Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי רכבים צרפתיים (סטיגמות)


puma
שימו לב! השרשור הזה בן 5538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצד שני, בעוד 25 שנה כשארצה למכור את הרכב הוא במילא לא יהיה שווה כלום.

 

 

 

צר לי לנפץ לך את הבועה אבל קשה לי מאוד להאמין שרכב מודרני שמצוייד בשלל מערכות אלקטרוניות יקרות יחזיק מעמד 25 שנה. הרכב אולי כן יחזיק מעמד אבל תיקונים והחלפות רכיבים לא יהיו כדאיים.

קשה לי לראות איך תסכים להחליף מחשב ניהול מנוע (או כל מחשב אחר) עוד 10 שנים כשהמחירון יהיה בריצפה.

 

אסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני לא מחזיק רכב בבעלותי ועושה חשבונות של "כדאי או לא כדאי לתקן".

רכב הוא הוצאה, וצריך לקחת בחשבון שעלויות תיקונים יכולות לעלות על מחיר הרכב בעוד 10 שנים.

 

גם לא כדאי להחזיק רכב עם נסועה שנתית של כ- 4000 ק"מ, אבל אני מחזיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא הזהיר אותה שיש בלאי מואץ לרכבים החדשים בעיקר של פיג'ו, ובעיקר על ה- 307/207 החדשות ולכן המליץ לא לרכוש- אז היא מעבירה את המידע הלאה.
אשמח אם תיקח את הזמן ותחזור אליי עם תשובתו של מנהל המוסך לשאלה הספיציפית הבאה:

 

* ב 207 ו 307 יש גרסה (מתקדמת ואמינה) של מערכת חשמל המשמשת בכל דגמי פיז'ו סיטרואן.

* יש בהן גם את אותם המנועים והגירים המשמשים בשאר דגמי פיז'ו סיטרואן.

* המכוניות חולקות רכיבים רבים עם דגמים אחרים של הקונצרן.

 

לאור כל זאת, אותו "בלאי מואץ" דווקא ב 307 וב- 207, איפה הוא בא לידי ביטוי? בלוחית הפלסטיק שעליה רשום "307" מאחור?

אם זה מידע אמיתי ובדוק, אני חושב ששווה לחקור אותו וללבן אותו על גבי הפורום, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק אותי(ומעציב אותי כאחד), דווקא הפלסטיקים בגרמניות חרבאנה, אחרי שנתיים מתחילים קרקושים

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מייצרים את הפאביה עם עור אמיתי לדש-בורד? :shock:

 

עם קצת יצירתיות הבעיה נפתרת.

הם כנראה פגעו באיזור עם מברג, ואז היו חתיכות בולטות שבלטו החוצה, אז הסרתי אותם.

במקביל ריססתי על האיזור חומר מחליק ועכשיו לא רואים כלום.

 

לאור כל זאת, אותו "בלאי מואץ" דווקא ב 307 וב- 207, איפה הוא בא לידי ביטוי? בלוחית הפלסטיק שעליה רשום "307" מאחור?

אם זה מידע אמיתי ובדוק, אני חושב ששווה לחקור אותו וללבן אותו על גבי הפורום, לא?

 

אני מניח שזה תלוי בכמות הרכבים המיוצרים מאותו הדגם.

עיקר הייצור של פיג'ו הוא ה- 307 שזה הרכב המשפחתי קומפקטי שלהם, וגם ה- 207 שהיא הסופר מיני שלהם. שים לב שהרכב הנ"ל מקום שני באירופה במכירות, למרות שאצלנו מובילת הטבלה היא מאזדה.

ככל שמייצרים כמות יותר גדולה מדגם מסויים, ההסתברות להיתקל ביותר כלי רכב עם תקלות מאותה הדגם גבוהה יותר.

 

בכל אופן אם תהיה לי תשובה מקצועית עבורך- אעדכן אותך.

אני אכן חושב ששווה לחקור את המידע וללבן אותו על גבי הפורום, אבל לעשות זאת לפני שלוחצים על הכפתור ההוא.

 

מצחיק אותי(ומעציב אותי כאחד), דווקא הפלסטיקים בגרמניות חרבאנה, אחרי שנתיים מתחילים קרקושים

 

בן

 

על מה אתה מדבר?

אצלנו במשפחה (הגדולה) גם פולקסווגן פסאט 2003, מנוע 2000 סמ"ק, ואין שום קרישרושים/ בעיות.

שים לב לתמונה למטה, וחדי העין יוכלו לראות גם את הפאביה מאחור.

פסאט.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק אותי(ומעציב אותי כאחד), דווקא הפלסטיקים בגרמניות חרבאנה, אחרי שנתיים מתחילים קרקושים

 

בן

וקילופים בדשבורד וחלונות נופלים כפתורים נושרים וכו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד שלה אכן מנהל מוסך, והמקום שהם נפגשים בו הוא במוסך, מכיוון שלבחורה יש 206.

