Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט אוואו 2008 התנעה קשה אחרי ראש מנוע.


ba323f
שימו לב! השרשור הזה בן 4303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מצאתי איזה
שמראה את שיוף השסתומים עם התושבת במשחה, את השיטה הנ"ל אני מכיר.

 

אבל כאשר מלטשים תושבת שסתום חדשה, אז אין צורך לבצע גם התאמת שסתום בגודל ואורך שונה?

מתלטשים את התושבת וגם את השסתום על כרסומת יעודית ואז באמת שאין צורך לבצע שלייף עם משחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון+שוב בעיה קטנה ברכב.

 

הרכב בינתיים בסדר גמור לא חסרים מים ולא שמן עובד כמו שצריך רק יש בעיה קטנה:

 

הרכב לפני מספר חודשים עבר תאונה ובעקבות כך הוחלף רדיאטור+מאוורר.

 

הרכב שוב ביקר באילת ועם מזגן המחוג התחיל לעלות, בעלת הרכב מיד שמה לב לעניין והספיקה לעצור מהר ולכבוד מנוע, מזל שלא נגרם שוב נזק.

 

הרכב הגיע אלי שוב, וגילתי שיש ברכב מאוורר אחד עם 2 חוטים, ובקוםסאת פיוזים ישנם 2 ממסרים אחד FAN LOW ו FAN HIGH.

 

החלפתי את הממסרים בחדשים ועדיין המהירות השניה הגבוהה לא נכנסת לפעולה כאשר המזגן דולק, כרגע בכל מצב רק המהירות הנמוכה עובדת.

 

רק אם אני מוציא את הממסר של המהירות נמוכה המאוורר נכנס למהירות גבוהה בלבד.

 

השאלה שלי היא אם מישהו מכיר את הרכב ויודע אם ישנו איזה בקר למאווררים?

 

במידה ואני מבצע שינוי במערכת חשמל למצב של לבטל את המהירות הנמוכה ורק שהמהירות הגבוהה תעבוד או עם מזגן דולק או עם טמפ' עבודה, מה ההשלכות?

 

פשוט מגשר את הפיקוד בין שני הממסרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תגיד מה נפח המנוע אולי אוכל לעזור לך מכיוון שהרכב די דומה לדייהו לאנוס/קאלוס ועוד שמות מוזרים לאותו רכב.

 

מניסיון שלי עם דייהו לאנוס 'המפקד' של הממסרים הינו מחשב הרכב לכן אל תעשה שום גישור.

בחלק מהדגמים חוץ משני הממסרים שציינת יש ממסר נוסף (ממסר ראשי) שתפקידו לחבר במקביל או בטור את שני הממסרים של מהירות נמוכה/גבוהה.

כאשר המזגן דולק המאוורר צריך לעבוד במהירות נמוכה ורק כאשר טמפ' נוזל הקירור תגיע ל-97 מעלות צלזיוס מחשב הרכב יפעיל את המאוורר במהירות גבוהה.

 

מקווה שעזרתי...

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנפח הוא 1.4

תודה על העזרה מרק.

 

המהירות הנמוכה של המאוורר היא פשוט בדיחה בקושי זורם אוויר ועקב כך המנוע מתחמם באילת עם מזגן

המנוע 1.4 ו 1.6 זהים בדיוק העתק של אחד לאחד רק הנפח שונה (מנוע עם שני קאמשפטים)

 

מרק כיצד יש למאוורר שני מהירויות אם יש לו שני חוטים בלבד?

 

אני יודע למשל שבפולקסוואגן יש כמה חוטים למאוורר שהם קובעים את המהירות.

בברלינגו למשל יש שני מאווררים שהמהירות הנמוכה היא ש3 ממסרים קובעים את המהירות עי כך שבמהירות הנמוכה החיבור הוא טורי ואז מאוורר אחד משמש כנגד, ובמהירות הגבוהה שני המאווררים עוברים לחיבור מקבילי.

 

אבל ברכב הזה אוואו לא ראיתי בקר כלשהוא ולכן אני לא מצליח להבין מה החלק שאחראי על ויסות המהירות.

 

המנוע פשוט לא מקבל קירור טוב למרות שהרדיאטור והטרמוסטט חדשים ואני חושד במהירות של המאוורר.

 

כאשר אין זרימת אויר טובה כאשר המזגן דולק זה יוצר לחצים גבוהים מידי של גז במערכת ולכן לא הגיוני שבהפעלת מזגן המאוורר יעבוד על עוצמה נמוכה אנא בדוק זאת שוב כי במקרה אני עובד ברכבים גם על מערכות המיזוג ואני מבין דבר או שניים ולכן בעת הפעלת המזגן חייב שתהיה זרימת אוויר טובה או ע״י מאוורר נוסף או ע״י עוצמה גבוהה יותר במאוורר תלוי ברכב.

 

מרק שים לב שוב באוואו יש מאוורר אחד בעל שני חוטים בקופסאת הנתיכים קיימים שני ממסרים אחד של מהירות גבוהה ואחד של נמוכה, אבל מה החלק שמוריד את עוצמת המאוורר.

