Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עלויות אחזקה לטויוטה קורולה שנת 93 מנוע 1600 אוטומט


redroze
שימו לב! השרשור הזה בן 1050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדעתי האישית ומנסיוני, תוכל לעבור לרכב צעיר יותר, כנראה עבר יותר ק"מ ו"להנות" מכל הנ"ל (כריות אוויר...) עוד לפני בקיעת הצאצעים, יחד עם תגובת מנוע בריאה יותר, כנראה צריכת דלק טובה יותר, ועלויות אחזקה נמוכות יותר. גם ככה אתה מוציא כ-6000 ש"ח לפני שנסעת מטר ראשון ברכב, לשנה.

בכל מקרה תודה רבה על הכנות בסיכום, נדיר.

 

זה בדיוק ההבדל בין רכב כזה ישן לרכב מודרני, ברכב מודרני אתה צריך להוסיף לכל העלויות האלה סעיף של ירידת ערך.

אם לא הבנת נכון את דבריי אז לפני הרכב הזה היו לי רכבים משנת 2007 ו-2009 (חדשים לגמרי).

עברתי לרכב הזה זמנית בכדי לחסוך כסף לדירה ואני אעביר אותו הלאה כשהוא יתפגר או כאשר המצב המשפחתי שלי ישתנה.

 

להתחיל להיכנס לשיקולים של בטיחות, נוחות, אבזור וכו' זה שקול להכנסת אקדח לקרב חרבות.

כאשר מנהלים דיון עם מספרים בלבד אי אפשר להכניס אמוציות ושיקולים אחרים.

תמיד תהיתי האם הסטינגה נכונה, האם רכב ישן באמת "מבלה במוסכים כל שני וחמישי" כמו שהסבתא הפולניה הייתה אומרת.

ברור לי שהרכב שלי הוא לא מדגם מייצג של רכבים בגיל הזה. אני בסך הכל מדווח פה בכדי לחלוק את המסקנות שלי עם הכלל.

המטרה שלי הייתה חיסכון בכסף ובשנתיים האחרונות ההוצאות על הרכב ירדו מכ-20K ש"ח בשנה לכ-6K ש"ח בשנה ולכן מבחינתי ההימור הצליח.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח לקרוא שההימור שלך הצליח. גם אם בקרב בין טויוטות כאלו ואחרות שלך לא הכי זולה לאחזקה [בשל התקלות], מבחינה מוחלטת חסכת לעצמך הרבה מאוד כסף. להגיע מ-א' ל-ב' במינימום הוצאות זה משהו שהרבה אנשים שואפים לעשות.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקו - תוריד מהעלויות טיפולים שמבוצעים גם במכוניות הרבה יותר חדשות, למשל החלפת רצועת תזמון על כל מה שצמוד אליה היא טיפול שמתבצע כל 4-5 שניםף גם ברכב חדש. ואישית יצא לי להחליף רדיאטור גם ברכב בן 8 ומדחס מזגן ברכב בן 6 (האמת היא שמדובר בתי נבלות אמיתיות), כך שיש לי נטיה להוצא חלק מהטיפולים מההשואה לאחזקת רכב חדש.

 

ועדיין אני מסכים שגישתו של אלעד קצת חריגה. יש איזו נקודה שבה צריך לומר "די" לרכב ישן ולהתקדם - הן משיקולי בטיחות והן משיקולי אמינות, מבחינתי הבעייתיות של רכב ישן היא קודם כל הסיכון המוגבר לא להגיע בבוקר לעבודה בגלל רכב תקוע. ומבחינת בטיחות - כאשר אני הייתי במצבו של אלעד היה מדובר בשיקול שלא היה קיים (אמנם וולבו וסאאב נחשבו בטיחותיים, אבל מבחני NCAP טרם בוצעו והשיקול היה משני מאד גם אצל היצרנים וגם אצל הקונים).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נגעת בנקודה חשובה, להגיע לעבודה.

אם נוציא רגע מהמשוואה התרוקנות המצבר, שזו לא באמת תקלה ויכול לקרות בכל רכב בכל גיל. הרכב הזה במשך כל החיים שלו אכזב רק פעם אחת, וזה היה משמרת שלי. זוכרים שלפני כמה חודשים היה מבול גדול? אז זה מה ששבר את הטויוטה. למזלי זה היה ביום שישי והנסיעה הייתה אמורה להיות 5 דקות להורים של אישתי אז פשוט בקשנו מהם שיבואו לקחת אותנו.

מכיוון שירד גשם מטורף בכל הסופ"ש כאשר התבהר פתחתי מכסה מנוע, כמה בדיקות קטנות וגיליתי שאין ניצוץ. נתתי כמה דפיקות על המפלג והרכב הניע.

