Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורייקט על מנוע של מאזדה 3


ד_ר_ו_ר_
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5302 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ערב טוב ,

מדובר על פרוייקט גמר בו אני מתכון לבנות כיתת לימוד לסטודנטים (לימודי מכונאות/חשמל /דיאגנוסטיקה), הפרוייקט הינו מנוע של מאזדה 3 1.6L (סטנדרטי) משנת 2006, למנוע נבה סטנד מיוחד שיכלול את כל הרכיבים הדרושים לצורך הנעתו, המטרה הסופית היא להניע את המנוע בכיתה תוך כדי קריאת נתונים בזמן אמת ע"י מספר סקופים שיחוברו לכמה מקומות בו זמנית במקביל תתבצע קריאת חיישנים דרך שקע האיבחון ויוקרנו על לוח, על הפרוייקט עצמו אני ירחיב בשירשור מיוחד, בשירשור זה אני מבקש כל חומר טכני או ידע על המנוע הנ"ל , לצורך הפרוייקט עומד לרשותי תקציב של כ15K ש"ח לחלקים פרט למנוע שבנתיים מעלה אבק, החלקים הדרושים חלקם יגיעו מפרוקיות וחלקם נתרמים :

צמת חוטים מלאה, סעפות יניקה פליטה, מצערת, בית פילטר אוויר, ממיר קטליטי, כוהלים, חליל מזרקים, מיכל קניסטר, סט התנעה (מחשב ניהול מנוע, לוח שעונים, מתג התנעה סיליל אימבולייזר עם מפתח תואם), סטרטר , גלגל תנופה , רדיאטור , מאוורר רדיאטור , בית פיוזים (פנימי וחיצוני), דוושת גז, צינורות מים/דלק, ובקיצור רכב שלם ללא הפח :) , חלק מהרכיבים יעברו שינוי או יבנו במיוחד (מיכל/משאבה דלק, צנרת פליטה, תושבות מנוע וכו..) , בקיצר ולעניין אשמח לקבל כל חומר או ידע שיכול לעזור לפני שאני קובר את עצמי לתקופה בסדנא .

פולקסווגן-כי חיים רק פעם אחת !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

enjoy תודה למרות שזה די שונה,

 

קובי רק עכשיו אישרו לי את התקציב אני כניראה שבוע הבא מתחיל לעבוד, מפנים לי למטה איזור עבודה בסדנא ותוכל לבוא מדי פעם לעזור, הכוונה היא לעבוד כל יום בין השעות 16:00 21:00 אתה בדרך כלל באזור בשעות האלו :)

פולקסווגן-כי חיים רק פעם אחת !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

-האם אתה עומד להעמיס את המנוע? אם כן, אז וותר על התה"ל וחבר מנוע זרם ישר של 12 וולט לדמות עומס. תוכל להשתמש בנגדי הספק/נורות שונים כדי לדמות עומסים שונים על המנוע אך במקרה זה ערך העומס ישתנה בהתאם לסל"ד או להזין אותו בזרם קבוע ממקור מתח של 12 וולט כדי לדמות עומס ללא תלות בסל"ד.

-האם אתה עומד לדמות תקלות במנוע/ציוד היקפי?

-האם אתה עומד לדמות את מערכות ה ABS ובקרת החלקה? להבנתי, אם במצב של שילוב הילוך לא מתקבלים אותות מחיישני הגלגלים תתקבל תקלה ו/או המנוע יכנס למצב חירום.

 

 

המטרה הסופית היא להניע את המנוע בכיתה תוך כדי קריאת נתונים בזמן אמת ע"י מספר סקופים שיחוברו לכמה מקומות בו זמנית במקביל תתבצע קריאת חיישנים דרך שקע האיבחון ויוקרנו על לוח
נחמד מאוד אך זה נשמע מעט Over killing... אני לא חושב שנתקלתי איי פעם בשימוש באוסצילוסקופ ואפילו במוסך יבואן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתכוון להעמיס את המנוע, ולא תשודך למנוע הנ"ל תיבת הילוכים , ידוע לי שמחשב יזהה תקלות כאלה ואחרות, חשבנו על להגדיר את מחשב ניהול המנוע לעבוד מול גיר ידני כך לא יהיה צורך בנתונים מחיישני תיבה אוט' , כמו הרצת סל"ד בהילוך סרק (ניוטרל) כשהגלגלים אינם נעים.

 

הכוונה היא להמחיש ללומדים נתונים מחיישנים במקביל למפעילים (פולסים למזרקים, חיישן קראנק וכו .. )

פולקסווגן-כי חיים רק פעם אחת !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...