לבלמים.

2) נושא קירור השמן ב-Neutral קיים בגירים מסויימים אך לא בכולם ובודאי שזה מוסיף לכך שעדיף

להשאר ב-Drive.

3) בעמידה ממושכת עדיף להיות ב-Parking ולשחרר את הרגל מדוושת הבלם.

4) Neutral נועד בעיקר בשביל לאפשר דחיפה של הרכב ולא נועד למצב אחרים.

 

 

1) אוקי

2) אוקי

3) אני לא הייתי ממליץ למישהו לשלב לP - במידה ונכנסים ברכב מאחורה כאשר הרכב נמצא בP ייתכן מצב בו הגיר יישבר.

4) הלוואי - אצלי באוטו אי אפשר להוציא את המפתח בלי להעביר לP ואי אפשר לשלב לN בלי להתניע את האוטו. נשגב מבינתי איך אפשר לגרור את הרכב בלי להתניע אותו (אולי פשוט הניחו באודי שהרכב אף פעם לא ייתקע?:) )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אין שום סיבה להעביר לN ברמזור, לא מזיק ולא מועיל, למרות ששמעתי מנוהגים על BMW למינהם

שיש נזק מסוים לTORQUE בתיבה עקב שילוב לN בעמידה ברמזורים.

2. בידני, עמידה ברמזור כשהקלאצ' לחוץ דופקת את מיסב הלחץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי ממליץ למישהו לשלב לP - במידה ונכנסים ברכב מאחורה כאשר הרכב נמצא בP ייתכן מצב בו הגיר יישבר.

לא נכון. לצערי אני יודע את זה מניסיון. נכנסו לי פעם ברכב במהירות די גבוהה שהוא עמד בחניה. חשבתי שהלך הגיר, אבל מסתבר שבמצב P ישנם שני פינים שתופסים את הגיר, וברגע שיש לחץ גדול מדי עליהם (כמו מכה) הם משתחררים כדי שהגיר לא יישבר.

 

למרות ששמעתי מנוהגים על BMW למינהם

שיש נזק מסוים לTORQUE בתיבה עקב שילוב לN בעמידה ברמזורים.

לידיעתך TORQUE זה מומנט. עכשיו תסביר לי בדיוק איך יכול להיגרם נזק למומנט?? :roll:

אולי התכוונת לממיר מומנט?

 

ברכב אוטומטי אין שום סיבה להעביר ל N ! אם אני לא טועה זה גם נגד החוק , אבל אני לא סגור על זה.

נגד החוק??? אתה כנראה מתבלבל. החוק היבש אומר שאסור ליסוע לאחור (כן לאחור!), אלא אם אין לך אפשרות אחרת (אני לא זוכר את הנוסח המלא, אבל יש לזה הסבר בחוק). מטומטם עד כמה שזה נשמע, זה כתוב שחור על גבי לבן בחוקי התעבורה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון. לצערי אני יודע את זה מניסיון. נכנסו לי פעם ברכב במהירות די גבוהה שהוא עמד בחניה. חשבתי שהלך הגיר, אבל מסתבר שבמצב P ישנם שני פינים שתופסים את הגיר, וברגע שיש לחץ גדול מדי עליהם (כמו מכה) הם משתחררים כדי שהגיר לא יישבר.

 

אז לך היה מזל (אם בבחירת הרכב עם גיר סלחני ואם בהחלצות מהמצב)

כבר שמעתי על יותר מרכב אחד שפירק גיר בסיטואציה דומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זוהי הרגשתך, אתה צריך ללכת לחדר כושר בזמן הקרוב מאוד. אני לא רואה שום סיבה שלבן אדם יהיה קשה ללחוץ על הקלאץ בעמידה ברמזור, אלא אם כן הוא נכה.

 

פליקס

להחזיק קלאץ' ברמזור לא פוגע בקלאץ' עצמו?לא שוחק אותו יותר?

Fiat Tipo Media 1.4Ei 1994

Citroen Xsara 2001 1900 Diesel

Opel Corsa 2000 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קצת לא קשורה!

האם ניתן להעביר ל N בתיבה אוטומטית, כדי לחסוך בדלק. או שזה מזיק לתיבה להעביר בזמן נסיעה ל N ובחזרה ל D?

אני לא מתכוון למרחקים קצרים, אלה כמו הירידה מירושלים לת"א.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...