Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5071 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני החלפתי ביונדאי אקסנט, ובמיצובישי לנסר , שמן ממסרה אוטומטית.

שניהם מחייבים שימוש ב SP3 בלבד.

אני השתמשתי בשמן גיר סינטטי של XADO שמתאים לתקן של SP3

 

אין שום בעיה והכל בסדר.

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יש למלא שמן שעומד בתקן בלבד מיצרן מוכר.

בשיחה עם חבר לעבודה שברשותו אקסנט 2005 עלה כי הגיר שלו מחליק בהילוך רביעי.

כמו כן עלה שהוא החליף שמן גיר במוסך שטיבו אינו ידוע.(אני משער שדחפו לו איזה DEX3 מינרלי).

 

אינני ממליץ לסטות מהתקן הנדרש ע"י יונדאי עקב רגישותו של הגיר ברכבים האלו.

פורסם

ניצן ולוקי,

 

מה עליי לעשות לדעתכם במצב הנתון בו אני נמצא, כשאשר ידוע לי בוודאות שהשמן הגיר הנמצא כרגע הוא דקסטרון מינרלי (הוחלף ב

 

-130 k כרגע הרכב עומד על 140k).

 

יש לציין שהגיר עובד בסדר גמור לרגע זה (לרגע זה...מכאן החשש)

 

שוב אחדד, עלות השמן לא מטרידה אותי אלא נזק עתידי לגיר.

 

הבנתי ממוסכניק מקצועי שהחלפה של שמן הגיר עלולה ליצור שינוי בלחץ השמן שתוביל לנזק בגיר.

 

אני די מבולבל וחושש מנזק אפשרי,

 

תודה על המענה

פורסם

אני בטווח של ה10K הבאים הייתי מחליף החלפה חלקית או מלאה לסינטטי שעומד בתקן.

 

זה לא שיש לך בגיר שמן קנולה ,פשוט ה 3 DEX מינרלי יעיל עד טמפרטורה מסוימת ואורך חייו קצר משל הסינטטי.

 

לדעתי לא יגרם נזק מיידי אם לא תחליף מייד אך אם אתה רוצה לשמור על הגיר לאורך שנים אל תחכה עם זה יותר מדי.

 

יש כאן מומחים גדולים ממני אנשי מקצוע שעובדים בזה גון ליין-מן וספי עם דעות לכאן ולכאן.

פורסם

תודה רבה,

 

ספי אכן אמר שלא אמורה להיות בעיה להמשיך ולהשתמש בדקסטרון,

 

לגבי ההחלפה החלקית לשמן סינטטי, במידה ותתבצע אחת כזאת, היא תגרום לערבוב בין 2 סוגי השנים, החלק המינרלי שנשאר

 

בממסרה והסינטטי החדש, אין שום בעיה בכך?

פורסם

אם מבצעים חיפוש בפורום - יש דיונים בנושא , זה נקרא לרענן נוזל ממסרה , ורצוי לבצע כל 3-5 שנים או 60.000 ק"מ .

החלפת מחצית מהנוזל בממסרה , בנוזל סינטטי העומד בתקן M5 או SP3 של מיצובישי תואם יונדאי .

כגון -

http://www.delkol.co.il/popwin.asp?item=197

 

http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

 

או מקורי - אפשר לקנות במוסכי החברה , וב יונדאי שופ .

 

העלתה דילמה הגיונית לגבי הצמיגות וערבוב תקן DEXRON בתקן SP של יונדאי/מיצובישי -

 

נוזל בתקן DEX 3 מתאים לממסרות של לפני כ 15 שנים , ומבצע את פעולת יצירת הלחץ בבוכנות הממסרה .

אבל - נקודות השבירה שלו בחום גבוה , וההצמדות בטמפרטורה נמוכה וגבוה מאוד , לא טובים , וגם הבלאי שלו יותר מהיר .

נוזל בתקן SP3 ו הסינטטים החדשים , עומדים בתנאים יותר קשים , נקודות שבירה גבוהות יותר ולאורך זמן רב יותר

נקודות היצמדות /מניעת החלקת ממסרה בטמפרטורה נמוכה וגבוה יותר טוב .

