Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5932 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום !

 

היום נסעתי ברכב ועליתי לדיון עם עצמי,ופתחתי בפני עצמי דיון קטן :) , אילו מערכות הגנה יהיו בעוד כמה שנים במכוניות?

עלה לי לראש רעיון לא רע לדעתי,לשים מקדימה(בטמבון הקדמי) חישנים(כמו חישני R) רק יותר משוכללים,שיכולים לקלוט חפץ מ-100 מטר,ואם מהירות הרכב גבוהה והמרחק קרוב אז האוטו יבלום את עצמו בהדרגה.

 

נחמד לא? עם אפשרות לפיתוח,החיסרונות שעלו לי בראש:

*מי שנוסע מאחורי הרכב עלול להמצא בסכנה.

*הנהג יכנס למצב של לחץ ויגיב לא נכון.

 

פתרונות:

*הרכב יאט בהדרגה בהתאם למהירות וכמות המטרים שמלפנינו.

 

סתם רעיון נחמד,תתרמו בעוד רעיונות שחשבתם עליהם בעבר/שחשבתם עליהם עכשיו.

והייתי רוצה את דעתכם לגבי הרעיון שהצעתי,מעניין אותי בעיקר החסרונות שלדעתכם המערכת הזאתי יכולה לגרום.

פורסם

המערכת קיימת ועובדת כבר ברכבים, במרצדס בטוח ובאחרים אני לא יודע

VW GOLF V5 2001

HU: Alpine 9873E COMP: Morel Hybrid Ovation 6.5

AMP: Crunch PZI 175.4 SUB: IDQ 10In

פורסם

תקשורת בין רכבים.

ז"א כל רכב ידע לתקשר עם כל כלי רכב אחר ברדיוס של קילומטר.

במצב של תאונה ידעו הרכבים הנפגעים לזוז בהתאם למהירויות ומיקומם של רכבים אחרים, בהתאם למצב הכביש ולסביבה

וכמו כן בעזרת התקשורת הזאת, במידה ויהיה חשש לתאונה ויזוזו ע"י מחשב הרכבים שעומדים להתנגש, יזוזו גם הרכבים מסביב בהתאם למצב.

 

יכנס לפעולה רק מX קמ"ש, מסבירות תאונה שמעל 85% ומY מרחק בין רכב לרכב.

במידה והמערכת תיכנס לפעולה, לא תיהיה אפשרות לנהג להתערב במתרחש, והמערכת תיצא מפעולה עד לעצירה מוחלטת של הרכב, שתיתבצע ע"י המחשב.

ז"א שאם נגיד היה חשש שהרכב יכנס לתאונה, המערכת תיכנס לפעולה, תחמוק את הרכב מהתאונה, ותעצור אותו במקום בטוח ורק אז תיצא מפעולה, כנ"ל לגבי רכב שגם הוא הפעיל את המערכת בעקבות הפרעתו להתחמקות מתאונה ע"י 2 הרכבים המדוברים.

פורסם

צודק.

 

משהו נוסף שעלה לי לראש לגבי המערכת שדיברתי עליה, למשל להאיץ במידת הצורך.

לדוגמא רכב מתקרב במהירות לפקק ארוך שנובע מרמזור קצר, המחשב מזהה שהרכב לא יספיק לבלום, בהתאם למרחק שנשאר לרכב ממול, למרחק ולנתוני הבלימה של הרכב. בעקבות כך, התקשורת שבין הרכבים גורמת לכל השורה של המכוניות שממול לרכב להתקדם קדימה עד למרחק בטוח ע"פ חישובי המחשב, ולכל שאר הרכבים שעומדים בצומת של הרמזור לעצור ע"מ שלא יהיה מפגש בין מכוניות ברמזור עצמו.

כמובן שבכל פעם שהמערכת תיכנס לפעולה תיהיה התראה לנהג כדי שלא יכנס לסרטים.

יוצא מצב שבגלל רכב אחד שלא הספיק להאט בזמן, התערבה המערכת בכ100 רכבים, אבל בגדול זה עיניין של 3 שניות בערך, וסיכול תאונה.

נשמע נחמד אני חושב..

פורסם
צודק.

 

משהו נוסף שעלה לי לראש לגבי המערכת שדיברתי עליה, למשל להאיץ במידת הצורך.

