Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עלויות אחזקה לטויוטה קורולה שנת 93 מנוע 1600 אוטומט


redroze
שימו לב! השרשור הזה בן 1050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הירידת ערך כבר גולמה בהלוואה(בהנחה שהוא קנה רכב ב 50 אלף ,אז היא תהיה בערך 30 אלף ב 5 שנים)

 

אמנם קורולה היא משפחתית אבל תוכננה לפי בסטנדרטים של מלפני 20 שנה. היום הרכבים גדולים יותר ממה שהיו פעם(פר קטגוריה) לכן אני לא בטוח בכלל שקורולה ישנה תציע יותר מרחב מאשר פנדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם פולו דור 4 עקפה בגודל את הגולף דור 1, אבל כאן מדובר בהפרש של 2 קטגוריות ופחות שנים. ובקיצור : הגזמת עם פנדה יותר מרווחת מטיוטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה עם ירידת הערך של הפנדה? נאמר עוד איזה 200 ש"ח לחודש. כלומר הפרש של כ 500 ש"ח לחודש.

אם אתה מוצא רכב משומש איכותי שטופל בהתאם וממשיך לטפל בו היטב הוא יכול לשרוד לך תקופת זמן לא מבוטלת עם מעט תיקונים. אני לא אתן את הרכב שלי כדוגמה (מרצדס בת 15) אלא את הסובארו ליאונה בת ה 15 של אחי, בכל התקופה בה היא הייתה אצלו הדבר היחידי שהוחלף בה היה הממיר. אני הייתי מחליף רכב ישן כאשר עלות התיקונים (לא תחזוקה) השנתית שלו מתקרבת לירידת הערך של רכב מקביל חדש.

ד"א, השוואת קורולה לפנדה היא השוואה בין תפוחים לאגסים, זו משפחתית וזו מיני.

 

אין סוברו ליאונה בת 15, אולי יש בנות 25.(אני רואה כאלה מדי פעם).

 

אתה בטח מתכוון לאימפרזה,רכב שונה לגמרי מהליאונה (אאל"ט שנת הדגם האחרונה של הליאונה היתה 1992)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק בדגם 1994, וחוץ מהמדבקה זו אימפרזה לכל דבר, לא ליאונה ולא דומה לליאונה. כיון שמדובר בממיר (קטליטי) מן הסתם אכן מדובר באימפרזה שכן החובה לדלק דל עופרת (המחייב את הממיר הקטליטי) נכנסה לתוקף ב-1994, ובמקרה האימפרזה, המתאימה לתקן החדש, החליפה את הליאונה הותיקה באותה שנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם פולו דור 4 עקפה בגודל את הגולף דור 1, אבל כאן מדובר בהפרש של 2 קטגוריות ופחות שנים. ובקיצור : הגזמת עם פנדה יותר מרווחת מטיוטה.

 

אתה יכול להגיד שהגזמתי, אבל עובדתית- הפנדה רחבה מהקורולה ב-22 ס"מ, וכך גם גבוהה ממנה ב-23 ס"מ. הקורולה אמנם ארוכה ממנה ב-67 ס"מ, אבל חלק גדול מזה זה בזכות התא מטען שבולט כלפי חוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי שתבדוק את המספרים. בדקתי את מידות הקורולה 1993 מול הפנדה 2014. הפנדה 2014 אכן גבוהה מהקורולה ב-22 ס"מ, אולם צרה ממנה בכ-6 ס"מ, קצרה ב-65 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה קצר ב-16 ס"מ.

 

בכל מקרה - כיון שמדובר על משתמש מסויים לא כל כך חשובה הקבוצה אליה משתייך הרכב, אלא מה התאמתו לצרכי המשתמש. ואם מדובר בנהג בודד שמימדי ויכולות הפנדה מתאימים לו - בהחלט יש מקום להשוות בין פנדה חדשה לקורולה עתיקה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.הנתונים שהבאתי לגבי רוחב הפנדה, כללו את המראות ביחד בחישוב(מסתבר). ללא המראות הנתונים הם כמו שהבאת. לגבי הקורולה לא הצלחתי למצוא אם הנתונים כוללים את המראות או לא.

 

2. הגרסא שהבאת בקישור היא גרסת הקופה של הקורולה שממש במעט רחבה יותר מהגרסא הרגילה(אם להיות קטנוני :))

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי גם לגבי הסדאן 1998 והנתון זהה, ווידאתי כי מדובר בדגם האירופי ולא האמריקאי. מדובר ברוחב ללא מראות - הרוחב עם מראות חסר משמעות מבחינת הנוחות ומושפע מאד ממבנה המראה.

