Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5143 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,אני לא נוהג לכתוב בפורומים אך לדעתי זה נושא שחשוב שיידעו לקוחות פוטנצייאלים שחושבים לקנות

כלי רכב מיפנאוטו(סובארו).

אני אספר בקצרה על חויה אישית וכל אחד שיסיק את מסקנותיו.

במרץ 2010 רכשתי STI שנרשמה יד על היבואן.

קיבלתי את הרכב כשיש לא כל מיני דברים קטנים כגון קורזיות וקצת נגיעות מזה שהוא עמד בכל מיני מקומות

באחסנה ותצוגה. כשהתלוננתי על כך התחילו איתי עם תלך תבוא לפה ולשם ודי התחילו לעייף אותי. בסופו של דבר

ירדתי מהם וטיפלתי במה שיכולתי בעצמי.לאחר מכן עשיתי טיפול ראשון במוסך לירון ביהוד שזה ליד מקום עבודתי.

במוסך רצו לשים לי שמן של קסטרול ואני סיפקתי למוסך שמן של מוטול 300V, כי זה שמן שאני משתמש בו גם אצלי

במוסך ויש לי ניסיון טוב איתו.

למרות שהיבואן אומר לעשות טיפולים כל 15000 ק"מ, אני עשיתי כל 7500 אצלי במוסך וגם במוסכי היבואן.

כשהרכב הגיע ל40000 ק"מ בערך הוא התחיל לצרוך שמן יותר ממה שהייתי רגיל.

התלוננתי על כך ליבואן ונאמר לי אחרי חודש של רדיפה שקילו שמן +, זה תקין ואין נתון ייצרן רישמי.

אני כל יום נוהג 250ק"מ,כך שאני שם דלק ושמן ביחד שזה בערך כל יום וחצי.

שהרכב הגיע ל94000ק"מ, שזה לפני שבועיים,התחילה לי דפיקה מהמנוע, פניתי למוסך שלי והבאתי

אליו את הרכב.יצויין כי לרכב יש אגזוז פתוח ותכנה מעודכנת של סובארו כדי שלא יישרפו לי הבוכנות

כמו שקרה להרבה אנשים שקנו רכב כזה.לכולם הלך המנוע כבר בקילומטרים הראשונים וזה סיפור שידוע לכל.

עכשיו שלמרות שהמוסך שטיפלתי ברכב ידע שיש לי שינויים ברכב,היבואן מסרב לתת אחריות על המנוע

למרות שאין קשר בין האגזוז לטלטל.ייתרה מזאת צורת ההתנהלות שלהם מולי הייתה מתחת לכל ביקורת ועוד

לפני שהם ראו את הרכב הם סרבו להכיר באחריות מהסיבה שסיפקתי למוסך את השמן בטיפול הראשון.

אחרכך הם המשיכו עם כל מיני תירוצים כאלה ואחרים.

כרגע הרכב עדיין עומד ואני אתקן אותו בעצמי.

 

תקראו תפנימו ואם מישהו חושב לקנות מהם משהו

כדאי שיבוא עם עו"ד כדי לדאוג לעצמו ביום שלאחר הקניה.

 

ערן סטאריק.

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ערן שלום וברוך הבא

בפורום יש נציג סובארו והוא בטח ינסה לעזור לך.

 

לא הבנתי מה מקור הדפיקה במנוע ? הבעיה בטלטל או בבוכנות ?

מה האבחנה כרגע ?

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם

אני חשבתי שזה ידוע לכל שברגע שאתה מביא שמן משלך למוסך מורשה (ועוד כשהרכב באחריות), כשהוא עם תוכנה "מעודכנת" (משופרת?) ושינויים אחרים, כגון אגזוז פתוח, זה אוטומטית שולל כל אחריות מצידם, אבל יכול להיות שאני טועה.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

ואני הלכתי למוסך יבואן והחזירו לי את הרכב בלי מנוע ובלי דלתות אחוריות.

יש לך הוכחות לכל מה שכתבת פה?

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם

למי שלא מכיר, ערן סטאריק הוא בחור ידוע בברנג'ה, יש לו מוסך אופנועים (שטח) והוא איש מדהים.