כלומר כל התקלות שהיו עד היום לא השביתו את הרכב וגם התקלה היחידה שהשביתה אותו הייתה יכולה להיפתר אם רק הייתי מוכן לספוג קצת מים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הסופה של שנה שעברה, שהייתה חלשה יותר גרמה לכל האורות (מבפנים, מבחוץ לא הייתה בעיה) כולל לוח המחוונים להכבות ברכב שלי.

והסופה האחרונה שהייתה חזקה יותר, ונסעתי בתוכה יותר טפו טפו לא הזיזה לרכב. (קצת קרטועים כי כנראה נרטב הכויל, אבל זה חולף מהר תוך כדי נסיעה).

 

אצלי ההוצאות בשנה האחרונה על רכב צעיר משלך בשנתיים אך עם 300 אלף קמ הם:

2300 שח ראש.

780 שח מזרק.

700 שח אלטרנטור (חדש)

מחר אני מחליף סטרטר שזה בין 500-1500 שח, נניח שיצא 800 שח.

ביחד הכל נניח שזה 5000 שח כולל מוניות מהמוסך והוצאות כמו השכרת רכב.

ולא כל שנה הולך ראש.

בעיני בסכום כזה עדיין שווה לי להחזיק את הרכב, וכמובן שאני נוסע איתו בערך 25000 קמ בשנה.

בקרוב הנסועה השנתית תפחת ביותר מחצי ככה שזה גם חצי בעלויות על תיקונים.

 

ברכב השני בבית משנת 2012 , השנה מתחילה עם 5 אלף שח או יותר על ירידת ערך, ועוד כמה אלפים על ביטוח מקיף.

והטיפולים שלו עולים יותר כי אני לוקח אותו למוסך מורשה יבואן.

 

 

דעתי על הקורולה שלך, קצת מציק לי שהיא בקושי נסעה ותיקנת מכלולים בכמות וברמה כזאת שברכבים שלי הם החזיקו משמעותית יותר קמ (פי 2 כמעט).

מה שכן אין מה לומר הטויוטות של השנים הללו אמינות מאוד מבחינת מנוע וגיר.

עריכה אחרונה על ידי nir100
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק ההבדל בין רכב כזה ישן לרכב מודרני, ברכב מודרני אתה צריך להוסיף לכל העלויות האלה סעיף של ירידת ערך.

אם לא הבנת נכון את דבריי אז לפני הרכב הזה היו לי רכבים משנת 2007 ו-2009 (חדשים לגמרי).

עברתי לרכב הזה זמנית בכדי לחסוך כסף לדירה ואני אעביר אותו הלאה כשהוא יתפגר או כאשר המצב המשפחתי שלי ישתנה.

 

להתחיל להיכנס לשיקולים של בטיחות, נוחות, אבזור וכו' זה שקול להכנסת אקדח לקרב חרבות.

כאשר מנהלים דיון עם מספרים בלבד אי אפשר להכניס אמוציות ושיקולים אחרים.

תמיד תהיתי האם הסטינגה נכונה, האם רכב ישן באמת "מבלה במוסכים כל שני וחמישי" כמו שהסבתא הפולניה הייתה אומרת.

ברור לי שהרכב שלי הוא לא מדגם מייצג של רכבים בגיל הזה. אני בסך הכל מדווח פה בכדי לחלוק את המסקנות שלי עם הכלל.

המטרה שלי הייתה חיסכון בכסף ובשנתיים האחרונות ההוצאות על הרכב ירדו מכ-20K ש"ח בשנה לכ-6K ש"ח בשנה ולכן מבחינתי ההימור הצליח.

 

הכוונה שלי הייתה לרכב בן 10 (מודרני: הזרקה והצתה ממוחשבים לטוב ולרע, בעיקר טוב, ABS, שש כריות וכו') בערך שנמכר בפחות מ-20K, יש נפילות אבל יש גם מציאות. אין לרכב כמעט ערך, אז גם אין ירידה שלו (בתכנון ל 3-4 שנים נניח).

אבל לא טויוטה קורולה או מזדה 3.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, מה מצב חלקי הפלסטיקה? ברוב הרכבים המבוגרים שנתקלתי חלקי הפלסטיק התחילו להתפורר מזקנה לפני שהופיעו תקלות מכניות רציניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבפנים האוטו נראה דיי טוב, וזה מה שרוב האנשים שנכנסים לאוטו אומרים לי ככה שזו לא דעתי המשוחדת.

הנזקים שנוצרו בשנים האחרונות הם:

1) קרע בדופן של הריפוד של הכיסא נהג. ייפתר ע"י הלבשת "גופיות" שפרקתי מהגולף שקבלנו (מתחת היו מושבים במצב חדש).