אמנם לא בדיוק אותם דגמים, אבל את הסדאן 1998 הכרתי היטב כיון שנהגתי בכזו משך כ-9.5 שנים. כאשר עברתי לפונטו (שמעט גדולה מהפנדה) ששכרתי בחו"ל הצפיפות היתה מורגשת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש מרשים. אבל הרכב בן 20. לדעתי קורולה מזדקנת ממש בכבוד. היא מחזיקה מאות אלפי ק"מ מבלי יותר מדי תקלות, אבל בסופו של דבר היא תתקלקל כמו כל רכב. אבל אם לא מחליפים אותה אחרי 10-13 שנים אז ב90 אחוז מהמקרים היא מושלמת מבחינת אמינות. והקורולה ממש לא מרווחת, ב98-99 אני מושיב חבר'ה ממוצעים+ ואני מתפדח עליהם, בקושי זזים, נראים כמו מיליון דגים באקווריום ללא יכולת לזוז. יש לי חבר שלומד נהיגה על קורולה מודרנית יחסית והיא הרבה יותר מרווחת. הדגמים הישנים מרגישים כמו קומפקטיות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהקרולה מלפני 15-20 שנה קטנה יחסית. אם תבדוק - זה תהליך שמתרחש לאורך חיי מרבית הדגמים שחיים מעל מחזור ראשון ומתיחת פנים אחת, והקורולה 1998 היתה נכנסת היום לקטגוריה של "תת משפחתיות" בדומה לאקסנט או SX4. אבל זה הדגם שבו אנו עוסקים, ובהשואה למכוניות מיני או אפילו מיני מוגדלות היא בהחלט מרווחת.

לגבי הגדילה - נסה לחשוב על מכונית כמו הגולף\בורה\ייטה שהחלה את חייה כסופרמיני, והיום היא משפחתית לכל דבר (בודאי בגרסת הייטה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואו, מדהים לאיזה כיוון לקחתם את השרשור.

מכיוון שהרכב משרת רק 2 אנשים אז אין חשיבות לגודל הפיזי של הרכב. לכן הרכבים שקדמו לרכב הזה היו מיאטה ו-I10 והם גם סיפקו את ה"סחורה".

זה בדיוק הסיבה שבתחילת השרשור ציינתי שאי אפשר להכניס פה ערכים כמו שימושיות, מרווח וכו' כי הדיון הוא סובב סביב עלויות תפעול נטו.

 

ד"ר, צר לי אבל החשבון שלך מעוות לחלוטין. אני אישית ממש לא אוהב לקחת חישובים חודשיים כי זה סתם מגמד את ההפרשים. אני מסתכל על אחזקת רכב בפונקציה של שנים.

נתחיל מזה שאין דבר כזה עלות אחזקה 0. גם כשהיה לי רכב חדש מהסוכנות עדיין שלמתי כל שנה בממוצע 1K ש"ח עבור טיפולים שוטפים. אם אתה לוקח רכב משומש עדיין יש בלאי טבעי של צמיגים, מצבר, פילטרים וכו'. מהניסיון שלי העלויות של רכב משומש בן 3 ומעלה בקלות מגיעות ל-2K-2.5K ש"ח בשנה שזה בערך מה שאני משלם על הקורולה. אני מוכן לתת לרכב חדש יותר "פור" של 500 עד 1000 ש"ח בשנה יתרון על הקורולה רק בשביל ההרגשה הטובה.

לגבי צריכת הדלק אני בהחלט מסכים אתך אך שים לב שבנסועה שלי מדובר בהפרש של 1K ש"ח ולכן זניח מבחינתי. ההפרש בעלויות הביטוח בקלות מוחק את ההפרש בצריכת דלק/עלויות אחזקה.

כאשר אתה מכניס בחשבון את ירידת הערך ועלויות מימון אז כל הקלפים נטרפים. אני חושב הסיכוי הוא קלוש שממוצע עלויות אחזקת רכב ישן תתקרב לעלות ירידת הערך שיש למכונית חדשה/משומשת.

לגבי "בזבוז הזמן" שציינת, למצוא רכב משומש ב-30K ש"ח זו משימה שתגזול ממך הרבה יותר זמן פנוי מאשר הזמן הנוסף (אקסטרה) שאני שרפתי במוסכים עקב ריבוי תקלות יחסית לרכב חדש יותר (אם אתה כבר מחליט לרדת כאלה "קטנות").

 

מהניסיון שלי ההפרש השנתי בעלויות מתחיל מ-5K ש"ח (או 417 ש"ח חודשי כמו שאתה אוהב להסתכל על זה) ומגיע עד 20K ש"ח (1667 ש"ח לחודש) בין רכב ישן לחדש.