 

המנועים והממסרות החדשות עובדים בחום גבוה יותר מבעבר - עם תא מנוע קטן יותר .

הממסרות יותר קטנות מלפני 15 שנה ,עם יותר הילוכים ועם לחץ וחום גבוה .

התוצאה - DEX 3 - יאבד מתכונותיו מהר יותר החלקה וושריפת הנוזל , יצירת משקע דמוי לק והרס גומיות ומחזירי שמן בממסרה

ו מעבר לא טוב בקווי הלחץ ובבוכנות, ובסופו גם שחיקת מצמדי הממסרה .

זה תהליך הלוקח זמן , והנזק יגרם בסופו .

( ואח"כ מתלכלכים על הממסרות של מיצובישי ויונדאי , הן לא טובות ומתקלקלות -

אז לא , הן טובות מאוד - בתנאי הטיפול שמבקש היצרן )

 

Evyatart -

במצב עכשיו אני בעד החלפה חלקית וכעבור כ חודש החלפה נוספת -

ריקון הנוזל הישן DEX3 , ומילוי נוזל בתקן SP3 ( פעמיים )

ואז להכנס לנוהל החלפות חלקיות של כ 60.000 ק"מ או 3-5 שנים - הקודם בנייהם .

 

arnons כתב

שמן תמסורת כהה לא אמור להיות!

לא משנה מה תגידו, כל שמן צריך להחליף אחרי כמות זמן\קילומטרז' מסויים. אין שמן שנשאר נקי ברכבים.

נוצר הרבה חום והרבה חיכוך בתיבת ההילוכים - וזה גורם לשמן להתחמצן ולהגיע לצבע שחור.

במיוחד בחום בארץ, השמן מגיע לטמפרטורות יותר גבוהות ועל כן צריך תחלופה יותר גבוהה מבמדינות קרות.

 

בחום של 105 מעלות לדוגמה, אורך החיים של השמן הוא בסה"כ 75,000 ק"מ.

ראה דיונים דומים .

1.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...3&highlight=M5

2.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...6&highlight=M5

3.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...1&highlight=M5

4.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...5&highlight=M5

 

אני מצרף תשובה נוספת מדיונים קודמים בנושא .

 

בעניין: שמן גיר לגטס 2006

לפי הוראות היצרן והיבואן - נוזל ממסרה סינטטי SP3 מקורי - לא דקסרון 3 מינראלי .

( יש הבדל בין טמפרטורת העבודה של הנוזלים )

אפשר לקנות את נוזל הממסרה , במוסכי יונדאי ומיצובישי מוטורס , ולטפל במוסך אחר

יש עוד יצרנים לנוזל זה - כגון אמריקן איגל סינטטי , התואם למפרט היצרן .

 

שאלה: באיזה סוג שמן גיר ממליץ היצרן להשתמש בגיר אוטומטי?

Icon_Answer.gifתשובה: היצרן הוציא הוראה טכנית חד משמעית להשתמש בנוזל תיבת הילוכים מקורית בלבד (מסוג ATF - SP3 – כאשר על בקבוק השמן יופיע סמל יונדאי).

קישור לאתר יונדאי ישראל

http://www.hyundaimotors.co.il/Content.aspx?id=71

ועוד דיונים

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...A1%D7%A8%D7%94

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...A1%D7%A8%D7%94

 

תחליף את כל השמן - יש אפשרות כי השמן החדש בממסרה ישנה לא ישמור על לחץ הידראולי מספיק ויחלו החלקות בדיסקיות

( הצמדות לא טובה והחלקות , שוב עוד שחיקה בדיסקיות וכו' )

 

לכן היצרן עצמו בהוראות הטיפול - מבקש החלפה חלקית כל כ 3 שנים וק"מ בין 45-60,000 .