2) חלק עליון של השטיח בצד של הנהג נקרע (לא רואים מתכת, יש מתחת עוד ביטנה, זה כאילו התקלף ממנו ריפוד שמודבק אליו). לא מתכוון לסדר את זה.

3) אחד הקצוות של המסגרת פלסטיק של הרדיו/מזגן נסדקה (זה לא חלק מהדשבורד, זה חלק פנימי שלו)\ ניתן להחליף/לתקן בקלות.

4) הגה (גומי) מתחיל להתפורר.

 

מבחוץ האוטו נראה זוועה, אני צוחק עליו שהוא נראה כאילו גמל נתן בו כמה ביסים (או שהוא השתתף בפרסומת של פיג'ו 206 עפ הפיל).

 

EILY, אני מבין מה שאתה אומר אבל מהניסיון שלי (גולף 2001 גם עם ק"מ מצחיק) יש את אותם תיקונים. ההבדל הוא שלרכב הזה יש ערך וירטואלי של 10-20 אש"ח ולכן כאשר יש לך תיקון ב-4-5 אש"ח אתה תחשוב פעמיים אם להיפטר מהרכב בניגוד לרכב ששווה ביום טוב עם רוח גבית 5K ש"ח.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני החזקתי רכב ישן ונמנעתי לקנות חדש במשך שנים רבות עד שנמאס...

 

נמאס כל שני וחמישי להיכנס למוסך על תקלה אחרת(למרות שהיה די אמין אבל בכל זאת...)

היה צורך להחליף אטם ראש מנוע עקב נזילה במנוע קר-המוסכניק שלי אמר שלא כדאי כי זה יכול להגיע לאלפי שקלים... אז חייתי ככה

 

כל שבוע בודק שמן מים,מוסיף ליטר שמן וחצי ליטר מי קירור ב 1000 ק"מ וסובל מריח שמן שרוף בתחילת נסיעה.

 

2 טסטים בשנה כאשר בתקופה האחרונה כל טסט התגלו בעיות בבלמים אחוריים(חוסר איזון),לאחר כיוון רגולז' הייתי עובר, אך אז הסנדל היה קרוב מידי לתוף מה שהיה גורם להתחממות הבלמים במהירות גבוהה ושקיעת הדושה בבלימה,מה שמחזיר אותי למוסך לכיוון רגולז' נוסף שפותר את הבעיה לחצי שנה עד הטסט הבא.

צורך לנקות את המנוע עקב הנזילה לפני הטסט.

 

חוץ מזה הרכב נסע טוב ושירת אותי,אף צריכת הדלק היתה סבירה 1 ל 9,10.

 

עד שבאוקטובר האחרון המזגן שווק חיים,לאחר חיפושים של מזגניסט עם גז ישן,מילאתי גז (כאשר לאחרונה מולא גז שנה וחצי קודם לכן) בתקווה שיחזיק לפחות שנה.

לאחר שבועיים חשתי ירידה ביעילות המזגן ושבועיים לאחר מכן הוא הפסיק לקרר כלל.

פה "נשברתי" ואמרתי לעצמי "לא עוד".

הגיע זמנה של המיצובישי שלי ששירתה אותי בנאמנות 7 שנים לנוח.

למרות ההשקעה הכספית הגבוהה ירידת הערך וכו' התחלתי בחיפוש רכב חדש מהסוכנות.

 

בינואר רכשתי רנו פלואנס דיזל ולא מצטער לרגע,פשוט עולם אחר,זהו שידרוג אמיתי באיכות החיים שלא לדבר על השקט הנפשי.

 

חסל סדר התרוצצות בין מוסכים הפסד ימי עבודה 2 טסטים בשנה כולל הכנה לטסט ניקוי מנוע,נסיעה ללא מזגן וכולי וכולי..

 

פשוט נכנסים לרכב מכניסים קוד לחיצה על מתג ההתנעה הכל פועל אוטומטית האורות המזגן המוסיקה מהפלאפון ונוסעים לאן שצריך כמה שצריך בלי לחשוב "יש מספיק מים,יש מספיק שמן,הרכב יתחמם? בלה...בלה...

 

נהנים מרכב מודרני זריז מרווח נח אסתטי וביטיחותי, אז נכון שההוצאה גדולה אך כך גם השידרוג וההנאה וזה לדעתי שווה את זה, כי חיים רק פעם אחת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם בשביל לסבר את האוזן - אני גם הייתי במקום הזה, עם תשלומי האחזקה הללו שפשוט שיגעו אותי.

 

אתה נוסע רק 7 עד 8K בשנה, ואני נסעתי עם רכב ישן 20K בשנה. ככה שהכניסות למוסך היו תדירות יותר.

 

כל פעם אתה זורק כסף על תיקונים ומבזבז זמן יקר שאתה יכול לבלות אותו עם אשתך או חברים או סתם לשבת לקרוא ספר במיטה.