אני מקווה שבחודשים הקרובים יהיה לי זמן להעלות עוד סיקורים כאלה של רכבים שאני מטפל בהם במשפחה כדי שיהיו עוד כמה נקודות השוואה (אפילו אני לא יודע מה תהיה התוצאה).

 

ד"א, אני בדיון הזה ממש לא מנסה להוכיח שרכב ישן עדיף על רכב חדש או להפך. העובדה שרוב הרכבים בעברי (ששימשו אותי כרכב יומיומי) היו חדשים יחסית מוכיחה בדיוק מה דעתי בנידון. בסך הכל מה שאני מנסה לעשות זה להביא הוכחות/קבלות בניגוד להרבה מגיבים פה בפורום שאוהבים לספר סיפורי גבורה ולהשתמש בססמאות.

 

ולסיום אני אתייחס לשאלתך האחרונה ד"ר, בהסתכלות על נקודת הזמן הספציפית שאני נמצא בה כיום אז התשובה שלי היא כן. ה-10K עד 15K ש"ח שהרכב הזה חסך לי בשנה בהשוואה לרכבים הקודמים שלי כן היו שווים את זה כי אני חוסך כל שקל למטרה יותר חשובה. ברגע שאני אגיע לנחלה אני אוכל לנתב את הממון שלי בצורה כזו שאוכל לבזבז כל שנה את הסכום הנ"ל בשביל יתרונות פסיכולוגיים.

עריכה אחרונה על ידי redroze

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהקרולה מלפני 15-20 שנה קטנה יחסית. אם תבדוק - זה תהליך שמתרחש לאורך חיי מרבית הדגמים שחיים מעל מחזור ראשון ומתיחת פנים אחת, והקורולה 1998 היתה נכנסת היום לקטגוריה של "תת משפחתיות" בדומה לאקסנט או SX4. אבל זה הדגם שבו אנו עוסקים, ובהשואה למכוניות מיני או אפילו מיני מוגדלות היא בהחלט מרווחת.

לגבי הגדילה - נסה לחשוב על מכונית כמו הגולף\בורה\ייטה שהחלה את חייה כסופרמיני, והיום היא משפחתית לכל דבר (בודאי בגרסת הייטה).

האמת שיוצא לי להסתכל מדי פעם על רכבים קטנים ועל פי איך שאני מסתכל, לא נראה לי שיונדאי גטס או החברות שלה פחות מרווחות מהקורולה אבל אולי זה למראית עין... בסך הכל רכב מצויין ואני אוהב אותו, אבל קשה לי לראות היום משפחה מרובת ילדים מסתדרת איתו, פרט לבגאז' גדול. אבל זה לא הנושא:-D.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אושריקו - אצלי הקורולה 1998 שימשה כמשפחתי - נרכש כאשר הבן הבכור היה בן 10.5, השני בן 9 והצעיר בן 5. שרת אותנו בנאמנות למעלה מ-9 שנים והצפיפות היתה סבירה. באותה תקופה הרכב השני היה סוזוקי באלנו, טיפה יותר קטן מהקורולה, גם בו הסתדרנו.

אתה יודע מה - השבוע נסענו כמשפחה לירושלים. הבכור כבר בן 23, הצעיר בן 18, אתה יכול להבין שמדובר ב-5 מבוגרים. נסענו ברכב ה"גדול" של המשפחה - סוזוקי SX4. נכון שמאחור היה קצת צפוף, אבל לא משהו שאי אפשר לחיות אתו בנסיעה של שעתיים.

מה שאני רוצה לומר (ויש לי עוד כמה דוגמאות מהיסטורית הרכב של משפחתי) הוא שבפורום זה נוטים להתפנק בנושא גודל הרכב למשפחה. באופן מעשי משפחה עם 1-2 ילדים יכולה להסתדר יופי עם סופרמיני (אם כי רצוי אחת בעלת תא מטען גדול יחסית או בתצורת סדאן), ועם 3 ילדים, גם מתבגרים, במה שקרוי "משפחתית קטנה". החריג הוא מצב שבו יש שלושה ילדים צעירים מאד ויש בעיית מקום למושבי הבטיחות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שגיאה טיפשית, אכן מדובר באימפרזה. אבי (היד הראשונה) התייחס אליה תמיד כ"גראנד-ליאונה" וכשאחי קיבל אותה גם הוא לעיתים התבלבל.

קשה לי להאמין כי בפנדה ניתן לסחוב צאצא או שנים כפי שניתן בקורולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...