Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4602 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הבעיות האלו במגזר הערבי זה סוד גלוי מזה שנים רבות - זה אחד הדברים העיקריים שעלו בשיחה שלי עם אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כשישבנו במזנון הכנסת לאחר שהופענו בוועדה בעניין של קשר למחלות לתאונות דרכים - ואני מדבר על אירוע שהיה לפני יותר מ-5 שנים (מאז לא עסקתי בנושא).

 

למה זה סוד? כי אם נשקלל את הנתון הזה וכפי שכבר כתבתי בעבר מספר פעמים מתברר הנהג הישראלי-יהודי הוא אחד מהבטוחים בעולם. למעשה אם נתיחס רק למגזר זה מדובר ברמת הרוגים למיליארד ק"מ נמוך יותר מזה שבגרמניה ומתקרב לזאת שיש באנגליה.

הסוד הזה חושף שהרשות ואור-ירוק מתמקדים בבעיה הלא נכונה - שזה להתעלל בנהגים היהודים ברובם, המבוגרים יחסית "שדוהרים" ב-140-150 בכבישים רב-נתיביים וכמעט ולא מעורבים בתאונות. זאת במקום להתמקד במגזר הערבי, באוכלוסיה הצעירה ובתחום הנהיגה בשכרות וביריונות הכביש.

 

כמובן שדרכי הטיפול בבעיות במגזר הערבי מורכבות יותר (ופחות רווחיות) מאשר רישות כבישי הארץ בגאטסו. פתרון הבעיה הוא דרך טיפול שורש בבעיות תשתיות, חינוך, תחושת שייכות ולבסוף (ורק בשילוב עם הנ"ל) גם אכיפה מוגברת.

 

כל מילה בסלע ידידי , לא מתמקדים במגזר צריך להתמקד ולהגביר את כוח האכיפה , ואני ועוד הרבה אנשים ישמחו ליוזמה הזאת , אני בעד להחמיר את הענישה , אני אישית נמאס לי כבר מזמן מהמטומטמים שנמצאים על הכביש ובמיוחד הערבים , אין תרבות נהיגה בכלל .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
הבעיות האלו במגזר הערבי זה סוד גלוי מזה שנים רבות - זה אחד הדברים העיקריים שעלו בשיחה שלי עם אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כשישבנו במזנון הכנסת לאחר שהופענו בוועדה בעניין של קשר למחלות לתאונות דרכים - ואני מדבר על אירוע שהיה לפני יותר מ-5 שנים (מאז לא עסקתי בנושא).

 

למה זה סוד? כי אם נשקלל את הנתון הזה וכפי שכבר כתבתי בעבר מספר פעמים מתברר הנהג הישראלי-יהודי הוא אחד מהבטוחים בעולם. למעשה אם נתיחס רק למגזר זה מדובר ברמת הרוגים למיליארד ק"מ נמוך יותר מזה שבגרמניה ומתקרב לזאת שיש באנגליה.

הסוד הזה חושף שהרשות ואור-ירוק מתמקדים בבעיה הלא נכונה - שזה להתעלל בנהגים היהודים ברובם, המבוגרים יחסית "שדוהרים" ב-140-150 בכבישים רב-נתיביים וכמעט ולא מעורבים בתאונות. זאת במקום להתמקד במגזר הערבי, באוכלוסיה הצעירה ובתחום הנהיגה בשכרות וביריונות הכביש.

 

כמובן שדרכי הטיפול בבעיות במגזר הערבי מורכבות יותר (ופחות רווחיות) מאשר רישות כבישי הארץ בגאטסו. פתרון הבעיה הוא דרך טיפול שורש בבעיות תשתיות, חינוך, תחושת שייכות ולבסוף (ורק בשילוב עם הנ"ל) גם אכיפה מוגברת.

 

דבר ראשון, נהיגה בשכרות היא תופעה שולית כי אלכוהול לא כ"כ נפוץ, הוא פחות ופחות נפוץ באיזורים המועדים לפורענות.

דבר שני, ההתנשאות בשרשור הזה של אנשים שלכאורה "מבינים" את סיבות ריבוי התאונות מקוממת. אני עד, יום יום, בכל סלילה או הרחבת כביש של מע"צ לגזענות הבוטה, בלי שום בושה, בהקצאת התשתיות, לא טיפול בתשתיות אפילו, הקצאה. זה מתעצם כשיש לך שתי יציאות לכביש מהיר של יישוב יהודי סמוך ליישוב ערבי, לפני כמה ימים היתה תאונה קטלנית ביציאה מעילוט ליד נצרת, והיא לא היחידה שהיתה שם, ההרוגה היתה מורה מנצרת, בבוקר היציאה הזאות עמוסה מאוד, ברכבים הפונים שמאלה, לכביש מהיר בלי רמזור, לפני שנה היתה עבודת פיתוח בכביש הזה, שהפכה את היציאה מהיישוב הסמוך שמשית, מרמזור למחלף, כולל הוספת נתיב וגדר הפרדה, הנתיב הנוסף מסתיים אחרי שמשית, קצת לפני ציפורי, גם גדר ההפרדה, והופך לכביש חד מסלולי בלי גדר עד נצרת. אפשר היה לחשוב ששני יישובים יקבלו את אותו היחס, אפשר היה לחשוב שעיר של 80K אנשים היתה מקבלת נתיב נוסף כמו ישוב קטן, אבל לא, למה? למשרד התחבורה ומע"צ הפתרונים.