ההחלפה החלקית היא נורמלית - פתיחת בורג הריקון באגן הממסרה וריקון כל הנוזל עד הסוף, סגירה ומילוי חדש -

בעצם החלפנו רק מחצית מהנוזל , ונשאר בממיר מוממנט בממסרה כ חצי מהנוזל הישן , אשר ממילא אין אפשרות להוציא -

האפשרות להחלפה מלאה מתבצעת - עם מכונה מיוחדת אשר שואבת את כל הנוזל , ומכניסה חדש .

או בהחלפה קצת בעייתי של פתיחת בורג אגן הממסרה - ריקון הנוזל ומילו נוזל חדש מפתח המילוי העליון תוך הנעת הרכב

או פתיחת אחד מצינורות רדיאטור הממסרה האוטומטית ברכבים שאפשר וריקון ומילוי בו זמנית .

זו החלפה קצת בעייתית ולא ממומלצת , החלפה כזו כדאי לבצע רק במוסך המתמחה בממסרות ובעל ידע וניסיון .

 

- כאשר מבצעים החלפה מלאה - יש יצרנים הדורשים תוסף נוזל הידראולי מיוחד לממסרות , אשר מסמיך מעט את הנוזל החדש -

 

כעת לעניין - הנוזלים לממסרות החדשות ב 10 שנים האחרונות - הם אייכותיים על בסיס סינטטי .

אורך החיים שלהם לפי הוראות היצרן הוא עד אפילו 150,000 ק"מ -ויש יצרנים אשר אומרים אל תחליף ,

 

כי הנזק במילוי לא נכון , או בנוזל ממסרה לא מתאים יותר גבוהה .

לא שלא כדאי להחליף - פשוט אי הידיעה כיצד להחליף היא הבעיה .

 

ויצרנים רבים אחרים - מבקשים החלפה חלקית כמו שכתבתי - ומאחר ומדובר בנוזלים סינטטיים איכותיים ועמידים

ההחלפה רק עושה טוב לנוזל אשר התחמצן קצת ואיבד מקצת מתכונותיו .

 

לכן החשוב ביותר - מה אומר היצרן , ודגש גם היבואן בארץ לגבי ההחלפה וסוג הנוזל המתאים .

הוראות ההחלפה בישראל - שונות מבמדינות קרות , אצלנו עומס חום גבוהה לחות , צפיפות תחבורה וכו' -

 

ומעבר לכל התאוריה - מניסיוני עם כ 10 רכבים ב 10 שנים האחרונות - מאזדה מיצובישי בראבו

ורכבים נוספים אשר מטופלים במוסך של חברים שלי -

החלפה חלקית כל כ 3 שנים , לא גרמה מעולם לבעיה , והממסרות תפקדו ומתפקדות גם היום מעולה :idea:

 

ראה גם דיונים קודמים עם בדיקות לאחר החלפה

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...99%D7%A9%D7%99

 

ציטוט:

הרכבים שבוצע בהם ויבוצע בהדרגה טיפול : מיצובישי גאלנט ( 2 ) שנים 2001 - ו 2002 .מיצובישי פיג'רו 2003 .

ממסרה אוטומטית INVENS II . מזדה 626 ( 2 ) שנים 1998 ו 2002 . אוטומטיות .

ההחלפות בוצעו בהדרגה . כדי לבדוק אם אין תופעות לוואי לא רצויות .

בתחילה לפני כ 10 ימים . הוחלף נוזל ההגה ההידראולי . " בכל הרכבים זו היתה ההחלפה הראשונה אי פעם "

הנוזל שהוחלף היה בצבע חום - הנוזל שהוכנס היה בצבע אדום כהה .

בכל הרכבים לאחר שבוע - אין מחסור בנוזל - וההגה עובד טוב מאוד .

נוזל ממסרה אוטומטית הוחלף רק ברכב אחד - ( לאחר תקופת ניסיון יוחלף בשאר הרכבים )

הנוזל הוחלף במיצובישי גאלנט 2001 . לפני שלושה ימים.

הוחלף 4.2 ליטר נוזל . הנוזל הישן היה בצבע חום על בורג הניקוז המגנטי. היתה "בוצה שחורה קלה.

