Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5484 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

******** הערת ההנהלה: *************

 

יש לרשום סוג רכב ודגם בכלל, ובכותרת בפרט!

 

********************************

 

האם הלך האלטרנטור או שהמצבר מת?

קרה לי עכשיו נסעתי נסיעה של 5 דקות ולאט לאט החשמל נחלש, לפחות הצלחתי להגיע לבית.

החלונות עלו מאוד לאט, הווישרים בקושי עבדו, הפנסים חלשים ובדשבורד האורות היו חלשים.

בנוסף היה גם צלצול חלש מכיוון המנוע.

תודה רבה לעוזרים.

פורסם
האם הלך האלטרנטור או שהמצבר מת?

קרה לי עכשיו נסעתי נסיעה של 5 דקות ולאט לאט החשמל נחלש, לפחות הצלחתי להגיע לבית.

החלונות עלו מאוד לאט, הווישרים בקושי עבדו, הפנסים חלשים ובדשבורד האורות היו חלשים.

בנוסף היה גם צלצול חלש מכיוון המנוע.

תודה רבה לעוזרים.

 

תתחיל מבדיקה של האלטרנטור. תניע את הרכב ותבדוק את המתח על המצבר, אמור להיות בין 14-15 וולט. אחר כך תראה אם כשהרכב כבוי אתה רואה 12V במצבר.

 

אם זה בסדר, גש לחשמלאי שיבדוק את המצבר.

פורסם

תשמע זה יכול להיות האלטרנטור הלך והוא לא נותן טעינה למצבר. וזה יכול המצבר גמור צריך לחבר מכשיר לבדוק טעינה. תיגש לחשמלאי בבוקר הוא יבדוק לך. בהצלחה :wink: תעדכן

Renault Clio RSI 1.8

פורסם

בדר"כ כאשר האלטרנטור אינו נותן טעינה תקינה נידלקת נורת המצבר בלוח המחוונים. אם נורה זו אינה נידלקה אצלך ככל הניראה המצבר עצמו ניגמר.

:)
פורסם

נעשה קצת סדר בנושא חשמל וטעינה , דרך התשובות שניתנו כאן, תגובותי בכחול.

 

תתחיל מבדיקה של האלטרנטור. תניע את הרכב ותבדוק את המתח על המצבר,

אם זה בסדר, גש לחשמלאי שיבדוק את המצבר.

 

לפי התיאור שלו, האוטו בוודאי לא יניע ללא עזרה חיצונית, גם אם יניע בכבלים, הרי שמתח המצבר נמוך מאוד כי הוא פרוק, אז לא יהיה מתח של 14-15 וולט, גם אם האלטרנטור היה מוחלף לחדש, וגם אם סיבובי המנוע היו גבוהים יחסית. טעינה של 14-15 וולט אפשרית רק כאשר המצבר טעון, טעון ברמה טובה.

 

תשמע זה יכול להיות האלטרנטור הלך והוא לא נותן טעינה למצבר. וזה יכול המצבר גמור צריך לחבר מכשיר לבדוק טעינה. תיגש לחשמלאי בבוקר הוא יבדוק לך. בהצלחה :wink: תעדכן

 

זה לא מצבר גמור. זה קודם כל האלטרנטור. לאחר תיקון בעיית האלטרנטור, יש לבדוק מצב מצבר, האם ניתן לטעון אותו, או יש להחליפו בנוסף ולאחר תיקון האלטרנטור.

מצבר גמור לא יתן תופעה של כח חשמלי שנחלש. רק חוסר טעינה יתן את האפקט הזה.

 

בדר"כ כאשר האלטרנטור אינו נותן טעינה תקינה נידלקת נורת המצבר בלוח המחוונים. אם נורה זו אינה נידלקה אצלך ככל הניראה המצבר עצמו ניגמר.

 

ראה תגובה בפסקות קודמות, ובנוסף, יש דגמים בהם למרות שאין טעינה, נורית ההתראה לא תתריע.

 

נדלקה הנורה של האייביאס בסוף זה היה האלטרנטור נכנס ברזל קטן לבפנים הרס אותו

 

נדלקה נורית ה ABS , כי נרשמה תקלה של מתח חשמלי נמוך במעגל ה ABS , מה שיש שיביא לחוסר פעילות המערכת.

 

לעניין שבעל הרכב רשם:

בנוסף היה גם צלצול חלש מכיוון המנוע.

.

 

 

אם המאוורר חשמלי הוא, נראה שכבר לא פעל / לא פעל כנדרש כתוצאה מנפילת המתח, אז המנוע התחיל להתחמם, הצלצול הינו תופעה אחת מיני כמה לבעית התחממות.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

דני תודה על ההסברים, גם שאני לא ממש גאון ברכבים ישר חשדתי באלטרנטור כי לא חשבתי שמצבר גמור יגרום לכאלה דברים.

תודה לכם על העזרה :-D

×
×
  • תוכן חדש...