Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5564 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השבוע במסגרת העבודה, נתקלתי בדבר הזה ליד מושב דיי מוכר בצפון, ממש שפשפתי את עיניי כלא מאמין.

מצ"ב תמונות. איזה שנה היא לדעתכם ?

1.JPG

2.JPG

פורסם

שנות ה-70 משהו... אבל.... אין שם כנראה כבר מה להציל- לפחות מחלקי הפח, לא יודע לגבי המנוע! חבל- היה אוטו מעניין וקלאסי!:?:cry:

 

במחשבה השניה- דווקא יש חלקי הקוסמטיקה והשמשות, לפחות!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם
שנות ה-70 משהו... אבל.... אין שם כנראה כבר מה להציל- לפחות מחלקי הפח, לא יודע לגבי המנוע! חבל- היה אוטו מעניין וקלאסי!:?:cry:

 

במחשבה השניה- דווקא יש חלקי הקוסמטיקה והשמשות, לפחות!

 

אני אספן די צעיר ( לא בגיל הביולוגי ) ומדיי פעם נכנס לפורום ומתעניין בתחום המרתק הזה - "אספנות הרכבים העתיקים" . אך על אף "גילי" הצעיר בתחום , אני די מתפלא כל פעם מחדש כשאני קורא תגובות מעיין אלה.

האם לא כדאי לאספן מכוניות מיוחדות או קלאסיות לקחת כל פרוייקט ולהשקיע בו מהתחלה ? האם התחום הזה- אספנות הרכבים בארץ- שייך רק ל"עצלנים" או "פחדנים" ( ואני מתייחס כמובן להגדרות בתחום הטכני ולא האישי - לא להיעלב ) . רכב כגון זה - קרמן ג'יה הוא רכב נדיר לפי דעתי ומי שייקח את הפרויקט המעניין הזה - יזכה .

כמובן , אני בעצמי די פחדן ועצלן כהגדרתי ולא אקח פרויקט מעיין זה מחוסר ידע ומקצועיות בתחום כרגע ( יש לי כבר שני רכבים ואני עדיין לא ממש מסתדר איתם ) . אני מקווה ורואה את עצמי בעתיד לא בוחל בשום אפשרות ונכנס לכל פרויקט מעניין ( רכב אקזוטי , מיוחד וכו' ) .

אשמח לתגובות בנושא . תגובה זו שלי נכתבה בתמימות וסקרנות רבה ובאמת הייתי מעוניין לשמוע את תגובתכם על מנת להבין מדוע כן להיכנס לפרויקט מסויים ומדוע לא . האם יש קריטריונים מסויימים שמהם אניח שלא כדאי להתעסק ברכב מסויים גם אם הוא מאוד מיוחד ?

פורסם

לא כל רכב כדאי לשפץ לפעמים מצב הרכב כל כך קשה שצריך להחליף כל כך הרבה חלקים שזה לא כלכלי או לא שווה את ההשקעה,

לפי מה שאני רואה הרכב חלוד לחלוטין ועבר תאונה כך שצריך להחליף את רוב חלקי הפח, לא ידוע מה מצב המנוע אם יש מנוע מה שבטוח המנוע צריך שיפוץ כללי, מצב השילדה לא ידוע אולי השילדה רקובה לחלוטין ו/או עברה תאונה, מערכת החשמל מצבה לא ידוע כניראה צריכה שיפוץ, את פנים הרכב לא רואים בתמונות אבל היות ואין גג כניראה פנים הרכב זקוק לשיפוץ כללי, צריך גג חדש כולל השילדה של הגג וזה לפני חלקי מנוע אחרים למשל משאבות, סטרטר, רדיאטור וכו', עכשיו אתה יכול להשקיע סכומים מטורפים בלנסות להיכנס למשהו שלא ברור אם ניתן לשפץ אותו, או לרכוש רכב במצב טוב יותר בארץ או בחו"ל לשפץ או לא ולהשקיע פחות משליש במחיר.

אין שום בעייה לשפץ רכב ולהשקיע מאות אלפי שקלים האם זה כדאי כאשר רכב משופץ לחלוטין יעלה הרבה הרבה הרבה פחות?

.u.s not just vegas baby

 

if it's not a corvette it's just a car

פורסם
אני אספן די צעיר ( לא בגיל הביולוגי ) ומדיי פעם נכנס לפורום ומתעניין בתחום המרתק הזה - "אספנות הרכבים העתיקים" . אך על אף "גילי" הצעיר בתחום , אני די מתפלא כל פעם מחדש כשאני קורא תגובות מעיין אלה.