 

מרק האם ניתן לגשר את שני הפיקודים של הממסרים וככה תהיה רק מהירות גבוהה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כמו בדייהו לאנוס למאוורר יש רק שתי חוטים ומחשב הרכב ממתג את הממסרים של המהירות הנמוכה והגבוהה.

 

בכדי שהמאוורר יעבוד במהירות נמוכה המחשב ממתג את הממסר למהירות נמוכה והמאוורר מקבל מתח נמוך יותר דרך נגד טורי ולכן הוא עובד במהירות נמוכה יותר.

 

כאשר מחשב הרכב ממתג את הממסר למהירות גבוהה המאוורר מקבל ישירות מתח של 12 וולט ולכן המאוורר מסתובב במהירות גבוהה.

 

1. תבדוק גם את הממסר הראשי של המאווררים הממוקם מעל הממסר של המהירות הגבוהה. בדייהו הממסר נקרא MAIN RELAY או/גם COOLING FAN CONTROL.

2. למאוורר צריכים להיות 2 פיוזים אחד של 20 אמפר ואחד של 30 אמפר (רצוי לבדוק אותם).

3. הפיקוד לממסרים מתקבל ממחשב הרכב ECM.

4. אתה צודק בקשר למהירות המאוורר אבל מחשב הרכב מנטר גם את הלחץ של הקרר במערכת המיזוג וכאשר הלחץ עולה מעל לערך מסויים רק אז הוא מפעיל את המאוורר במהירות גבוהה.

 

אפשר לעשות קומבינות אבל בגלל שהפיקוד לממסרים הינו דרך מחשב הרכב אני אישית לא הייתי עושה זאת מבלי להכיר טוב את ההשלכות של הגישור.

 

** אני חושב שאין אוואו עם מנוע 1.6L אלא 1.5L.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה בכול זאת רוצה להפעיל את המאוורר תמיד במהירות גבוהה נראה לי שהדרך הקלה והמעשית היא לקצר בין רגל 87 של ממסר LOW לרגל מספר 87 של ממסר HIGH בעזרת חוט בעל שטח חתך שווה ערך לחוטים של המאוורר.

 

צירפתי לך תמונה של ממסר דומה.

untitled.JPG

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה על המידע המדוייק מאוד שלך.

את הרכב בדקתי רק 5 דקות ולא היה לי זמן עוד לבדוק אתו אבל אני זוכר בוודאות שבלוח הנתכיכים קיים שקע של main relay

כמו שאמרת יש פינים והכל אבל הממסר עצמו לא קיים מסיבה שלא כ״כ ברורה לדעתי עשו קומבינה כי הרכב תוקן אחרי תאונה.

הגישור שהצעת זה בדיוק מה שהתכוונתי לעשות וניראה לי שזה הפתרון הטוב ביותר למצב הזה.

כי כל עוד חם מאוד בחוץ והמאוורר עובד על מהירות נמוכה ותאמין לי שהרוח שהוא מציא בקושי יכול להעיף שקית נייליון כי כניראה המאוורר הזה חליפי מאיכות ירודה משום שהרכב עבר תאונה והמאוורר עם הרדיאטור הוחלפו במסגרת הביטוח אז אני לא מתפלא על האיכות הזו.

שוב תודה ואני יעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכול מקרה הממסר המתאים (שחסר) הינו ממסר רגיל N.O. כמו בקישור המצורף.

המק"ט מתאים ל-KIA,דייהו,GM (ממסר אוניברסלי).

נסה להוסיף ממסר של 30-40A ותבדוק האם המאוורר נכנס למהירות גבוהה לאחר שהמנוע

התחמם+הפעלת מזגן.

http://www.amazon.com/OEM-Daewoo-96190189-relay- Blower/dp/B00848X8KE

 

אולי התקינו מאוורר לא מתאים כלומר מאוורר שמתאים לרכב ללא מזגן כמו בחו"ל.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התקנת מאוורר לא מתאים לא כ"כ מסתדר לי משום שיש לו קונקטור מקורי בעל 2 חוטים ולכן המהירויות לא נקבעות ע"י המאוורר אלא ע"י נגד כמו שאמרת פשוט פיספסת את זה.

 

מה שכן יכול להיות הוא שהתקינו מאוורר בעל הספק (וואט) נמוך יותר(ויכול להיות שלזה אתה מתכוון), ולכן במהירות הנמוכה הנגד מהירות בעל התנגדות גדולה יחסית להספק ולכן המהירות איטית מידי ולא מספיקה.

 

בקצרה הנגד המקורי לא מתאים להספק של המאוורר החדש(שלא מקורי) מבחינת הספק והנגד מגביל מידי את המאוורר במהירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן התכוונתי להספק של המאוורר. אפשר לבדוק איזה מאוורר מתאים לרכב מול המחסן של ייבואן הרכב.

אפשרות אחרת לבדוק מול רכב שלא עבר 'שיפורים'. :roll:

 

מה שמצאתי באינטרנט לגבי מידות המאוורר ברכבים עם מזגן לעומת רכבים ללא מזגן.

 

The fan size is 366 mm (14.4 inches) (Non-A/C model is 300mm (11.8inches))in diameter with five blades to aid the airflow through the radiator and the condenser. An electric motor attached to the radiator support drives the fan.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...