Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט אוואו 2008 התנעה קשה אחרי ראש מנוע.


ba323f
שימו לב! השרשור הזה בן 4302 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא בדקתי לחץ הפוך, אבל פירקתי את הקאמשפטים כאשר הראש מורכב לבלוק, וסיבבתי את המנוע (שיהיה במנוע רק פעימות של דחיסות) ודרך המצערת שומעים בריחת לחץ חזקה של קומפרסיה.

 

הראש מנוע נשלח לבית מלאכה להשחזת השסתומים והתאמתם לתושבות לאטימה מוחלטת.

 

בבדיקה שהפכתי את הראש ומילאתי את תאי השריפה בסולר 2 תאי שריפה 1 ו 2 דולפים חזק מאוד איך ששפכתי סולר תוך שניות החל לחלחל הסולר מכל השסתומים, לאחר דקות כל השסתומים החלו לדלוף ממש כולם לא אוטמים טוב.

 

התייעצתי על הבעיה הזה גם עם אבא שלי (מכונאי מוסמך שיש לו ניסיון רב) והוא אמר לי שכאשר הראש מנוע מתעוות מהחום התושבות שסתומים מתעקמים או אפילו משנים את המיקום שלהם וזה גורם לאטימה לקויה ולכן חובה לבצע התאמה מה שלא עשיתי.

חבל שעשיתי בדיקת לחץ לראש זה היה בזבוז כסף.

 

כרגע אני ממש לא יודע אם כדאי גם להחליף רינגים+ליטוש צילינדרים ולהיות בראש שקט יותר או ששוב להמר ולהרכיב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אולי כדאי להוריד בוכנות כי להערכתי המנוע התחמם בצורה רצינית (בעליה חזרה מים המלח בקיץ!).

האם אתה רואה שינוי גוון או כתמי דהייה על דפנות הצילינדרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסתכלתי טוב טוב ואני לא רואה משהו חריג אם מסתכלים מקרוב על הצילינדרים רואים את הסימני הונינג המקוריים.

 

מרחתי שמן עם האצבע על דפנות הצילינדרים וסובבתי את המנוע ורואים שהשמן ניגרף יפה ונשאר פס דקיק של שמן מהחריץ של הרינג.

 

אם אני אוטם עם היד את הצילינדר כאשר הבוכנה בנ.מ.ע ומסובב את המנוע שהבוכנה תרד ל.נ.מ.ת אני מרגיש עם היד שנבנה וואקום חזק שנשמר כ5שניות, זאת סתם בדיקה שניסתי להשוות אם אני ירגיש שינוי בין הצילינדרים.

 

גם המנוע לא היה מעשן בכלל לא בסל"ד גבוה ולא בסרק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה נפתרה!

 

אחרי התאמת השסתומים לתושבות שלהם המנוע עובד כמו חדש, מניע בנגיעה! כל הבעיה הייתה משסתומים שלא אוטמים טוב.

מה עם תמונות על הפרוייקט? ועדיין ברשותך אני מחכה לתשובה לשאלתי: האם שאתה שולח את הראש ליישור והשחזה לא מלבישים לך שם את השסתומים עם הגומיות ואתה מקבל ראש שלם לאחר בדיקה שלו בלחץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי מה אתה מבקש מהבית מלאכה, אם זה רק עיבוד שבבי לשטח אז הם לא מפרקים שסתומים, תלוי מה שאתה מבקש הם עושים.

 

לראש מנוע יש כמה סוגי "שיפוצים" לא את כולם עושים בבת אחת כי תלוי מה הנזק ומה צריך לעשות לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר טוב מאוד!

 

רק השטח עלה לי 200 ש"ח + בדיקת לחץ 200ש"ח .

 

פעם שניה שפירקתי את הראש זה התאמת השסתומים לתושבות 400ש"ח ושלחתי אותו לבית מלאכה אחר מקצועי יותר.

 

השיפוץ ראש עלה לי 800ש"ח לא כולל גומיות שסתומים בשיפוץ השני רק בגלל שבעל המכון מכיר אותי קבוע אצלו הוא הסכים להחליף אותם על הדרך ואני הבאתי לו את הגומיות שס'.

 

בקיצור ששולחים ראש מנוע לבית מלאכה צריך לברר בדיוק מה עושים ומה צריך לראש, כמובן שהמחיר תלוי בעיקר ממספר השסתומים בגלל שבאוואו יש 16 שסתומים זה מייקר את העלות.

 

יש לי מקום שב 200ש"ח הוא משפץ לך את הראש, אבל העבודה תהיה בהתאם למחיר אם אתה מבין למה אני מתכוון, אני מעדיף לשלם יקר ושיהיה טוב מאשר לשלם זול ולצאת ביוקר, לא חסרים מקרים על בתי מלאכה זולים מידי שלא מאפסים את הראש ובזמן שהם עושים לו עיבוד ההשחזה של הראש יוצאת בשיפוע במקום שיהיה מפולס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יקיר מה זה בדיקת לחץ ? ואיך לא עלו על הדליפות שיש מהשסתומים בבדיקה זאת?

 

ד.א איך הם התאימו את השסתומים לראש?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבדיקת לחץ בודקים שאין סדק בראש שגורם לערבוב מים ושמן, במנועי בנזין זה די נדיר זה נפוץ בדיזלים.

בבדיקת לחץ בודקים את מעברי מים, שאינן דולפים לא רק לשמן, אלא גם לכל מקום אחר, אם זה לכוון תאי השריפה, מעברי יניקה ופליטה או דליפה חיצונית.

 

אופן הבדיקה דיי פשוט - מחברים את ראש המנוע עם משטח מתאים שסוגר את כל מעברי המים מכון אטם הראש, סוגרים עם פקקים את שאר המעברי מים, למשל לכוון בית התרמוסטט ומשאירים פתח אחד ממנו ממלאים לחץ מים.

אפשר כמובן גם למלא מים חמים או להטביל את הראש מנוע בזמן הבדיקה לתוך נוזל שמחומם לטמפ' גבוה ואז כמובן מזינים את הראש מנוע בלחץ אויר, על מנת לזהות דליפות שקיימות רק כאשר המנוע חם.

 

TM-9-2320-364-34-4_190_3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או קיי תודה דניאל, מה בנוגע להתאמת הסתומים לתושבות כיצד עושים את ההתאמה הנ"ל?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי בחומרת הדליפה והנזק לתושבות שסתומים או לשסתומים עצמם.

 

אם המנוע התחמם כמו במקרה שלי, אז התושבות שסתומים מתעוותים אז או שמחלפים את התושבות או שחורטים אותם ומשחיזים את הזויות של השסתומים ולסיום עושים שלייף עם משחה מיוחדת (סוג של פוליש גס) מסובבים את השסתום בתושבת שלו תוך כדי הפעלת לחץ עם המשחה ובעצם השסתום שוחק את התושבת עד שהוא יוצר לעצמו את האטימה המוחלטת.

אם זאת דליפה קלה ומצב זוויות השסתום תקינים אז עושים רק שלייף אם משחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי איזה

שמראה את שיוף השסתומים עם התושבת במשחה, את השיטה הנ"ל אני מכיר.

 

אבל כאשר מלטשים תושבת שסתום חדשה, אז אין צורך לבצע גם התאמת שסתום בגודל ואורך שונה?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4302 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...