Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן קסארה sx 2002,מנוע 1600,אוטומט (דגם2)


shaymor1
שימו לב! השרשור הזה בן 5467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל המבינים ,

 

אנ צריך את חוות דעתכם לגבי רכב זה ,מהי צריכת הדלק ,האם יש לרכב "מחלות" ידועות כלשהן?

המחירון של הרכב מאוד נמוך ביחס למה שהוא מציע ,אני מודע גם לעבודה שלרכב אין ביקוש ,האם יש סיבה מוצדקת או שמדובר בסטיגמות מן העבר בלבד ?

מהן עלויות הטיפולים ,חלפים וכ"ו ?

 

תודה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. סטיגמות מן העבר.

2. מחלות ידועות, תיבה אוטומטית AL4 אתה מוזמן להריץ חיפוש בפורום.

3. כמו שכתבת נותן תמורה מעולה למחיר, (קונים בזול מוכרים בזול).

4. טיפול כל שנה או 20K ק"מ המוקדם מבינהם.(רק שמנים ומססנים יעלו בסביבות 1000 ש"ח). טיימינג כל 3 שנים או 90K.(בסביבות 1600 ש"ח).

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות ,לגבי הבעיות בגיר האוטומט ,קראתי המון בפורום ,הגעתי למסקנה שההתנהגות או יותר נכון אופי הפעולה של הגיר לא מפריעה לי ,להפך אולי אפילו טוב יותר ,רק דבר אחד אינו מניח את נפשי וזה הפחד שמא יצוצו בעיות בגיר מסוג זה (AL4) ,שיאלצו אותי להשקיע הון תועפות על בעיה שספק אם ניתנת לפתרון ברגע שהחלה .

מה הסיכויים שיצוצו בעיות בגיר ובמה זה תלוי ? האם זה קשור לאופי הנהיגה ? האם זה קשור במסכת הטפולים שהאוטו עבר או שלא עבר ? מה עלי לבדוק כדי לא להכניס את עצמי למיטה חולה טרם רכשתי את הרכב ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמינות הגיר כמו בכל רכב תלויה כמובן באיך שהרכב טופל, אני ממליץ לך לא להיבהל ולבדוק את מצב התיבה לפני הקנייה.

טיפול מתבצע כל שנה ולא כל שנתיים.

לגבי מחירי טיפולים, במוסכים מורשים אכן המחירים גבוהים בגלל זה עדיף למצוא מוסך אמין לא מורשה.

 

הרכב מאוד מומלץ, נותן תמורה מאוד טובה למחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הסיכויים שיצוצו בעיות בגיר ובמה זה תלוי ?
בין אפס למאה אחוז.

מה הסיכוי שתצוץ בעיה בגיר אוטומטי בן שבע ברכב משומש? קיים סיכוי וזה נכון לכל מכונית.

מי שמבטיח לך שבדגם X אין סיכוי לבעיות בגיר אחרי שבע שנים, משקר.

האם זה קשור לאופי הנהיגה ?
כן, כל גיר סובל מבלאי גבוה יותר אם מתנהגים אליו לא יפה.
האם זה קשור במסכת הטפולים שהאוטו עבר או שלא עבר ?
עקרונית לא, כי מדובר בגיר ללא תחזוקה.

יש לכך הסתייגות מהותית אחת: גירים משנתון 2002 צוידו בשסתומי ויסות לחץ מתוצרת ספק משנה מסויים שהוחלף אח"כ.

אם בהסטוריה של הרכב שאתה מתעתד לקנות לא הוחלפו שסתומים, יש סיכוי מסויים שאתה תידרש לכך - עלות של +/-2000 ש"ח.

מה עלי לבדוק כדי לא להכניס את עצמי למיטה חולה טרם רכשתי את הרכב ?
כל מה שביכולתך לעשות זה:

1. לקחת את הרכב למכון גירים אמין, אבל גם הוא לא יוכל לספר הרבה אם הגיר תקין במעמד הבדיקה.

2. לקחת את הרככב למוסך מורשה על מנת שיתחבר עם מחשב איבחון ויבדוק אם במחשב הגיר רשומות תקלות כלשהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התשובות ,

 

ועכשיו אני צריך המלצה כללית יותר ,יש לי תקציב של כ-25,000 - 26,000 ש"ח

האם הייתם ממליצים לרכוש רכב כמו סיטרואן קסארה שבסכום כזה אני יכול להשיג שנתון מתקדם יחסית ורכב מפנק ומאובזר יותר או שמא עדיף לי לחפש רכב משנתון נמוך יותר כמו למשל הונדה סיויק sr שנת 1997 .

אני מחפש רכב עם מנוע בנזין 1600 סמ"ק .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אף פעם לא ראיתי מישהו שהולך בכיוון ההפוך, קודם מתמקד בדגם ספציפי ואח"כ מבקש המלצה בין שני רכבים די שונים.

