Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5033 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעקרון אני לא חותם לאף אחד, וגם לא מבקש מאף אחד לחתום לי.

היחידים שאני מוכן לחתום עבורם על ערבות זה אמא שלי, וההורים של אשתי,

והם היחידים שאני מוכן לבקש מהם לחתום עבורי, וגם זה רק במקרה קיצוני.

קרה לי כבר כמה מקרים שהסכמתי לוותר על עיסקה מסויימת, רק בגלל שהתעקשו

של ערבים, למרות שסיפקתי בטחונות מעל ומעבר.

מצד שני, אם אחד החברים שאני מגדיר אותם כחצי אחים יבקש ממני לחתום לו

על סכום מוגבל, אני אשקול את זה, ובתנאי שאני יודע שהסכום מוגבל, ואני יודע את

כל פרטי העסקה.

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם החבר לא בעייתי ובדרך כלל עומד בתשלומים של שכירויות אז אני הייתי חותם ללא היסוס.

 

תיבדוק רק שהערבות מוגבלת לשנה ומי הערב הראשון כי אם תיהיה בעיה יפנו אליו קודם.

 

אני לא מאמין שאדם מן היישוב יגרום נזק לדירה ב 30 אלף ש"ח תשים לב במהלך השנה אם יש בעיה עם התשלומים.

 

בדרך כלל בעלי דירות לא מחכים לחובות כאלו גדולים אם יש פיגור אז הם פונים מהתחלה לערבים לדאוג לעיניין.

 

הם אפילו יעדיפו שהדייר יעזוב ולא להגיע למימוש שטר.

פורסם

הייתי צעיר יפה וטיפש

עברתי בשתי העמדות : המבקש ערבות והנותן ערבות

 

כנותן החתימה : קיבלתי נקניקיית מרגז בנוסח תיקים בהוצאה לפועל ע"ס עשרות אלפי שקלים ששילמתי כמו מניאק.

 

כמבקש החתימה : קיבלתי נקניקיית מרגז מעודנת בנוסח "חתמתי לך,עכשיו תתפשט ותשיר את ההמנון על רגל אחת".

 

היום אני צעיר פחות ,יפה יותר ויודע את ההמנון בע"פ.

Gn'f'R

פורסם

עמדתי במצב דומה לפני כמה חודשים,חתמתי לחבר טוב על סכום של 15K לשכירות דירת סטודיו. הוא לא רצה לערב את ההורים (גם כי אין להם כסף וגם בגלל שהוא לא ביחסים הכי טובים עם האבא) , החלטתי שלא לחפור בסיבות בכל מקרה.

בגדול צריך לקרות משהו קיצוני כדי שנגיע למצב שבו נצטרך להתחיל לפרוע את הסכומים הללו. (אחרי חודש הוא עזב את הדירה ומצא מחליף , כי נפרד מהחברה ולא היה טעם להחזיק את הדירה)

משהו כמו סכסוך קשה עם החבר , תאונה כלשהיא שלא נדע , או שהחבר ימצא דרך יצירתית לקנאה לעוור אותו וירשה לעצמו להפיל עלייך את התשלומים מסיבה זו או אחרת.

אני דווקא נגד עזרה בכסף לחברים (תמיד יושב לי בראש המשפט "עם האוכל בא התיאבון", צריך להיות באמת אדם מיוחד כדי שלא אחשוב על מישהו שיש לו אינטרס), כי אותי מעצבן שאדם לא יודע להתנהל כלכלית ואז מביא את עצמו למצב שבו צריך לעזור לו.

משפחה זה עוד מתקבל על הדעת, אבל עם חברים אני יותר ביקורתי. ואם כבר מתישהו אגיע למצב , אז זה רק מיוזמתי לא בגלל בקשה של מישהו.

 

מצב של ערבות למשכנתא או קניית דירה , רק למשפחה , חברים מחוץ לתחום. יש לי 2 חברים ממש טובים שאני סומך עליהם אבל לא בעיינים עצומות, כלומר אני אשאל את השאלות הנדרשות ולא אתבייש להציג את התסריטים בפניהם כדי לראות מה תהיה התגובה שלהם.

