Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5585 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הי מארק(markik)

 

איך אתה מסכם שלושה שבועות עם הרכב ?

נוחות, צריכת דלק, כוח, אופי נהיגה ...

הי יניב :-)

אני לא נוסע הרבה, בשלושה שבועות רק 300 ק"מ. בינתיים אני לא כל כך מרוצה מצריכת הדלק - לפי המחשב באוטו 10.3 ליטר ל- 100 ק"מ כאשר אני נוסע רגוע. אבל 300 ק"מ לא אומר הרבה, לדעתי ניתן להגיע לפחות ל- 9.5 ליטר בתוך העיר.

אשתי בשבוע 39 והיא מאוד מרוצה מנוחות.

אני חוזר - קח אותה לנסיעת מבחן. אפילו מנסיעה של חצי שעה אתה תרגיש האם נוח לך או ממש לא. אבל מבחינת המקום באוטו עבור זוג + ילד זה ממש מתאים !

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני הסתדרתי ביונדאי I30 (האחות של הסיד) עם 2 בנות בבוסטרים ותינוק שמביא איתו כיסא גדול ועגלה שמתקפלת בשני חלקים.

כיום אני נוהג הפורטה ונהנה בעיקר ממושב אחורי מרווח יותר לשלושה (בעיקר באיזור הכתפיים) ותא מטען גדול יותר.

הארכיטקטורה הפנימית של הסיד דווקא יותר מזמינה ומעוצבת בצורה נאה יותר מהפורטה (לטעמי), הפורטה מצידה נוחה הרבה יותר עקב מושבים וכיול מתלים רכים יותר. בנוסף, הדגם המאובזר של הפורטה זול יותר.

 

בהצלחה ושבת שלום.

 

MIKE 808 - איך אתה משווה את הגיר החדש 6 הילוכים בפורטה לגיר 4 הילוכים שהיה ביונדאי (יש לך נסיון בשתיהם)? האם הגיר החדש פחות סרבן בהורת הילוכים? האם הרכב נמרץ יותר בהאצות? האם חסכוני יותר? מה הסל"ד במ 100 קמ"ש (ביונדאי היה 3000 סל"ד)?

מה התחושה הכללית עם הגיר החדש?

פורסם

אני קיבלתי פורטה מבציר 2010 עם הגיר הישן.

הרכב לא נמרץ או חסכוני יותר, אלה נתונים שמרגישים מבחינתי דומים עד כדי זהות בשני הרכבים.

מה שכן, הסרבנות של הגיר פחות מורגשת בפורטה, אולי בגלל שאני מרבה להשתמש בטיפטרוניק ולא שם לב, התופעה לא חזרה על עצמה ואני והפורטה מתקרבים ל-10,000 קילומטרים ביחד (קרוב ל-37,000 קילומטרים במד האוץ).

אני יכול לציין שני פלוסים נוספים לפורטה שהם בידוד רעשים עדיף מול היונדאי וגם נוחות טובה בהרבה.

הסל"ד ב-100 הוא סביב ה-2500 אם שמתי לב נכון (מהירות השיוט שלי בד"כ גבוהה יותר).

 

אני שוקל רכישת פורטה גם כרכב משפחתי שישרת את אשתי ואמי (הפורטה שלי היא רכב צמוד מהעבודה) וגם אני התעניינתי במה יתרום הגיר החדש. במבחן שנערך באוטו מול מאזדה 3, אוקטביה, פלואנס, I30, פורטה וקורולה צויין לגבי הגיר שהוא לא תורם בצורה מוחשית לביצועים או לצריכת הדלק אבל הוא הופך את הרכב לנעים ושקט יותר.

 

אשמח לענות לשאלות נוספות.

פורסם
במבחן שנערך באוטו מול מאזדה 3, אוקטביה, פלואנס, I30, פורטה וקורולה צויין לגבי הגיר שהוא לא תורם בצורה מוחשית לביצועים או לצריכת הדלק אבל הוא הופך את הרכב לנעים ושקט יותר.

 

אנא קשר למבחן או פרט מסקנותיו.

