Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7908 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קודם כל הקלאץ' שלי לא גמור אבל הוא בשלבי סיום של חייו, אחרי 80K ק"מ הגיע הזמן.

 

כשמחליפים את הקלאץ' צריך עוד איזה שהם חלקים ?

חייבים לקנות מקורי ?

יש קלאץ' "משופר" ? ממנהגי כשדברים "נגמרים" ברכב (כמו בולמים לדוגמא) לשים במקומם דברים משופרים - איכותיים יותר.

 

הייתם נותנים למוסך "חצר" או מוסך לא מורשה לעשות כזאת עבודה על האוטו שלכם ? מכיוון שזה אוטו מנוע "מסובך" במידה מסיומת יש לי הסתייגות קלה ממוסכים שלא רגילים לעבוד עם כאלה מכוניות.

להזכירכם החלפת קלאץ' באיביזה כרוכה בהוצאת המנוע והגיר.

 

כדאי לי כבר על הדרך להחליף עוד דברים ? אין לי משהו הרוס באוטו. אבל דברים שרצוי להחליף פעם ב80K ק"מ, טיימינג הוחלף כבר.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם
אולי לא הבנתי, אבל אתה אומר שאחרי 80k מגיע הזמן להחליף קלאץ?

 

אני לא מבין למה זה מפתיע אותך. זו איביזה טורבו, והיא בוודאי עובדת קשה, גם הקלאץ'.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
קודם כל הקלאץ' שלי לא גמור אבל הוא בשלבי סיום של חייו, אחרי 80K ק"מ הגיע הזמן.

 

כשמחליפים את הקלאץ' צריך עוד איזה שהם חלקים ?

חייבים לקנות מקורי ?

יש קלאץ' "משופר" ? ממנהגי כשדברים "נגמרים" ברכב (כמו בולמים לדוגמא) לשים במקומם דברים משופרים - איכותיים יותר.

 

הייתם נותנים למוסך "חצר" או מוסך לא מורשה לעשות כזאת עבודה על האוטו שלכם ? מכיוון שזה אוטו מנוע "מסובך" במידה מסיומת יש לי הסתייגות קלה ממוסכים שלא רגילים לעבוד עם כאלה מכוניות.

להזכירכם החלפת קלאץ' באיביזה כרוכה בהוצאת המנוע והגיר.

 

כדאי לי כבר על הדרך להחליף עוד דברים ? אין לי משהו הרוס באוטו. אבל דברים שרצוי להחליף פעם ב80K ק"מ, טיימינג הוחלף כבר.

 

דניאל.

לפרק מנוע וגיר?!

דיי ברור שצריך להוריד גיר על מנת להחליף קלאץ', אבל לא צריך (לשמחתך...) להוציא את המנוע.

 

לגבי מוסך חצר...

החלפת קלאץ' זוהי לא פעולה מסובכת מדיי, גם לא באיביזה טורבו. כל בעל מוסך עם ניסיון ועבר יוכל להחליף לך את הקלאץ' בלי יותר מדיי בעיות - רק תדאג שישיגו לך חלקים שמתאימים באמת לאיביזה טורבו, ולא חלקים שמתאימים לאיביזה 1.4.

 

יש מצמדים משופרים, אבל אני לא בטוח שזה כדאי להשקיע בהם. יש מכוניות שאפילו אם הרכב משופר מאוד לא צריך להחליף את הקלאץ' מכיוון שהקלאץ' המקורי חזק למדיי (למשל 106) - אז כדאי שתבדוק בעצמך בפורומים בחו"ל אם כדאי להחליף את הקלאץ' לקלאץ' מסוג אחר ולא מקורי.

 

 

רוני,

80K להחלפת קלאץ' זה כן קצת מוקדם, גם אם זה רכב ספורטיבי כמו איביזה טורבו. בקופרה שלי 115K ק"מ והקלאץ' עדיין מקורי בלי שום סימנים של גסיסה, בראלי שהייתה לי 107K והוחלף הקלאץ', למרות שהיה אפשר למשוך איתו עוד קצת אבל העדפנו להחליף. אז 80K אומנם זה לא מוקדם בצורה מחשידה, אבל זה גם לא ארוך, או אפילו ממוצע.