האם לא כדאי לאספן מכוניות מיוחדות או קלאסיות לקחת כל פרוייקט ולהשקיע בו מהתחלה ? האם התחום הזה- אספנות הרכבים בארץ- שייך רק ל"עצלנים" או "פחדנים" ( ואני מתייחס כמובן להגדרות בתחום הטכני ולא האישי - לא להיעלב ) . רכב כגון זה - קרמן ג'יה הוא רכב נדיר לפי דעתי ומי שייקח את הפרויקט המעניין הזה - יזכה .

כמובן , אני בעצמי די פחדן ועצלן כהגדרתי ולא אקח פרויקט מעיין זה מחוסר ידע ומקצועיות בתחום כרגע ( יש לי כבר שני רכבים ואני עדיין לא ממש מסתדר איתם ) . אני מקווה ורואה את עצמי בעתיד לא בוחל בשום אפשרות ונכנס לכל פרויקט מעניין ( רכב אקזוטי , מיוחד וכו' ) .

אשמח לתגובות בנושא . תגובה זו שלי נכתבה בתמימות וסקרנות רבה ובאמת הייתי מעוניין לשמוע את תגובתכם על מנת להבין מדוע כן להיכנס לפרויקט מסויים ומדוע לא . האם יש קריטריונים מסויימים שמהם אניח שלא כדאי להתעסק ברכב מסויים גם אם הוא מאוד מיוחד ?

יש כאן שלוש שאלות.

הראשונה:

האם אתה מוכן לשלם עליו הרבה יותר ממה שהיה עולה לך למצוא אחר מאותו דגם? עלויות השיחזור כאן מאוד גבוהות.

השניה:

איזו תוצאה אתה רוצה? יש דברים שגם אם תצליח לתקן לא ישמרו לאורך זמן עקב מצב ירוד של הפח.

השלישית:

שאלת הגרזן. לסבא רבה שלי היה גרזן מעולה, כשהוא עבר לסבא שלי נשברה הידית והוא החליף אותה, כשהוא עבר לאבא שלי נשבר הלהב והוא החליף אותו, היום הגרזן של סבא רבה שלי אצלי, אני בכלל משתמש בגרזן שלו? או באחד חדש?

 

יש יותר מידי מה להחליף ברכב.

סביר להניח שהריצפה גם רקובה למוות.

 

יכול לעניין כמה אספנים כחלקי חילוף, צריך לראות מה נשאר בצד המכאני.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
לא כל רכב כדאי לשפץ לפעמים מצב הרכב כל כך קשה לפי מה שאני רואה הרכב חלוד לחלוטין ועבר תאונה כך שצריך להחליף את רוב חלקי הפח, לא ידוע מה מצב המנוע אם יש מנוע מה שבטוח המנוע צריך שיפוץ כללי, מצב השילדה לא ידוע אולי השילדה רקובה לחלוטין ו/או עברה תאונה, מערכת החשמל מצבה לא ידוע כניראה צריכה שיפוץ, את פנים הרכב לא רואים בתמונות אבל היות ואין גג כניראה פנים הרכב זקוק לשיפוץ כללי, צריך גג חדש כולל השילדה של הגג וזה לפני חלקי מנוע אחרים למשל משאבות, סטרטר, רדיאטור וכו', עכשיו אתה יכול להשקיע סכומים מטורפים בלנסות להיכנס למשהו שלא ברור אם ניתן לשפץ אותו, או לרכוש רכב במצב טוב יותר בארץ או בחו"ל לשפץ או לא ולהשקיע פחות משליש במחיר.

אין שום בעייה לשפץ רכב ולהשקיע מאות אלפי שקלים האם זה כדאי כאשר רכב משופץ לחלוטין יעלה הרבה הרבה הרבה פחות?

 

הבנתי את הרעיון הכללי - כל רכב ניתן למצוא בכמות כמעט בלתי מוגבלת ולכן אתם אומרים שלא כדאי להיכנס לאחד כזה שמצבו עגום .

יש שני דברים שקצת חורים לי אבל בטח אתגבר עליהם בבוא הזמן :

 

1. הציתות שלך "שצריך להחליף כל כך הרבה חלקים שזה לא כלכלי או לא שווה את ההשקעה" לא ממש יושב לי טוב עם רעיון האספנות ואהבת הרכבים . אתה עושה את זה כביזנס ? זאת אומרת הרעיון הוא לאסוף מכוניות שבבוא הזמן ניתן למכור אותם ברווח ?

כי אם לא אז אין דבר ש"לא שווה את ההשקעה " , נכון ?

 

2. האם מה שהסברת כאן (בצורה מאוד מקצועית ) נכון לכל הרכבים ? האם היית לוקח רכב הרמה כזאת אם הוא היה רכב מאוד מיוחד שאין שני לו ? ואולי , אם אני נותן לעצמי לחשוב מחשבה שניה - אולי גם זה לא כדאי מפני שיהיה קשה למצוא חלקים .