 

הניסיון שלי עם ערן הוא לא רב, אבל אנחנו מכירים כבר מספר שנים, ואם למישהו יש ספק באמינותו יכול רק לגגל את שמו ולהבין איזה בחור זהב מדובר.

פורסם

מוזר.

אם יש לו מוסך, אז בוודאי שיש לו ידע טכני, הבנה במושג השירותיות ורקע במכירות.

ולמרות כל זה הוא הסכים לקבל את הרכב כשהוא פגום (קורוזיות וחלודה), לשפר אותו באופן שנוגד את אחריות היצרן, להתקין לו שמן שבחר אישית ולא בטוח שמתאים, לטפל באוטו בצורה שמנוגדת לחלוטין להוראות היצרן במוסך האופנועים שלו (שמעולם כנראה לא הוסמך לטפל בסובארו), לסבול מתקלה ולקבל את תשובת המוסך ש"זה תקין אבל אין אישור רשמי", להתלונן שהיבואן לא מכבד את האחריות (למרות שכאיש מקצוע הוא יודע שאין סיכוי שהיבואן יכבד אחריות אחרי כל השינויים) ולבסוף ללכת להתלונן בפומבי טרם ליבן את העניינים מול המוסך?

 

כך הוא גם מנהל את המוסך שלו עצמו?

פורסם

קצת מוזר שהם פוסלים את עניין השמן, מכיוון שהשמן של מוטול הינו שמן שמשתמשים בו במוסכי סובארו מורשים למנועי הטורבו.

לצערי זו אינה הפעם הראשונה שאני שומע אנשים עם דגמי STI החדשות (B3) שסובלים מבעיות מכניות ושירותיות אצל היבואן.

פורסם

לפי מה שהבנתי יש לך מוסך לכלי רכב (לא הבנתי לגמריי איזה, זה גם לא משנה).

 

איך אתה שאתה חיי בתחום לא מבין ויודע, שמוסך מחפש להתנער מהאחריות, מספיק שמת סופית לאגזוז וכבר הם יכולים לעשות רעש.

 

אין קשר בין טלטל לאגזוז, אבל יש קשר בין חלק לא חוקי לשלילת אחריות.

 

 

בקיצור ולעניין, עשית שינויים, היית צריך לקחת בחשבון שאם יקרה משהו אתה תישאר לבד.

(אם ידעת מההתחלה שהמנוע הוא לא הכי אמין, למה התחלת עם השינויים?, אולי אגזוז פתוח, שזה דבר שאפשר להחזיר למקור במהירות.)

 

 

מה שלא הבנתי זה מה הקשר לשמן, המוסך מורשה יצרן מחייב לטפל בשמן שלו?

(חוץ מזה קסטרול זה חברה מוכרת וטובה אם אני לא טועה.)

 

 

 

בקיצור, לפחות 3 שנים או כמה זמן של האחריות היית צריך לסבול, אחר כך אתה לבד, תעשה מה שאתה רוצה.

 

לא רואה התנהלות שגויה של המוסך, מבחינת הבעיה במנוע. (מבחינת מה והמצב של הרכב שהוא הגיע, אני לא אומר כלום בינתיים)

פורסם

קודם כל לא באתי להשמיץ את המוסך שאני מטפל אצלו, הם חברה טובים.

 

אני מעלה פה ביקורת על התנהלותו של היבואן בלקחת אחריות על מה שהוא מוכר.

 

את הקורוזיות ראיתי רק אחרי שהרמתי את הרכב ולא יכלתי לראות בתהליך המסירה.

 

את הפגמים בצבע ותיקוני המכחול הקטנים ראיתי לאחר השטיפה הראשונה, קשה היה לראות במסירה.

 

המוסך שבו החלפתי שמן בין הטיפולים הוא עשרים מטר ממני והוא מורשה מכוניות.

 

מעניין מה היה קורה אילולא הייתי מחליף שמן ומטפל ברכב בין הזמנים שקבע היצרן.

 

יש לא מעט מכוניות כאלו עם בעיות שהיו ויהיו.

 

התוכנה היא מקורית של סובארו עם העידכון החדש של המחשב אחרי שהיה ריקול.

