Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן קסארה sx 2002,מנוע 1600,אוטומט (דגם2)


shaymor1
שימו לב! השרשור הזה בן 5458 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לגבי תאוצה מעמידה - אין לי מושג.

יכול להיות שזה מה שהשילוב מנוע-גיר-משקל רכב מסוגל לעשות ויכול להיות שמדובר בתקלה.

 

בכל מקרה ובניגוד לפרשנויות נלהבות כאן שמייחסות את הזינוק האיטי ל"מוזרות" של הגיר,

ההבדל בין הגיר הזה לגירים "פשוטים" הוא בתוכנה שמפקדת על העברת ההילוכים.

כל עוד אתה נמצא בהילוך ראשון ומזנק בו אין לתוכנה שום השפעה. לכל היותר זו תלונה על יחס העברה בעייתי של ההילוך הראשון.

 

שנית, הגיר הזה (בניגוד לגיר אוטומטי "טיפש" - ויסלחו לי מוקירי הגירים הסטנדרטיים, אני עומד מאחורי ההגדרה הזו) מנסה להימצא תמיד בהילוך המתאים ולא מדלג להילוך הגבוה ביותר האפשרי מייד.

 

זה אומר שבמהירות 60 קמ"ש אולי עדיין היית בהילוך שני, ואין לאן לעשות משם קיק-דאון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה"קיק דאון" ייתכן וזה היה המצב באמת ,בכל מקרה אני אקח את הרכב לבדיקה במוסך מורשה ,שיחברו את הרכב למחשבים יבדקו את מצב הגיר/מנוע ,בנוסף לפי דברי המוכר כנראה ולא החליפו שסתומי גיר ברכב ,יכול להיות שזה קשור ל"סחיבה" של הרכב ?

 

איפה יש מוסך מורשה סיטרואן בחדרה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לפי דברי המוכר כנראה ולא החליפו שסתומי גיר ברכב ,יכול להיות שזה קשור ל"סחיבה" של הרכב ?
לא, וודאי אם אין חיווי תקלה (נורות ספורט\שלג מהבהבות בלוח המחוונים).

 

איפה יש מוסך מורשה סיטרואן בחדרה ?
כאן: http://euromotors.co.il/
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

,אני נותן גז להתחיל נסיעה ולרכב יש מין דיליי כזה

 

במנוע זה, החל משנת 2001, קיימת מערכת DRIVE BY WIRE, קרי: מדובר בדוושת מצערת חשמלית ובבית-מצערת חשמלי לגמרי. בפועל הרגל שלך בסה"כ מזיזה חיישן והמחשב עצמו פותח פיזית את פרפר המצערת (ה"לוע" אויר של המנוע) וככה הרכב זז. בניגוד למערכות "טיפשות" של DRIVE BY WIRE, כאן המחשב מחליט כמה לפתוח את הלוע בהתאם לאינפורמציה שהוא שואב ממספר חיישנים.

 

בדגמים מסוג זה יש, בד"כ, השהייה מסויימת בין הלחיצה על הגז ועד לתגובה.

 

במרוץ השנים יצאו גרסאות תוכנה עדכניות למחשב המנוע ומחשב הגיר והתזמון בינהם מוצלח יותר ומהיר יותר. כמו כן תגובת המצערת וזמן ההזרקה הם פונקציה של המון משתנים (טמפ' האויר, העומס על המנוע, איכות הדלק וכד') ובדגמים עם בית מצערת חשמלי צריך, אחת לכמה שנים, לנקות היטב את המערכת.

 

בניגוד לרכבים יפאניים וקוריאניים, תגובת המצערת במכוניות האירופאיות היא הרבה יותר לינארית בין הלחיצה על הדוושה ביחס לתגובה. ביפאניות ובקוריאניות קיים תכנון חסר לינאריות (כמו מד החום שלהם) ובנגיעה קלה בדוושה הרכב "קופץ" כאילו לחצת 1/4 דוושה - ובהמשך תגובה כהה מאוד.