 

פרט לשתי המכוניות שכבר קיימות אצלי , חשבתי לפני זמן מה לקנות עוד כמה שהיו במצב כזה שבבוא הזמן יהיה לי את הזמן והכסף להשקיע בהם ואז יהיו רכבים מיוחדים שאין למצוא כי בעוד עשר- עשרים שנה כבר לא יהיו הרבה רנו 4 , סיטרואן דה שבו , קרמן ג'יה ועוד כגון אלו .

פורסם

תשובה פשוטה בשביל לשפץ רכב כזה צריך רק כמה דברים פעוטים:

 

1. משוגע שמוכן להיכנס לפרויקט כזה, ויש לו מנהל בנק ידידותי ואשראי בלתי מוגבל.

2. לאתר את בעל הרכב, להגיע להסכמה למכור, להוציא רשיונות.

3. למצוא בעל מוסך שיסכים לקרב את הרכב לרדיוס של כמה ק"מ מהמוסך שלו.

4. לקחת עוד הלוואה

5. להתחיל להתכתב עם חו"ל להשיג חלקים

6. לשדוד בנק.

7. להתגרש.

8. אשפוז לטיפול קרדיולוגי.

9. מימון פסיכיאטר צמוד

10. לחפש דודה עשירה.

11. טיפול טטנסוס שבר אורטופדיה.

12. הסיפו כראות עינייכם.....

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
הבנתי את הרעיון הכללי - כל רכב ניתן למצוא בכמות כמעט בלתי מוגבלת ולכן אתם אומרים שלא כדאי להיכנס לאחד כזה שמצבו עגום .

יש שני דברים שקצת חורים לי אבל בטח אתגבר עליהם בבוא הזמן :

 

1. הציתות שלך "שצריך להחליף כל כך הרבה חלקים שזה לא כלכלי או לא שווה את ההשקעה" לא ממש יושב לי טוב עם רעיון האספנות ואהבת הרכבים . אתה עושה את זה כביזנס ? זאת אומרת הרעיון הוא לאסוף מכוניות שבבוא הזמן ניתן למכור אותם ברווח ?

כי אם לא אז אין דבר ש"לא שווה את ההשקעה " , נכון ?

 

2. האם מה שהסברת כאן (בצורה מאוד מקצועית ) נכון לכל הרכבים ? האם היית לוקח רכב הרמה כזאת אם הוא היה רכב מאוד מיוחד שאין שני לו ? ואולי , אם אני נותן לעצמי לחשוב מחשבה שניה - אולי גם זה לא כדאי מפני שיהיה קשה למצוא חלקים .

 

פרט לשתי המכוניות שכבר קיימות אצלי , חשבתי לפני זמן מה לקנות עוד כמה שהיו במצב כזה שבבוא הזמן יהיה לי את הזמן והכסף להשקיע בהם ואז יהיו רכבים מיוחדים שאין למצוא כי בעוד עשר- עשרים שנה כבר לא יהיו הרבה רנו 4 , סיטרואן דה שבו , קרמן ג'יה ועוד כגון אלו .

אני לא עונה בשמו,אלא בשמי.

 

אם אני יכול למצוא כרמן ג'יהה במצב בינוני ב10000 ש"ח להשקיע עוד 20 ולהפוך אותה לרכב חלומות, או למצוא אחת בחינם, במצב הזה, להשקיע 40 אלף ש"ח, ולא להגיע לאותה רמה של רכב, אז זה לא משתלם, כי ב30 אלף אני יקבל יותר מ40 אלף.

 

אני אספן בכל רמ"ח אברי, לא רק רכבים, היו לי (וחלק עדיין ישנם) אוספים של מטבעות, פטיפונים, תקליטים, תגים, טלכרטים, בולים ועוד.

היום הקשה היותר בחייו של אספן זה היום שבו הוא משלים עם זה שהוא לא מוזיאון ולא יכול לאסוף הכל, באותו יום הוא בחור תחום התמקדות (מקוררי אוויר למשל) ונתקע עליו, יום אחד הוא גם ישלים עם זה שלא יהיו לו את כל הדגמים בבת אחת או בכלל.

אז צריך לבחור.

האם כשתקנה ותשפץ את הכרמן הזה תשקיע את הכסף שיכולת להשקיע בכרמן אחרת+רנו 4, אז זה לא משתלם.

אם הייתה לי כרמן הייתי מוכן לשלם קצת על הרכב הזה בשביל חלקים, לא יותר מזה.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
אני לא עונה בשמו,אלא בשמי.

