Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4582 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם,

 

יש לי שאלת תם,

ברכב שלי (סוזוקי בלנו 99) יש שני כפתורים בצד שמאל.

מישהו יכול להסביר לי מה תפקידם? למה הם משמשים?

 

צירפתי תמונה שלהם.

 

תודה מראש וסליחה על הבורות.

IMG_20131210_074257.jpg

הרכב שלי: סוזוקי באלנו שנת 99 :|

השאיפה שלי: יונדאי I-35 :-o

פורסם

הכפתור התחתון הוא להדליק את תאורת הערפל האחורית ברכב.

הכפתור גלילה העליון הוא או חוזק האור בלוח השעונים שלך, או כיוון גובה קרן האור בתאורת דרך בפנסים.

 

תנסה ותראה.

הלו הלו! חשבתי שמדברים עלי,איך התחת של יוסי התחיל לככב כאן?

:shock:

פורסם
העליון - כיוון גובה אלומת האור

 

ועל איזה רמה מומלץ לשים? יש מ-1 עד 4

הרכב שלי: סוזוקי באלנו שנת 99 :|

השאיפה שלי: יונדאי I-35 :-o

פורסם

זה עצוב שאנשים בארץ לא יודעים מהי הגלגלת הזאת.

 

תפקידה לכוון את אורות הרכב שלך למעלה ולמטה.

למה זה משמש? כדי שהאור הנמוך ברכב שלך לא יסנוור את הרכבים ממול.

 

לדוגמא אם אתה נוסע עם מטען כבד מאוד מאחור הרכב יטה לאחור וקדמת הרכב תעלה, כתוצאה ממצב זה האור הנמוך שלך (שכשמו כן הוא- פונה למטה בזווית ולא ישירות קדימה) עלול לסנוור את הרכב ממול.

הפתרון הוא להוריד עם הגלגלת את זוית האור כדי לפצות על העברת המשקל אחורה.

 

תעשה את הניסוי הבא: סע בלילה מאחורי רכב ותשים לב אם האלומה המרכזית של האור הנמוך שלך באמת נמוכה ולא מגיעה לקבינה של הרכב מולך, אני בטוח ב1000000% שלא פעם עברת מול רכב שסנוור אותך והציק לך בעין ולא היה עם אורות גבוהים- זו התוצאה של העברת הגלגלת למצב הכי גבוה ונסיעה קבועה כך.

 

הכפתור השני הוא פנס ערפל, 99% מהזמן לא צריך לפעול בכלל. רק כאשר אתה נוסע בערפל כבד ואתה רוצה שהוא שלו יחדור דרך הערפל. כמעט ואין שימוש בארצנו.

 

פות"ש, טוב ששאלת ועכשיו אתה יודע. לצערי בארץ אנשים לא מכירים בכלל את הגלגלת החשובה הזאת. מה שלא מפריע לי ישירות לא מעניין אותי- זה המוטו בנהיגה בארץ.

אם לא הייתי שואל לא הייתי מודע לשימוש הכפתורים הללו גם.

 

תמשיך לחקור ולשאול פות"ש!

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם
אני בטוח ב1000000% שלא פעם עברת מול רכב שסנוור אותך והציק לך בעין ולא היה עם אורות גבוהים- זו התוצאה של העברת הגלגלת למצב הכי גבוה ונסיעה קבועה כך.

 

התכוונת הכי נמוך.

מספר נמוך = אלומה גבוהה ולהיפך.

אם אתה לבד ברכב או עם נוסע אחד צריך לכוון 0 או 1.

אם אתה עם מטען כבד בתא המטען אז מכוונים 4 כדי להנמיך את האורות.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
זה עצוב שאנשים בארץ לא יודעים מהי הגלגלת הזאת.

 

תפקידה לכוון את אורות הרכב שלך למעלה ולמטה.

למה זה משמש? כדי שהאור הנמוך ברכב שלך לא יסנוור את הרכבים ממול.

 

לדוגמא אם אתה נוסע עם מטען כבד מאוד מאחור הרכב יטה לאחור וקדמת הרכב תעלה, כתוצאה ממצב זה האור הנמוך שלך (שכשמו כן הוא- פונה למטה בזווית ולא ישירות קדימה) עלול לסנוור את הרכב ממול.

הפתרון הוא להוריד עם הגלגלת את זוית האור כדי לפצות על העברת המשקל אחורה.

 

תעשה את הניסוי הבא: סע בלילה מאחורי רכב ותשים לב אם האלומה המרכזית של האור הנמוך שלך באמת נמוכה ולא מגיעה לקבינה של הרכב מולך, אני בטוח ב1000000% שלא פעם עברת מול רכב שסנוור אותך והציק לך בעין ולא היה עם אורות גבוהים- זו התוצאה של העברת הגלגלת למצב הכי גבוה ונסיעה קבועה כך.