לדוגמא רכב מתקרב במהירות לפקק ארוך שנובע מרמזור קצר, המחשב מזהה שהרכב לא יספיק לבלום, בהתאם למרחק שנשאר לרכב ממול, למרחק ולנתוני הבלימה של הרכב. בעקבות כך, התקשורת שבין הרכבים גורמת לכל השורה של המכוניות שממול לרכב להתקדם קדימה עד למרחק בטוח ע"פ חישובי המחשב, ולכל שאר הרכבים שעומדים בצומת של הרמזור לעצור ע"מ שלא יהיה מפגש בין מכוניות ברמזור עצמו.

כמובן שבכל פעם שהמערכת תיכנס לפעולה תיהיה התראה לנהג כדי שלא יכנס לסרטים.

יוצא מצב שבגלל רכב אחד שלא הספיק להאט בזמן, התערבה המערכת בכ100 רכבים, אבל בגדול זה עיניין של 3 שניות בערך, וסיכול תאונה.

נשמע נחמד אני חושב..

 

נשמע לא יעיל ולא ישים.

דבר ראשון, מה מבטיח לך שהמערכת תהיה קיימת בכל המכוניות? מזכיר לך שקיום יש מכוניות בנות 30+ על הכביש.

הרוכב פס והמערכת המנתבת מערכת כזו צריכה להיות מטורפת.

דיברת על כל מכוניות ברדיוס של קילומטר?! שלא נדבר על זה שאין צורך במרחק כזה.

 

מה גם, שכל הסנראיו שתיארת כאן מיותר.

בשביל מה להזיז 20 רכבים קדימה, עם מערכת כ"כ מתקדמת, לא עדיף שהיא "תדע" לעצור לפני?

מה שאני מנסה להגיד זה שנראה כאילו אתה מחפש תרחישים שיתנו שימוש למערכת מטורפת ולא ישימה. וגם לא יעילה בכלל.

 

בכל אופן, זו רק נקודת המבט שלי.

אחרי הכל, הדיון עוסק במערכות עתידיות. :)

דיון פורה לכולנו!

פורסם
שלום !

 

היום נסעתי ברכב ועליתי לדיון עם עצמי,ופתחתי בפני עצמי דיון קטן :) , אילו מערכות הגנה יהיו בעוד כמה שנים במכוניות?

עלה לי לראש רעיון לא רע לדעתי,לשים מקדימה(בטמבון הקדמי) חישנים(כמו חישני R) רק יותר משוכללים,שיכולים לקלוט חפץ מ-100 מטר,ואם מהירות הרכב גבוהה והמרחק קרוב אז האוטו יבלום את עצמו בהדרגה.

 

נחמד לא? עם אפשרות לפיתוח,החיסרונות שעלו לי בראש:

*מי שנוסע מאחורי הרכב עלול להמצא בסכנה.

*הנהג יכנס למצב של לחץ ויגיב לא נכון.

 

פתרונות:

*הרכב יאט בהדרגה בהתאם למהירות וכמות המטרים שמלפנינו.

 

סתם רעיון נחמד,תתרמו בעוד רעיונות שחשבתם עליהם בעבר/שחשבתם עליהם עכשיו.

והייתי רוצה את דעתכם לגבי הרעיון שהצעתי,מעניין אותי בעיקר החסרונות שלדעתכם המערכת הזאתי יכולה לגרום.

 

אתה יכול להתקין כבר היום מערכת כזו בכל רכב .

כמעט חינם.

http://www.awacs.co.il/

 

המערכת מבוססת על מצלמה בודדת ועיבוד תמונה.

כרגע המערכת רק מתריעה על שמירת מרחק,סטיה מנתיב ,סכנת התנגשות ומשאירה את ההחלטה על אופן הפעולה לנהג

אבל חיבור למחשב הרכב וביצוע פעולה אוטו זה כבר לא אתגר ורק עניין של רגולציה.

פורסם

תשמע זה לא מה שאתה חושב על טמבונים משופרים עם טכנולוגיה מתקדמת,

לכל רכב יש לו איכות של פלסטיקה, אבל איכות של טויוטה, קיה, מרצדס וג'יפ האמר, השילדה שלהם מאוד חזקה באיכות רמה גבוהה .

 

ולרכבים ישנים אין להם איכות ברמה גבוהה, הכל נמוך וזה עצוב שאנשים קונים רכבים ישנים ומקבלים תאונה כואבת :cry: (כולל אני)

×
×
  • תוכן חדש...