Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אפשרי לעשות פוליש בבית לבד ?


שימו לב! השרשור הזה בן 4190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Kenworth, אשתדל להסביר עצמי.

 

אני עוקב די מקרוב אחרי מה שקורה בפורום הזה.

אני עושה את זה מעניין אישי הנובע מבעלות על רכבים שחשוב לי שישמרו ויראו טוב.

למען האמת, אני בעינייני שטיפה/פוליש/וקס למעלה מ 30 שנה.

אדגיש שזה רק לרכבים פרטיים (של ההורים בהתחלה ושלי בעשרים ומשהו שנים האחרונות).

חלק מהרכבים היו ענתיקות ממש וחלק רכבים חדשים.

יש לי פרספקטיבה טובה גם באשר לסוגים שונים של צבעי רכבים, מצבי צבע שונים וכמובן על נושא של עמידות ותוצאה על פני שנים.

איני מומחה בתחום, לא מתיימר להיות כזה והאמת שגם לא בעל שאיפות להביא את הרכב למצב תצוגה. נקי, בריא ומבריק - כן.

ואני מצליח בזה.

קל להתרשם מהתעוררות המדהימה של תחום הדיטיילינג. ולכן, מכיוון שמדובר במשהו שיכול לסייע לי בשיפור דברים שממילא מלווים אותי, אשמח מאוד לקבל המלצות שיכולת לשפר לי את התוצאה.

 

הבעיה הגדולה שקיימת כרגע בפורום היא קיום מספר ממליצים שמשתדלים להגיב בארשת של ידענות וניסיון עם הרבה שיפוטיות על הרבה שאלות. אני כבר לא מדבר על חוסר צניעות אלא אפילו על אחיזת עיניים כאילו ההמלצות הנן מניסיון בזמן שהן חד משמעי לא מניסיון.

מבחינתי האנשים האלה גורמים לנזק לאחרים, גם כספי וגם בתוצאה וחבל.

אנשים, שחיפוש קל בהודעותיהם מגלה שרק לפני חודשיים הם הגיעו והודו שהם חסרי ניסיון לחלוטין והנה פתאום יש להם ניסיון והם מסוגלים להשוות את העמידות של חומר זה או אחר. מי שיש לו חודשיים ניסיון לא יעזור כלום, לא יכול להציג עצמו כבעל ניסיון ארוך או יכולת השוואה. הוא יכול להציג מקרה(ים) פרטיים בלבד.

 

כולנו יודעים לחפש בגוגל, ומי שמצטט כול הזמן ממקומות אחרים, הוא לא יותר מאשר מתווך בינוני. מומחה הוא עדיין לא. מה גם שציטוטים רבים מגיעים ממקומות בעלי אינטרס מסחרי ואז בכלל הם מוספים חטא על פשע.

 

מאוד היייתי מעוניין שהתופעה הזאת תעלם או לפחות הדברים יוצגו בכל הודעה בצורה הברורה ביותר. מנגד, מי שיש לו ניסיון אמיתי ולא ניזון מפרסומות או מאתרים אינטרסנטיים - אהלן וסהלן, בשביל זה אנחנו פה. כולנו נרוויח.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

Kenworth, אשתדל להסביר עצמי.

 

אני עוקב די מקרוב אחרי מה שקורה בפורום הזה.

אני עושה את זה מעניין אישי הנובע מבעלות על רכבים שחשוב לי שישמרו ויראו טוב.

למען האמת, אני בעינייני שטיפה/פוליש/וקס למעלה מ 30 שנה.

אדגיש שזה רק לרכבים פרטיים (של ההורים בהתחלה ושלי בעשרים ומשהו שנים האחרונות).

חלק מהרכבים היו ענתיקות ממש וחלק רכבים חדשים.

יש לי פרספקטיבה טובה גם באשר לסוגים שונים של צבעי רכבים, מצבי צבע שונים וכמובן על נושא של עמידות ותוצאה על פני שנים.

איני מומחה בתחום, לא מתיימר להיות כזה והאמת שגם לא בעל שאיפות להביא את הרכב למצב תצוגה. נקי, בריא ומבריק - כן.

ואני מצליח בזה.

קל להתרשם מהתעוררות המדהימה של תחום הדיטיילינג. ולכן, מכיוון שמדובר במשהו שיכול לסייע לי בשיפור דברים שממילא מלווים אותי, אשמח מאוד לקבל המלצות שיכולת לשפר לי את התוצאה.

