Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6336 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

 

יש לי סאב של FOCAL 30A1 וקמפוננט של אינפיניטי רפרנס 6520CS אני מרוצה מהצליל של המערכת,אבל יש תחושה שהסאב דופק מאחורה ולא משתלב טוב עם הקומפוננט. הסאב חתוך במגבר ב70 הרץ בערך.

אשמח לקבל הצעות כיצד להביא את הבאס לקדמת הרכב.

 

תודה מראש לעונים.

יש אנשים שהולכים לישון בשביל לחלום..ויש אנשים שנשארים ערים כדי להגשים אותם...!

פורסם

1. אין תחליף לוופרים טובים והגברה בריאה.

2. בהמשך לסעיף 1, אין תחליף לבידוד מאסיבי \ תיבות בדלתות הקדמיות כדי "לסחוט את המיץ" מהוופרים.

3. אנשים לא יודעים את זה, אבל תפקיד הסאב הוא לא לדפוק בום בום בום בבגאז'. הסאב אמור לתת את ההשלמה התחתונה של תדרי הבאס ולהשתלב בצורה מאוזנת עם הסט הקדמי, ובכלל לא אמורים לדעת שהוא שם.

 

המבחן האולטימטיבי הוא לקחת שיר עם באסים טובים, לשים את הראש באמצע בין המושבים הקדמיים כאשר אוזן אחת מופנית כלפי השמשה הקדמית והאוזן השנייה לכיוון הבגאז' ולנסות ולאתר את מקור הבאס. אם נדמה לך שמאחורה לא מגיע כלום - מזל טוב, הצלחת להגיע לאיזון.

 

תתחיל מלהוריד את הגיין של הסאב ולנטרל את הבאס-בוסט. תראה מה קורה לבאס.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

יש כמה דברים שצריך לדעת - קצת תיאוריה.

 

ככל שהסאב יחתך יותר גבוה - הוא ינגן יותר תדרים, ככל שתחום התדר עולה, הכיווניות של האלמנט תהיה יותר מורגשת ולכן גם המיקום שלו.

 

היות והסאב מרוחק משאר הרכיבים - ישנו דיליי מסויים בינו לבין הסט הקדמי, העיכוב הזה עלול לתרום בצורה נוספת לכך שהסאב יגיע באיחור ולכן גם המיקום שלו יהיה מורגש יותר.

 

איך מתמודדים עם התופעה?

 

1. ככל שהסט הקדמי שלך יוכל לדרת יותר נמוך:

 

א. הוא ימשוך יותר באס לקדמת הרכב משום שהוא - יורד יותר נמוך - זה תלוי באיכות המידבאס\וופר ובאיכות ההתקנה (בידוד, תיבה וכו'...)

ב. יהיה ניתן לחתוך את הסאב נמוך יותר ולכן הוא ינגן תחום תדר מצומצם יותר ויהיה פחות כיווני - דבר זה יתרום לכך שהסאב גם יהיה מדוייק יותר עקב ניגון תחום תדר "הדוק" יותר, הוא יהיה פחות כיווני ולכן המיקום שלו יורגש פחות.

 

2. ככל שתחתוך את הסאב נמוך יותר - אורך הגל הממוצע אותו הוא ינגן יהיה ארוך יותר - דבר שיגרום לגל הקול שיוצא מהסאב להבשיל מאוחר יותר, רחוק יותר - וזה יקרב אותו מבחינת ההרגשה שלך לשמשה הקדמית.

 

3. קביעת פאזה נכונה לסאב ולמידבאסים - בהתאם לתנאי הרכב שלך ולהשתלבות של הרכיבים - פאזות נכונות יפחיתו את הדיליי בין הרכיבים מה שיגרום למערכת להשמע מדוייקת יותר - יתכנו תופעות הפוכות כמו ביטולים, שינוי בגובה הבמה, שינוי בהשתלבות בין הרכיבים בסט הקדמי ולכן בשלב זה צריך הרבה סבלנות - ולבחור שיר שלא ימאס מהר מידי :-D

 

4. קביעת נקודות חיתוך נכונות בין הרכיבים - קביעת נקודת חיתוך גבוהה עלולה לגרום לסאב להיות מאוד מדוייק אבל גם מאוד חלש (באופן יחסי כמובן) בניגוד לנקודת חיתוך אחרת.

 

5. מיקום התיבה וכיוון הסאב - מיקום התיבה בתא המטען והכוון עליו פונה הסאב גם עלולים להשפיע בצורה מורגשת על התוצאה.

 

לאחר כל מה שכתבתי למעלה אתה תגלה שלפעמים נקודת חיתוך בסאב תשמע טוב יותר כשהיא הפוכה לנקודת החיתוך של המידבאסים (למשל סאב 24 דיבי וסט קדמי 12 דיבי - או ההפך.. או בהתאמה... תלוי ברכב וברכיבים). לפעמים נקודות חיתוך חדה יותר אבל תדר חיתוך גבוה יותר יהיו עדיפים על תדר חיתוך נמוך יותר בנקודת חיתוך מתונה יותר...

 

בקיצור - תיאוריה זה טוב ונחמד וחשוב מאאאאוד להבין אותה בכדי שתדע מה אתה עושה ברגע שאתה תיגש לעשות שינויים בפועל - אבל זה עדיין על הנייר, אין מנוס - אתה צריך סבלנות, אורך רוח וידיעה שיהיו לך הרבה משחקים בתוך הרכב עד שתגיע לתוצאה הרצויה.

 

בהצלחה.