ניתן להרגיש בעניין בעיקר בהילוך ראשון וקצת בשני, עד לרגע שננעל ממיר המומנט ואז הרכב מקבל מנת כח נוספת ומתקדם הרבה יותר בזריזות קדימה. דווקא בהילוכים הגבוהים יותר מרגישים שביחס ל 1.6 דווקא יש לו מספיק כח - ותאוצות הביניים לא דורשות התעסקות מיותרת עם דוושת הגז.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה"קיק דאון" ייתכן וזה היה המצב באמת ,בכל מקרה אני אקח את הרכב לבדיקה במוסך מורשה ,שיחברו את הרכב למחשבים יבדקו את מצב הגיר/מנוע ,בנוסף לפי דברי המוכר כנראה ולא החליפו שסתומי גיר ברכב ,יכול להיות שזה קשור ל"סחיבה" של הרכב ?

 

איפה יש מוסך מורשה סיטרואן בחדרה ?

 

מוסך השלושה. היה פעם מוסך מורשה. היום כבר לא. והמחיר בהתאם. לא יקרים בכלל, ומקצועיים מאד.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בקסרה של אמא שלי (גם 2002, דור שני) תגובת הדוושה בזינוק די איטית, מתרגלים לזה.

 

איציק, ידעתי שיש בדגם הזה מצערת אלקטרונית, אבל לפני מספר ימים הופתעתי לגלות מכלול עם כבל הדומה מאוד לכבל גז והזזתו אכן מעלה את הסל"ד. בעיקרון, זה נראה וממוקם בדיוק כמו מצערת רגילה.

 

תוכל להסביר?

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד מודל 2002 (כולל) לקחו את החיישן והוסיפו לו קפיץ עם גלגלת וכבל גז שמטרתם להעניק לנוהג ברכב את התחושה האמיתית של לחיצה על דוושת הגז, כמו במכוניות "של פעם". את החלק מיקמו בתא המנוע צמוד יחסית לקיר האש.

 

ממודל 2003 ואילך פשוט זנחו את הפטנט הזה ועברו לדוושה עם חיישן מובנה (כולל קפיץ) - ומאז ועד היום זה כך. פחות רכיבים, פחות הוצאות ליצרן.

הנה תמונה שממחישה את הנקודה עליה אני מדבר

68%20Throttle%20pedal.jpg

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן ,

 

העניינים התגלגו בצורה כזאת ,לאחר שנפגשתי עם הבנאדם ,נסעתי על הרכב כפי שתיארתי וכ"ו התקשרתי אליו כדי לקבוע פגישה נוספת לבדיקה וסגירה ,הבנאדם ממציא לי שהוא כל הזמן עובד ואין לו זמן ללכת לבדיקה ,לא באמצע השבוע ולא ביום שישי ,הצעתי לו אפילו שאני אסע עם הבן שלו רק לבדוק את הרכב ואם יצא טוב בבדיקה נסגור ושלום על ישראל (אני מוכן לשלם לו מחירון אם הכל טוב בבדיקה) ,בקיצור הוא מוזר ביותר ולא ממש מנסה להתגמש כדי למכור את הרכב ,אז נתתי לו הצעה מפתיעה - אמרתי לו שאני מוכן לשלם לו 22,000 ואני לוקח את הרכב ללא בדיקה ,הבנאדם פשוט ניתק לי את הטלפון בפרצוף ,נראה לי שהוא חי קצת ב"סרט" שמישהו יקנה ממנו את הרכב בלי בדיקה במחיר מחירון . בקיצור ירדתי ממנו ...

כרגע עומדת על הפרק קסרה אוטומטית שנת 2003 ,השאלה שלי לארנון : בנוגע לשנת 2002 אמרת שיש צורך להחליף שסתומי גיר בסביבות 2000 ש"ח ,האם גם בשנת 2003 יש צורך לעשות זאת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן

הבנאדם ממציא לי שהוא כל הזמן עובד ואין לו זמן ללכת לבדיקה ,לא באמצע השבוע ולא ביום שישי ,הצעתי לו אפילו שאני אסע עם הבן שלו רק לבדוק את הרכב ואם יצא טוב בבדיקה נסגור ושלום על ישראל (אני מוכן לשלם לו מחירון אם הכל טוב בבדיקה) ,בקיצור הוא מוזר ביותר ולא ממש מנסה להתגמש כדי למכור את הרכב ,אז נתתי לו הצעה מפתיעה - אמרתי לו שאני מוכן לשלם לו 22,000 ואני לוקח את הרכב ללא בדיקה ,הבנאדם פשוט ניתק לי את הטלפון בפרצוף ,נראה לי שהוא חי קצת ב"סרט" שמישהו יקנה ממנו את הרכב בלי בדיקה במחיר מחירון .

