Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4788 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אין לי איביזה או לאון FR,

ישלי רנו קליאו ידני עם מנוע 1400 (שנת 99)

אומנם גם בלחיצה אני לא יגיע לכמות צריכה שלך,

אבל גם אני הייתי נהנה ללחוץ והייתי חוגג על הילוך שני הרבה מאוד,

לאחר תקופה כבר נמאס לי מהכסף שהולך על הדלק,

במשך כ3-4 חודשים אני נוסע על 90-100 קבוע,

ןמדי פעם שאני בנתיב האצה אני מושך את ההילוך השני ונהנה מאוד

כך שיוצא שאני לוחץ מדי פעם, שוב אין לי רכב ספורט אבל זה עדיין כיף,

הגעתי מ2 מיכלים או אחד וחצי בחודש

למיכל בחודש אותה כמות נסיעות, ככה שעם הרכב שלך אני מאמין שזה מאוד כיף ללחוץ,

אתה יכול לסוע רגוע קבוע על 90-100 ומדי פעם תוכל ללחוץ כדי לממש את הרכב שיש לך וכך גם תהנה מהרכב

וגם מצריכת דלת מעולה !

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חבר,תירגע קצת,אני סתם צחקתי איתך על הפנדה,ניראה לי באמת שמרכב חזק אתה תהיה מוכן לרדת לרכב יותר חלש?:loco:

ברור דיזל ידנית זאת אופציה טובה,אבל הרבה יותר יקרה מהפנדה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

שמע,אם אתה גורם לנסיעה להיות מועקה,אז מה שווה החיסכון של לנסוע 90 או 110??

נכון הFR גם בסטוק שלו לא רכב חלש,ולא צריך להחליף אותו אם אתה מרוצה ממנו,תגביר את הנסיעה שלך ל110 למשל אז תפסיד 15 שקל בחודש אבל לפחות לא תסבול.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

 

לאור המצב הכלכלי העגום החלטתי שאת הנסיעה השבועית שלי לאריאל אני יעשה על 90 קמ״ש. ניסיונות עבר הוכיחו שאני יכול לחסוך מיכל דלק שלם כל חודש רק ככה - שעה הלוך, שעה חזור בלי דרמות וגז קבוע כל הדרך, העיקר לא לחצות את ה90 ולא להאיץ מהר מעמידה.

הבעיה שאני נוסע על רכב ספורט משופר מהקצה אל הקצה שבכל רומח איבריו רומז לי ״לא בשביל זה בנו אותי!״

הנסיעה משעממת ומרדימה ואני חייב עזרה, מה עושים???

אני חייב להמשיך לחסוך בנסיעה הזאת כדי שאני אוכל בשאר הנסיעות להנות כמו שצריך ולא לפשוט את הרגל בסוף כל חודש

 

לכל דבר מתרגלים.

כמו שהתרגלת לנסוע מהר, ככה תוכל גם להתרגל לנסוע לאט.

ברור שמהירות 90 קמ"ש היא קצת מופרכת באיטיות שלה בבין עירוני במיוחד בהתחשב בזה שכולם

נוסעים לידך במינימום 110 בכבישים של 90.

אני פשוט הכרחתי את עצמי לעשות את זה, לנסוע לאט (השיקול הראשוני היה חיסכון בדלק),

עם הזמן פשוט התרגלתי למהירות הזו, ולא תמצא אותי היום עובר את ה100 קמ"ש (אולי אולי אולי בכביש 6).

פורסם
עצות הפוכות למה שצריך לעשות כדי לחסוך בדלק. בכדי לחסוך דלק דווקא צריך להאיץ בירידות ולסגור חלונות על מנת להפחית התנגדות לרוח.

 

למה להאיץ בירידות?

כשאתה לא לוחץ על הגז לא מתבזבז דלק.

פורסם

קצת נתונים על צריכת הדלק - אולי המטמתקאים שבינכם יוכלו לעזור לי עם החשבון...

הרכב בעל מנוע 1.8T (משופר כמו שנאמר) כרגע (לפי הדיינו האחרון לפני 5 חודשים) עומד על 287 כ"ס.