 

העצה הראשונה שלי תהיה דווקא - לשפר את הסט הקדמי במשהו שיכול לרדת נמוך יותר ולספק יותר עוצמה - נקודת התורפה שלך לדעתי היא הסט הקדמי שלך ושים לב - אני מדבר מנסיון, הייתי בעלים של אחד כזה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

תודה רבה על התגובות.

רציתי לדעת עוד דבר, אם אני מכוון את התדר במגבר של הקומפוננט ל80 הרץ, וברדיו דיסק (קנווד KDCMP5032) אני מכוון ל120 הרץ למשל הקומפוננט יעבוד בין התדרים שבין 80 ל- 120?

יש אנשים שהולכים לישון בשביל לחלום..ויש אנשים שנשארים ערים כדי להגשים אותם...!

פורסם

אם במגבר אתה שם 80 קילוהרץ בHPF

ובHU אתה שם 120 בLPF

 

אז כן - אתה תנגן רק בין 80 ל120 - אבל מה יש לך להרוויח מכזה דבר בסט הקדמי? אתה לא תשמע כלום...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

נראה לי הנושא דיי אבוד בנתיים הקומפוננט לא יכול לרדת מספיק נמוך על מנת שהוא ישתלב טוב עם הסאב הצליל מתעוות כשאני מוריד את הקדימה מתחת ל-80 הרץ. שיחקתי עם הפאזה של הסאב הוא מנגן טוב יותר אבל עדיין הצליל מאחורה.

יש אנשים שהולכים לישון בשביל לחלום..ויש אנשים שנשארים ערים כדי להגשים אותם...!

פורסם

תנסה לחתוך את הסאב שלך ב60 (תנסה גם 50) - הוא לא חייב להחתך בחופף לסט הקדמי, סביר להניח שהחיתוך במגבר הוא 6 או 12 דיבי - הסאב שלך עדיין מנגן משהו ב80 הרץ ככה שאין לך שם "בור תדרים" רציני אם בכלל.

 

מעבר לכך שהסט שלך מעוות מתחת ל80 הרץ זה לא חייב להיות בהכרח הסט זה גם יכולה להיות ההתקנה - האם המידבאס שלך יושב על טבעת עץ והוא מהודק אליה והיא אל הדלת או שהוא סתם מרחף באוויר או שהוא פשוט תפוס בדיפון בלי שום חיזוק ושום דבר שיתן לו תמיכה מאחורה?

 

יכול להיות שהתקנה טובה יותר תשפר לך את התוצאה בצורה שאתה כבר תצליח להיות קצת מסופק.

 

אבל כמו שאמרתי מקודם - הסט הזה זקוק להחלפה אם מה שאתה מחפש זה באס קדמי מורגש היטב שכן למידבאסים יש תפקיד מכריע בנושא באס קדמי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

המערכת מותקנת בטויוטה קורולה 2006, ובדלת של הקורולה יש מן הגבהה מפלסטיק בצורת צינור עליו מותקן המידבאס (שם גם הרמקולים המקוריים היו). זה לא טוב?

יש אנשים שהולכים לישון בשביל לחלום..ויש אנשים שנשארים ערים כדי להגשים אותם...!

פורסם

לא - זה גרוע!

 

תיקח את התושבת פלסטיק הזו לנגר\מתקין - תבקש שיעתיק את הצורה ומיקומי החורים שלה לפלטת MDF וישעשה לך חור בקוטר של הרמקול בכדי שתוכל להתקין את הרמקול על הפלטה ואת הפלטה תוכל להתקין במקום התושבת פלסטיק.

 

לפני שאתה מרכיב את הרמקול, תרכיב את הפלטה על הדלת של הרכב, תדאג שהיא מוברגת היטב למתכת של הדלת ותיקח שפופרת סיליקון ותאטום היטב את האזור בו הפלטה (הגבהה) נוגעת במשטח הדלת (סיליקון מזיק לממברנה של הרמקול כשהוא לא יבש).

 

אחרי הייבוש (בערך 30 דקות) תתקין את הרמקול - ואז כבר נשמע אותך מדבר קצת אחרת... זו גם הזדמנות טובה לעשות בידוד לדפנים של הדלתות - אז כבר בכלל אתה קופץ מדרגה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני אצטרך יותר מפלטה אחת של הגבהה כי אין חור בפח של הרכב לפי מה שאני זוכר ואם אני ישים פלטה אחת (הגבהה אחת) המגנט יפריע. יש אפשרות לשים בידוד מאחורי ההגבהה (בין הפח של הדלת להגבהה) ולעטוף את כל ההגבהה באיטום וליצור מן תיבה מבודדת שהמיד ינגן בה? ואז ככה לחסוך באיטום של כל הדלת.

יש אנשים שהולכים לישון בשביל לחלום..ויש אנשים שנשארים ערים כדי להגשים אותם...!

פורסם

תעלה תמונות של הדלת כאשר הדיפון מפורק ורואים איך הרמקול מותקן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
אני אצטרך יותר מפלטה אחת של הגבהה כי אין חור בפח של הרכב לפי מה שאני זוכר ואם אני ישים פלטה אחת (הגבהה אחת) המגנט יפריע. יש אפשרות לשים בידוד מאחורי ההגבהה (בין הפח של הדלת להגבהה) ולעטוף את כל ההגבהה באיטום וליצור מן תיבה מבודדת שהמיד ינגן בה? ואז ככה לחסוך באיטום של כל הדלת.

 

 

לא תוכל לעשות את זה מכיוון שצריך הרבה יותר נפח (מס' ליטרים) ממה שתשיג ע"י איטום ההגבהה.

הנפח במקרה זה יהיה יותר קטן מנפח של פחית

 

 

אלי

 

×
×
  • תוכן חדש...