Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5748 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

יש לי טיוטה קורולה שנת 95, 190 א' ק"מ. לפני כחודשיים נתקעתי בדרך, והמנוע כבה. מבירור במוסך עלה כי היה חסר מים ברדיאטור. המוסך החליף רדיאטור חדש. עם זאת, מבדיקה שגרתית עולה כי מדי שבוע מיכל העודפים יורד ואני מוסיף מדי שבוע כמות בגודל של כוס. אציין כי הרכב גם אוכל שמן אך בצורה יותר מתונה והגיונית. ככה המשכתי כחודשיים, עד שבשבוע האחרון הרכב החל לזלול את כל הכמות של המיכל העודפים במשך שבוע, ואף יותר (כבר היה חסר מים ברדיאטור). כמו כן, אני לא יודע אם זה קשור, גם המזגן מקרר לסירוגין. לדעתי, המוסך החליף לי רדיאטור לשווא.

אציין כי בבדיקת מדיד השמן אין עדות לשמן מדולל או בהיר, אלא שמן שחור.

 

אודה לעצתכם מה זה יכול להיות ואיך לפנות ע"מ שלא אפול לעוד טיפול שווא.

פורסם

אם אתה לא רואה נזילות כל שהן מתחת לרכב של מיים עליך לבדוק בקפידה אם לא ניפרץ לך אטם ראש כתוצאה מהיתחממות של הרכב (למרות שלא ציינת שהרכב היתחמם) ומיים לא ניכנסים לצילינדרים ומשם הולכים להם לאיבוד אי שם דרך מערכת הפליטה. האם הרכב זורק עשן לבן? האם צבע השמן ניראה תקין גם על המדיד וגם על פתח מילוי השמן? האם מערכת המיים מתפקדת כמו שצריך ואין חדירה של קומפסייה אליהם?

:)
פורסם

אני לא רואה נזילות כל שהן מתחת לרכב.

הרכב כבה עקב התחממות. איך אני יודע אם נגרם נזק ? הרכב כבר נוסע כחודשיים לאחר המקרה ?

הרכב לא זורק עשן לבן.

צבע השמן ניראה תקין.

לשאלך: האם מערכת המים מתפקדת כמו שצריך ואין חדירה של קומפסייה אליהם? לא יודע מה זה אומר.

בנוסף פרט חשוב- הנחתי קערה מתחת לרכב בצד ימין (הצד של הנהג), ואני רואה שיש טפטוף של מים צלולים. האם זה יכול להיות קשור לאיבוד המים או שזה מים של המזגן?

פורסם

שלום רב !

בוא נסכם בקצרה מה היה לנו:

לפני כחודשיים הרכב כבה עקב התחממות יתר שנבעה מנסיעה ללא מי קירור.

הוחלף רדיאטור ההנחה בגלל נזילה ולא בגלל שהוא היה סתום, כי חוסר המים היה הסיבה להתחממות.

בדיעבד מתבבר שהרכב ממשיך לאבד מי קירור, בכמות של כוס לשבוע.

ההמלצה לבדיקות סיבות לאובדן כמות של כוס, השערתי, מכסה רדיאטור של אטם כראוי, ההמלצה להחליפו בחדש.

גם לאחר החלפת המכסה לחדש, בלחץ של 0.9, יש להמשיך לעקוב אחרי מפלס מי הקירור במיכל העבוי, שהוא גם מיכל העודפיפ, שעושה את תפקידו, ומשלים את הנחוסר ברדיאטור שנובע מנזילה.

אם החלפת הרדיאטור היתה מיותרת , הרכב היה מתקע לאחר כחודשיים שוב, בגלל התחממות יתר, אני מניח שהתחחמות פסקה, אך קיימת נזילה של כוס בלבד, שיש לטפל בכך.

 

בדיקה עצמית של נזילה מחייבת נסיעה ללא מזגן לפני שמאשימים מי צלולים כנזילה מי קירור.

מי קירור אצורים להיות בעלי צבע כלשהו, ולא צלולים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
שלום,

יש לי טיוטה קורולה שנת 95, 190 א' ק"מ. לפני כחודשיים נתקעתי בדרך, והמנוע כבה. מבירור במוסך עלה כי היה חסר מים ברדיאטור. המוסך החליף רדיאטור חדש. עם זאת, מבדיקה שגרתית עולה כי מדי שבוע מיכל העודפים יורד ואני מוסיף מדי שבוע כמות בגודל של כוס. אציין כי הרכב גם אוכל שמן אך בצורה יותר מתונה והגיונית. ככה המשכתי כחודשיים, עד שבשבוע האחרון הרכב החל לזלול את כל הכמות של המיכל העודפים במשך שבוע, ואף יותר (כבר היה חסר מים ברדיאטור). כמו כן, אני לא יודע אם זה קשור, גם המזגן מקרר לסירוגין. לדעתי, המוסך החליף לי רדיאטור לשווא.

אציין כי בבדיקת מדיד השמן אין עדות לשמן מדולל או בהיר, אלא שמן שחור.

 

אודה לעצתכם מה זה יכול להיות ואיך לפנות ע"מ שלא אפול לעוד טיפול שווא.

 

צבע שמן שחור לא בהכרך מראה על תקינות, דווקא שמן נקי ובהיר הוא תקין. תבדוק אם לא הגיע הזמן לעשות טיפול ולהחליף אותו.

הערכה שלי ממה שאתה מתאר זה נראה כאילו יש נזילה במערכת, ויכול להיות שהיא פעילה רק כשהרכב נוסע ויוצר לחץ במערכת. כשהרכב מתקרר עדיין נוצר תת לחץ שמושך מים ממיכל העודפים, אבל מושך יותר מים בגלל האיבוד של המיים בנסיעה. זה מתאים גם לתיאור שלך שהמחסור במיים הולך ומתגבר, כאילו יש סדק באחר הצינורות שהולך ומתרחב.