 

כנותן החתימה : קיבלתי נקניקיית מרגז בנוסח תיקים בהוצאה לפועל ע"ס עשרות אלפי שקלים ששילמתי כמו מניאק.

ERAN26 לא הבנתי , איך זה הגיע למצב הזה? ניצלו אותך בכוונת זדון או?

SEAT LEON TSI 1.2 2012

פורסם

זה לא מגיע למצב כזה מייד,

זה תהליך ארוך שבו פונים לבעל החוב במשך תקופה די ארוכה בהתכתבויות לגבי החוב.

לא ממהרים להפעיל את הערבים החתומים.

במקרה הזה חלפו בערך 4 שנים בהם היה חוב שלא שולם ובעל החוב לא עשה כלום בנדון,

פשוט התעלם : זרק מכתבים לפח,לא ענה לטלפונים,ונתן לרביות לתפוח.

 

ביום בהיר קיבלתי מכתב בו רשמו לי שבעל החוב אינו שילם את חלקו -לידיעה והכנה נפשית.

מייד יצרתי איתו קשר ומהר מאוד הבנתי שגם אינו יכול כלכלית לשלם זאת .

 

השאר היסטוריה,התייצבתי במשרד העו"ד ונוכחתי לגלות שמקרן של 24 אל"ש החוב עומד

על מעל 50 אל"ש.

מכיוון שגם לי לא היה את הסכום הזה אז עבר זמן וההוצאה לפועל התחילו להתדפק על דלתי,

מאוחר מידי- כבר עיקלו לי את חשבון הבנק.

זה מטריף כמה שזה קל ומהיר לפתוח נגד מישהו תיק בהוצאה לפועל,

יצאה לי הנשמה עד שסגרתי אותו ,ועדיין 7 שנים הסתובבתי עם סימון בעייתי בחשבון הבנק

שהגביל אותי מאוד (!!!)

 

 

סה"כ עזרתי לבן אדם שרצה שיניים חדשות .

 

התעצבנתי מאוד - אך לא על החוב,אלא על העובדה שהוא התעלם והזניח ולא יידע אותי במתרחש.

Gn'f'R

פורסם

המשך :

 

אם זה היה קורה היום -אני יכול להתמודד עם סכום כזה ,

אבל תבין,הייתי בערך בן 22 ובמה אני אשם ?

יש לי חשבון בנק מגיל 15 שאליו הכנסתי משכורות מסודרות עד היום.

פתאום אני מוגבל :

לא כרטיס אשראי,לא צ'קים,לא מסגרת,אפילו כשלקחתי משכנתא לפני שנתיים הקאתי דם עוד בגלל הסיפור הישן הזה.

את הבנק זה לא עיניין כל הסיפור הזה עד כמה שהייתי ועודני לקוח טוב.

 

עכשיו אתה מבין למה אני הגעתי למצב שאני נזדקקתי לערב ?

כי הבנק סגר לי את כל הברזים בגלל העיקול והסימון ,

רציתי לקחת בסה"כ הלוואה לעצמי בסך 30 אל"ש

אז הבנק תפס עליי טרמפ ואמר :

2 ערבים עם תלושים של מעל 10 אל"ש + חתימה על ריבית של 13% !!

תבין לאיזה מצב הגעתי .

 

אבל זו באמת כבר היסטוריה.

אני עדיין עוזר ואמשיך לעזור גם לזר מוחלט ,אך למדתי שישנם דרכים אחרות להציע עזרה מלבד קשקוש על נייר.

Gn'f'R

פורסם

פחד אלוהים! מה שכתבת זה בדיוק מה שהערב חושש ממנו , אבל במקרה של דירה דייר שלא משלם בזמן מפעילים את הצ'קים של הערבות, ואם הם חוזרים והדייר אינו יכול/רוצה לשלם, רק אז פונים לערבים.

אצלך זה נשמע כמו חוב מסוג אחר , כזה שמראש אולי עדיף לא להיכנס אליו (ראש בריא למיטה חולה).

