Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיזל או לא?


SuperBamba
שימו לב! השרשור הזה בן 5230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יצא לי לדבר עם אבא שלי על מנועי הדיזל והטיפול בהם (לגבי מה שנכון אליי, נהג חדש שמתכנן לקנות רכב קטן וישן יחסית שנת 2000 בערך) והאם זה שווה אתזה, האמת שיצאתי עם דעה שנוטה יותר לכיוון מנועי הבנזין אבל החלטתי לשאול את המומחים בפורום.

 

בגדול היתרון של מנוע דיזל זה שהוא חסכוני הרבה יותר בדלק (צריכה של 1:20 ברוב הרכבים ששמתי עליהם עין)

 

מאידך שמעתי שלדיזל חסרונות רבים כמו עלות הטיפול בו (צריך להחליף כל מיני חלקים באופן קבוע ולבצע הרבה טיפולים + אגרת הדיזל AKA אגרת טסט גבוהה מהרגיל)

וסה"כ המסקנה הייתה שדיזל מתאים יותר לנהגי מוניות ולאנשים שנוסעים המון (ממש המון) כי רק אז זה משתלם. ובכ"ז אני רואה שגם מכוניות שלא נהגו לשמש כמונית (הסקודה פליסיה ששמתי עליה עין, סיטרואן קסרה שעלתה בדעתי ועוד רכבים) נמכרות עם מנועי דיזל, והרבה מהן, כלומר שכאשר הן שווקו כחדשות לשוק הפרטי קנו מהן הרבה בגירסאת הדיזל ודווקא גירסאת הבנזין היא זאת הקשה יותר להשגה (יחסית לדיזל כמובן, אבל יש בנזין).

 

בקיצור, האם כדאי דיזל לכל נהג? לאיזה נהגים כן ולאיזה לא, באיזה רכבים וכד'. דעות?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה הקילומטראז' השנתי שלך?

כמה יכולת יש לך לטפל עצמאית ברכב?

האם אתה מודע לכך שחוץ מצריכת דלק טובה יותר, הרכבים הנ"ל (כלומר דיזל שבתקציבך) נחותים מהמקבילים שלהם המצויידים במנוע בנזין כמעט בכל פרמטר?

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי קילומטראז' שנתי אני לא יודע כי אני מתכנן קניית רכב ראשון בחיי.

יכולת לטפל עצמאית ברכב לא גבוהה במיוחד (כאילו, כמובן שלוקח בחשבון שהרכב דורש טיפולים, אבל אם דיזל דורש יותר טיפולים מהרגיל אז לא תודה).

 

סה"כ מ"טון" התגובה שלך אני מסיק שהמסקנה שלי עד עכשיו, שדיזל לא משתלם ולא כדאי לי, נכונה

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיזלים מהדורות הקודמים, קרי סקודה פליסיה והקסרות הישנות, צוידו במנועים חלשים ורועשים, אך הפגינו אמינות גבוהה ויכולת לגמוע מספר ק"מ שהבנזיניות רק יכלו לחלום עליהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה לגבי העלויות?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוגה בהרבה סטיגמות לא רלוונטיות.

היום האגרה אותו דבר לבנזין ודיזל.

ליטר סולר עולה כשקל פחות מליטר בנזין ברוב התחנות הנורמליות.

במנוע דיזל עושים טיפולים באותה תדירות כמו בבנזין וסדר גודל החלקים להחלפה אותו דבר (אין מצתים אבל יש פילטר סולר). פשוט נוסעים הרבה יותר בדרך כלל אז יותר מהר מגיעים ל 15 או ל 20 אלף של הטיפול.

 

הבעיה היא רק למצוא רכב במצב סביר כי מי שוקנה דיזל קנה אותו לנסוע הרבה, ואתה תקבל רכב בלוי מאד.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע על איזה שנים אתה מדבר אבל בשנים האחרונות מנועי דיזל לא רק שלא נחותים מהבנזין אלא לרוב עולים עליהם מבחינת כח זמין וצריכת דלק.

האגרה זהה, הטיפולים זהים ולא סתם אירופה עוברת לדיזל.

 

בארץ עדיין חיים עידנים שלמים ברוורס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מקום לדעה קדומה של חלק מהאנשים כי הדיזל חלש יותר. כבר לא מעט שנים אצל היצרנים האירופאים (אודי מספיק טוב לך?) מנוע הדיזל שקט ומשובח ומגיב אפילו טוב יותר ממנוע בנזין סטנדרטי באותו רכב.

החסכון בדלק משמעותי מאוד: עם גולף דיזל הייתי מתדלק בדרום אפריקה כאשר התקרב לאלף ק"מ למיכל ורוב הדרך היה במהירות תלת ספרתית, אם כי הגברת שהתוולתה אלי טענה שהדיזל עושה בירידה את מה שה- GTI שלה עושה בעליה. אבל זה נכון גם מול הגולף הרגילה. חרשתי מאות ק"מ באנגליה עם מונדיאו דיזל - שיחק אותה יפה בהרים של וולס וסקוטלנד ורק בכניסה לסביבה תלת ספרתית במיילים הרגשתי שנגמר לו הכוח.