וכמובן שיש עוד אפשרות - חשד לפריצת אטם המנוע בגלל ההתחממות.

 

מציע לך 2 דברים.

.1 כשהאוטו קר, מלא מים ברדיאטור ובמיכל העודפים, תעקוב אחרי הצינורות שיוצאים מהרדיאטור וכל ההסתעפויות שלהם וחפש נזילות. אם הכל יבש, תניע את הרכב חכה שיגיע לטמפרטורת עבודה, ואז תוך שהוא מונע, תעבור שוב על כל הצינורות וחפש שוב נזילה. תסתכל גם מתחת לרכב לראות אם אתה רואה נזילה.

 

2. אתה יכול לחזור למוסך שהחליף לך את הרדיאטור, לומר לו שיש נזילה עדיין. הוא יכול לבצע בדיקת לחץ כדי לוודא שיש נזילה (הוא דוחס אויר בלחץ דרך הרדיאטור ומחכה לראות אם יש שינוי במד הלחץ, כל שינוי בלחץ מעיד על נזילה)

פורסם
צבע שמן שחור לא בהכרך מראה על תקינות, דווקא שמן נקי ובהיר הוא תקין. תבדוק אם לא הגיע הזמן לעשות טיפול ולהחליף אותו.

הערכה שלי ממה שאתה מתאר זה נראה כאילו יש נזילה במערכת, ויכול להיות שהיא פעילה רק כשהרכב נוסע ויוצר לחץ במערכת. כשהרכב מתקרר עדיין נוצר תת לחץ שמושך מים ממיכל העודפים, אבל מושך יותר מים בגלל האיבוד של המיים בנסיעה. זה מתאים גם לתיאור שלך שהמחסור במיים הולך ומתגבר, כאילו יש סדק באחר הצינורות שהולך ומתרחב.

וכמובן שיש עוד אפשרות - חשד לפריצת אטם המנוע בגלל ההתחממות.

 

מציע לך 2 דברים.

.1 כשהאוטו קר, מלא מים ברדיאטור ובמיכל העודפים, תעקוב אחרי הצינורות שיוצאים מהרדיאטור וכל ההסתעפויות שלהם וחפש נזילות. אם הכל יבש, תניע את הרכב חכה שיגיע לטמפרטורת עבודה, ואז תוך שהוא מונע, תעבור שוב על כל הצינורות וחפש שוב נזילה. תסתכל גם מתחת לרכב לראות אם אתה רואה נזילה.

 

2. אתה יכול לחזור למוסך שהחליף לך את הרדיאטור, לומר לו שיש נזילה עדיין. הוא יכול לבצע בדיקת לחץ כדי לוודא שיש נזילה (הוא דוחס אויר בלחץ דרך הרדיאטור ומחכה לראות אם יש שינוי במד הלחץ, כל שינוי בלחץ מעיד על נזילה)

 

שמן נקי ובהיר אומר שהוא לא עושה את עבודתו ולא מפנה את הפיח כמו שצריך מתאי השריפה, ברגע שהשמן משמן ומנקה את התאים הוא אמור להיות שחור.

התענוג שמוביל אותך

פורסם

בנוסף בעניין איבוד המיים במידה ופקק הרדיאטור תקין, יכול להיות בעייה במשאבת המיים שהאטימה שלה היכן שהיא ממוקמת לא אוטמת כמו שצריך ויש נזילה מאוד קלה שפשוט מיתאדה עוד לפני שמגיעה לריצפה מכייון שהמנוע חם ובטמפרטורת עבודה. בדוק גם את האופציה הזו.

:)
פורסם

שלום,

 

היום הייתי במוסך, ואבחנו לי נזילה במערכת המים שנראית ממשאבת המים. הציעו לי להכניס מעין נוזל ששופכים צעט לרדיאטור וסותם את הסתימות.

 

מה דעתכם ?

פורסם

באופן אישי, אני חושב שמדובר בפתרון זמני לכל היותר. אם זה היה פועל כמו שצריך, וללא "סיכונים"

כנראה שהשימוש בחומרים כאלו היה נפוץ יותר.

 

עצה שלי - אם הרכב במצב טוב, ומטופל כמו שצריך - לתקן את הדורש תיקון.

פורסם

הנוזל הזה אוטם סדקים בבלוק. ועל הדרך סותם את הרדיאטור אם הוא חצי סתום.

אבל נזילה ממשאבת מים בחיים זה לא יסגור אפילו לא לדקה. כי מדובר ברכיב נע.

פורסם

לדעתי החומרים האילו זה נותנים פיתרונות בשביל למכור את הרכב ולהעביר את הבעיה הלאה.

 

אני ממליץ לך שהמוסך יבדוק איך מתקנים את הנזילה בדרכים הרגילות.

פורסם

תחליף משאבת מים ואל תשחק עם תוספי עוצרי נזילות, שמתאימים יותר לסגירת סדקים בבלוק המנוע כפתרון "יום הדין" לפני שמחליפים מנוע..

פורסם
שלום,

 

היום הייתי במוסך, ואבחנו לי נזילה במערכת המים שנראית ממשאבת המים. הציעו לי להכניס מעין נוזל ששופכים צעט לרדיאטור וסותם את הסתימות.

 

מה דעתכם ?

 

הנוזל הזה יוצר משקעים ובוצה במים שסותמים מעברים ומזיקים למערכת הקרור.

אם יש נזילה ממשאבת המים אז פשוט תחליף אותה

×
×
  • תוכן חדש...