Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר ליונדאי אקסנט


Evyatart
שימו לב! השרשור הזה בן 4226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לפני כחודשיים רכשתי יונדאי אקסנט אוטומטית שנת 2003, הרכב כעת עם 140,000 ק"מ.

נודע לי שבטיפול 130,000 הוחלף שמן גיר כחלק מהטיפול, DEX3 שהוא מינרלי, ולא הSP3 מקורי של יונדאי שהוא סינטטי,

עליו מחייב היצרן כמתאים הבלעדי לתיבת ההילוכים של יונדאי.

עליי לציין כי הגיר פועל היטב ללא שום בעיות.

שאלתי היא, האם עדיף להישאר עם הדקסטרון 3 כל עוד הגיר לא מאותת סימני מצוקה (הבנתי שגם החלפה של השמן עשוייה להוביל לשינוים בלחצים ומשם לנזק בגיר), או לחילופין לבצע החלפת שמן בכל זאת, לשמן הסינטטי עליו יונדאי מחייב בתוקף, ה-SP3.

מה שגם להבנתי בהחלפת שמן גיר העניין מתבע באופן חלקי, ואם כך, כיצד מתבצע החלפה בין שתי סוגי השמנים?

 

אשמח לתשובות מקצועיות וענייניות כיצד כדאי לפעול, תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כן, לא, שני, בזבוז זמן וכסף.

בקיצור, אין לגיר שום בעיה לעבוד עם הדקס3.

והיצרן תמיד ימליץ על שמן במיכלים שלו - אחרת מי יקנה את השמן היקר יותר?!

 

ותיכף נעבור לערוץ הטכני...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המענה,

פתחתי בערוץ נוסף כי לא הייתי בטוח שאני בפורום הנכון.

לגבי תדירות ההחלפה, עם הדקסטרון, תדירות ההחלפה צריכה להתבצע לעיתים קרובות, מכיוון שהשמן נחשב עמיד פחות? בכל כמה ק"מ מומלץ בכל אופן לבצע החלפה ובאיזה אופן?

 

ושוב תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, לא, שני, בזבוז זמן וכסף.

בקיצור, אין לגיר שום בעיה לעבוד עם הדקס3.

והיצרן תמיד ימליץ על שמן במיכלים שלו - אחרת מי יקנה את השמן היקר יותר?!

 

ותיכף נעבור לערוץ הטכני...

סוף סוף בעל מקצוע מומחה שחושב כמוני ששימוש בנוזלים תחליפים שווה ערך למקוריים או תוצרת חברה אחרת עושים את 'העבודה' כמו השמן המקורי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון מעניין ואשתף את חששותיי- אני אצור להחליף שמן גיר ב I30 ויש הוראה ברורה מעבר למכסה המנוע- נוזל תיבת הההילוכים ונוזל הקירור חייבים להיות מקוריים,המסופקים ע"י יונדאי.

מכיוון שאצלי זו החלפה ראשונה אשתמש במקורי מפחד,שלא לגרום נזק לגיר.

כיוון שאצל פותח השרשור זו לא החלפה ראשונה,ייתכן שההמלצות שניתנו קודם לכן נכונות כי אוליי דווקא ערבוב שמנים (דקסרון 3 שהוא מינרלי וSP-3 שהוא סינתטי) לא יעשה טוב לתיבה ועדיף יהיה להישאר עם סוג שמן אחד במיוחד אם ההחלפה היא חלקית דרך פקק הריקון ואינה מתבצעת ע"י מכונה,שמרוקנת את כל השמן.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון מעניין ואשתף את חששותיי- אני אצור להחליף שמן גיר ב I30 ויש הוראה ברורה מעבר למכסה המנוע- נוזל תיבת הההילוכים ונוזל הקירור חייבים להיות מקוריים,המסופקים ע"י יונדאי.

מכיוון שאצלי זו החלפה ראשונה אשתמש במקורי מפחד,שלא לגרום נזק לגיר.

כיוון שאצל פותח השרשור זו לא החלפה ראשונה,ייתכן שההמלצות שניתנו קודם לכן נכונות כי אוליי דווקא ערבוב שמנים (דקסרון 3 שהוא מינרלי וSP-3 שהוא סינתטי) לא יעשה טוב לתיבה ועדיף יהיה להישאר עם סוג שמן אחד במיוחד אם ההחלפה היא חלקית דרך פקק הריקון ואינה מתבצעת ע"י מכונה,שמרוקנת את כל השמן.

 

 

אולי באמת כדי לרוקן את כל תכולת שמן הדקסטרון ולמלא אחר הוראות היצרן, הרי רבים סבורים שהשמן הסינטטי עדיף בסגולותיו על השמן המינרלי של דקסטרון, ואם כן אני שמעתי סברות שהליך ריקון מוחלט יכול להסב נזק לגיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיימים בשוק כמה ייצרני שמנים אשר מתחייבים ל-100 אחוז תאימות לשמן המקורי של יונדאי לדוגמא:

VALVOLINE MaxLife ATF

MOBIL 220

וכמובן המחיר הרבה יותר נוח.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמן המקורי של יונדאי עולה בסביבות 60 שקל לליטר אחד! מחיר מטורף, לא מזמן החלפתי ביונדאי של אמי, והשתמשתי בVALVOLINE.

 

So far so good...

Hyundai I20 Inspire 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמן המקורי של יונדאי עולה בסביבות 60 שקל לליטר אחד! מחיר מטורף, לא מזמן החלפתי ביונדאי של אמי, והשתמשתי בVALVOLINE.

 

So far so good...

 

כוונתי היא לא לגבי התחליפים שמהווים אלטרנטיבה לא רעה, אלא בין הדקסטרון שהוא מינרלי לסינטטי (מקורי יונדאי/ תחליף)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיימים בשוק כמה ייצרני שמנים אשר מתחייבים ל-100 אחוז תאימות לשמן המקורי של יונדאי לדוגמא:

VALVOLINE MaxLife ATF

MOBIL 220

וכמובן המחיר הרבה יותר נוח.

 

ספי ומרק,בהנחה שפותח השרשור לא יחליף את כל השמן בעזרת מכונה,אין סכנה בערבוב בין שני סוגי השמנים סינטטי ומינרלי ?

מרק,לגבי המחיר ההבדלים אינם כאלו גדולים.יש כאן חבר פורום

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=299121

שקנה גלון של שמן הגיר שהזכרת ב-200 ש"ח ל 3.78 ליטר-נניח 45 ש"ח לליטר ושמן מקורי עולה 60 לליטר,האם זה הפרש,שבגללו שווה להסתכן ?

מדובר כאן על הפרש של 15 ש"ח לליטר ואם נכפיל ב-4 ליטר (החלפה חלקית) סה"כ 60 ש"ח פעם ב-3 שנים זה לא כזה נורא לפחות לא לדעתי.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להשתגע-עדיין ניתן לקנות שמן איכותי\סינטטי אשר עומד בSPIII ב130 ש"ח ל4 ליטר.

השמן תוצרת קוריאה מחברה שמייצרת שמנים באיכות גבוהה מאד

השמן ניקרא KIXX ATF MULTY מחברת שמנים .

אני קניתי אותו מהאחין חדד בכפר סבא

 

גל

2012-01-04 11.49.34.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...