Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4440 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה שהתעוררה היום לאחר ויכוח עם חבר.

שוחחנו על רצוני להחליף את רצועת הטיימינג בקרוב ( הרכב שלי בספטמבר יהיה בן 4 ועם 43000 ק"מ, ע"פ יצרן להחליף או ב-4 שנים או 120000).

הויכוח הינו על עניין קריעת הרצועה הרבה לפני טווח הביטחון של היצרן, וגרימת נזק למנוע, האם היבואן יכול לקחת אחריות למרות שפגה האחריות?

 

נ.ב - אם השאלה אינה קשורה לכללי אשמח אם תעבירו לי אותה לפורום המתאים.

אין צורך בחתימה....

פורסם

לדעתי, אם הנזק מתרחש סמוך למועד פקיעת האחריות, יש הגיון לדרוש הכרה בנזק במסגרת האחריות. אם הנזק מתרחש מעל שנה לאחר תום האחריות אין כל כך סיכוי, אב תמיד אפשר לנסות (במיוחד אם יגוע על תקלה סדרתית בדגם).

 

לענייננו: כיוון שהק"מ שנסעת נמוך משמעותית מהנסועה המירבית המומלצת לרצועה, וכיוון שיצרנים אחרים מאפשרים להשתמש 7 שנים באותה רצועה, הייתי מעיף מבט עם מישוש (מנוע כבוי כמובן)+ הקשבה, לראות אם אפשר למשוך עוד שנה+ עם הרצועה, לא לפני שאשאל בפורום אם מפגש שסתום-בוכנה אופייני בקריעת רצועה במנוע הספציפי.

פורסם

הרצועה על פניו נראית טוב. להגיד אם יבשה קשה לומר, מה אני יכול להרגיש ע"פ מישוש? יובש?

אין צורך בחתימה....

פורסם

בעבר כשהיתה בבעלותי רנו העלתי את השאלה בפני יועץ השירות במוסך המרכזי.

הוא אמר לי שאם הרכב טופל בכל חייו במוסכים מורשים והיה כשל ברצועת הטיימינג לפני מועד ההחלפה עליו ממליץ היצרן אז יש סוג של אחריות לתיקון הנזק גם אם הרכב מחוץ לתקופת האחריות הראשונית שלו.

מעולם זה לא עמד אצלי במבחן המציאות ואני לא מכיר מישהו שזה קרה לו או קיבל אחריות על זה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

לא לקחת סיכונים מיותרים-כל טיפול עושים אחרי X זמן או Y שנים.

אם היית נוסע על הרכב סתם בשביל ההגזמה 10,000 ק"מ בחודש (זה בערך מה שדוד שלי עושה ברכב חברה) אז לא היית עושה טיפול כל חודש וחצי והיית מחכה שנה כי מקווח הטיפולים הוא 15,000 או שנה ?

לא סתם ציינו 3 שנים כי החברה מכסתחת את עצמה,שחלילה הרצועה מתייבשת,לא ניתן לוודא את מצבה האמיתי ובמצב הזה היא עלוה להיקרע והנזק יעלה עשרות ומאות מונים על עלות ההחלפה.

אם הרכב עבר את תקופת האחריות,הייתי עושה טיימינג במוסך כללי ולא נכנס למורשה אבל זה כבר שיקול של בעל הרכב.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
בעבר כשהיתה בבעלותי רנו העלתי את השאלה בפני יועץ השירות במוסך המרכזי.

הוא אמר לי שאם הרכב טופל בכל חייו במוסכים מורשים והיה כשל ברצועת הטיימינג לפני מועד ההחלפה עליו ממליץ היצרן אז יש סוג של אחריות לתיקון הנזק גם אם הרכב מחוץ לתקופת האחריות הראשונית שלו.

מעולם זה לא עמד אצלי במבחן המציאות ואני לא מכיר מישהו שזה קרה לו או קיבל אחריות על זה.

 

זה עומד במבחן המציאות

פורסם

החלפתי טיימינג בגולף בת 5 עם 40k הרצועה המשומשת נראיתה והרגישה בדיוק כמו החדשה.(לדברי המוסכניק) בדברים כאלה לא לוקחים סיכונים.

There's not much you could do or say to phase me

People think I'm a little bit crazy

I get it from all angles, even occasionally Doc Dre-zie'll

Have to step in every once in a while to save me

פורסם (נערך)

לא הייתי משחק עם זה. בכלל.

גם אם הרצועה הישנה "הרגישה" כמו החדשה - עדיין יש לישנה בלאי (יובש, התחממויות חוזרות ונשנות) ובשל כך יש להחליפה.