 

הכפתור השני הוא פנס ערפל, 99% מהזמן לא צריך לפעול בכלל. רק כאשר אתה נוסע בערפל כבד ואתה רוצה שהוא שלו יחדור דרך הערפל. כמעט ואין שימוש בארצנו.

 

פות"ש, טוב ששאלת ועכשיו אתה יודע. לצערי בארץ אנשים לא מכירים בכלל את הגלגלת החשובה הזאת. מה שלא מפריע לי ישירות לא מעניין אותי- זה המוטו בנהיגה בארץ.

אם לא הייתי שואל לא הייתי מודע לשימוש הכפתורים הללו גם.

 

תמשיך לחקור ולשאול פות"ש!

 

תודה רבה על ההסבר המפורט מאוד.

אשריך.

החכמתי.

 

תודה.

הרכב שלי: סוזוקי באלנו שנת 99 :|

השאיפה שלי: יונדאי I-35 :-o

פורסם
התכוונת הכי נמוך.

מספר נמוך = אלומה גבוהה ולהיפך.

אם אתה לבד ברכב או עם נוסע אחד צריך לכוון 0 או 1.

אם אתה עם מטען כבד בתא המטען אז מכוונים 4 כדי להנמיך את האורות.

 

צודק, זמן לא יצא לי לנסוע עם יותר מאדם אחד ברכב ולכוון את האורות.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

עצוב מאד ואפילו גרוע שאנשים לא יודעים מה עושים הכפתורים ברכב שלהם. אני נוהג לקרוא את ספר הרכב בכל רכב הנמצא ברשותי, חבל שאחרים לא עושים זאת.

 

פותח השרשור הוא מיעוט - הוא לא ידע, חיפש מקום לשאול, שאל וקיבל תשובה. הרוב כלל לא טורח, כאן הבעיה האמיתית.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

זה לא רק בארץ, אנשים פשוט לא מספיק חכמים בשביל לפתוח ספר רכב, או להתנסות לבד, עצוב כמה חופרים לך בשיעורי נהיגה ובתאוריה, אבל לא עוצרים לשניה להסביר בכלל איך לתפעל רכב.

HU: DEH-P690UB|Rear:JBL CS3196 (6X9)|SubWoofer:JBL GTO1204D|Mono:RockFord P3001|Front:Morel Hybrid Ovation 6

Front AMP:Rockford Punch 500a2|

פורסם

מי חופר בשיעורי נהיגה ותיאוריה? הם פחות או יותר הדברים השטחיים ביותר שקיימים. גם לא צריך להיות חכם במיוחד כדי לקרוא ספר רכב. הוא תוכנן לאידיוטים בכוונה תחילה וכל מה שצריך בשביל לקרוא אותו הוא לדעת לקרוא.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

לגלגלת הזו יש עוד תפקיד חשוב, לעזור לעבור את הטסט.

מכוונים את המנורות הכי נמוך שאפשר וככה לא נכשלים על אור. לפחות אם הפנסים מכוונים בצורה סבירה.

פורסם
גם לא צריך להיות חכם במיוחד כדי לקרוא ספר רכב.

 

דעתי קצת שונה:

 

מניסיון ארוך בתחום בו אני עובד אני אומר חד משנעית - 99.9999999999% מהאנשים לא קוראים את חוברת ההדרכה המצורפת למוצר.

 

גם כשמדובר בקובץ PDF או סרטון הדגמה.

 

זה משהו שאי אפשר לשנות ולכן יצרנים חכמים מראש מתכננים את המוצר שלהם כך שאפשר יהיה להפיל אותו בצורה תקינה ב setup בסיסי ובהגדרות default בלי לקרוא את ספר ההדרכה.

 

לדוגמא, במצלמה דיגיטלית יש מצב auto ויש אפשרות לקבוע ידנית את זמן החשיפה, פוקוס וכו'.

 

נכון ש 99% מהאנשים מפעילים אותה תמיד במצב auto ואין להם מושג למה משמשים הדברים האחרים?

 

בקיצור, מה שאני בה לאמור כאן זה שכיוון גובה אורות צריך להיות אוטומטי בהתאם לעמס ברכב. זאת מאחר שגם מי שיודע מה תפקיד הכפתור הזה, לא משתמש בו כמעט אף פכם.

 

מערכות ייצוב גובה אורות קיימות כבר מזמן וברכב עם תאורת קסנון זה חובה על פי חוק.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...