צריכת הדלק, כמו שאני חישבתי אותה בתנאים שרחוקים ממעבדה, היא 1 ל6-7 בנהיגה חופשית (בלי להתחשב בחסכון ובהוצאות דלק) ומגיעה עד 1 ל12-13 בנסיעה ב90 קמ"ש.

במיכל הדלק מתודלקים 45 ליטרים של בנזין אוקטן גבוה ( 98 ) והנסיעה הספציפית לאריאל פעם בשבוע היא 95 ק"מ (סה"כ הלוך וחזור).

 

מהמדידות שאני עשיתי הרכב מבזבז פי 2 יותר דלק בנסיעה חופשית - ואני לא מדבר על מהירויות גבוהות. 120-130 קמ"ש במקסימום ותאוצות מהמקום במהירות גבוהה. בדקתי ומצאתי שאם רק את הנסיעה לאריאל אני מצמצם ל90 קמ"ש אני יכול להמשיך לנהוג ספורטיבי בשאר השבוע ועדיין לחסוך מיכל שלם של דלק (כמעט 500 ש"ח) לחודש.

 

אני חושב שזה דיל טוב אבל מה? מרדים כאילו אין מחר...

ב110 קמ"ש החיסכון כבר לא יעיל, כאילו ש90 זה איזשהו מספר זהב של חסכון בדלק מול מרחק נסיעה.

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם
למה להאיץ בירידות?

כשאתה לא לוחץ על הגז לא מתבזבז דלק.

 

בירידות אני פשוט מוציא מהילוך (מדובר על רכב ידני ולכן אין סכנה לגיר) וכן, אני יודע שלא ממליצים על זה פה מפאת בטיחות אבל בכביש מהיר עם ראות של קילומטר קדימה זה פחות מסוכן..

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם

מצד אחד רוצה לחסוך דלק, מצד שני מוציא מהילוך בזמן נסיעה בירידה. אחרי כל כך הרבה זמן שאתה חבר בפורום הזה עוד לא יצא לך לראות אפילו פעם אחת את מיליון הדיונים שהסבירו מדוע נסיעה כמו שלך דווקא יותר בזבזנית?

עיניים להם ולא יראו...

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
מצד אחד רוצה לחסוך דלק, מצד שני מוציא מהילוך בזמן נסיעה בירידה. אחרי כל כך הרבה זמן שאתה חבר בפורום הזה עוד לא יצא לך לראות אפילו פעם אחת את מיליון הדיונים שהסבירו מדוע נסיעה כמו שלך דווקא יותר בזבזנית?

עיניים להם ולא יראו...

 

כל הדיונים שאני ראיתי עוסקים בבטיחות, וגם בנזק לגיר אוטומטי... אשמח להרחבת אופקים בנושא.

המחשב דלק אצלי ברכב מקפץ פלאים כלפי מעלה כאשר אני משתמש בשיטה הזאת, זאת היתה האינדיקציה שלי...

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם
העפעפיים סוגרים עליך...

אתה לוגם כוס אחרי כוס של קפה מזעזע בטעם של שמן מנוע רק כדי להישאר ער

אתה מסתכל על מחוג המהירות ואומר לעצמך ״לא, זה לא המחוג של החום מנוע, זאת המהירות״

מאחורה ילדה בת 5 על אופניים ורודים עם גלגלי עזר מהבהבת עם הפנסים וצופרת בזעם, זורקת קללות ואצבע משולשת שהיא עוקפת אותך במהירות.

מד הסל״ד מראה כמעט סרק והאוטו שואל אותך ״ברצינות? מה זה ה1 באפריל?״

ואתה כל-כך עייף, מת לפתוח כרית אוויר ולהניח עליה את הראש ברכות

רק לא להירדם!

 

לאור המצב הכלכלי העגום החלטתי שאת הנסיעה השבועית שלי לאריאל אני יעשה על 90 קמ״ש. ניסיונות עבר הוכיחו שאני יכול לחסוך מיכל דלק שלם כל חודש רק ככה - שעה הלוך, שעה חזור בלי דרמות וגז קבוע כל הדרך, העיקר לא לחצות את ה90 ולא להאיץ מהר מעמידה.