 

הבעיה הגדולה שקיימת כרגע בפורום היא קיום מספר ממליצים שמשתדלים להגיב בארשת של ידענות וניסיון עם הרבה שיפוטיות על הרבה שאלות. אני כבר לא מדבר על חוסר צניעות אלא אפילו על אחיזת עיניים כאילו ההמלצות הנן מניסיון בזמן שהן חד משמעי לא מניסיון.

מבחינתי האנשים האלה גורמים לנזק לאחרים, גם כספי וגם בתוצאה וחבל.

אנשים, שחיפוש קל בהודעותיהם מגלה שרק לפני חודשיים הם הגיעו והודו שהם חסרי ניסיון לחלוטין והנה פתאום יש להם ניסיון והם מסוגלים להשוות את העמידות של חומר זה או אחר. מי שיש לו חודשיים ניסיון לא יעזור כלום, לא יכול להציג עצמו כבעל ניסיון ארוך או יכולת השוואה. הוא יכול להציג מקרה(ים) פרטיים בלבד.

 

כולנו יודעים לחפש בגוגל, ומי שמצטט כול הזמן ממקומות אחרים, הוא לא יותר מאשר מתווך בינוני. מומחה הוא עדיין לא. מה גם שציטוטים רבים מגיעים ממקומות בעלי אינטרס מסחרי ואז בכלל הם מוספים חטא על פשע.

 

מאוד היייתי מעוניין שהתופעה הזאת תעלם או לפחות הדברים יוצגו בכל הודעה בצורה הברורה ביותר. מנגד, מי שיש לו ניסיון אמיתי ולא ניזון מפרסומות או מאתרים אינטרסנטיים - אהלן וסהלן, בשביל זה אנחנו פה. כולנו נרוויח.

 

אם נתחיל לדבר על הבעיות בגישה שלך, השרשור לא יסתיים מעולם רק כי אתה מוכרח לומר את המילה האחרונה.

כשאתה מדבר עליי (אומנם לא בפירוש, אך ברור שכן) אתה נוטה לשכוח שאני ממליץ בנחרצות על חומרים אותם כבר ניסיתי.

כשאני ממליץ על חומרים שלא ניסיתי, אני רק "ממליץ". כשהמלצתי להשתמש בOpti-seal במקום ב"קארפלאן", הסתכלתי עליהם כל מוצרים שבהם כבר השתמשתי. אחד מהם מחזיק 4 חודשים על הרכב ובקבוקון שלו מספיק ל35 רכבים. אחד מהם (תחזיק חזק בכסא) זבל ומחזיק על רכב אחד פחות מחודש ובקבוק שלו מספיק ל-3\4 רכבים.

הבעיה היא שאתה לא מוכן לקבל דעות של אחרים. אתה מעדיף לרכוש קארפלאן כי הוא "עושה את העבודה", גם אם מוצר אחר יעשה את זה טוב הרבה יותר ובהרבה פחות השקעה כלכלית.

נו מילא, העיקר שהמוכר בהום סנטר אמר שזה וקס טוב. הוא בטוח מבין.

אתה הופך את הפורום הזה למקום מעיק ומתוח, רק בגלל ההתיימרות שלך להפוך אותו למקום בו הכל מדובר מ"נסיון". אם הכל יהיה מתוך נסיון, לא יהיה פורום. אנחנו בישראל, לצערנו. גם לך אין נסיון במוצרים ברמה גבוהה יותר מ"קארפלן", אז למה לטרוח להיות כל היום שומר של הפורום ולהזהיר כל אחד שבא לשאול שאלה ש"הממליצים הינם שחקנים" ? תבקש מאחראי הפורום להציב בראשו מודעת אזהרה וזהו. אתה גורם לכל העניין פה להיות פשוט מעיק ומתיש כשלדעתך קארפלאן הוא מוצר מתבקש בכל תהליך דיטיילינג ואין לו כל חסרון לעומת וקס איכותי יותר, ואף אחד לא יכול לומר אחרת כי לאף אחד אין נסיון של מינימום 20 שנה.