( יש לציין כי נוזל הממסרה ברכבים. מוחלף באופן שותף כל 60.000 ק"מ )

לפני ההחלפה בוצעה נסיעת מבחן באיילון בשעות הלילה . ( זו השעה שאני מסיים את העבודה .ויש לי חברים משוגעים

כמוני. ) בנסיעה נבדקה ונרשמה - מהירות הרכב ביחס לסיבובי המנוע . בהילוכים השונים.

כמו כן נבדקה החלפת ההילוכים בנסיעה מינהלתית - ונרשם מתי הממסרה מעלה הילוכים באופן אוטומטי.

אתמול בלילה ( אמרתי כבר משוגעים ! ) נבדק הרכב שוב. עם נוזל הממסרה החדש - התוצאות היו שוות.

אין החלקה .היצמדות מלאה . והחלפה שקטה בנסיעה מינהלתית .

 

 

אם בממסרה האוטומטית תבוצע החלפה שוטפת לפי הוראות היצרן , היא תתפקד טוב ותחזיק מעמד

אם לא הוחלף הרבה זמן נוזל , ומצבו בכי רע , והממסרה מתחילה להחליק - הרי שהחלפה אולי תעזור קצת

אבל - יש גם אפשרות כי הממסרה לא תצליח לספק את הלחץ הדרוש עם הנוזל החדש , ולא תתפקד

זה לא אומר כי הנוזל ממסרה החדש לא תקין - פשוט - הממסרה הגיעה לסוף חייה ממילא ,

וזה היה רק עניין של זמן עד לתקלה .

 

להחליף בזמן , ולהשתמש בנוזל ממסרה מתאים בתקן דרישות היצרן - זה כל הסיפור .

 

מצורפים קישורים ל נוזלי ממסרה סינטטים טובים העומדים בתק יונדאי מיצובישי טויוטה

http://www.delkol.co.il/subs_info.as...AA%D7%98%D7%99

 

http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

 

http://www.valvoline.com/pdf/Maxlife_ATF.pdf

 

 

אם יש בעיות לחץ בממסרה , ורק לאחר איבחון נכון - יש תוספים אשר מסמיכים קלות את הנוזל ומייצבים אותו כגון

תכשיר לשיפור שמן ממסרה אוטומטית ATC Plusyellowitem_top_left.gifcatnum_right.gifBG 310catnum_left.gif653_9e62a23eedaac39bf2a78a6bc5adb37e.jpgהתכשיר מכיל את כל מגוון המרכיבים הנדרשים לשיפור יכולות של שמני ממסרה אוטומטים, מקטין חיכוך, משפר את עמידות השמן בפני התחמצנות, מנוע הקצפת השמן, מייצב את הגומיות ועוד.

התוצאה: העברת הילוכים חלקה יותר, והגדלת ביצועי המנוע והממסרה.

 

הוראות שימוש:

הוסף את התכשיר עם משפך לאחר החלפת שמן הממסרה או הוסף בין הטיפולים.

 

תכולה: פחית 325 מ"ל

 

 

 

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

תודה רבה לייק מן,

 

כלומר אתה ממליץ לבצע החלפה חלקית בשמן סינטטי תקני למרות שהשמן המצוי כרגע בתיבת ההילוכים הוא דקסטרון, החלפה חלקית

 

שתגרום לערבוב בין השמנים לא תיצור בעיה?

פורסם

כן .

Evyatart -

במצב עכשיו אני בעד החלפה חלקית וכעבור כ חודש החלפה נוספת -

ריקון הנוזל הישן DEX3 , ומילוי נוזל בתקן SP3 ( פעמיים )

ואז להכנס לנוהל החלפות חלקיות של כ 60.000 ק"מ או 3-5 שנים - הקודם בנייהם .

 

כרגע יש בממסרה כ 50% נוזל DEX3 ו 50% הנוזל הקודם SP3 .

 

אני ממליץ לבצע שתי (2) החלפות חלקיות לנוזל הממסרה , עם SP3 .

בהחלפה הראשונה היחס בממסרה יעבור ל כ 25% נוזל DEX ו 75% נוזל SP3 .