כן צריך אכיפה, כן צריך טיפול יסודי בתשתיות, ויותר מזה, מי שמקבל את ההחלטות התמוהות האלה במע"צ צריך לתת דין וחשבון, אבל בשביל מה? זה עולה כסף, וההפסד היחידי הוא בחיי בחיי אדם של בני מיעוטים, ועל הדרך מרוויחים מקור נוסף לשווק את הדמוניזציה שלהם, כולם מרוויחים.

פורסם

בסביבה הפוליטית והציבורית בישראל, אין שום אפשרות לבצע אכיפה סלקטיבית או מהלך ממוקד באוכלוסיות מסוימות.

 

הסטטיסטיקות ידועות, חלקן אסורות לפרסום עד היום, אך אין אפשרות לקיים מהלך אופרטיבי למיגור תאונות הדרכים הקטלניות בהן מעורבים נהגים ממגזר כזה או אחר.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

אתה מתכוון שאין אפשרות למהלך אופרטיבי ממוקד כנגד אוכלוסיה ערבית.

לעומת זאת נגד אוכלוסית נהגים צעירים או רוכבי דו"ג (שגם הם אוכלוסיות) זה לא אסור ואפילו מבורך בפי אנשים מסוימים ("אור ירוק" למשל).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
אתה מתכוון שאין אפשרות למהלך אופרטיבי ממוקד כנגד אוכלוסיה ערבית.

לעומת זאת נגד אוכלוסית נהגים צעירים או רוכבי דו"ג (שגם הם אוכלוסיות) זה לא אסור ואפילו מבורך בפי אנשים מסוימים ("אור ירוק" למשל).

 

+1!

 

יש את הפיתרון של חברות הביטוח, הן מתמחרות את מחיר הביטוח בין היתר לפי מיקום המגורים.

 

יש אפשרות לבצע אכיפה סלקטיבית ואפילו בצורה מאוד יפה ומסודרת. לפזר ניידות באיזורים הבעייתים תוך כדי ענישה חמורה

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם
בסביבה הפוליטית והציבורית בישראל, אין שום אפשרות לבצע אכיפה סלקטיבית או מהלך ממוקד באוכלוסיות מסוימות.

 

הסטטיסטיקות ידועות, חלקן אסורות לפרסום עד היום, אך אין אפשרות לקיים מהלך אופרטיבי למיגור תאונות הדרכים הקטלניות בהן מעורבים נהגים ממגזר כזה או אחר.

 

למה?!

 

נשים מקבלות הנחה בביטוח, לא?!

 

תחשוב על זה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
קשה להתווכח עם סטטיסטיקה.

 

קל מאוד להתווכח עם סטטיסטיקה, כי סטטיסטיקה היא אחותה התחמנית של המתמטיקה.

 

מחקרים בכל העולם מוכיחים מתאם ברור בין כמות ההרוגים בתאונות דרכים לבין רקע סוציואקונומי.

רקע סוציואקונומי נמוך אינו משפיע רק על תרבות הנהיגה (חינוך), אלא משפיע גם על רמת הבטיחות של הרכבים (רכבים ישנים יותר, אחזקה לקויה וכו'), שהיא הגורם העיקרי לירידה הדרסטית והעקבית בכמות ההרוגים בתאונות דרכים בישראל ובכל העולם.

אני משוכנע שגם המגזר החרדי מככב בפסגת הנפגעים ביחס לחלקו באוכלוסיה וביחס לנסועה שלו.

 

מה שאני מתכוון לומר זה שהבעיה אינה נעוצה בלאום או בגזע, אלא בכלכלה.

אצלנו זה ערבים וחרדים, באמריקה זה שחורים ופורטוריקנים, ובאירופה זה מהגרים.

פורסם

גולדסטאר, אני חושב שכתבתי (או רציתי לכתוב ושכחתי) את מה שאתה טוען: חלק מהבעיה (המספר הסופי של ההורגים) היא גם זה שבאמת שם נוסעים ברכבים ישנים יותר ובטוחים פחות.

 

בכל מקרה, את האכיפה בטוח אפשר לשפר. אבל למה? זה סתם לוקח זמן ומעייף.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
למה?!

 

נשים מקבלות הנחה בביטוח, לא?!

 

תחשוב על זה...

 

הנחה בביטוח זה לא בדיוק אכיפה, זה סוג של תמריץ כלכלי.

 

--------------------------------

 

אגב סתם נקודה נוספת למחשבה - כשמדובר על האוכלוסיה הערבית מדברים על "אכיפה סלקטיבית", כשמדובר על צעירים, דו"ג, עבירות מהירות מדברים על "אכיפה ממוקדת".

 

המטרה היא כמובן לייצר בתת-המודע קישור בין האכיפה לבין סלקציה (מילה בעלת משמעות שלילית ללא ספק).