התנהגות שחצנית, בררנית וחשדנית שלך לא ראיתי מעולם, אפילו לא בפורומים נוסח FXP, תפוז ודומיהם. סמוך עליי, ראיתי הרבה.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Kenworth, אשתדל להסביר עצמי.

 

אני עוקב די מקרוב אחרי מה שקורה בפורום הזה.

אני עושה את זה מעניין אישי הנובע מבעלות על רכבים שחשוב לי שישמרו ויראו טוב.

למען האמת, אני בעינייני שטיפה/פוליש/וקס למעלה מ 30 שנה.

אדגיש שזה רק לרכבים פרטיים (של ההורים בהתחלה ושלי בעשרים ומשהו שנים האחרונות).

חלק מהרכבים היו ענתיקות ממש וחלק רכבים חדשים.

יש לי פרספקטיבה טובה גם באשר לסוגים שונים של צבעי רכבים, מצבי צבע שונים וכמובן על נושא של עמידות ותוצאה על פני שנים.

איני מומחה בתחום, לא מתיימר להיות כזה והאמת שגם לא בעל שאיפות להביא את הרכב למצב תצוגה. נקי, בריא ומבריק - כן.

ואני מצליח בזה.

קל להתרשם מהתעוררות המדהימה של תחום הדיטיילינג. ולכן, מכיוון שמדובר במשהו שיכול לסייע לי בשיפור דברים שממילא מלווים אותי, אשמח מאוד לקבל המלצות שיכולת לשפר לי את התוצאה.

 

הבעיה הגדולה שקיימת כרגע בפורום היא קיום מספר ממליצים שמשתדלים להגיב בארשת של ידענות וניסיון עם הרבה שיפוטיות על הרבה שאלות. אני כבר לא מדבר על חוסר צניעות אלא אפילו על אחיזת עיניים כאילו ההמלצות הנן מניסיון בזמן שהן חד משמעי לא מניסיון.

מבחינתי האנשים האלה גורמים לנזק לאחרים, גם כספי וגם בתוצאה וחבל.

אנשים, שחיפוש קל בהודעותיהם מגלה שרק לפני חודשיים הם הגיעו והודו שהם חסרי ניסיון לחלוטין והנה פתאום יש להם ניסיון והם מסוגלים להשוות את העמידות של חומר זה או אחר. מי שיש לו חודשיים ניסיון לא יעזור כלום, לא יכול להציג עצמו כבעל ניסיון ארוך או יכולת השוואה. הוא יכול להציג מקרה(ים) פרטיים בלבד.

 

כולנו יודעים לחפש בגוגל, ומי שמצטט כול הזמן ממקומות אחרים, הוא לא יותר מאשר מתווך בינוני. מומחה הוא עדיין לא. מה גם שציטוטים רבים מגיעים ממקומות בעלי אינטרס מסחרי ואז בכלל הם מוספים חטא על פשע.

 

מאוד היייתי מעוניין שהתופעה הזאת תעלם או לפחות הדברים יוצגו בכל הודעה בצורה הברורה ביותר. מנגד, מי שיש לו ניסיון אמיתי ולא ניזון מפרסומות או מאתרים אינטרסנטיים - אהלן וסהלן, בשביל זה אנחנו פה. כולנו נרוויח.

 

 

הייתי רציני בכך שבקשתי שתסביר על המוצרים של carplan מניסיונך ומהזווית שלך ואני אשמח אם אכן תעשה זאת בהמשך.

אחת הדרכים להעלות את הרמה של הפורום היא גם לתת ולא רק לצפות שהמומחים יתנו לך, אז פנק אותנו בסיקורים מעניינים שצברת בניסיונך העשיר (ואני ממש לא ציני או מזלזל).

משום מה לקחת את זה לפן מאוד אישי ורגשי.

לגבי תופעות מטרידות בפורום תרגיש בנח לערב את מנהלי הפורום ואני מצפה מהם שיפעלו בהתאם (גם אני עושה זאת לפעמים).

 

בפורום ישנם כל מיני אנשים חלקם מבינים יותר וחלקם פחות, חלקם משתפים את הידע שצברו וחלקם לא, לחלקם יש בלוג,מכון שטיפה או שהם יבואנים בתחילת דרכם ויש גם כאלה ששוטפים רק במכוני שטיפה :-D , רובנו פשוט חובבנים.