 

כך מתנהג בן אדם, שברגע של חולשה פירסם את רכבו למכירה, כשנפשית הוא עדיין לא בשל למכור, והוא בתת מודע מוכן להישאר עם האוטו לעוד תקופה, ותירוץ "אין קונים" עוזר לו מאוד.

 

ברגע שמגיע קונה רציני, שמוכן לשלם לו את הסכום שהוא ביקש, ללא בילבולי מוח, הוא מבין, שבשביל לשדרג לרכב אחר, שיתן לו להרגיש התקדמות ממשית, הוא צריך להכפיל או לשלש את הסכום, שבעצם אין לו, ואז הוא נסוג אחורה, עם כל מיני תירוצים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ,האמת שיש סיכוי שזה בדיוק המצב ,אתה צריך לראות את הרכב ,שנת 2002 ,עשה רק 83,000 ,אין על האוטו אפילו חצי שריטה ,נראה כמו שנת 2009 ,באמת אין דברים כאלה והוא מודע לזה ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי תאוצה מעמידה - אין לי מושג.

יכול להיות שזה מה שהשילוב מנוע-גיר-משקל רכב מסוגל לעשות ויכול להיות שמדובר בתקלה.

 

בכל מקרה ובניגוד לפרשנויות נלהבות כאן שמייחסות את הזינוק האיטי ל"מוזרות" של הגיר,

ההבדל בין הגיר הזה לגירים "פשוטים" הוא בתוכנה שמפקדת על העברת ההילוכים.

כל עוד אתה נמצא בהילוך ראשון ומזנק בו אין לתוכנה שום השפעה. לכל היותר זו תלונה על יחס העברה בעייתי של ההילוך הראשון.

 

שנית, הגיר הזה (בניגוד לגיר אוטומטי "טיפש" - ויסלחו לי מוקירי הגירים הסטנדרטיים, אני עומד מאחורי ההגדרה הזו) מנסה להימצא תמיד בהילוך המתאים ולא מדלג להילוך הגבוה ביותר האפשרי מייד.

 

זה אומר שבמהירות 60 קמ"ש אולי עדיין היית בהילוך שני, ואין לאן לעשות משם קיק-דאון.

 

אתה יודע מה, אני קורא את התגובות ולא יודע אם לבכות או לצחוק.

די ברור לי שיש כאן מס' אנשים (ולמרות שאני לא מכיר אישית - יש לי הרגשה שאתה אחד מהם) שהם רציניים מאד ובעלי נסיון וידע גדולים. אני קורא דברים שנכתבים ולומד מהם המון.

יחד עם זה , דחיל ראבאק, תירוצים על תירוצים, על תירוצים לגבי הגיר המזופת הזה (ביום ראשון אני מקבל 308 חדשה) ויש לי הרגשה שגם אני אוכל ממנו קש (מקווה להתבדות). מה זה גיר שמנסה להמצא בהילוך המתאים?

אני לא חסיד של טויוטה לדוגמא, אבל תוריד קיק דאון בטויוטה ב60 והוא ירד לראשון, הרכב יקפוץ קדימה בטירוף.

הוא ממש , אבל ממש לא קופץ קדימה להילוך הכי גבוה. תרצה הוא ימשוך כמו ענק עד לקו האדום , תנהג רגוע הוא יחליף בעדינות.

מודה ומתוודה, מעולם לא נהגתי על רכב עם AL4 אבל אני קורא פה כל מיני נושאים ופשוט נדהם, כל אחד כותב ש"צריך ללמוד אותו", "צריך להבין אותו", "צריך להסתגל אליו", עשיתי חמישים אלף כמעט על קורולה 2006 (זאת שמוחלפת יום ראשון) ותמיד היה לי כוח זמין ותגובות מהירות כברק תחת הרגל (ביחס ל1.6 ל' כמובן), לא חשבתי, לא הבנתי ולא כלום.

בזכות התגובה הזאת יצאתי גם ממצב חירום בעליות סדום, כי הגיר ה"טיפש" הזה לא סירב לשבריר שניה להוריד לשני

ב90 קמ"ש,מה שיש לי הרגשה שלא יקרה בפיג'ו.

 

אני אהיה יותר חכם עוד שבוע ואפרסם את רשמי מהרכב החדש.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5458 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...