מעבר לזה - הגיוני מאוד שאם יש כשל בטיימינג לפני מועד ההחלפה (והרכב טופל במוסכי יבואן) - יהיה סוג של אחריות.

שוב - לדעתי לא כדאי לבדוק את זה (ז"א לא "למשוך" את מועדי ההחלפה של הטיימינג מעבר למה שקבע היצרן).

עריכה אחרונה על ידי חולגי
תוספת

alfa 156 2.5.

פורסם (נערך)

אז אני בדעת מיעוט, ועדיין הנסועה נמוכה מאוד משמעותית ממה שמומלץ, הסיכוי שהרצועה תיקרע במשך השנה הנוספת הוא מאוד נמוך והעלות של ההחלפה אינה זניחה כלל ועיקר!

המלצתי כמובן לוודא שאין במנוע הנ"ל מפגש לא נעים של בוכנה בשסתום, אף לא אחד טרח לבדוק מה ההמלצות המקוריות של היצרן לזמן חיים של הרצועה המקורית שברכבך (מעניין שאחרי כמה שנים לא מפרסמים המלצה מעודכנת בעקבות המידע הנוסף שהצטבר אצל היצרן, שלא לדבר על היבואן). וכן מדובר בסיכון מחושב מסויים שאתה לוקח על עצמך, ואני מניח שזה היה לך ברור עוד לפני ששאלת את השאלה בפורום, כולל השלכות אפשריות.

 

מעניין לדעת מה הייתם ממליצים לגבי צמיג שעברו 3-4 שנים מהתקנתו, כמעט לא נסע ונראה ומרגיש כחדש (אני הייתי ממליץ להמשיך איתו עד חמש שנים וטוען שמדובר ברכיב משמעותי יותר מרצועת תזמון).

 

ושוב: לא טענתי שהחלפת רצועת תזמון זה לכוסיות. התייחסתי למקרה הייחודי והמיוחד הזה.

עריכה אחרונה על ידי Eily
פורסם

אחד הכללים הבלתי כתובים בתחזוקת רכב הוא שעם טיימינג לא מתעסקים כי פוטנציאל הנזק במקרה של כשל גדול מאוד. נכון שעלות ההחלפה אינה זניחה אבל בהשוואה לשיפוץ מנוע היא המוכה, בטח כאשר מדובר על החלפה כל מספר שנים או נסועה משמעותית.

 

גם צמיג בן 4 שנראה חדש אינו מתפקד כמו חדש, במיוחד במדינה חמה כמו ישראל.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
אחד הכללים הבלתי כתובים בתחזוקת רכב הוא שעם טיימינג לא מתעסקים כי פוטנציאל הנזק במקרה של כשל גדול מאוד. נכון שעלות ההחלפה אינה זניחה אבל בהשוואה לשיפוץ מנוע היא המוכה, בטח כאשר מדובר על החלפה כל מספר שנים או נסועה משמעותית.

1. אלה כללים שהמציאו בעלי המקצוע כנראה בגלל מספר מקרים שבהם הרצועה נקרעה וזה בדרך כלל קורה כאשר לא מחליפים רצועה או בודקים אותה לפי הנחיות הייצרן. אין בכתוב המלצה לא להחליף את הרצועה לאחר הזמנים שייצרן הרכב ממליץ.

בהחלט ניתן לבדוק את רצועת התיזמון לפי הנחיות הייצרן בכדי לא להיות מופתע.

 

2. במספר מנועי קונצרן VAG לא קיימת בכלל הנחייה להחליף את רצועת התיזמון לאחר X קילומטרים או Y שנים אלא לבדוק אותה כול טיפול וזהו.

איזה כייף לי :)

פורסם

למען הסר ספק, אני מדבר על בדיקה או החלפה לפי הנחיות היצרן בהתאם לאקלים המדינה בה הרכב נוסע.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

אני לא מכיר ולו רכב אחד שיש הנחיה לבדוק טיימינג על בסיס תקופתי ואם זה קיים זה כנראה דגם רכב מאוד ישן ואולי אפילו במנוע ללא מפגש שסתומים בוכנות

נכון להיום לא משאירים את זה בכלל לשיקול דעת של מכונאי כי רצועות תזמון לפעמים נראות יפות ובכל זאת יש בהם פגמים שקשה לעלות עליהם בעין ואז יש כשל וסמתוחה גדולה במנוע והלקוח יגיד אבל בדקתי לי את הרצועה לפני חצי שנה ... ...

בכלל היום עוברים לרצועות טיימינג בעלות אורך חיים גבוה מאוד ולא נדיר למצוא דגמים שתדירות ההחלפה בהם זה 180 אלף או שש שנים

×
×
  • תוכן חדש...