Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דלת קיבלה מכה בפתיחה- פאביה


omri_t
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5852 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

 

המקרה- הדלת קידמית של הרכב (פאביה) נפתחה וכתוצאה מרוח חזקה מאוד היא נפתחה עד הסוף ועפה לכיוון קידמת הרכב-

וכנראה התעקמה מעט.

הסטופר בלם אותה אבל כנראה שהיא עיקמה אותו ואז נעצרה.

 

התוצאה-

כשאני סוגר את הדלת, המרווח בין הדלת לכנף (לכיוון חזית קידמית) קטן מאד עד אפסי.

ונראה שהפח של הדלת נוגע מעט בפח של הכנף.

הסטופר חזר למקומו. ואינו מפריע.

 

בצד השני, המרווח בין הדלת לבין הדלת האחורית גדל מעט.

אני חושש שהמשקוף אליו מחוברים שני צירי הדלת התעקם מעט.

(לשמחתי אין יותר נזק ואין סימנים)

 

1. האם יש אפשרות לעשות ריגולאג' (כיוונון) לדלת מהחיבור של הצירים למשקופים?

ובכל למשוך את הדלת כמה עשיריות מ"מ אחורה?

מה התהליך לביצוע כיוונון דלת?

 

2. האם הגיוני שהמשקוף התעקם או שהצירים התעקמו? מה חלש יותר מנסיונכם?

אם אלו הצירים, אולי יותר פשוט לרכוש שני צירים לפרק הדלת ולהתקין את החדשים.

אם זה המשקוף, כיצד מיישרים סטיה של כמה עשיריות מ"מ?

 

 

אשמח לקבל עזרה וטיפים איך לתקן את הנזק הנ"ל.

תודה מראש!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל המקרים שלי יצא לראות ניתן לכוון. סביר להניח שמה שקרה זה שהכיוון זה ממקומו, במקרה היותר גרוע נגרם נזק לצירים.

נראה לי לא סביר שהקורה היא שזה.

 

יש לבחון ויזואלית ולראות אם נגרם נזק לצירים, לדלת או במקומות אחרים.

לעיתים חלק מהכיוונים האלה לא ממש פשוטים, לעיתים דורשים כלים לא סטנדרטיים או פירוק של חלקים נוספים.

אם אין לך חוש טכני מפותח המלצתי שתיגש לפחח טוב. חזור לעדכן מה התפתח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע סיפור,

 

פעם הצטרפתי לחבר כשנסע ברכבו למוסך לביצוע טיפול ברכבו דאז (סובארו DL 83). ברכב הייתה בעיה זהה לשלך - דלת הנהג הייתה מתחככת בכנף הקדמית בפתיחה/סגירה.

 

במוסך המדובר הייתה גם מחלקת פחחות והפחח היה אדם חביב שהכיר אותנו מביקורים קודמים.

כשעבר הפחח במחלקת המכונאות ליד הרכב, הראינו לו את הבעיה וביקשנו את עצתו.

 

הפחח חייך ואמר "זה שטויות", לקח סמרטוט גדול יחסית שהיה לידו. קיפל אותו בתנועת סחיטה סיבובית כדי שיהיה לו קצת עובי.

פתח את דלת הנהג עד שנוצר רווח מספיק להכנסת הסמרטוט בין הדלת והכנף.

 

אז הוא הכניס את הסמרטוט לרווח שנוצר בין הדלת והכנף, דחף את הדלת בכח (כאילו כדי לסגור אותה). פתח את הדלת, הוציא את הסמרטוט וסגר את הדלת.

 

הפלא ופלא, הדלת כבר לא התחככה בכנף. רק באמצעות סמרטוט

 

מקווה שעזרתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את הסיפור! אבל אין לי את הב%$ים לעשות את זה בעצמי על הרכב שלי... ייקה מה לעשות...

 

חוש טכני יש.

על פניו לא ראיתי שיש בעיה כלשהי לפרק את הדלת ואז לפתוח את הצירים ולכוונן אותם.

מה גם שמדובר בתזוזה של מילימטרים בודדים.

לכן לא הצלחתי לראות נזק ממשי לצירים או למשקוף.

גם בהשוואה קצרה לדלת השניה.

מחר, באור יום אשקיע מעט יותר בבחינה השוואתית.

 

האם מישהו יכול לומר בבטחה שיש צרך לכוונן את הדלת ע"י הצירים?

אם אפשר, אפרק את הדלת, ואזיז את החלק של הציר שמחובר למשקוף כחצי מ"מ לאחור.

נישמע יישים?

 

 

בכל מקרה, לאור התקווה שמדובר בכיוונון בלבד, או במקרה הגרוע החלפת צירים.

בטח לפחח יקח רבע שעה מה שיקח לי חצי יום.

אשמח לקבל המלצה לפחח טוב. שידע לבצע עבודה טובה ומקצועית. רצוי מאוד שמכיר סקודות.

אזור מועדף: יהוד, פ"ת, ת"א.

 

 

רוב תודות על הסיוע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהרבה מקרים אכן פחח מקצועי מפעיל לחץ הפוך בצורות שונות (כגון סיפור הסמרטוט) או ע"י מגבהה (ג'ק) הידראולי מתחת לדלת לצורכי הרמתה ועוד כל מיני שיטות לפי סוגי הדלתות והצירים ומהות העיוות.

 

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי בעיה דומה בקוואליר, אבל אני מניח שאצלי זה היה יותר פשוט. מכיוון שהכנף גם ככה עגולה , עם 2 ידיד בתנועות נדנוד קלות משכתי את הכנף החוצה , אולי חצי מילימטר. שום שינוי לא הורגש בכנף, אך זה פתר את בעיית החיכוך של הדלת עם הכנף.

הכל תלוי בגיאומטריה של הרכב , או בקיצור-> פחח טוב.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...