ההשוואה שלך לא נכונה, אתה משווה בין אנשים שמגדירים עצמם כחובבי דיטיילינג לבין מקצוענים אמיתיים.

אף אחד לא מנסה להצטייר כאן כמקצוען אמיתי או מומחה גדול( למקצוענים אין זמן לפורומים ).

 

אם אתה מחפש אנשים שעוסקים בתחום 15 שנה אז לצערך ידידי לא תמצא אותם כאן בפורום, תנסה בחול.

 

כמובן שרוב התגובות כאן יהיו מבוססות על ידע שעיקרו הגיע מפורומים ומידע מאתרים בחול,הרי בארץ התחום בחיתוליו.

אתה מסיק שאנשים פה ניזונים מפרסומות? אתה לא באמת מאמין לזה שמישהו פה ראה פרסומת של meguiars (סתם דוגמא לחברה שמשקיעה מיליוני $$ על פרסום ) ועכשיו הוא רץ לקנות מוצרים שלהם.

הידע של אנשים פה מבוסס מאתרים,בלוגים ופורומים רציניים בעולם ולחלקנו יש אפילו מעט ניסיון, כמובן שזה מפתיע אותך, הרי אתה עוסק 30 שנה בתחום ופתאום באים לך פה חברה צעירים שתוך כמה חודשים מרגישים שהם מתמצאים קצת בעולם הגדול הזה שנקרא דיטיילינג ולך משום מה קשה לקבל עובדה זו. ו

 

האם המלצה שמקורה בהמלצות רבות בעולם על מוצר מסויים היא פחות טובה מהמלצה על סמך ניסיון אישי? לא בטוח בכלל

אני סומך יותר על אנשים שמבינים עניין ועושים סיקורים מעולים ולא על אחד שקנה 2 מוצרים באוטודיפו ועכשיו על סמך ניסיונו הוא יגיד שcarplan יותר טובים מ tartelwax ולכן הניסיון האישי לא בהכרח מעניין אותי.

ואם בא לך דוגמא רצינית יותר אז גם אדם שניסה את האוטם של מנזרנה ואפילו גם את האוטם של Jet Seal 109 , גם במקרה זה אני לא אתרשם מחוות דעתו היות ויש המון משתנים שמשפיעים על התוצאה . אבל אני אסמוך על השוואה בdetailingworld ועל 100 תגובות של בעלי ניסיון אמיתיים. זה שאדם נסה מוצר X לא הופך אותו ליודע משהו על ההבדל בין מוצר זה לבין המוצרים A-Z

 

אני חושב שמלבד טרולים ובעלי אינטרסים רציניים הרוב הגדול פה הוא אנשים שאוהבים את העולם הזה, רוצים ללמוד ושמחים לנדב מידע מניסיונם ולדעתי ניסיון כולל בתוכו קריאה מפורומים בחול, בהחלט.

 

תהנה מהפורום ידידי ואל תזלזל יותר מדי בהמלצות פה, מה גם שאתה יכול לאמת את הדברים בפורומים אחרים בחול ותראה שיש בסיס לרוב הדברים שנאמרים פה.

מדי פעם ככה בין השיטין אני מרגיש במרמור רב מהכיוון שלך וזה מעיק.

 

אם יש לך מה להציע ואיך לתרום -עשה זאת וכולנו נלמד מניסיונך.

 

נכתב בטאבלט הקטן ולכן אני מצטער מראש אם יש שגיאות שלא שמתי לב אליהן.

:wink: if it's not clean enough :arrow: add some elbow grease

**Warning, this post may contain sarcasm ... it's your decision to get upset about it**

בבקשה לא לשלוח לי ה.פ עם שאלות שרלוונטיות לפורום דיטיילינג :nono:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הויכוח הזה מאוד מעניין, הרבה יותר מהמכסה מנוע שלך

 

:roflmao: :roflmao: :roflmao: הפלת אותי מהכסא בחיי

 

מסכן הבחור המכסה מנוע שלו עוד שנייה מתפרק ואנחנו מתעסקים בשטויות פה.

 

אני חושב ואני מדגיש שאני לא איש מקצוע (פחח,נגר,צבעי או דיטיילר)

שהרכב שלך צריך יותר מפלסטלינה /פוליש/ ווקס. נקודות החולדה נראות רע ויש גם כמה קמטים. האוטו זקן...

