Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש מהנדס חשמל באולם ?


razmel
שימו לב! השרשור הזה בן 3997 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הדימר מוריד את המתח שנופל על הנורה. כתוצאה מכך קטן הזרם דרך הנורה. כתוצאה מכך ההספק, שהוא מכפלת הזרם במתח קטן גם הוא.

 

כשהיצרן מצהיר על הספק מסוים של נורה, הוא יוצא מנקודת ההנחה שמתח ההזנה שלך סטנדרטי - כלומר 220V. במתח אחר לנורה יהיה הספק אחר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

צביקה

 

תפסיקו להפציץ אותנו בידע שלכם

 

שאלתי שאלה פשוטה קיבלתי תשובה ממרק

 

האם תשובתו נכונה.

 

לא נכונה, תסביר לי במונחים של ש"ח מה התשובה הנכונה

 

בתודה מראש

 

צרכ(ח)ן

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה שקיבלת ממרק נכונה, וצביקה דוקא לא מדייק. הדימר לא מוריד מתח - הוא לסרוגין מנתק ומחבר את הנורה לחשמל - מהר משלוקח לחוט הלהט להתקרר.

 

אם נשווה נורה שדולקת שעה רצוף לנורה שמכובה חצי שעה - חצי צריכה.

 

ואם דקה דולקת - דקה כבוייה, לסרוגין, גם חצי צריכה. ואם שנייה דולקת ושנייה כבויה לסרוגין - גם חצי צריכה. וגם אם זה קורה פעמים רבות בשנייה.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה - התגובה שלי הופנתה לSoundman. התשובה שקיבלת ממרק נכונה. אתה יכול לצאת לחופשת סוף השבוע רגוע ושליו :-)

 

יובל - הדימר "חותך" חלק מהסינוס שמגיע מחברת חשמל ולכן מוריד את המתח הממוצע שנופל על הנורה. כל חישובי ההספק שעשינו כאן נכונים רק אם עובדים עם מתח ממוצע, חישוב ישיר של הספק במתח סינוסי או ירחם השם מתח סינוסי "חתוך" זה כבר משהו קצת יותר מסובך שכולל בתוכו אינטגרל. לכן חשבתי שזה ברור שאני מדבר על מתח ממוצע ולא על מתח Pick to Pick עליו אתה מדבר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבקש סליחה מישה.



עוד שאלה בנושא חשמל:

מה שונה במטען של נטבוק אסוס, שכאשר שולפים את התקע מהקיר קופץ ניצוץ אימתני, ששורף את הנתיך של חברת חשמל?

דבר כזה לא קרה לי בשום מטען אחר.

 

ושאלה נוספת - איך יתכן שנשרף הנתיך של חברת חשמל כשהנתיך שבתוך הבית לא מתנתק ? ( הנתיך הביתי בעל הגבלת זרם נמוכה יותר מזו של נתיך חברת חשמל).

אם זה משנה, מדובר על תלת פזי.

 

תודה

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שונה במטען של נטבוק אסוס, שכאשר שולפים את התקע מהקיר קופץ ניצוץ אימתני, ששורף את הנתיך של חברת חשמל?



דבר כזה לא קרה לי בשום מטען אחר.

המטען של הנטבוק שלך לא שונה ממטענים של נטבוקים אחרים. אם זה מרגיע אותך, אז גם המטען של הDELL שלי מקפיץ פה ושם ניצוצות.

 

ושאלה נוספת - איך יתכן שנשרף הנתיך של חברת חשמל כשהנתיך שבתוך הבית לא מתנתק ? ( הנתיך הביתי בעל הגבלת זרם נמוכה יותר מזו של נתיך חברת חשמל).



אם זה משנה, מדובר על תלת פזי.

 

באופן עקרוני הנתיך הביתי, שהוא בעל הגבלת זרם נמוכה יותר, אמור לקפוץ לפני שהנתיך של חברת החשמל קופץ (או נשרף).

באופן מעשי, יש פרמטר נוסף שמשפיע והוא פרק הזמן שלוקח לנתיך הבייתי להגיב לעליית הזרם בקו. הנתיך הבייתי למעשה אינו נתיך אלא מאמ"ת, ויתכן שהזמן שלקח למאמ"ת להגיב ולזהות את הצריכה הגבוהה היה ארוך מהזמן שלקח לנתיך של חברת החשמל להישרף.

פרמטר נוסף שיכול להשפיע, בזמן הארוך, על בעיה דומה הוא עייפות החומר של הנתיכים.