 

בניתי מספיק מנועים בחיי ואין שום קשר בין אגזוז לטלטל.אלא אם משנים את התחום של גובל הסל"ד כלפי מעלה.

 

הצעתי להם(ליפנאוטו) להראות להם את הפרמטרים של מה שיש ברכב אל מול המקור אך הם סרבו.

 

חשוב מאוד לציין שעוד לפני שהם ראו את הרכב הם פסלו את האחריות שלו כי הם טענו שבמחשב שלהם חסר טיפול.

 

החוק אומר שניתן לטפל בכל מוסך שהוא מורשה משרד התחבורה.

 

הרכב אכל שמן עוד לפני האגזוז.

 

הם התחילו להגיב אלי רק לאחר שבאתי לאולם התצוגה שלהם והתחלתי לעשות קצת רעש, מה שנתן להם עוד סיבה

להגיד לא.

 

הם ידעו מהתחלה שיש לי אגזוז ברכב לא הסתרתי כלום ולא פירקתי אותו כי אין קשר בין הדברים.

 

מחר הם יגידו שאין אחריות על החשמל של הרכב בגלל האגזוז.

 

יתרה מיכך הם לא הביעו נכונות ללכת לקראת אלא התבצרו והתקשחו ככל שדיברתי.

 

אני מוכר ומתקן כלים ספורטיביים במשך 20 שנה ומעולם לא ראיתי התייחסות כזו ללקוח.

 

ערןסטאריק

פורסם

כבר זרקו בעבר רימון על הסוכנות של יפאנאוטו - אתה חושב שהם יתרגשו ממישהו שעושה קצת רעש באולם התצוגה?:lol:

 

וברצינות, אתה צריך לקרוא את האותיות הקטנות של כתב האחריות כדי לראות אם יש לך סיבה לתביעה.

אין שום קשר בין בעיות הקורוזיה והצבע לסיפור צריכת השמן. לדבריך הפגמים האלה התגלו לך בסמוך למועד קבלת הרכב.

 

למרות שזה יראה לך לא סביר ולא קשור מבחינה מכנית, בהחלט ייתכן שהאחריות הכוללת תפוג אם יבוצע ברכב שינוי כלשהו שלא אושר על ידי הייצרן או בוצע על ידי מי שלא הוסמך על ידו.

את כתבי האחריות מנסחים משפטנים, ולא מכונאי רכב. רוב כתבי האחריות יהיו מוטים לצידו של היבואן במקרה של חוסר בהירות (מהסיבה הפשוטה שהוא ניסח אותם).

פורסם

נסיון העבר מלמד ששרשורים שנפתחו בקול תרועה רמה של אחד שצדדים, הופך לשרשור הרבה יותר מאוזן כשהצד השני יגיב.

אני משוכנע שנציג סובארו יגיב.

אם לטענתך עשו לך עוול שקול תביעה בבית המשפט

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
קודם כל לא באתי להשמיץ את המוסך שאני מטפל אצלו, הם חברה טובים.

 

אני מעלה פה ביקורת על התנהלותו של היבואן בלקחת אחריות על מה שהוא מוכר.

 

את הקורוזיות ראיתי רק אחרי שהרמתי את הרכב ולא יכלתי לראות בתהליך המסירה.

 

את הפגמים בצבע ותיקוני המכחול הקטנים ראיתי לאחר השטיפה הראשונה, קשה היה לראות במסירה.

 

המוסך שבו החלפתי שמן בין הטיפולים הוא עשרים מטר ממני והוא מורשה מכוניות.

 

מעניין מה היה קורה אילולא הייתי מחליף שמן ומטפל ברכב בין הזמנים שקבע היצרן.

 

יש לא מעט מכוניות כאלו עם בעיות שהיו ויהיו.

 

התוכנה היא מקורית של סובארו עם העידכון החדש של המחשב אחרי שהיה ריקול.

 

בניתי מספיק מנועים בחיי ואין שום קשר בין אגזוז לטלטל.אלא אם משנים את התחום של גובל הסל"ד כלפי מעלה.

 

הצעתי להם(ליפנאוטו) להראות להם את הפרמטרים של מה שיש ברכב אל מול המקור אך הם סרבו.

