Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך אני מגביה ג'ימי - S10?


low rider
שימו לב! השרשור הזה בן 5598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי 2 S10, הראשון מבציר 88 והשני 91. ה88 במשפחה כבר קרוב ל10 שנים ונקנה מוגבה. הרכב לא הוגבה ע"י אוקלונים בין השאסי לבודי (כנהוג אצל כמה חברים חאפרים שמחפשים מראה קרבי) ולכן מרווח הגחון קדימה לפחות השתנה באופן משמעותי ומאחורה גם עקב המעבר לג'אנטים + צמיגים גדולים יותר. (הרכב 2X4 ומרבה בנסיעות שבילים מהירות)

המידות מקוריות 195X75R14

המידות החדשות 235X75R15

אני רוצה לבצע משהו זהה בג'ימי השני - 91.

אחרי כל הסיפור השאלות הם:

1. האם ההגבהה אחורה נעשתה ע"י החלפת העלה לארוך יותר? (לא שינו/האריכו את תושבת המתלה האחורית)

2. בהנחה שההגבהה קדימה בוצעה ע"י שינוי בקפיץ, איך זה מתבצע?

3. עוד הצעות/הארות לביצוע הפרויקט הנ"ל.

ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי 2 S10, הראשון מבציר 88 והשני 91. ה88 במשפחה כבר קרוב ל10 שנים ונקנה מוגבה. הרכב לא הוגבה ע"י אוקלונים בין השאסי לבודי (כנהוג אצל כמה חברים חאפרים שמחפשים מראה קרבי) ולכן מרווח הגחון קדימה לפחות השתנה באופן משמעותי ומאחורה גם עקב המעבר לג'אנטים + צמיגים גדולים יותר. (הרכב 2X4 ומרבה בנסיעות שבילים מהירות)

ליאור

רק לצורך הבנה, מדוע אתה רוצה להגביה רכב 2X4?

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי הוא מבלה בשביל יותר מבכביש.

לנסיעה (מהירה) בשבילים רצוי שמרכז הכובד של הרכב יהיה נמוך ככל הניתן. מגביהים רכב רק אם חייבים. (חייבים= טיולי שטח מורכבים, מעברי מים, דיונות וכדומה). יש יותר חסרונות בהגבהת הרכב מאשר יתרונות. (חסרונות= יציבות מופחתת, קפיצים/בולמים/ציריות שעובדים קשה יותר וכדומה). רכב 4X2 "קרבי" ככל שיהיה, ממילא לא נוסע ב"שטח", כך שהוא ממש לא זקוק להגבהה, אלא אם כן זה לצורך "פוזה" (שזה בסדר לכשעצמו) ואז כל מה שכתבתי מיותר.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנסיעה (מהירה) בשבילים רצוי שמרכז הכובד של הרכב יהיה נמוך ככל הניתן. מגביהים רכב רק אם חייבים. (חייבים= טיולי שטח מורכבים, מעברי מים, דיונות וכדומה). יש יותר חסרונות בהגבהת הרכב מאשר יתרונות. (חסרונות= יציבות מופחתת, קפיצים/בולמים/ציריות שעובדים קשה יותר וכדומה). רכב 4X2 "קרבי" ככל שיהיה, ממילא לא נוסע ב"שטח", כך שהוא ממש לא זקוק להגבהה, אלא אם כן זה לצורך "פוזה" (שזה בסדר לכשעצמו) ואז כל מה שכתבתי מיותר.
אם כבר הפכנו את השרשור לפולמוס טכני...

לנסיעות שבילים מהירות צריך רכב גבוה יחסית. לא רצוי שמרכז הכובד יהיה נמוך ככל הניתן כי אז הקרטר נפגש הרבה עם הקרקע. אל תשכח שאלה לא בדיוק מסלולי ראלי, גם טרקטורים נוסעים בשבילים האלה.

שיפור בזויות הגישה והנטישה חשוב לצורך חצית תעלות.

הבולמים כפי שניתן לראות בשרשור אחר בפורום הזה גם בטיפול.

אני מדגיש שאני לא ג'יפאי ולא מבין הרבה בשטח טכני, אני מבין הרבה בשבילי האזור שאני גר בו. אני מרגיש את ההבדלים בין הרכב הנוכחי לרכב השני.

את הרכבים אתה יכול לראות כאן: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=240471

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הפכנו את השרשור לפולמוס טכני...

לנסיעות שבילים מהירות צריך רכב גבוה יחסית. לא רצוי שמרכז הכובד יהיה נמוך ככל הניתן כי אז הקרטר נפגש הרבה עם הקרקע. אל תשכח שאלה לא בדיוק מסלולי ראלי, גם טרקטורים נוסעים בשבילים האלה.