 

אם אני יכול למצוא כרמן ג'יהה במצב בינוני ב10000 ש"ח

שלום,

אולי אני טועה וזה נאמר רק בשביל הדוגמא, אבל למקרה ולא, אם אתה מכיר כרמן ג'יהה במצב בינוני ב-10,000 ש"ח ואתה לא מעוניין לקנות אותה, אני אשמח לשמוע עליה בה"פ...

תודה

פורסם
השבוע במסגרת העבודה, נתקלתי בדבר הזה ליד מושב דיי מוכר בצפון, ממש שפשפתי את עיניי כלא מאמין.

מצ"ב תמונות. איזה שנה היא לדעתכם ?

 

 

לפי צורת המעיכה של הכנף הימנית ולפי איך שזה נראה, עושה רושם שהרכב עשה תאונה במקום ונשאר תקוע שם עד עצם היום הזה. מכיוון שאין מספר רישוי לא ניתן לבדוק האם נגנב או לא אי שם בשנים ההם או שפשוט בעליו עשה תאונה ונטש את הרכב במקום.

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

פורסם
אני לא עונה בשמו,אלא בשמי.

 

אם אני יכול למצוא כרמן ג'יהה במצב בינוני ב10000 ש"ח להשקיע עוד 20 ולהפוך אותה לרכב חלומות, או למצוא אחת בחינם, במצב הזה, להשקיע 40 אלף ש"ח, ולא להגיע לאותה רמה של רכב, אז זה לא משתלם, כי ב30 אלף אני יקבל יותר מ40 אלף.

 

אני אספן בכל רמ"ח אברי, לא רק רכבים, היו לי (וחלק עדיין ישנם) אוספים של מטבעות, פטיפונים, תקליטים, תגים, טלכרטים, בולים ועוד.

היום הקשה היותר בחייו של אספן זה היום שבו הוא משלים עם זה שהוא לא מוזיאון ולא יכול לאסוף הכל, באותו יום הוא בחור תחום התמקדות (מקוררי אוויר למשל) ונתקע עליו, יום אחד הוא גם ישלים עם זה שלא יהיו לו את כל הדגמים בבת אחת או בכלל.

אז צריך לבחור.

האם כשתקנה ותשפץ את הכרמן הזה תשקיע את הכסף שיכולת להשקיע בכרמן אחרת+רנו 4, אז זה לא משתלם.

אם הייתה לי כרמן הייתי מוכן לשלם קצת על הרכב הזה בשביל חלקים, לא יותר מזה.

 

תודה , הארת את עיניי . הורדת אותי מהעץ הגבוה של האספן הכפייתי ...

פורסם

בגלל שהבודי של הקרמן הוא חלק אחד (אין כנפיים, רק מכסים ודלתות). כמעט בלתי אפשרי יהיה לשפץ את הרכב הזה בלי להוציא מאות אלפי שקלים.

משכנתא זה קל

פורסם
לא כל רכב כדאי לשפץ לפעמים מצב הרכב כל כך קשה שצריך להחליף כל כך הרבה חלקים שזה לא כלכלי או לא שווה את ההשקעה,

לפי מה שאני רואה הרכב חלוד לחלוטין ועבר תאונה כך שצריך להחליף את רוב חלקי הפח, לא ידוע מה מצב המנוע אם יש מנוע מה שבטוח המנוע צריך שיפוץ כללי, מצב השילדה לא ידוע אולי השילדה רקובה לחלוטין ו/או עברה תאונה, מערכת החשמל מצבה לא ידוע כניראה צריכה שיפוץ, את פנים הרכב לא רואים בתמונות אבל היות ואין גג כניראה פנים הרכב זקוק לשיפוץ כללי, צריך גג חדש כולל השילדה של הגג וזה לפני חלקי מנוע אחרים למשל משאבות, סטרטר, רדיאטור וכו', עכשיו אתה יכול להשקיע סכומים מטורפים בלנסות להיכנס למשהו שלא ברור אם ניתן לשפץ אותו, או לרכוש רכב במצב טוב יותר בארץ או בחו"ל לשפץ או לא ולהשקיע פחות משליש במחיר.

אין שום בעייה לשפץ רכב ולהשקיע מאות אלפי שקלים האם זה כדאי כאשר רכב משופץ לחלוטין יעלה הרבה הרבה הרבה פחות?

יש לי שאלה לגבי שילדות של רכבי אספנות, איך אספני רכב מתייחסים לרכבים שעברו בעבר תאונות/שיחזורים?

נאמר, מה ההבדל בין רכב רקוב שנלקח ושוחזר ברמה הטובה ביותר לבין רכב שעבר תאונה ותוקן ושוחזר ברמה הטובה ביותר?

איך זה משפיע על אספן כשהוא שוקל קניה של רכב?

×
×
  • תוכן חדש...