הבעיה שאני נוסע על רכב ספורט משופר מהקצה אל הקצה שבכל רומח איבריו רומז לי ״לא בשביל זה בנו אותי!״

הנסיעה משעממת ומרדימה ואני חייב עזרה, מה עושים???

אני חייב להמשיך לחסוך בנסיעה הזאת כדי שאני אוכל בשאר הנסיעות להנות כמו שצריך ולא לפשוט את הרגל בסוף כל חודש

 

אתה יודע מה, גם אני התחלתי לא מזמן לנסוע בצורה איטית וחסכונית ואני במקרה הטוב גם מוציא מהקורולה 1:16

אבל החסרון הגדול הוא רמת הסיכון. אני נהג די מנוסה "רשיון לסמי ואמבולנס מהצבא + קורס נהיגה מתקדמת של 8 חודשים בארה"ב" אבל בזמן האחרון אני שמתי לב שהתחלתי לעשות הרבה יותר שגיות, הרבה פחות מרוכז בנהיגה. אז את האמת אני לא כלכך בטוח שבסופו של דבר ההפרש הכלכלי באמת ישתלם. כרגע עובד על עצמי לנסות להסתגל לנהיגה רגועה ובטוחה אבל עדיין נהיגה ב 110-120 נראת לי הרבה יותר בטוחה ומדוייקת שלא לדבר על מהירויות יותר גבוהות איפה שתנאי הדרך מאפשרים, שאת זה בכלל הפסקתי לעשות מזמן.

פורסם
למה להאיץ בירידות?

כשאתה לא לוחץ על הגז לא מתבזבז דלק.

 

האצה בירידה צורכת פחות דלק מהאצה במישור או בעלייה (כאילו דה...). תחשוב לרגע שאתה נמצא תוך כדי ירידה ואתה צפוי מייד לעבור לעלייה תלולה. אם לא תלחץ על הגז ותגביר מהירות - תגיע לעליה וכדי לשמור על מהירות תצטרך ללחוץ חזק על הדוושה. אם תאיץ בירידה, תצבור מהירות שתעזור לך לצלוח את העלייה במהירות סבירה תוך לחיצה מתונה על הגז. יוצא שצבירת המהירות בירידה תצרוך פחות דלק מאשר נדרש לשמירה על מהירות סבירה בעלייה (ללא אותה האצה קודם לעלייה).

פורסם

אין ספק שנסיעה ב 90-100~ קמ"ש ברכבים קטנים משולה לנסיעה על 200 ברכבים גדולים, הן מבחינת סל"ד ורעשי מנוע והן מבחינת קרקושים וקופצנות. בהחלט שווה לשקול.

פורסם
כל הדיונים שאני ראיתי עוסקים בבטיחות, וגם בנזק לגיר אוטומטי... אשמח להרחבת אופקים בנושא.

המחשב דלק אצלי ברכב מקפץ פלאים כלפי מעלה כאשר אני משתמש בשיטה הזאת, זאת היתה האינדיקציה שלי...

בגלל שאני ממהר אכתוב לך בקיצור ואידך זיל גמור:

המנוע חייב להסתובב. אם לא הגלגלים, דרך תיבת ההילוכים, ייאלצו אותו להסתובב, המחשב יורה למזרקים להיפתח ולהזרים דלק.

כשאתה מוציא להילוך סרק תו"כ נסיעה, אתה למעשה קוטע את החיבור של המנוע לגלגלים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

ניסיתי לנסוע על 90 קבוע והגעתי למסקנה (מהר מאד יש לציין) שאני מענה את עצמי ומסכן את עצמי במהירות הזאת ובשביל העוד חצי מיכל / מיכל וואטבר זה פשוט לא שווה את זה, גם התעייפות בנהיגה, גם אתה איטי מכל התנועה וזה לא נגמר.

פורסם

איך אפשר לנוסע לאריאל 90?! כל ירידה הכי קטנה שם האוטו קופץ קדימה גם בלי גז... טוב בעצם לא נסעתי שם עם ידני.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:


×
×
  • תוכן חדש...