 

סתם שאלה שעלתה לי, נגיד ובעל הדירה מחליט שהדייר הרס לו משהוא והדייר משוכנע שזה לא אשמתו.

האם מותר עפי החוזה להפעיל את הערב, ו"לדלג" על הדייר?

לדעתי חשוב לבדוק את הסעיפים הללו

SEAT LEON TSI 1.2 2012

פורסם

אסור אסור אסור(!!!) לערב חברים וכסף. שום דבר טוב לא יצמח מזה. תתחמק מזה בצורה הכי אלגנטית שאתה יכול.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

אצלי זה סוג של מלכוד 22. אלה שהייתי מוכן לחתום להם, אחראים ומאורגנים מאוד כלכלית, ועל כן לא ממש יצטרכו ערבים.

אלה שצריכים, הם בדיוק האנשים שלא אחתום להם, כי הם מגיעים למצבים בהם יכול להיות מימוש של הערבות.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

בגלל עיסוק של אשתי אסור לנו לחתום ערבויות ולסחור בבורסה, אבל לחברים קרובים אני גם חותם וגן מלווה.

אם ב20+ שנה לא הבנתי שהוא יכול לעשות לי דבר כזה - מגיע לי. אבל תמיד בודק שאני לא ערב יחיד והסכום מוגבל.

פורסם

מה זה חבר?

 

אם היית מסכן את חייך בשבילו , דם , אז אפשר גם לסכן כסף, דמים !!

 

במקרה הנדון כאן , כאשר הערבות מוגבלת בסכום , ואתה מתנה עם בעל הדירה כי על כל פיפס , שעלול לחשוף אותך להפעלת הערבות הוא מיידע אותך במיידית אחרת הערבות לא תקפה, לא רואה שום בעייה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

יש מצבים בחיים שללא חברים שיחתמו לך ערבות, לא תוכל לקנות או לשכור דירה. שזה דבר בסיסי בחיים. אם אתה במצב הזה, אתה צריך להבין שאתה צריך להיות גם מוכן לחתום. אם החבר אמין, אם הערבות מוגבלת וידוע, צריך לעשות את זה. נכון יש סיכון, זה מחיר החברות.

חתמתי בימי חיי וחתמו לי וברוך השם הכל עבר בשלום.

לא הייתי חותם ערבות אפילו לחבר, על רכישת רכב או מגרש להשקעה.

נהג מנוסה
:roll:
פורסם

ערבות רק למשפחה מדרגה ראשונה.

 

חברים וכסף לא הולך ביחד, כי בסוף תאבד את שניהם

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ערבות למשכנתא- לחברים לא, למשפחה כן.

ערבות לשכירות עם ערך נקוב של 30K ש"ח- משפה כמובן שכן, לחבר טוב אולי.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
חבר טוב התקשר אלי. מצא דירה, צריך שני ערבים שיחתמו לו על החוזה. ביקש ממני שאחתום לו על החוזה כערב שני.

 

באופן כללי, אני חבר טוב של הבחור. חבר ברמה הכי קרובה שיכולה להיות, כבר למעלה מ-15 שנה. אני לא כל כך בעד הדירה שהוא מצא, אבל זה לא העניין. אני שואל באופן כללי - מה עמדכתם לגבי חתימה על ערבויות לחברים או קרובי משפחה? חותמים בלי לחשוב? חותמים רק לקרובים? לא חותמים בכלל? מבצעים סקר בדיקה פיננסית לזה שמבקש ערבות או זורמים?

 

תחתום, אם הוא כזה חבר שאם לא היה לו את הכסף למשכנתא, היית מלווה לו בעצמך.

 

לכל אלו שחותמים "למשפחה" יש לי חבר טוב, אך דלפון, שחתם לדודה קרובה על כל מיני דברים (למרות שהזהרתי אותו). היא שקרנית ורמאית והוא היום דלפון מינוס.

השאלה היא לא רק מידת הקירבה, אלא גם למי נותנים ולמה נותנים. אין כאן תשובות ביצפר, רק צריך לזכור שזו התחייבות כספית לכל דבר ועניין, זו לא חתימה בעלמא.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...