בעוד כ שבועיים עד חודש , בצע החלפה חלקית נוספת עם SP3 - והיחס יעבור ל כ 90% נוזל SP3 - וזה בסדר .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
כן .

 

כרגע יש בממסרה כ 50% נוזל DEX3 ו 50% הנוזל הקודם SP3 .

 

אני ממליץ לבצע שתי (2) החלפות חלקיות לנוזל הממסרה , עם SP3 .

בהחלפה הראשונה היחס בממסרה יעבור ל כ 25% נוזל DEX ו 75% נוזל SP3 .

בעוד כ שבועיים עד חודש , בצע החלפה חלקית נוספת עם SP3 - והיחס יעבור ל כ 90% נוזל SP3 - וזה בסדר .

 

אייל .

 

רק לאחר החלפה ראשונה המצב יהיה 50/50, כרגע המצב הוא 100 דקסטרון

פורסם
רק לאחר החלפה ראשונה המצב יהיה 50/50, כרגע המצב הוא 100 דקסטרון

 

ובמצב כזה אתה ממליץ להיעזר בבעל מקצוע שיבצע את ההחלפה או שאין כל סיכון שאבצע זאת בעצמי? (שינוי לחץ השמן)

פורסם

ליין מן, לא עדיף לו כבר להכנס למוסך עם מכונה להחלפת שמן ? שיחליף את כל הנוזל במכה ? יהיה לו שם ערבוב של שלושה שמנים ...

סינטטי ישן, מינרלי חדש, וסינטטי חדש...

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם

אני מחכה מפותח הדיון לתשובה - כיצד הוא יודע כי בממסרה כלל הנוזל הוא דקסרון .

 

אם רק מחצית נוזל הוחלפה בדקסרון , אני הייתי מבצע שתי החלפות כפי שרשמתי ,וממלא SP3 בהפרש של שבועיים עד חודש .

 

אם כלל הנוזל דקסרון - הייתי מבצע שאיבה במכונה- וממלא SP3 .( מבחינתי זו ברירת המחדל האחרונה )

 

במידה והיה נוצר חופש קל - הייתי מוסיף את תוסף העיבוי BG 310 ATC Plus .

 

ואח"כ נכנס לנוהל רגיל של החלפה חלקית כל 3-5 שנים .

 

יש כאן דיון על המלצת דלק מוטורס/מאזדה - להפסיק שימוש במכונה להחלפה כלל נוזל הממסרה .

וגם לי זה ידוע ממוסכי מאזדה יונדאי ומיצובישי .

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=267299&highlight=%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%94

innvision כתב:

טוב הייתי היום במוסך המרכזי ורציתי להחליף שמן גיר.

 

מסתבר שכנראה באמת יש להם את השמן המקורי ( למרות שלא ראיתי בעצמי את האריזה) אבל זה בכלל לא משנה,

כיוון שהם לא מוכנים בשום אופן להחליף את כל השמן בעזרת המכונה!!! .

מסתבר שהם הפסיקו להחליף עם המכונה כבר לפני שנה בערך, לאחר שכמה גירים "גמרו" לאחר הטיפול,

והם לא מוכנים לקחת אחריות על החלפה כזאת.

מה שהוצע לי זה החלפה רגילה (50% בערך מקיבולת הנוזל הכללית) של ריקון קארטר ומילוי רגיל.

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

ראשית תודה על המענה המקצועי,

הרכב נקנה לפני שלושה חודשים, אני רק משער שהתכולה היא כולה דקסטרון, השערה בלבד, בטיפול האחרון (130 אלף- כיום 140) התבצע מילוי של דקסטרון בוודאות...מה אתה ממליץ לי לבצע בכל זאת ובאיזה אופן?

פורסם

להערכתי לבצע שתי החלפות חלקיות של ריקון אגן הממסרה , בהפרש של שבועיים עד חודש .

ולמלא נוזל בתקן SP3 כך יוחלף בין 75%-90% מהנוזל , וזה בסדר .

 

ואח"כ נכנס לנוהל רגיל של החלפה חלקית כל 3-5 שנים , לפי הוראות היצרן .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.


×
×
  • תוכן חדש...