 

נמתין לתגובות רציניות יותר

:wink: if it's not clean enough :arrow: add some elbow grease

**Warning, this post may contain sarcasm ... it's your decision to get upset about it**

בבקשה לא לשלוח לי ה.פ עם שאלות שרלוונטיות לפורום דיטיילינג :nono:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום הויכוח המפגר הזה מישהו מכם יכול להסתכל על התמונות ששמתי ולתת לי עצות מה לעשות ?

בתמונות הראשונות מופיעים כתמים שייתכן וירדו בפוליש אגרסיבי (אני מאמין שירדו לפחות עם נייר שיוף מים).

עם זאת, לא הייתי ממליץ לך מפאת העובדה שסביר מאוד ששכבת הצבע ברכב דקה מדי ואתה עלול להוריד כליל את הלכה.

הייתי מציע עבודת פחחות מקיפה הכוללת צביעה ותיקון השריטות והמכה בכנף.

מעבר לכך, לצערי נראה שאין מה לעשות.

הויכוח הזה מאוד מעניין, הרבה יותר מהמכסה מנוע שלך

 

:lol:

 

Kenworth - קבל ח"ח, העברת את שהיה בראשי בצורה טובה בהרבה ממני. כבר מאסתי בתגובותיו האומללות.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:wink: if it's not clean enough :arrow: add some elbow grease

**Warning, this post may contain sarcasm ... it's your decision to get upset about it**

בבקשה לא לשלוח לי ה.פ עם שאלות שרלוונטיות לפורום דיטיילינג :nono:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום הויכוח המפגר הזה מישהו מכם יכול להסתכל על התמונות ששמתי ולתת לי עצות מה לעשות ?

 

אני אגיד לך מה אני הייתי עושה במקומך. אבל זאת החלטה אישית שלך.

 

אין ספק שאפשר לשפר בצורה דרמאטית את מראה הרכב שלך. זאת עבודה קשה!

אני מניח שאין לך רצון להכנס לעבודות פחחות וצבעות, אלא לעשות טיפול שישפר את המראה ויעצור את ההדרדרות.

אם אני טועה בהנחה זו - הרי שמכאן ברור שאתה צריך להכנס לפחח/צבע...

 

האם אתה מסוגל להשקיע כמה שעות טובות של מאמץ גופני? להערכתי 3-5 שעות עבודה? אפשר לפצל ליומיים עבודה.

אם התשובה לא. אז תוציא 250 ש"ח ותן למי שהוא בעל ניסיון, גם אם לא דיטיילר מיוחצן.

אבל כאן לא תסתיים העבודה. יש לך מספר רקבונות פח שהם הרבה מעבר לשריטה בצבע. מדובר ב"גידולים" שילכו ויחריפו אם לא תטפל בהם. לכן, לאחר הניקוי וההגנה שהרכב קיבל, מומלץ שתרכוש חומר שנקרא ממיר חלודה ובאותם נגעים גדולים תטפל איתו. זה אמור לעצור את החרפת המצב. לחילופין, פחח יוכל לעשות לך תיקוני פח/צבע מקומיים. מה שיתן תוצאה טובה יותר, אך זה שיקול כספי שלך.

 

{לגבי ממיר החלודה - אני ממליץ לעשות עבודת מחקר קטנה לפני - לחפש קצת באינטרנט וגם לחכות לתגובה של מי שניסה. אני השתמשתי בחומר כזה בהצלחה לפני כ 25 שנה...}

 

אם אתה ענית כן על שאלת הזמן והיכולת הגופנית, הרי שאין ספק שאתה צריך לעשות טיפול בכמה שלבים שמתחיל בפלסטלינה, ממשיך בפוליש (לא עדין אבל לא גס) ומסיים בשכבת מגן.

אתה תוכל למצוא שרשורים כאן עם המלצות עשה/אל תעשה לנ"ל. אך אני ממליץ לך לעשות תחילה את הפלסטינה ואח"כ פוליש על שטח מוגבל בכדי לודא שהפוליש לא גס מדי ולאחריו אתה מגיע למצב שהצבע שקוף. מה שאומר שאין לך עובי צבע מספיק לפוליש שבחרת. אם הכל בסדר - תמשיך. ולא לשכוח ממיר חלודה על ה"גידולים".