Back to the original - NC again.

פורסם

אפילו ב206 שהייתה לי הייתי צריכה להחליף קלאץ' אחרי 70K ק"מ (מייד אחרי שקניתי אותה).

אני לא מחליף קלאץ' כשהוא מפסיק לעבוד, מכיוון שאז הסינכוים והגיר ניזוקים מזה. אני מחליף כשהוא מראה סימן קטן.

מה שכן - יכול להיות שאני לא יודע להבחין בין חוסר כיוון לקלאץ' לא תקין. למרות שטובים ממני (ומכם :wink: )שעלו על האוטו שלי אמרו שצריך להחליפו.

בגדול הבעיות של הקלאץ' שלי הם :

- ראשון לא נכנס כמו שצריך, אם אני בעמידה מוחלטת אז אני צריך להתקדם מעט.

- תוך כדי העברת הילוכים לפעמים "בורח" לי קחחחחחחחחחח. עכשיו שתבינו שזה לא קורה לי במכוניות אחרות, אז הבעייה היא לא בי :-P .

- שני גם לא נכנס חלק מזכיר את המעצור שיה לי על הראשון בפיז'ו (בטיחות).

- בשביל להעביר הילוך צריך ללחוץ על הקלאץ' עד הסוף, כשאני אומר עד הסוף אני מתכוון עד הפנס, ממש להפעיל כוח.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם
אבל לא צריך (לשמחתך...) להוציא את המנוע.

בן, אתה אומר את זה בוודאות ? יכול להיות שבשנתון שלי כן צריך להוציא את המנוע, לא אני המצאתי.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם
בן, אתה אומר את זה בוודאות ? יכול להיות שבשנתון שלי כן צריך להוציא את המנוע, לא אני המצאתי.

 

דניאל.

בוא נחשוב בצורה הגיונית : נראה לך שמתכנני הרכב יתכננו את הרכב כך שכדי להחליף קלאץ יצטרכו

להוציא את המנוע? הרי לפרק מנוע ואח"כ להרכיבו עלול לקחת יומיים עבודה לפחות!

פורסם

 

רוני,

80K להחלפת קלאץ' זה כן קצת מוקדם, גם אם זה רכב ספורטיבי כמו איביזה טורבו. בקופרה שלי 115K ק"מ והקלאץ' עדיין מקורי בלי שום סימנים של גסיסה, בראלי שהייתה לי 107K והוחלף הקלאץ', למרות שהיה אפשר למשוך איתו עוד קצת אבל העדפנו להחליף. אז 80K אומנם זה לא מוקדם בצורה מחשידה, אבל זה גם לא ארוך, או אפילו ממוצע.

 

 

הכל תלוי באופי הנהיגה ברכב. קלאץ' הוא רכיב נשחק בדיוק כמו צמיגים. יכול להיות שצמיגים יחזיקו 60000 ק"מ ויכול להיות שהם לא יעברו את ה-30000. הכל תלוי באופי הנהיגה. כך גם הקלאץ'.

 

בכל מקרה, יש גם רכבים שדורשים הוצאה של המנוע בשביל החלפת קלאץ', אבל אני בספק שאיביזה היא אחת מהם. (מצד שני מנוע ה-1.8T על המרכב הקטן הזה יכול להיות צפוף למדי...)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
בוא נחשוב בצורה הגיונית : נראה לך שמתכנני הרכב יתכננו את הרכב כך שכדי להחליף קלאץ יצטרכו

להוציא את המנוע? הרי לפרק מנוע ואח"כ להרכיבו עלול לקחת יומיים עבודה לפחות!

ישנם רכבים שבשביל להחליף קלאץ' צריך להוציא מנוע וגיר וישנם רכבים ולא צריך להוציא כלום אפשר להחליף את זה הקלאץ' כמו פילטר שמן.

 

ראה דוגמא סאאב.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם

בגדול הבעיות של הקלאץ' שלי הם :

- ראשון לא נכנס כמו שצריך, אם אני בעמידה מוחלטת אז אני צריך להתקדם מעט.