הרכב בעייתי, ולכן היא רצתה לשדרג ל- 207 והתיעצה עימו. הוא הזהיר אותה שיש בלאי מואץ לרכבים החדשים בעיקר של פיג'ו, ובעיקר על ה- 307/207 החדשות ולכן המליץ לא לרכוש- אז היא מעבירה את המידע הלאה.

אני חוזר: מנהל מוסך איזורי של פיג'ו/ סיטרואן, המליץ לקרובת משפחתו לא לרכוש רכבים חדשים של המותג אותו הוא משרת.

יעוץ יותר מבוסס מזה לא יכול להיות, בשילוב מקרה ה- 307 שלנו, למעשה הצגתי לך כאן עובדות. אני עשיתי את המוטל עליי במסגרת נושא השרשור, והזהרתי את פותח השרשור בנושא, גם מניסיון אישי וגם ממידע אמין שקיבלתי ממקור ראשון.

אם זה מוצא חן או לא בעיני כמה אנשים פה זה כבר ממש לא בשליטתי אבל יותר מזה באמת שאני לא יכול לעשות. כמו שרשמתי: שכל אחד ירכוש את הרכב המתאים לו.

בנושא ה- 307 הבעייתית- נבדקת אפשרות להחליפה בהונדה סיוויק חדשה.

 

מנהל מוסך גדול של לובינסקי באיזור חיפה, (יש לי הרגשה שמדובר באותו מוסך ואותו המנהל) אשר נקרא לעזור לאחד ממנהלי העבודה שלו כאשר עמדתי לבצע בו לינץ' לאחר שהשני פירק לי q.shift מהרכב והשליך אותה לפח (לאחר שהוזהר שלא לפרק ואם כן- לשמור בצד שאני ארכיב אח"כ בבית) טען כי, ואני מצטט:"הרכב שלך זקוק להחלפת קרברטור" (כאשר ביקשתי שיקדחו לי הברגה חדשה לבורג שמעלה ומוריד את הסל"ד, ובנוסף הוא שמע רעשים שכנראה מחייבים "החלפת שסתומים הידראוליים". הרכב המדובר היה 205 gti שמן הסתם מצוייד בהזרקת דלק ואינו מצוייד במרימי שסתומים הידראוליים.

 

אחלה מנהל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וקילופים בדשבורד-לא ממש וחלונות נופלים-נכון אבל זה ממש בקטנה כפתורים נושרים-הנפצה וכו

 

לא צריך להגזים, אבל כן יש לכל יצרן דברים בלתי מוסברים, השא' כמה הם רלוונטים, לי כנראה לא קרה משהו ממשי אלה בעיקר דברים קטנים

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נדהם כל פעם מחדש מכמות זיוני השכל שחלק ממשתתפי הדיון הזה מסוגלים לפלוט בלי להבין - ולו מעט - על מה הם מדברים.

 

בתור אחד שרואה את הדברים מקרוב אני יכול לסכם ולומר שרמת האיכות של מוצרי PSA מאיזור שנת 2001 קפצה מדרגה משמעותית מאוד, ובשנת 2005 קפצה עוד כמה מדרגות קדימה בכל הקשור לאיכות ואמינות המוצרים שנוצרים תחתיה, החל מרגע יציאתם מהמפעלים. המוצרים שקדמו לשנת 2005 היו טובים מאוד ברמת האיכות אבל באותה תקופה המערכת האלקטרונית לא היתה מלוטשת מספיק והיו באותה תקופה המון עדכוני תוכנה ופריטים קטנים שתרמו לשביעת הרצון של הלקוחות.

 

כמו שכבר אמרתי אין-ספור פעמים לאחרונה, גם אני למעשה לקוח מן המניין שמחפש אוטו שבראש ובראשונה ינייד אותי בצורה נאמנה ממקום למקום. אם אני אחרי 12 שנה עם יפאניות, מכרתי וקניתי צרפתיה - זו לדעתי אחת הדוגמאות הטובות ביותר שאני יכול לתת בשביל להמחיש את כל מה שראיתי ולמדתי (בתור טכנאי מומחה ויועץ טכני במוסך מורשה של פג'ו וסיטרואן) במעל שלושת השנים האחרונות במקצוע. יש דברים שלומדים בחיים רק מניסיון - וזה משהו שלצעירים קשה להבין (גם לי היה קשה, ואם תקרא פה הודעות שלי משנת 2002-2004, לא היית מאמין בחיים שאני אקנה מכונית צרפתיה).

 

המכוניות החדשות (207 ו- 308 ) מציגות אמינות מצויינת לאור העובדה שביחס לשנים עברו, הרכבים יוצאים מלוטשים מהיצרן ללא צורך בהתעסקויות מיותרות של קידודים או פגמים מהותיים. כשרואים שינוי חיובי משנה לשנה אין זה מן הנמנע שצומחת אצל העוסקים במלאכה גוואת יחידה המשקפת את השינוי החיובי, מבחינה זו, בקונצרן הנ"ל.