 

במקביל אתה זורק כסף על דלק, כי כל רכב מיני ידני פשוט יעשה את העבודה בצריכה מופחתת.

 

לכן - אני (אישית) הלכתי לבנק ולקחתי הלוואה של 25 אלף ש"ח, וקניתי פיאט פנדה (ולפני זה פיאט פונטו) - והתחלתי לחסוך.

 

חיסכון בתיקונים (שנעלמו) וחיסכון בדלק (שמורגש מדי חודש).

 

למעשה, אפשר לחשב מה העלות החודשית העודפת של פנדה כזו לעומת הקורולה:

 

קורולה - 2500 ש"ח תיקונים בשנה, 208 ש"ח בחודש. פנדה - אפס.

קורולה - צריכת דלק של 1:9 ממוצע, פנדה 1:14 ממוצע - ע"פ 8000 ק"מ בשנה - 316 ליטר לרעת הקורולה - סה"כ 2243 ש"ח לשנה או 186 ש"ח לחודש.

קורולה - החזר הלוואה - אפס, פנדה - החזר החזוואה - 550 ש"ח (לפי 30 אלף ש"ח הלוואה לחמש שנים).

קורולה - ביטוח - חובה + צד ג', פנדה - ביטוח מקיף - תשלום עודף של 1000 ש"ח - 83 ש"ח בחודש.

 

סה"כ הוצאות חודשיות:

קורולה - 394 ש"ח

פנדה - 633 ש"ח.

 

סה"כ ההבדל החודשי באחזקה בין המכונית העתיקה למכונית החדשה, הוא 239 ש"ח בחודש - זה הבדל שאפשר למחוק אותו ברגע אם אתה מתחיל לנסוע קצת יותר מכמות הנסיעות שלך - שיעלו גם את כמות התקלות וגם את צריכת הדלק החודשית.

 

אז האם החיסכון של 240 ש"ח בחודש מצדיק נסיעה באוטו באסה? לא יודע. תגיד לי אתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 2011 היתה לי קורולה כזו 1.6 אוטומטית מודל 93 ששמשה אותי לשליחויות וחלוקת עיתונים במשך שנה שבה הרכב עבר 60000 ק"מ .הרכב נקנה תמורת 2000 ש"ח עם 240000 ק"מ לפני טסט. בשנה שהרכב היה ברשותי החלפתי ברקסים קידמיים וטיפול שעשיתי לבד. עליי לציין שמדובר ברכב זריז מאד ושקט מאד וחסכוני יותר מהסובארו ליאונה הידנית שהחליפה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אז האם החיסכון של 240 ש"ח בחודש מצדיק נסיעה באוטו באסה? לא יודע. תגיד לי אתה.

הייתי במצב שלך לפני שנתיים וחצי עם קסנטיה, עד שהחלפתי אותה בלנסר קלאסיק צעירה ממנה ב10 שנים.

 

רק שבמקרה שלי, לקחת הלוואה היה אשכרה יותר משתלם מלהמשיך להחזיק את הקסנטיה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי במצב שלך לפני שנתיים וחצי עם קסנטיה, עד שהחלפתי אותה בלנסר קלאסיק צעירה ממנה ב10 שנים.

 

רק שבמקרה שלי, לקחת הלוואה היה אשכרה יותר משתלם מלהמשיך להחזיק את הקסנטיה.

 

טוב, הגיוני. קסנטיה :crazyeyes:crazyeyes:crazyeyes:crazyeyes:crazyeyes:crazyeyes:crazyeyes

 

זה באמת רכב שיכול להכניס אותך לבור כלכלי מטורף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז האם החיסכון של 240 ש"ח בחודש מצדיק נסיעה באוטו באסה? לא יודע. תגיד לי אתה.
ומה עם ירידת הערך של הפנדה? נאמר עוד איזה 200 ש"ח לחודש. כלומר הפרש של כ 500 ש"ח לחודש.

אם אתה מוצא רכב משומש איכותי שטופל בהתאם וממשיך לטפל בו היטב הוא יכול לשרוד לך תקופת זמן לא מבוטלת עם מעט תיקונים. אני לא אתן את הרכב שלי כדוגמה (מרצדס בת 15) אלא את הסובארו ליאונה בת ה 15 של אחי, בכל התקופה בה היא הייתה אצלו הדבר היחידי שהוחלף בה היה הממיר. אני הייתי מחליף רכב ישן כאשר עלות התיקונים (לא תחזוקה) השנתית שלו מתקרבת לירידת הערך של רכב מקביל חדש.

ד"א, השוואת קורולה לפנדה היא השוואה בין תפוחים לאגסים, זו משפחתית וזו מיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...