שיפור בזויות הגישה והנטישה חשוב לצורך חצית תעלות.

הבולמים כפי שניתן לראות בשרשור אחר בפורום הזה גם בטיפול.

אני מדגיש שאני לא ג'יפאי ולא מבין הרבה בשטח טכני, אני מבין הרבה בשבילי האזור שאני גר בו. אני מרגיש את ההבדלים בין הרכב הנוכחי לרכב השני.

את הרכבים אתה יכול לראות כאן: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=240471

הגבהה ע"י אוקולונים לא נותנת מראה קרבי יותר מאשר הגבהות אחרות. היתרון בשיטה הזאת של הכנסת טבעת בעובי של 4.5 ס"מ בין הבולמים לשילדה זה שהרכב לא משנה את נוחות הנסיעה ומהלך הבולם נשאר כשהיה. שלושה רכבי סובארו 4X4 הגבהתי בשיטה הזאת, שני אאוטבקים ואימפרזה אחת. לאחר ההגבהה, מרווח הגחון של האאוטבקים היה 25 ס"מ, של האימפרזה 21 ס"מ שזה מרווח גחון של רוב הג'יפונים הסטנדרטיים. צריך לראות כדי להאמין לאן אנחנו מגיעים בטיולי השטח של "מועדון סובארו שטח פנאי". מדוע אני מספר כל זאת, מאחר מרווח הגחון הבסיסי של הרכב שלך גבוה יותר מהסובארו שלי לאחר ההגבהה. ההרגשה שהוא כאילו משפשף את הקרטר בשבילים נובעת אולי מההרגל לנסוע בג'ימי המוגבה. אני חושב שכשתתחיל לברר עלויות הגבהה מקצועית כמו שעושים לסופות או למפלצות שטח אחרות, יפול לך האסימון שאוקולונים יתנו לך את הפיתרון הטוב ביותר במחיר סביר בהחלט. במידה ואתה מעוניין אתן לך מספר טלפון של מוסך מורשה בקריית חיים שבעליו חובב רכבי שטח, משפר ומתחרה בתחרויות, מקצוען אמיתי שישמח ליעץ לך עיצות מקצועיות לגבי הגבהת הג'ימי. (לפחות כך אני מקווה).

דרך אגב, הרכבים שלך היו בעבר של הכוח הרב לאומי?

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה את השאסי למעלה, את הצנרת למעלה, קיצר מה שהגבהה ע"י אוקלונים לא תיתן לי.

הג'ימי הגבוה יוצא משרד הבטחון, מוגבה ללא אוקלונים מה שמראה שזה אפשרי. השאלה היא איך, אני הולך לעשות את זה בעצמי. אם צריך ליצר עלה ארוך יותר במתלם, אני מניח שאני יספוג את ההוצאה, סה"כ להגביה סרן חי לא נראה (לי, במקרה הזה) סיפור רציני. גם הארכת תושבת המתלה האחורית יכולה להגביה את התחת, אני מנסה לשחזר מה נעשה ברכב השני.

השאלה היותר גדולה שלי היא מה נעשה קדימה ואיך משכו את המשולש התחתון החוצה.

המוסך המקצועי בקרית חיים הוא במקרה יגאל ג'יי-גז?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה את השאסי למעלה, את הצנרת למעלה, קיצר מה שהגבהה ע"י אוקלונים לא תיתן לי.

הג'ימי הגבוה יוצא משרד הבטחון, מוגבה ללא אוקלונים מה שמראה שזה אפשרי. השאלה היא איך, אני הולך לעשות את זה בעצמי. אם צריך ליצר עלה ארוך יותר במתלם, אני מניח שאני יספוג את ההוצאה, סה"כ להגביה סרן חי לא נראה (לי, במקרה הזה) סיפור רציני. גם הארכת תושבת המתלה האחורית יכולה להגביה את התחת, אני מנסה לשחזר מה נעשה ברכב השני.

השאלה היותר גדולה שלי היא מה נעשה קדימה ואיך משכו את המשולש התחתון החוצה.

המוסך המקצועי בקרית חיים הוא במקרה יגאל ג'יי-גז?

המוסך הוא "אוטו דן" ושמו של הבעלים, לא תאמין, דן.

http://otodan.co.il/devisions.html

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסך הוא "אוטו דן" ושמו של הבעלים, לא תאמין, דן.

http://otodan.co.il/devisions.html

אני לא מאמין! אני פשוט בשוק!! :lol:

באתר המצורף יש את כל המידע כדי להגיע אליו, אני אעבור אצלו בהזדמנות להיכרות ויעוץ.

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...