 

יש לי תחושה לא מוסברת, שבגלל חוסר ניסיונך והמקרה הקשה יחסית, הנכון הוא למסור את הרכב למישהו אחר. אבל, גם אז, אני ממליץ להיות בסביבה ולבקש תחילה שעבודה תבוצע על חלק מוגבל, בכדי לודא שהצבע מספיק עבה.

 

בהמשך - אני ממליץ לך להקפיד על שכבת הגנה כל חודשיים/ארבעה. אבל עוד חזון למועד.

 

ובקשר לאלו שקפצו על תלונותי - אין לי שום בעיה אתם יכולים להמשיך ל... זה בדיוק כוון אליכם. כל מי שיעשה חיפוש יבין על מה אני מבסס את אמירותי. בפורמים האחרים של קארספורום, אין סיכוי שהייתה מתפתחת תופעה כזאת.

 

בקשר לקארפלן - מעולם לא טענתי שהוא הכי טוב או קרוב לזה. לעומת זאת מה שאתם לא מבינים שלא כולם רוצים להשאב לתופעת ה"דיטיילינג". יש מי שרוצה לשלם מחיר סביר ולקבל תמורה הוגנת. הדרך בה אני שופט היא מראה הרכב שלי לאחר מספר שנים עם מוצר בלי הקרבה מטורפת. 3 פעמים בשנה אני עושה לו טיפול והוא נראה טוב ++. לדעתי רוב האנשים מסתפקים בזה. גם רוב האנשים לא מסוגלים לחזור על עבודה כזו 3 פעמים בשנה ואחרי פעם אחת יתיאשו. לכן לדחוף להם סט מוצרים יקרים שמחזיקים 3 שנים זה פשוט לא הוגן. שיתחילו בקטן. עם הניסיון בא השכל. קארפלן הוא בדיוק שם. למי שמתחיל/מתמיד ורוצה תוצאה טובה במחיר טוב. וגם קל מאוד לשימוש.

 

מכיוון ששוק חומרי הדיטיילינג פרוץ לחלוטין - אין תקנים כמו בשמני מנוע ואין מבחנים מדעיים על עמידות (ראיתי מבחנים מסויימים שהם סבירים), הרי שאין לי ספק שחלק מהייצרנים מבינים שקידום מכירות מתאים ישכנע אנשים לקנות חלומות. מכיוון שחוות דעת של משתמש נגועה בהתלהבות שלו מהתוצאה שהשיג באותו רגע, יש נטייה חזקה להצדיק את הרכישה האחרונה שעשית. אנשים פרטיים לא עושים בו זמנית טיפול עם 3 חומרים (אחד לגג, שני למכסה מנוע, שלישי לתא מטען) ולכן ההתרשמות האישית מאוד בעייתית. אין ספק שאנשי מקצוע שעושים באופן תכוף יכולים מאוד לסייע. אם כי גם להם עלולה להיות בעיה - או רצון לשמור על סודות מקצוע, או שיקולים מסחריים כמו עלות חומרים או תמורה בעד יחצון. בקצור, לא פשוט. ואין לי ספק שבלהט ההתלהבות רבים מאיתנו נופלים קורבנות לתעמולה ישירה או סמוייה ומשלמים מחירים גבוהים מדי על תוספת שולית מדי או שאינה קיימת. זאת הסיבה מדוע אני שואל כל הזמן - האם ההמלצה היא מניסיון אישי או לא.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכל זאת מעדיף לעשות לבד , אני בטוח שאני יעשה את זה לא פחות טוב ממישהו אחר ...

אני יזמין את הקיט םלסטלינה של קארפלן ב130 ש"ח.

לגבי הנקודות חלודה בגג שהיא די חריפה אני ניראה לי ילך לפחח שיעשה תיקון מקומי שזה לא יחריף רק , אני לא מתכוון להוציא כסף על פחחות וצבע.

לגבי הפוליש , בגלל שאני לא יודע מה מצב העובי של הצבע שלי אני חושב שכדאי לעשות עדין לא ? ואם אפשר הסבר איך עושים פוליש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אגיד לך מה אני הייתי עושה במקומך. אבל זאת החלטה אישית שלך.

 

אין ספק שאפשר לשפר בצורה דרמאטית את מראה הרכב שלך. זאת עבודה קשה!