אגב נבחנה פורטה שישה הילוכים

פורסם

המבחן עדיין לא מופיע באתר שלהם. קראתי אותו במגזים הכתוב.

הגירסה הנבחנת הייתה עם ששת ההילוכים.

המנצחת היא האוקטביה 1.2 TSI משום שהיא איכותית ויוקרתית יותר ועדיפה בביצועים ובצריכת הדלק. לחובתה ציון ריסוק נמוך (4 כוכבים), אחריות של שנתיים בלבד ועיצוב לא נאה (לטעמם).

מיד לאחריה קבוצה שכוללת את פורטה, פלואנס, מאזדה 3 וקורולה.

הפורטה הפתיעה משום שהייתה עדיפה על ה-I30CW ועל המודל לחיקוי - קורולה. היא בעלת מחיר תחרותי גם בדגם המאובזר ומציעה חבילה שחפה ממגרעות בולטות ויש לה אחריות חלקית ל-7 שנים.

לפלואנס אופי משפחתי עקב מרווח רב ונוחות טובה אבל היא פשוטה ואפרורית והביצועים חלשים.

ה-3 צעירה וספורטיבית הכי מהנה ולמרות זאת נוחה. היא פחות מרווחת אך לא באופן קיצוני ומעט רועשת.

הקורולה עושה הכל בסדר ומציעה אוירה משפחתית אך עניה באיבזור (בעיקר בטיחותי) והאוירה בה פשוטה.

היונדאי הכי מרווחת בגירסת הסטיישן אך סובלת מרעש בשיוט נוחות לוקה בחסר ותא נוסעים פשוט.

הקרוז (ששכחתי) מרגישה פחות מלוטשת בביצועים בנוחות ובהתנהגות ולמרות השדרוג לגיר ולמנוע עדיין סיימה אחרונה.

 

מקווה שהועלתי.

פורסם

מדהים איך הפורטה עקפה את הקורולה בשקלול הפרמטרים,וכל פעם עולה הנקודה שקורולה לא בטיחותית מספיק.

בימים האחרונים כל העולם רואה שהיפנים הם חוד החנית בכל מה שקשור לבטיחות.

מעניין אם הם מייצרים כמה רמות גימור של הקורולה ולישראל שולחים את הדגם הכי פחות מאובזר או שהיבואן בארץ מוריד איבזור.

 

MIKE 808,האם במבחן התייחסו לשיפור שמעניקה התיבה החדשה לפורטה במספרים?

 

האם ידוע על מבחן השוואתי מבחינת עלויות אחזקה בכלל והרכבים שהשתתפו במבחן של "אוטו " בפרט ?

פורסם

לא כל כך בעייתי לעשות חישוב של עלויות אחזקה. כמה טלפונים לבירור עלויות טיפולים עד 90 אלף קילומטרים, שקלול צריכת דלק עם נסועה שנתית ממוצעת (צריכת דלק אמיתית ניתן למצוא באתר אוטוקום) ומחירי ביטוח גם לא קשה להעריך ע"י קבלת הצעות ממספר חברות.

הקורולה אכן במקור משווקת באירופה עם 7 כריות אויר, לא ברור לי למה לפי טויוטה ישראל הכריות שלה יקרות במיוחד. מיצובישי לאנסר מגיעה עם 7 כריות אז למה שקורולה המהוללת לא תגיע עם 6 לפחות? החוסר באותן 3 כריות מונע ממנה להתהדר בציון של 5 כוכבי ריסוק בישראל משום שהם לא תקפים.

מגוכך עוד יותר שאחותה האוריס שמיועדת יותר לשוק הפרטי והיא יותר מאותגרת מכירתית מאשר הטויוטה כן מגיעה עם 7 כריות ועם גימור פנימי עדיף ויוקרתי יותר במחיר זהה לדגמי ה-GLI.

היבואן פשוט יודע שהקהל הישראלי ימשיך לרכוש אותה גם בליסינג וגם כרכב פרטי אז אין לו בעיה עם טאסות בכל הדגמים, 2 חלונות חשמל בלבד בדגם הבסיסי וגימור פנימי שחור משחור.


×
×
  • תוכן חדש...