Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4635 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום.

יש לי פולקסווגן פולו 2010. 1.4

בזמן האחרון אני שומע מאנשים כל פעם סיפור אחר או מידה שונה לגבי לחץ האויר בגלגלים.

אני יודע שיש הוראות ניפוח במכסה הדלק ותמיד ניפחתי על פי הוראות היצרן.

אבל עקב פנצ'ר באחד הגלגלים גיליתי שהפנצ'ריות( בדקתי בכמה) תמיד ממליצים לנפח 32 בכל הגלגלים

שלפי הוראות היצרן זה שונה לפי משקל וגלגלים קדמיים או אחוריים.

 

השאלה שלי היא:

איך אני יודע כמה לנפח אויר בגלגלים?

להקשיב לבעלי מקצוע מנוסים שמתרצים באקלים הישראלי?

או להקשיב להוראות היצרן?

 

תודה.

פורסם

כמו שאמרו,יש יצרן וממלאים לפי מה שהוא אומר,בספר רכב גם רשום איזה לחץ צריך במשקל.

אני מניח שבפנצריה לקחו סוג של ממוצע.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

לפי דעתי רק לפי היצרן! (אני לא איש מקצוע)

הצמיגים צריכים לשרת את הרכב ולא להפך.

אותם צמיגים על שני מרכבים שונים יהיה הבדל בלחץ אוויר.

 

אני עשיתי את הטעות הזאת. יש לי אקסנט. נפחתי בלחץ 28. ולא הבנתי למה הרכב שלי זולל דלק... ולא נדבר בלאי מואץ.

(פרסמתי בפורום בגלל הטעות הזאת התייעצות בקניית צמיגים חדשים)

 

הלחץ התקני שלי הוא 30.

 

מקווה שעזרתי

פורסם

אני מנפח בערך 3 PSI מעל ההמלצה של היצרן ואני יכול להעיד על חסכון בדלק לעומת ניפוח לפי ההמלצה של היצרן (כמובן שמספר ימים לאחר הניפוח לחץ האוויר כבר מתחיל לרדת לאט לאט, בגלל זה עדיף לנפח קצת מעל ההמלצה). זה בהנחה שאתה נוסע רק על כבישים סלולים ולא על כבישי עפר או בשטח, אז כדאי לדבוק בהמלצה של היצרן

פורסם
אני מנפח בערך 3 PSI מעל ההמלצה של היצרן ואני יכול להעיד על חסכון בדלק לעומת ניפוח לפי ההמלצה של היצרן (כמובן שמספר ימים לאחר הניפוח לחץ האוויר כבר מתחיל לרדת לאט לאט, בגלל זה עדיף לנפח קצת מעל ההמלצה). זה בהנחה שאתה נוסע רק על כבישים סלולים ולא על כבישי עפר או בשטח, אז כדאי לדבוק בהמלצה של היצרן

 

האמת שאני נוסע דיי הרבה ולכן אני מוצא את עצמי כל שבוע נכנס לתחנת דלק לנפח אויר.

הפאנצ'ר מאכר אמר לי שצריך לנפח 32 בכל הצמיגים.

שזה נוגד לגמרי את כל העניין של הוראות היצררן.

מצד שני אם אני מנפח קצת יותר ממה שכתוב האויר לא ירד יותר מדי וגם אם הוא יגיע ירד יותר מדי הוא פשוט יגיע ללחץ האויר של הוראות היצרן.

 

השאלה היא אם זה חכם לעשות זאת?

פורסם

למי נקשיב? ליצרן שתכנן, ייצר ובנה את הרכב ורשם עליו המלצה תוך כדי התחשבות במשתני הרכב, בעובדה ששני הסרנים צריכים לקבל מידה שונה של ניפוח ותוך כדי התחשבות בשימוש הרכב וגודל הצמיג...

 

או לפאנצ'רמאכר שאומר "אחי בחיאת תמלא 32 בהכל עליי"

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

אם ההבדל בין המלצת היצרן להמלצות האחרות שאתה שומע נע במספר PSI בודדים אין לזה כל חשיבות.

מנסיון, לכל מד לחץ אוויר בתחנות הדלק יש סטיית מדידה משלו שעומדת על PSI בודדים גם.

כך שזה לא המדע הכי מדוייק בכל מקרה.

×
×
  • תוכן חדש...