Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6168 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם ,

יש לי סיטרואן c3 דגם SX שנת 2004. לפני יומיים התחיל רעש נוראי ברגע שהדלקתי את המזגן. מוסך מורשה ליטל בתל אביב (מישהו מכיר?) אמרו לי שהלך המדחס. הבנתי שזה דגם עם קלאץ'. הבנתי שמשופץ עולה 2200 שח. האם מחיר הגיוני? השאלה שלי היא- איך יכול להיות שהולך מדחס ברכב משנת 2004? אנחנו רק ב2009. ברכב קודם שהיה לי מדחס החזיק 13 שנים..

פורסם

נתחיל מכמה עובדות בסיסיות:

א. לכל מזגן יש קלאץ' - אחרת המדחס היה משולב כל הזמן.

ב. רכב 2004 הוא כמעט 6 שנים על הכביש ולא 4.

 

המחיר אכן גבוהה , האם הוא כולל עבודה? ומילוי גז?

כמה זמן הם מתחייבים לתת אחריות על התיקון?

אין אופציה למדחס חלופי?

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

לא לכל מדחס יש מצמד, יש מדחסים שפועלים קבוע ורק הספיקה שלהם משתנה ממצב מינימום (מזגן לא עובד) למקסימום (תפוקה מלאה של המזגן).

הטכנולוגיה מוכרת ב VAG וניתן לחפש בפורום עליה, אני בטח שמרק10 כתב או פרסם מסמך בעניין.

 

למה הלך המדחס? שאלה טובה. על אותו בסיס אפשר לשאול למה מנועים ותיבות הילוכים "הולכים" מוקדם בדגמים מסויימים. אולי כי בקרת האיכות ואיכות היצור לא מה שהיו פעם...כפועל יוצא של תחרות קשה בין יצרני רכבים ורצון להשיק דגמי רכב וטכנולוגיות חדשים במהירות הבזק לכביש.

האם יש היסטוריה למערכת המיזוג? דליפה או שירות? באופן כללי גם אם ההתשובה היא לאו יש הרבה מקרים שאני מכיר שמדחס מזגן כושל די מוקדם ולרוב מדובר בכשלי יצור בהרכבתו.

פורסם

משופץ עולה סביב 750 ש"ח, תוסיף על זה עבודה וגז ויצא לך סביב 1200 ש"ח כמובן בלי החלפה של חלקים נוספים.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

לפי מה שאני יודע ומכיר יש קלאץ גם ברכבי VAG

 

כיוון הספיקה תלוי בסוג מערכת הקירור יש רכבים עם חריר קבוע ורכבים עם ווסת ספיקה משתנה.

 

ב C3 יש מצמד, יכל להיות שהבעיה היא במצמד או באלקטרומגנט ומדחס תקין.

פורסם

כמובן שיש מדחסים רגילים עם מצמד וספיקה משתנה אך מדחס ללא מצמד חייב ספיקה משתנה כדי לאפשר קירור או חוסר קירור.

 

עוד מידע כאן:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=112172&highlight=%D7%9E%D7%93%D7%97%D7%A1+%D7%9C%D7%9C%D7%90+%D7%9E%D7%A6%D7%9E%D7%93

פורסם

נתחיל מזה שהכל יכול להיות.

טרם נתקלתי במדחסים של C3 שהתקלקלו (למען האמת, המערכת שם דיי אמינה ולמעט חיישן טמפ' מאדה שלעיתים מתקלקל אין בעיות של גז ומדחסים בכלל) אך לכל כלל יש גם יוצא מן הכלל ולכן כשל פנימי או היסטוריה של בעיות במזגן יכולות להעיד על מדחס שנפח את נשמתו בטרם עת.

 

המחיר של מדחס משופץ במוסכים המורשים ינוע בד"כ באיזור ה 1000-1300 שח (לעיתים זה גם תלוי בסוג המדחס, יש כאלה שעולים יותר) לפני עבודה ומע"מ. אני מקווה שההצעת מחיר שקיבלת כוללת הכל מסביב וכוללת מע"מ.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אם אין מצמד, זה אומר שמבחינת המנוע המדחס עובד כל הזמן מה שמביא לצריכת דלק קבועה כאילו המזגן עובד גם כשאנחנו מכבים אותו?

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
אם אין מצמד, זה אומר שמבחינת המנוע המדחס עובד כל הזמן מה שמביא לצריכת דלק קבועה כאילו המזגן עובד גם כשאנחנו מכבים אותו?

 

נראה לך ?!

 

המערכת מתוכננת בצורה כזו שכאשר אין דרישה להפעלת מזגן, אין ייצור של קרר (למעשה, גם בפג'ו היצרן מדווח שכשאשר אין דרישה לייצור קרר, המדחס עובד בעוצמה של 2% מתוך המקסימום שלו. זניח להחריד).

 

עקרון הפעולה של המדחסים הללו מזכיר את שיטת ה "INVERTER" (במזגנים הביתיים) המפומפמת קשות באמצעי התקשורת.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מדחס מזגן שהלך אחרי 4 שנים זה לא סביר ולא הגיוני.!!

מכרתי לפני שנה דייהטסו שרייד מודל 93!!!

למעט פעם אחת תוספת גז המדחס עבד ללא תקלות 16 שנים!!!

המדחס הקפיא את הרכב גם בקיץ.

דוגמא נוספת:

יש ברשותי מאזדה לאנטיס 99 -הרכב כמעט 11 שנים על הכביש.

מעולם לא נגעתי במדחס אפילו לא הוספת גז.

נראה לכם הגיוני שמדחס ככה "ילך?" לדעתי היה פגם סמוי בתהליך היצור,

שגרם לו "ללכת" בזמן כזה קצר.

(ואני לא רוצה להאשים את התוצרת הצרפתית שמה יקפצו עלי הרבה "צרפתים" מהפורום)

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

פורסם

יאצק - לכן תיקנתי ל-שאני מכיר.

את המנועים שם אני גם לא מכיר ולא את המסביב של הרכבים האלו.

הC3 עם הTU שלו , זו עדיין טריטוריה מוכרת וותיקה.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

מה הקשר לתוצרת הצרפתית ?

המדחס הוא מדחס של חברת SANDEN, יצרן מעולה לכל הדיעות.

 

אם אין לך משהו חכם לומר, פשוט אל תאמר...

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
נראה לך ?!

 

המערכת מתוכננת בצורה כזו שכאשר אין דרישה להפעלת מזגן, אין ייצור של קרר (למעשה, גם בפג'ו היצרן מדווח שכשאשר אין דרישה לייצור קרר, המדחס עובד בעוצמה של 2% מתוך המקסימום שלו. זניח להחריד).

 

עקרון הפעולה של המדחסים הללו מזכיר את שיטת ה "INVERTER" (במזגנים הביתיים) המפומפמת קשות באמצעי התקשורת.

 

איציק

 

אז המדחס כן עובד קבוע, אומנם בצריכה נמוכה להחריד אבל עובד בניגוד למדחס עם מצמד.

some people need a high five

in the face

with a chair

×
×
  • תוכן חדש...