כמו כן מיקוד היא מילה מאוד חיובית (ולכן גם "ממוקדת" שנגזרת ממנה).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
+1!

 

יש את הפיתרון של חברות הביטוח, הן מתמחרות את מחיר הביטוח בין היתר לפי מיקום המגורים.

 

יש אפשרות לבצע אכיפה סלקטיבית ואפילו בצורה מאוד יפה ומסודרת. לפזר ניידות באיזורים הבעייתים תוך כדי ענישה חמורה

 

בחייך, מי שהביטוח יקר לו, פשוט לא עושה ביטוח (ועדיין עולה עם הרכב על הכביש).

 

לכן, במקרה הטוב, זהו פתרון חלקי בלבד.

פורסם
אתה מתכוון שאין אפשרות למהלך אופרטיבי ממוקד כנגד אוכלוסיה ערבית.

לעומת זאת נגד אוכלוסית נהגים צעירים או רוכבי דו"ג (שגם הם אוכלוסיות) זה לא אסור ואפילו מבורך בפי אנשים מסוימים ("אור ירוק" למשל).

 

בדיוק.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
למה?!

 

נשים מקבלות הנחה בביטוח, לא?!

 

תחשוב על זה...

 

אני חושב שבעיקר מדובר בתגובות שנספוג מהעולם. לא רק שאנחנו כובשים, רוצחים ומתעללים, עכשיו אנחנו גם לא נותנים לנהוג. אני לא רואה איך בטיחות בדרכים מטרידה מישהו בממשלה יותר מהדימוי של מדינת ישראל בעולם, שגם ככה מצבו רעוע.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זאת בעיה רצינית. קל למכור עיתונים בעולם עם כותרות כאלה.

בגלל זה צריך להשקיע בחינוך, זה חובה. מה עם המנהיגים של האוכלוסייה הערבית, מה יש להם להגיד על זה? למה שלא יתחילו לדאוג לחיים של האזרחים אותם הם מייצגים?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
זאת בעיה רצינית. קל למכור עיתונים בעולם עם כותרות כאלה.

בגלל זה צריך להשקיע בחינוך, זה חובה. מה עם המנהיגים של האוכלוסייה הערבית, מה יש להם להגיד על זה? למה שלא יתחילו לדאוג לחיים של האזרחים אותם הם מייצגים?

 

עאלק מנהיגים ידידי , הפתרון הוא אכיפה מוגברת .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

פורסם
דבר ראשון, נהיגה בשכרות היא תופעה שולית כי אלכוהול לא כ"כ נפוץ, הוא פחות ופחות נפוץ באיזורים המועדים לפורענות.

באמת? באמת??

שכרות בכלל ונהיגה בשכרות בפרט הן תופעות שהולכת ונעשת נפוצות בישראל. בכל המגזרים.

 

דבר שני, ההתנשאות בשרשור הזה של אנשים שלכאורה "מבינים" את סיבות ריבוי התאונות מקוממת.

אף אחד לא יודע בדיוק, יש השערות ונתונים שמצביעים לכיוון. ההשערות האלו הם גם של אנשי מקצוע שבאים מהמגזר הערבי ד"א.

 

לגבי אכיפה סלקטיבית (אני לא אכנס כאן למכבסת מילים, אני לא פוליטיקאי ולא מחפש להתייפיף) --

אכיפה סלקטיבית מול נהגים צעירים מקובלת בכל העולם ונובעת מעדויות סטטיסטיות מאוד חזקות על מעורבות מאוד מוגברת של נהגים צעירים בתאונות (בעיקר נהגים גברים). אני 100% בעד אכיפה כזאת, גם בתור מי שפעם היה נהג צעיר ועשה פה ושם שטויות (בלי נפגעים תודה לאל).

דה-פקטו יש אכיפה סלקטיבית כלפי ערבים. אני לא חושב שזה תקין. האכיפה צריכה להתמקד לא באוכלוסיה אלא באיזורים בעייתיים בכביש (כולל באיזורים שכוללים גם אינטראקציות עם ישובים יהודיים, צמתים בעייתים וכו'). שוטר לא צריך לעמוד בכביש מהיר ולעצור כל מכונית "ערבית" שהוא רואה, אלא לעמוד מול בית ספר בכפר ערבי שמולו כבר היו בעבר תאונות (איזור בעייתי כאמור) - קודם כל כגורם מחנך ומרתיע ורק לאחר מכן כגורם אוכף.

 

לגבי החשיבות של מכוניות מודרניות -- שוב פעם אור-ירוק משחקים לידי משרד האוצר. הם מקשקשים על מצלמות מהירות ומתעלמים מהקשר בין מכוניות חדשות וצמצום תאונות. פתרון אפשרי -- הפחתת מיסים משמעותית על מכוניות קטנות, חסכוניות עם אבזור בטיחותי - על חשבון העלאת מיסים נוספת על מכוניות יקרות ומזהמות. ז"א - רנו קליאו 0.9T עם אבזור בטיחות מלא תהיה חייבת ב-30% מס ואילו במוו X6 ב-150% מס. זה כמובן לא יקרה לעולם.


×
×
  • תוכן חדש...