הקסרה תהיה יותר מאובזרת, פחות שחוטה, פחות ק"מ (בממוצע), ויותר צעירה. ההונדה אולי תהיה יותר מהירה בגלל משקל קל יותר ומנוע חזק יותר (125 כ"ס בזמנו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ,אני יודע שזה קצת מוזר והאמת שנתתי את ההונדה כדוגמא בלבד ,הדבר החשוב לי באמת הוא לבצע רכישה שתזכה אותי בסופו של דבר בכמה שפחות ביקורי פתע לא צפויים ולא מתוכננים במוסכים ,אך אני חושב שכבר השכלתי להבין במה זה קשור ,החלטתי ב-99.9 אחוז ללכת על הקסארה ,תודה לכולם .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הארה קטנה בכל מה שקשור לגירים אוטומטיים:

שום מכון בדיקה וגם שום מוסך או בעל מקצוע, לא נותנים אחריות ולו לשניה אחת בלבד על גירים אוטומטיים. הבדיקות שאתה יכול לבצע לגיר לפני בדיקה הן בד"כ שטחיות ולא יכולות להבטיח כלום לעתיד. תמיד תזכור שגיר אוטומטי הוא חתול בשק.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן ,

 

אז ככה ,היום נפגשתי עם בנאדם ,יש לו קסארה במצב חדדדשש ,אין דברים כאלה ,גם קילומטרא'ז נמוך והכל ,הכל עובד ברכב ,אין שום תקלות חשמל ,הרכב נוח מאוד ,מאובזר ומפנק ,ניסיתי גם להרגיש את הגיר האוטומט בתחילה כשהרכב עומד הערתי בין ההילוכים והכל עבר בשקט ללא נקישות או מכות כלשהן ,למעט אולי נקישה קלה מאוד כשהכנסתי להילוך R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תתייחסו לתגובה הקודמת ,היא חלקית (בעיות באינטרנט )

 

 

אז ככה ,היום נפגשתי עם בנאדם ,יש לו קסארה במצב חדדדשש ,אין דברים כאלה ,גם קילומטרא'ז נמוך והכל ,הכל עובד ברכב ,אין שום תקלות חשמל ,הרכב נוח מאוד ,מאובזר ומפנק ,ניסיתי גם להרגיש את הגיר האוטומט בתחילה כשהרכב עומד העברתי בין ההילוכים והכל עבר בשקט ללא נקישות או מכות כלשהן ,למעט אולי נקישה קלה מאוד כשהכנסתי להילוך R,אך לא משהו שנראה לי מטריד למדי (כמובן גם שאני אקח את האוטו לבדיקה כדי להיות רגוע ),]אבל ואבל די גדול מדבר אחד התאכזבתי מאוד וזה התגובה של האוטו ,אני נותן גז להתחיל נסיעה ולרכב יש מין דיליי כזה ,לא ממש מגיב ללחיצה הוא צובר תאוצה בעצלתיים ,רק כשאתה מגיע למהירות של 30 קמ"ש בערך נראה כאילו הרכב מתחיל לצבור תאוצה ,בנוסף כשהגעתי למהירות 60 קמ"ש בערך הדבקתי את הדוושה עד הסוף לצורך קיק דאון והאוטו לא ממש שיתף פעולה (לא הוריד הילוך כלל) ,בקיצור אני די מתלבט ,זאת הפעם הראשונה שאני נוהג ברכב הזה ,האם כך זה אמור להיות ? האם פשוט המומנט של הרכב לא בשמיים או שיכול להיות שהדבר מעיד על בעיה אחרת ? האמת שציפיתי לקצת יותר כוח מרכב בעל מנוע 1600 עם 110 כוחות סוס ,אשמח לתשובות מקצועיות ,תודה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצלחת לתאר לא רע את חסרונותיה העיקריים של התיבה האוטומטית AL4. תיבה ששוכנת ברנו, פג'ו וסיטרואן כמובן. אם תרצה להתעכב יותר על יתרונותיה, חסרונותיה והיכולת האנושית ללמוד לחיות עימה, ערוך חיפוש. התנהלו כאן לא מעט דיונים על התנהגותה. היות ואני נוהג כיום על מגאן עם אותה תיבה ונתוני מנוע דומים לאלו של הקסארה שתארת ובעבר נהגתי על קסארה חלשה יותר אבל עם תיבה אוטומטית סטנדרטית של ZF, אין ספק שהבעיה שתארת נובעת מתיבת ההילוכים ולא מהמנוע. למעט התיבה המשונה הזו, מדובר באוטו מצוין, גם אם היה עולה פי ארבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל ואבל די גדול מדבר אחד התאכזבתי מאוד וזה התגובה של האוטו ,אני נותן גז להתחיל נסיעה ולרכב יש מין דיליי כזה ,לא ממש מגיב ללחיצה הוא צובר תאוצה בעצלתיים ,רק כשאתה מגיע למהירות של 30 קמ"ש בערך נראה כאילו הרכב מתחיל לצבור תאוצה ,בנוסף כשהגעתי למהירות 60 קמ"ש בערך הדבקתי את הדוושה עד הסוף לצורך קיק דאון והאוטו לא ממש שיתף פעולה (לא הוריד הילוך כלל)

 

זה ממש לא צריך להיות ככה, במיוחד התאוצה מהמקום בהילוך ראשון אמרה להיות סבירה יחסית.

 

לדעתי, אתה מתאר מצב של גיר משולב קבוע להילוך שלישי, עקב תקלה.

 

האם שמת לב להתנהגות מד סל"ד בהאצה? האם הוא עולה באיטיות בייחד עם צבירת מהירות של הרכב, או שהבחנת בנקודות החלפת הילוכים ?

 

האו נורית תקלה של הגיר דולקת בלוח שעונים ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...