- תוך כדי העברת הילוכים לפעמים "בורח" לי קחחחחחחחחחח. עכשיו שתבינו שזה לא קורה לי במכוניות אחרות, אז הבעייה היא לא בי :-P .

- שני גם לא נכנס חלק מזכיר את המעצור שיה לי על הראשון בפיז'ו (בטיחות).

- בשביל להעביר הילוך צריך ללחוץ על הקלאץ' עד הסוף, כשאני אומר עד הסוף אני מתכוון עד הפנס, ממש להפעיל כוח.

 

דניאל.

אצלי יש בדיוק אותה הבעיה באיביזה. שאלתי על זה בפורום הזה ולא ממש ענו לי תשובה ברורה.

אתה בטוח שמדובר בקלאצ' ?

כשהייתי במוסך אמרו לי שאפשר למשוך עוד עם הקלאצ' שלי ואין איתו בעיה, אבל יכול להיות שיש איזה בעיה שגורמת להעברת תנועה גם כשהקלאצ' לחוץ.

פורסם

לא צריך להוציא מנוע, רק לפרק גלגלים, ברקסים, ציריות,לפרק תושבת מנוע ולהשעין את המנוע על ג'ק קטן... לנתק את המנוף של ידית הגיר מהגיר ולפרק מהגיר את המשאבה של הקלאטש ואז לפרק גיר

אם אתה צריך מישהו שיבדוק לך איזה קלא'ץ צריך (בדרך כלו VALEO או זא'קש) יש להם הרבה דגמים, אל תקנה בצמפיון כי הם גנבים ימחשמם, היבואן של וולאו הם לדיקו שיושבים בראשון לציון.

 

כמו כן יש מפיץ שלהם במסגר 10 ת"א "שיא יבואנים" כל החלקים לוופלקסוואגן אודי וסיאט..... שם יש..

 

מכונאי שעובד בצמפיון ומנהל מוסך חצר בשבתות בבית שלו החליף לי את הקלאטש וגם את המחזיר שמן גיר שהשפריץ לי שמן על הקלאטש הישן ולכן הנ"ל גמר את חייו בטרם עת.... הרכב הוא גולף 99 דיזל

את כל החלקים השגנו בשבת, את המחזיר שמן הביאו במיוחד מנצרת. כי היהודים לא עובדים בשבת אבל אחינו עובדים במלא המרץ....

גם קיבלתי מתנה מאבא שלו ליטר שמן זית טהור מהמסיק האחרון....

פורסם
לא צריך להוציא מנוע, רק לפרק גלגלים, ברקסים, ציריות,לפרק תושבת מנוע ולהשעין את המנוע על ג'ק קטן... לנתק את המנוף של ידית הגיר מהגיר ולפרק מהגיר את המשאבה של הקלאטש ואז לפרק גיר

אם אתה צריך מישהו שיבדוק לך איזה קלא'ץ צריך (בדרך כלו VALEO או זא'קש) יש להם הרבה דגמים, אל תקנה בצמפיון כי הם גנבים ימחשמם, היבואן של וולאו הם לדיקו שיושבים בראשון לציון.

 

כמו כן יש מפיץ שלהם במסגר 10 ת"א "שיא יבואנים" כל החלקים לוופלקסוואגן אודי וסיאט..... שם יש..

 

מכונאי שעובד בצמפיון ומנהל מוסך חצר בשבתות בבית שלו החליף לי את הקלאטש וגם את המחזיר שמן גיר שהשפריץ לי שמן על הקלאטש הישן ולכן הנ"ל גמר את חייו בטרם עת.... הרכב הוא גולף 99 דיזל

את כל החלקים השגנו בשבת, את המחזיר שמן הביאו במיוחד מנצרת. כי היהודים לא עובדים בשבת אבל אחינו עובדים במלא המרץ....

גם קיבלתי מתנה מאבא שלו ליטר שמן זית טהור מהמסיק האחרון....

איפה אפשר לבדוק בדיוק איזה קלאץ' אני צריך ?

מבחינת מכונאי - אז ככה, את העבודה אני יעשה במשך השבוע במוסך בצפון, הוא לא לוקח לי כסף בכלל לא על עבודה ולא על השמן זית. זה חבר של אמא שלי שמוכן לעשות את זה בשבילי בעזרתי כמובן.