בארץ שלנו - עליך לבדוק באתר משרד הרישוי את האגרה השנתית (שהיא גבוהה יותר מבנזין), את עלות הדלק בדוק בתחנה או באתר fulltank.co.il. שקלל את כל זה בנסיעה השנתית שתהיה לך ואז תבין למה פה דיזל נקנה רק ע"י מי שנוסע הרבה.

נדמה לי שגם זיהום האויר של המנועים האלו מהשנים האחרונות נמוך אוי אפילו ממנועי בנזין, אבל את זה לא בדקתי.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ שלנו - עליך לבדוק באתר משרד הרישוי את האגרה השנתית (שהיא גבוהה יותר מבנזין), את עלות הדלק בדוק בתחנה או באתר fulltank.co.il. שקלל את כל זה בנסיעה השנתית שתהיה לך ואז תבין למה פה דיזל נקנה רק ע"י מי שנוסע הרבה.

 

גם אתה לא מעודכן.

האגרה שווה לרכב בנזין. סולר זול יותר מבנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שהדיון הזה נפתח בערך בפעם המילין - כמה נקודות למחשבה.

 

1. מה שעושה את ההבדל זה לא סוג דלק, זה הטורבו.

מנועי טורבו דיזל סוחבים יותר ממנועי בנזין אטמוספריים. בדיזלים שימוש נרחב בטורבו התחיל יחסית לפני הרבה זמן.

במנועי בנזין שימוש נרחב בטורבו מתחיל בימים אלו, ומנוע טורבו בנזין חוזר להוביל על מנוע טורבו דיזל, ועדיין שקט חלק ונעים יותר. ועדיין צרוך יותר דלק.

 

2. לקנות מכונית דיזל שנת 2000 לנהג חדש, שבטח לא יעשה יותר מ 10000 ק"מ בשנה - זה כמעט בדיחה. כל שלושת הזקנים החביבים, שקנו בשנת 2000 גולף TDI בשביל לנסוע לסופר, ונהנו לשלם אגרת טסט של 4000 ש"ח בשנה - כבר מכרו אותן מזמן.

אין מציאות במודל הזה וכל המכוניות גמורות ברמה זו או אחרת. סיכוי לקנות מכונית דיזל שנת 2000 טובה ושמורה נמוך מאוד עד אפסי.

 

 

3.היום אגרת רישוי לא גבוהה יותר, מה שאומר שהיא זהה לאגרת רישוי של רכב בנזין, או במילים אחרות - היא אותו דבר בדיוק.

או אם תרצו-אין הבדל באגרת רישוי בין דיזל לבנזין החל מלפני שלוש שנים בערך. אין הבדל - הכוונה המחיר זהה. כלומר אין הפרש בגובה אגרת הרישוי. הכוונה במונח מחיר זהה היא בכך שהמחיר הוא שווה ואינו שונה בין דיזל לבנזין.:roll:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, האמת שאני שמח שהגבתם, אני אסכם דברים שאמרתם שצריך להתחשב בהם.

 

אני נהג חדש שמתכנן לקנות אוטו ראשון בחייו, אני נוסע כרגע על האוטו של ההורים ולא סופר קילומטרים, נוסע מעט יחסית (כי אני לא מקבל את האוטו מתי שבא לי)

 

בגדול אני חוזה לו כמות נסיעות כזאת: מראשון לת"א בין 2 ל3 פעמים ביום והשאר נסיעות בתוך העיר כשמפעם לפעם יש גיחות למקומות רחוקים יותר.

 

סה"כ הבנתי שלדיזל יש אגרה של 2500 שקל, בגדול זה לא מה שירתיע אותי, רק מרתיעה אותי העובדה שצריך להחליף משאבת סולר לעומת המזרקים שבבנזין שלפי מה שהבנתי אם שומרים עליהם אין צורך להחליף.

 

עריכה: אוקיי, מענה לBUKI שאת תגובתו קראתי רק עכשיו, אתה מפזר קצת את התשובה שלך ל2 כיוונים שונים:

מצד אחד רכב דיזל עולה בדיוק כמו בנזין ואפילו ההוצאות יכולות להיות נמוכות יותר כי הדלק יותר זול, מצד שני אתה טוען שאין רכבים כאלו שמורים.

יש איזושהיא אסמכתא/הוכחה לדבריך שאין רכבי דיזל שמורים משומשים משנים אלה?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב פעם בגדול.

 

אין אגרה על רכב דיזל.

עכשיו זה ברור?

המחיר זהה לרכב בנזין.

 

משאבת סולר (אם) מחליפים - זה כל כמה מאות אלפי ק"מ והעלות מתקזזת עם החסכון בצריכת הסולר.

 

זה כמובן בלי קשר לשאלה אם אתה באמת זקוק לרכב דיזל או לא. רק עובדות כרגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, ראיתי כבר שאין אגרה, סבבה.

עכשיו ככה:

נניח שאנחנו מדברים על הניו פליסיה כרגע, מבדיקה מהירה של הרכבים המוצעים ביד 2 ראיתי שרוב רכבי הדיזל נסעו בין 200 ל250K, ורוב רכבי הבנזין נסעו בערך 180-190K. איזה מסקנות אני צריך להסיק מזה, שהבלאי של הדיזל יהיה בצורה משמעותית יותר גבוה? או שההבדל זניח?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...