 

 

כשאתם אומרים שה-דימר "חותך" חלק מהסינוס, אתם מתכוונים ל-PWM ?

 

הPWM שאני מכיר הוא צורת אפנון של מידע בה המידע מאופנן ברוחב הפולס, אז התשובה היא לא.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

PWM היא אומנם דרך לאפנון אינפורמציה (למשל שידור IR של שלט רחוק), אבל PWM משמש גם לבקרת הספק פשוטה וזולה על ידי רכיבים דיגיטליים (כאלו שאינם "יודעים" לספק מתח מוצא משתנה).

 

על ידי יצירת גל ריבועי בתדר גבוה, שכאשר משנים בו את היחס בין החלק הגבוה לנמוך (duty cycle), משנים את ההספק הממוצע המועבר לעומס. דוגמאות: בקרת הספק למנועים (למשל מאווררים ב- PC) ובקרת עוצמה לתאורה (למשל שליטה על עוצמת תאורה של LED, תאורת רקע של מסך LCD).

 

מה שכן, לרוב מדובר על אפנון PWM למתח DC - פה מדובר על אפנון דומה אבל לאות AC.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר מדברים על מתח הרשת במונחים של מתח אפקטיבי (שזה הכי נוח לכל מי שלא ממש מבין בחשמל) ניתן בהחלט לומר שהדימר משנה את המתח האפקטיבי. אמנם צביקה לא דייק ואמר מתח ממוצע אך מבחינה רעיונית הוא צדק ככל שמדובר במתח האפקטיבי.

 

מעבר לזה, עקרונית דימר יכול לשנות את גם המתח הממוצע. הכל תלוי בשיטת הפעולה שלו. הכוונה למשל למצב בו הוא פועל באופן שונה על שני חלקי הסינוס (למשל מקרה שבו רכיב ההצתה מוזן ממישר חד דרכי).

 

צביקה- חישוב המתח או ההספק איננו מסובך, בסה"כ מדובר באינטגרציה דיי פשוטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה - במיוחד בשבילך

 

בשנה רביעית, כשתיקח את הקורס של בלמן "רכיבים אלקטרוניים פאסיביים" (מומלץ- הוא מוגדר כ"קורס מעלה ממוצע"), תבין לעומק את תשובתך (הנכונה).

 

לכל פיוז מוגדר הזמן שבו הוא מוליך עד להשרפותו , ומוגדר זרם גבוה מערכו של הפיוז, שבו הוא נשרף מיידית.

 

לדוגמא (לא מדוייקת)- נתיך של 10A יישרף לאחר שזרם בו זרם של 10A למשך 3 שניות, או זרם הגבוה מ-10.7A למשך חצי שניה.

 

הפרשי הזמני הללו הם שגרמו לנתי של חברת החשמל להשרף לפני שהמאמ"ת קפץ (מה גם שזה מכניס כסף לחברת חשמל, 67 ש"ח להחלפת נתיך).

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

מטען של מחשב נייד, סלולארי, וכו' רק ללא הנטען עצמו.

(סתם מחובר לו על בסיס קבוע לשקע כי שם הוא תקוע כל החיים).

או שזו סתם אגדה אורבנית?

[CENTER] [/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שאפשר לשלב במטענים מעגל NO LOAD SHUTOFF, עוד לא נתקלתי במטען שמעגל כזה משולב בו (וגם אם ישולב מעגל כזה, הצריכה תרד אבל לא לאפס), התשובה היא שמטען שמחובר לחשמל צורך כמות קטנה של חשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן צורך חשמל אבל ברוב המטענים מדובר במעט מאוד. מאוד.

אני מדדתי (בשביל הספורט) מטען של נוקיה ישן פעם,

ויצא שעלות החשמל היא בסביבות חצי שקל לשנה.

 

לא מדדתי מטענים של מחשבים ניידים, אבל מנסיוני הם לא מתחממים כשהם לא מחוברים למחשב ובאופן כללי מן הסתם אם זה לא מתחמם אז זה כנראה לא צורך הרבה אנרגיה - כל האנרגיה החשמלית הנצרכת הופכת רק לחום...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק מטענים, יש עוד הרבה צרכנים שקטים שגוזלים חשמל בשקט.

אם יש לך ספוטים של 12 וולט בבית, אז הם מחוברים לשנאי שגם הוא צורך חשמל בצורה קבועה.

גם מחשב כבוי שמחובר לשקע, צורך חשמל.

 

אבל כמו שנאמר, הצריכה זניחה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...