Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5119 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סוף 1960. קואופרטיב "הארגז" וכלמוביל, אז חברה חיפאית המפיצה את סקאניה ומרצדס בנץ, חוברים יחד כדי לייצר "משאית בועה" - גרסה מקומית למשאיונת הולנדית. ראשיתו של סיפור הצלחה?

 

http://israelmotorindustry.org/colmobil-haargaz-1960

משאיות כלמוביל.png

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

כרגיל, יופי של היסטוריה....

 

את ה"אוטו נפט" אני כמובן זוכר, אך מה שעורר בי זכרונות הוא דווקא האוטובוס "דיימלר". בשנת 1960 נסעתי באוטובוס כזה (של "אגד תיור") לטיול הראשון בחיי לאילת. אני זוכר את ה"וילסון גיר" (ככל שהבנתי כילד סקרן...), עם ידית הילוכים קטנה על ההגה.

 

מישהו יכול להרחיב איזה "דיימלר" זה? האם משהו ממשפחת "דיימלר-בנץ" הגרמנית (כדי לא להזכיר "מרצדס" בשנים רגישות אלה....), או דיימלר הבריטית (אחותה של "יגואר", אח"כ מבית "ליילנד")?

 

עריכה: מתברר כי האוטובוס הוא מתוצרת "דיימלר" הבריטית, שבנתה אוטובוס הדומה (מבנה השלדה והמנוע התת-רצפתי) ל "ליילנד רויאל טייגר".

עודד

פורסם

שוב תודה רבה ליוחאי,

קראתי שוב ושוב את הכתבה וממנה גם דליתי פרטים רבים על הרכב,התקופה והעידן שחלף.

אני זוכר שאבי סיפר פעם שבתחילה שיווק נפט עם סוס ועגלה כשמיכל נייד מורכב על העגלה.

המעבר לרכב ממונע נבע בעיקר "מהקושי של הסוס לעלות בעליות של צפת".

אכן היו זמנים...

כבר לא:sad: HONDA SILVERWING INTERSTATE 82

HARLEY DAVIDSON 1000 1982 :-)

פורסם
כרגיל, יופי של היסטוריה....

 

את ה"אוטו נפט" אני כמובן זוכר, אך מה שעורר בי זכרונות הוא דווקא האוטובוס "דיימלר". בשנת 1960 נסעתי באוטובוס כזה (של "אגד תיור") לטיול הראשון בחיי לאילת. אני זוכר את ה"וילסון גיר" (ככל שהבנתי כילד סקרן...), עם ידית הילוכים קטנה על ההגה.

 

מישהו יכול להרחיב איזה "דיימלר" זה? האם משהו ממשפחת "דיימלר-בנץ" הגרמנית (כדי לא להזכיר "מרצדס" בשנים רגישות אלה....), או דיימלר הבריטית (אחותה של "יגואר", אח"כ מבית "ליילנד")?

 

עריכה: מתברר כי האוטובוס הוא מתוצרת "דיימלר" הבריטית, שבנתה אוטובוס הדומה (מבנה השלדה והמנוע התת-רצפתי) ל "ליילנד רויאל טייגר".

 

למיטב זכרוני כתבנו על אוטובוסי הדיימלר באחד האבטומובילים האחרונים.

הנה תמונה צבעונית יפה שהופיעה בשער "ברכב" + דיימלר עירונית

eilat.jpg

24136159.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
מישהו יכול להרחיב איזה "דיימלר" זה?

 

כפי שכבר הוזכר לעיל, המדובר בדיימלר בריטי למהדרין, מדגם Freeline D650HS. ה-H התייחס למנוע אופקי.

 

עשרים יחידות כאלו הגיעו ארצה בקיץ 1957. עשר נמסרו לאגד ומורכבו בהארגז במפרט "סופר לוקסוס". עשר נוספות נמסרו לדן וקיבלו מרכב כרטיסנית עירוני ב"מרכבים".

logo 1.jpg

abr 2.jpg

37700.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

×
×
  • תוכן חדש...