 

בכל אופן תודה,

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם
אצלי יש בדיוק אותה הבעיה באיביזה. שאלתי על זה בפורום הזה ולא ממש ענו לי תשובה ברורה.

אתה בטוח שמדובר בקלאצ' ?

כשהייתי במוסך אמרו לי שאפשר למשוך עוד עם הקלאצ' שלי ואין איתו בעיה, אבל יכול להיות שיש איזה בעיה שגורמת להעברת תנועה גם כשהקלאצ' לחוץ.

הקלאץ' הוא קלאץ' הידראולי. אני כמעט בטוח 99%.

 

אולי יש איזו שהיא בעייה במערכת ההידראולית. בכל אופן אם הבעייה תמשך אני יעבור הלאה זה לא נורא להחליף עכשיו קלאץ' בכל מקרה אני אחליף אותו בשנה הקרובה אז עדיף מוקדם ממאוחר.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם

כמעט בוודאות לא צריך לפרק את המנוע בשביל להוריד את הגיר.

 

להחליף קלאץ' בפחות מ 100K, לדעתי, זה מוקדם קצת. גם אני גומר סט של צמיגים מהר יחסית (בראלי שלי גמרתי צמיגים אחוריים ב30K), כל אחד ומה שהוא עושה עם האוטו. אני מכיר ראלי דור שני, 150 אלף קילומטר שהוחלפו בה כבר... 5 מצמדים! (ו 2 גירים נשברו לחלוטין...)... הכל תלוי בצורת הנהיגה. עם זאת רוני, אני חושב שצורת נהיגה של רייסים יותר תגמור מצמדים מהר, וצורת נהיגה של ג'ימיקאנות וכדומה יותר תגמור צמיגים מהר.

 

דניאל,

בדקת את האפשרות של למתוך את הכבל קלאץ'? זה יכול לעזור במקצת.

לגבי זה שההילוך בורח לך לפעמים - למה הכוונה בדיוק?

ההילוך כבר בפנים, ופתאום קופץ החוצה? או כשאתה מכניס אותו, הוא נכנס עם חריקה של "קחחח"?

אם זה קורה כשאתה מכניס אותו, אז יש 2 אפשרויות.

1. אמרת שחייבים ללחוץ על הקלאץ' עד הסוף לגמריי עם הרגל כדיי להעביר הילוכים טוב וחלק - אז יכול להיות (כניראה...) שאתה פשוט לא לוחץ על הקלאץ' עד הסוף כי זה פשוט לא נוח. גם כשקלאץ' גמור כמעט לגמריי, אם הכבל בסדר ולוחצים על הקלאץ' עד הסוף אז סימני חריקה לא אמורים להופיע.

2. יש לך בעיה באחד הסינכרונים בגיר, דבר שגורר אחריו שיפוץ גיר...

 

קשה לי להאמין שהבעיה שלך היא אחד הסינכרונים בגיר כי אם זו הייתה הבעיה שלך אז הגיר היה חורק לך בכל פעם שהיית מכניס לאותו ההילוך בסל"ד גבוה, ולא רק לפעמים - ובגלל שזה קורה לך רק לפעמים אז כניראה שכשתחליף את הקלאץ' והוא יפריד כמו שצריך (ולא רק בקצה שלו עד הסוף) אז הבעיה תסתיים.

Back to the original - NC again.

פורסם

ובקצרה - צריך להחליף קלאץ'.

 

מה שבאמת "שבר" אותי זה הקטע שהוא נדבק.

 

הסבר: מגיע לשלישי, רואה אדום במהירות של 50 ~ לוחץ על הקלאץ' ומוציא לניוטרל אחרי מס' שניות כשהאוטו עצר סופית הקלאץ' "קופץ החוצה, עכשיו זה לא שהוא לא יצא אלא לא יצא עד הסוף כאילו הוא נדבק.

 

עכשיו שאלה שאני לא מוצא עליה את התשובה - איך אני בודק אם יש באוטו שלי קלאץ' הידראולי ?!

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

×
×
  • תוכן חדש...