אני מניח שאין לך רצון להכנס לעבודות פחחות וצבעות, אלא לעשות טיפול שישפר את המראה ויעצור את ההדרדרות.

אם אני טועה בהנחה זו - הרי שמכאן ברור שאתה צריך להכנס לפחח/צבע...

 

האם אתה מסוגל להשקיע כמה שעות טובות של מאמץ גופני? להערכתי 3-5 שעות עבודה? אפשר לפצל ליומיים עבודה.

אם התשובה לא. אז תוציא 250 ש"ח ותן למי שהוא בעל ניסיון, גם אם לא דיטיילר מיוחצן.

אבל כאן לא תסתיים העבודה. יש לך מספר רקבונות פח שהם הרבה מעבר לשריטה בצבע. מדובר ב"גידולים" שילכו ויחריפו אם לא תטפל בהם. לכן, לאחר הניקוי וההגנה שהרכב קיבל, מומלץ שתרכוש חומר שנקרא ממיר חלודה ובאותם נגעים גדולים תטפל איתו. זה אמור לעצור את החרפת המצב. לחילופין, פחח יוכל לעשות לך תיקוני פח/צבע מקומיים. מה שיתן תוצאה טובה יותר, אך זה שיקול כספי שלך.

 

אם אתה ענית כן על שאלת הזמן והיכולת הגופנית, הרי שאין ספק שאתה צריך לעשות טיפול בכמה שלבים שמתחיל בפלסטלינה, ממשיך בפוליש (לא עדין אבל לא גס) ומסיים בשכבת מגן.

אתה תוכל למצוא שרשורים כאן עם המלצות עשה/אל תעשה לנ"ל. אך אני ממליץ לך לעשות תחילה את הפלסטינה ואח"כ פוליש על שטח מוגבל בכדי לודא שהפוליש לא גס מדי ולאחריו אתה מגיע למצב שהצבע שקוף. מה שאומר שאין לך עובי צבע מספיק לפוליש שבחרת. אם הכל בסדר - תמשיך. ולא לשכוח ממיר חלודה על ה"גידולים".

 

יש לי תחושה לא מוסברת, שבגלל חוסר ניסיונך והמקרה הקשה יחסית, הנכון הוא למסור את הרכב למישהו אחר. אבל, גם אז, אני ממליץ להיות בסביבה ולבקש תחילה שעבודה תבוצע על חלק מוגבל, בכדי לודא שהצבע מספיק עבה.

 

בהמשך - אני ממליץ לך להקפיד על שכבת הגנה כל חודשיים/ארבעה. אבל עוד חזון למועד.

 

ובקשר לאלו שקפצו על תלונותי - אין לי שום בעיה אתם יכולים להמשיך ל... זה בדיוק כוון אליכם. כל מי שיעשה חיפוש יבין על מה אני מבסס את אמירותי.

 

ברגע שהוא יגיע למצב בו הצבע "שקוף" (תסביר?) לא ישאר לו כבר למה לתקן. צבע בלי שכבת לקה הוא צבע מת. דורש צביעה.

דיטיילינג הוא לא תהליך של "ניסוי וטעייה", כמו שאתה בערך תיארת כשאמרת שלא ניתן ללמוד דרך האינטרנט. הרי אין פה מקום לטעויות.

ממליץ לו לגשת לפחח מקצועי על מנת לפחות למדוד את עובי הצבע, לא לערוך ניסויים שלאחרים ככה או ככה יצטרך צבע חדש.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכל זאת מעדיף לעשות לבד , אני בטוח שאני יעשה את זה לא פחות טוב ממישהו אחר ...

אני יזמין את הקיט םלסטלינה של קארפלן ב130 ש"ח.

לגבי הנקודות חלודה בגג שהיא די חריפה אני ניראה לי ילך לפחח שיעשה תיקון מקומי שזה לא יחריף רק , אני לא מתכוון להוציא כסף על פחחות וצבע.

לגבי הפוליש , בגלל שאני לא יודע מה מצב העובי של הצבע שלי אני חושב שכדאי לעשות עדין לא ? ואם אפשר הסבר איך עושים פוליש?

 

אם כבר החלטת שאתה הולך לפחח - תתחיל אצלו לפני הכל וגם תתיעץ לגבי הפוליש המתאים - כמו ש alon123456 המליץ.

 

נשמח אם תחזור ותחכים אותנו. בהצלחה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...