 

חשוב מאוד לציין שעוד לפני שהם ראו את הרכב הם פסלו את האחריות שלו כי הם טענו שבמחשב שלהם חסר טיפול.

 

החוק אומר שניתן לטפל בכל מוסך שהוא מורשה משרד התחבורה.

 

הרכב אכל שמן עוד לפני האגזוז.

 

הם התחילו להגיב אלי רק לאחר שבאתי לאולם התצוגה שלהם והתחלתי לעשות קצת רעש, מה שנתן להם עוד סיבה

להגיד לא.

 

הם ידעו מהתחלה שיש לי אגזוז ברכב לא הסתרתי כלום ולא פירקתי אותו כי אין קשר בין הדברים.

 

מחר הם יגידו שאין אחריות על החשמל של הרכב בגלל האגזוז.

 

יתרה מיכך הם לא הביעו נכונות ללכת לקראת אלא התבצרו והתקשחו ככל שדיברתי.

 

אני מוכר ומתקן כלים ספורטיביים במשך 20 שנה ומעולם לא ראיתי התייחסות כזו ללקוח.

 

ערןסטאריק

 

אם אני מבין נכון המוסך בו טיפלת אינו מוסך מורשה היבואן אלא מוסך מורשה משרד התחבורה. במקרה כזה איך בדיוק היבואן ראה שיש לך אגזוז משופר ברכב (לטענתך) ?

היכן ומתי עבר הרכב עדכון תוכנה והאם האגזוז המשופר כבר היה מותקן בשלב הזה? האם מישהו מהיבואן אמר לך משהו על זה?

חסר טיפול? תראה להם קבלות.

שמו שלא מאושר? תפנה ליצרן עצמו ונראה מה תהיה תגובתו בעניין.

 

ואחרי כל זה...

 

אני לא מבין למה לטפל ברכב כמו STI שידוע כרכב מועד לפורענות (בגלל אופי השימוש וספציפית הדגם הזה שהוא בעייתי) מחוץ למוסכי היבואן. ברכב כזה שכל תקלה מכנית בו עולה הון לא נראה לי נכון להתעסק עם מוסכים לא מורשים...זה פתח להתנערות היבואן. נסה לפנות ליצרן ולראות מה דעתו על הסיפור.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
ואני הלכתי למוסך יבואן והחזירו לי את הרכב בלי מנוע ובלי דלתות אחוריות.

יש לך הוכחות לכל מה שכתבת פה?

 

לפני שאתה רומז שערן בא וכותב סתם שטויות, כדאי שתכיר קצת במי מדובר:

 

http://www.fullgaz.co.il/home/p/3438/

 

אמנם היוזר שלו חדש בפורום, אך לא מדובר פה בילד שסתם הגיע להתלהם.

פורסם

לגבי הטיעון של המוטול - עד כמה שזכור לי הייתה תקופה שמוסכי יבואן השתמשו בשמן הזה כמקורי. ידוע לי בוודאות שאצלי בSTI היו שמים את השמן הזה כשהאוטו היה מטופל בחברה. ככה שהטיעון הזה לא רלוונטי. מה גם שע"פ הנחיות משרד התחבורה אתה יכול לטפל איפה שבא לך,כל עוד:

 

1. מדובר במוסך מורשה משרד התחבורה (ז"א כל מוסך בעל תעודה,לא בשכונה ליד הבית).

2. השימוש הוא בחלפים שעומדים בתקן של היצרן - לא יבואן! שמושפע מכדאיות כלכלית.

 

לדעתי תפנה לסובארו העולמית,תספר את הסיפור,תציין באיזה שמן השתמשת ותשלח להם חשבוניות המראות על תדירות ההחלפות.

ייתכן והיבואן מנסה להעביר את התיקון עליך מאחר ואתה קרוב מאוד לסוף האחריות (100K).

 

אני מניח שהתשמשת בגרסת הפקטורי ליין שהיא אפילו טובה יותר מה300V הרגיל. פשוט בדיחה נסיון הנפנוף הזה. מה שחשבו הוא שתתעד כל צעד שאתה עושה,תבקש שירשמו במחשב את הכניסה שלך למוסך עם הטענה על הדפיקה במנוע.

 

בהצלחה.


×
×
  • תוכן חדש...