Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גומיית מסרק הגה קרוע הונדה סיוויק 98


the_player
שימו לב! השרשור הזה בן 5899 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

אתמול גיליתי שגומיית מסרק ההגה מצד ימין קרוע בצד אחד.

מההסתכלות על הדברים נירא לי כמו עבודה לא מסובכת להחליפה.

בעבודה יצא לי לדבר עם בחור שהיה לו אוטו כזה, ועוסק קצת במכונאות, והוא אמר לי שזה סיפור שלם להחליף באוטו הזה את הגומיה.

האם הדבר נכון? וכמה עלות סבירה להחליף באוטו מסוג זה גומייה כזו?

והאם יש צורך לבצע כיוון פרונט אחרי החלפת גומיה, או לישמור על סדר עבודה מסוים כדי לא לבצע אחרי זה?

ועל הדרך, האם באוטו הזה יש צורך לבצע כיוון פרונט אחרי החלפת בולמים קידמיים?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב

 

בעיקרון לא מציע לך להתעסק עם מערכת בטיחותית כמו היגוי לבד, במיוחד אם אין לך נסיון במכונאות רכב, אבל,

כיוון שזה פורום טכני, אני אנסה לעזור...

אחרי שמפרקים גלגל יש לפרק תפוח הגה ולספור כמה סיבובים עבר עד שנפתח, אח"כ מחליפים את הגומיה,

מרכיבים את התפוח חזרה לאותו המקום, אבל עדיין רצוי לעשות כיוון גלגלים - לא פרונט !, על מנת להגיע לדיוק מירבי.

 

כמה עבודה כבר יקחו במוסך ? שקול לבצע במוסך. גם דבר שנראה כ"כ פשוט, דורש נסיון מסוים.

גומיות אוניברסליות עולות בד"כ כמה עשרות שקלים בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתכוון לעשות לבד, מכונאי שאני מכיר יעשה את העבודה

פשוט אני אוהב לבוא עם איזה ידע מוקדם לכל בעיה.

קניתי את הגומיה ב 20 ש"ח

ב 350 ש"ח הוא יחליף לי את 4 הבולמים ואת הגומיה.

עכשיו אני ידע להזכיר לו לסובב את מספר הסיבובים הנכין, כי כבר פעם במוסך מסויים הרכב יצא לגמרי עם סטיה אחרי תקלה דומה

צריך לבצע כיוון פרונט או גלגלים אחרי החלפת בולמים?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון:היום נסעתי לבצע את העבודה

תוצאות: הבן אדם אמר שכל הבולמים בסדר, ואין בכלל צורך בהחלפתם, ושהמכות מהכביש זה מבוקסות קרועות ומייצבים גמורים.

גומיית הגה לא הסתיימה פה, אלה בכל החלק עד אליה כי הלך בגלל חדירת לכלוך (כולל פעמון גמור עם חופש) מוזר שבטסט לא גילו חופש. עלות עבודה וחלפים 300 ש"ח, רק שעכשיו צריך לבצע כיוון גלגלים בגלל שהחלק לא היה עם אותו אורך, וספירת סיבובים לא כך הייתה רלוונטית, למרות שהאוטו לא כל כך בבירור מושך לצד כלשהו.

הכי הפתיעה אותי זה שהבן אדם היה ישר לחלוטין, לא סתם עשה עבודה מיותרת שלא הייתה פותרת את הבעיה

לגבי בוקסות אחריות קיבלתי הצעת מחיר של 500 ש"ח על העבודה, נשמע מחיר סביר. נירא לי צריך גם להחליף את הבוקסות הקידמיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זו לא הייתה גומיה להגה אלא גומיה לציריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, טעות שלי

אכן התפוח הגה ולא הפעמון.

הבעיה נוצרה שהחלק החדש לא היה זהה, ולא היה זמן להשיג חלק מתאים, אז יהי צורך לעשות כיוון גלגלים

אני יחכה עם זה קצת, כי ברצוני להחליף את מייצבי סבילטור (מקווה שאני אומר את זה נכון) וגם את הבוקסות שעליהם יושב המזלג של הבולם. כי נירא לי המכות שאני מרגשי באוטו הרוב מגיעות בגלל הדברים האלה (כך נאמר לי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז תגיד שהחלפת זרוע הגה, אל תגיד פעמון.

*בוא נעשה סדר בסלט, אתה בטח מתכוון למוט המייצב (Stabilizer), לבוקסות שלו.

*אני מאמין שאצלך קיימת בתושבות ("כריות") הבולמים. אלה גומיות שמתייבשות ומפסיקות לספוג זעזועים שנגרמים

כתוצאה ממכות בכביש כגון בורות וכו'. לפעמים הבולמים טובים וצריך להחליף רק את התושבות למעלה.

תעשה בדיקה פשוטה; תפתח מכסה מנוע, תסתכל על נקודת חיבור הבולם, בחלק העליון יש גומי - האם הוא סדוק ו\או יבש ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכריות מתחת למכסה מנוע לא ניראות סדוקות ולא קרועות. אבל הבוקסה התחתונה, על מה שהבולם יושב בחלק התחתון קרוע. והמוט מייצב מבדיקה נימצא עם די הרבה חופש. הדברים האלה יכולים להיות הגורת למכות שמועברות לאוטו.

לפי מה שהבנתי ברכב הנ"ל הבוקסות גם הקידמיות והאחוריות מוכנסות עם קומפרסור.

לגבי הבוקסות האחוריות קיבלתי הצעת מחיר של 500 ש"ח על החלפתם (לא כולל החלקים)

הקידמיות אמורות להיות קלות להחלפה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון:

היום נסעתי לבצע את החלפת הבוקסות האחוריות

הבחור היה די נחמד, וגם מקצועי

פורקו שני המשלושים בזמן של שעה, נסענו למוסך להוציא את הבוקסות

אחרי זה הכל הורכב חזרה גם בזמן של שעה.

לאחר מיכן נסעתי לבצע כיוון גלגלים (בגלל החלפת מוט הגה לפני שבוע)

וכיוון פרונט אחורי

הנזק כיוון פרונט וגלגלים 220 ש"ח

עבודה על החלפת הבוקסות 450 ש"ח

שתי בוקסות חלופיות 150 ש"ח

סה"כ 820 ש"ח, חוסר שינה, וסה"כ זמן ברוטו על שעניין 5 שעות.

 

התוצאה:שיפור אחיזה ניכר מאוד, חוסר מכות ונסיעה חלקה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5899 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...