כמו לכל יצרן, ברור שישנם מכוניות שמתקלקלות (טרם זמנן) או נולדות עם פגם שדורש טיפול שהרכב כבר אצל הלקוח. יש לציין כי רמת המנועים שיש ב 308 וב-207 היא גבוהה יותר מאשר במכוניות מתחרות ועם מערכת תזמון שסתומים משתנה בקאמשפט יניקה + פליטה ובנוסף מערכת אלקטרו-מכאנית לשליטה על גובה פתיחת שסתומי היניקה (ברכבים אלו יש רק מצערת חשמלית לגיבוי כי בשוטף המערכת עובדת רק על פיקוד הגובה לפתיחת השסתומים והבית-מצערת נשאר פתוחה כאילו לא קיים) ברור שפוטנציאל התקלות גדול יותר, למרות שבפועל הוא *אולי* גבוה בכמה עשירויות האחוז ביחס למנועים אחרים.

רכבי העבודה של הקונצרן (ברלינגו, ג'אמפי וכד') עברו מקצה שיפורים עצום בשנתיים-שלוש האחרונות שהביא אותן לרמת אמינות מעולה עם נקודות תורפה (בחלק מהדגמים) השואפות לאפס, במיוחד אם משווים אותן לדגמים של המתחרים.

עצם העובדה שהקונצרן מעניק משנת הדגם 2008 (מאי 2007 עליה לכביש) לכל הרכבים החדשים שלו אחריות מלאה ל-3 שנים מרגע עליתם לכביש רק ממחישה את העובדה שנעשו שם שינויים קריטיים הן בפן הטכנולוגי והן בפן השרותי.

 

באופן אישי אם הייתי עומד בדילמה של לקנות רכב חדש - לא הייתי מהסס לקנות היום 207\308\ניו-ברלינגו.

 

...מצד שני גם לא ברור לי למה לנסות ולשכנע את מי שרוצה להחזיק במכוניתו 25 שנה ואז למכור (:p) מה היתרונות של X מול Y ואיך יכול להיות שבעל מוסך ימליץ לאנשים לא לקנות את תוצרת המכוניות שממנו הוא מתפרנס.

 

נו טוב, כבר הפסקתי לחפש היגיון (או מוח) אצל אנשים...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להגזים, אבל כן יש לכל יצרן דברים בלתי מוסברים, השא' כמה הם רלוונטים, לי כנראה לא קרה משהו ממשי אלה בעיקר דברים קטנים

 

בן

 

קילופים בדשבורד כן ממש מחלה ידועה בגולפים ובחלק מהa4.חלונות נופלים ב-כ-ל רכבי הקבוצה למעט אודי מדובר בכמה וכמה דגמים אנשים החליפו כמה פעמים את אותו המנגנון בהוצאה של אלפי שקלים.בפולו וגולף כפתורים ידיות של פתיחת דלתות וכו אכן מתפרקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מול הואגית השלישית שלי, מעולם לא נתקלתי בקילופים בדשבורד, בדגמים של 2005 ומעלה כבר לא נופלים החלונות(שוב דבר פעוט ומנסיון לא עולה אלפים רבים של שקלים), לגבי הכפתורים, מודה שלא נתקלתי מעולם

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עזוב סטיגמות וסיפורים! 206CC אחלה רכב.

חיפשת רכב קטן,קופה,עם פוזה ופינוקים זה הרכב בשבלך.

רק מה? תדאג לבדוק שמה שאתה קונה הוא רכב

שמור,שטופל היטב במוסכי רשת פיג'ו ולא עשו עליו קומבינות,

דבר שהרבה חברה צעירים ולא מבינים עשים.המלצתי לך

תתיעץ עם מרכז שירות מורשה פיג'ו:-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

הייתי חייב להגיב למרות שעבר זמן בתרד.

 

206CC ברמת העיקרון רכב מדהים , 0 תקלות קריטיות ב 8 חודשים שיש לי את הרכב (מודל 2002) ,וכל ההזהרות שקיבלתי והפחדים שהכניסו בי סתם גרמו לי לא להתקדם בזמן.

 

מצד שני:

 

הרכב אינו מושלם , יש כל מיני דברים קטנים ומוזרים , הגיר לעיתים מגיב מוזר אבל מתרגלים לזה עם הזמן ואז זה לא קורה כי הרכב מתרגל לנסיעה שלך ואתה אליו , כל מיני רעשים קטנים לפעמים מהחיבור של הגג , בקיצור חווית נהיגה לא מושלמת אבל לא דברים שאמורים לגרום לך לא להנות מהרכב או הליכה למוסך.

 

אני לא יודע אם אלו בעיות של 206CC או של פגו בכלל , מה שכן אני לא מצטער לרגע שיש לי את הרכב הזה וכנראה אני גם לא ימכור אותו , כל יום נוסע סביב ה100 ק"מ כבר 9 חודשים וחוץ מהחלפת מנורה (מרגיז פעמיים זה קרה , מנורות קטנות) לא היו לי שום בעיות (יש עוד משהו קטן אבל אני יפתור אותו בקטנה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...