Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 6 שנים, 100,000 ק"מ ו 0* תקלות - טויוטה סטארלט 97'


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 5605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לסיכום:

 

מחר אנחנו חוגגים 6 שנים ביחד.



אני לא חושב שניתן למצוא עוד הרבה מכוניות עם עבר דומה, וסביר להניח חיים לא כל כך קלים, כמו זו שמראה אמינות מופתית אחרי קצת יותר מ 11 שנים על הכביש. רכב עם 200,000 ק"מ (ואולי הרבה יותר, אי אפשר לדעת :x) בלי אכילת שמן או מים ועם צריכת דלק מופתית. רכב שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות שהוא יגיע ממקום למקום בלי תקלה, וגם אם כבר תתרחש תקלה היא תהיה ברת תיקון די בקלות ובזול, יחסית לרכבים חדשים יותר.

 

אז נכון שיש לה אחיזת כביש של דיקט. ונכון שאין לה הגה מתקשר או שלדה מופתית. ונכון שהיא קטנטונת וצפופה. ונכון שאין לה יותר מדי כוח. ונכון שהעיצוב שלה מצ'עמם - אני אוהב אותה.

 

שנזכה לעוד שנים רבות של נחת, נסיעה בטוחה ואמינה.

 

מקווה שנהנתם,

 

איתמר.

יפה אמרת.

 

ההיסטוריה של הרכב לא מפתיעה עבור אוטו יפאני, כשאני מכרתי את הסובארו (בת 11 עם 185K ק"מ) חוויתי גם את הנזק לאינג'קטורים אחרי הניקוי - וגם את המחברים לפנסים הראשיים שנשרפו. מעבר לזה, לקראת המכירה, אחת הבוקסות של המשולש הימני התפוצצה ובמהלך השנים שהאוטו היה אצלי, זרוע הגה שמאלית פיתחה חופש והוחלפה במקורית חדשה (200 שח לחלק + עבודה). מדובר בבלאי מצויין עבור רכב בגיל הזה ובק"מ הזה.

 

מה שכן - וחשוב מאוד להדגיש את העניין הזה, מכונית שמטופלת כמו שצריך תפגין אמינות יוצאת מן הכלל גם אם מוצאה לא יפאני- על אחת כמה וכמה אם מחמירים בשגרת הטיפולים. במקרה של מכוניות יפאניות זה לא מפתיע שרכב שקיבל יחס חם מגיע ל 200K בלי לגעת במערכת הקירור או במערכת חשובות אחרות. מאידך, אני רואה את ההבדל עם רכבים צרפתיים - ואלו שנוסעים הרבה ומטופלים טוב, מגיעים לקילומטראז'ים שלא מביישים שום אוטו יפני - ללא תקלות מיוחדות כלל (וגם אם יש, מחירי החלפים זולים ביחס לאלו של היפאניות). בנוסף, הרמה הטכנולוגית של האירופיות גבוהה משמעותית מהיפאניות (שמשתמשים בטכנולוגיה פשוטה וספרטנית - ולכן גם יש פחות נורות "בקרת מנוע" שנדלקות שם).

 

כשהחזקנו את ה 626 במשפחה (נקנתה מיד ראשונה) ראיתי את ההזדקנות במו עיני: ב 120K נקרעו תותבי גומי של המשולשים (בוקסות) והרכב כשל בטסט, הסליל הצתה התקלקל (ב 626 קונים את כל הדיסטריביוטור משופץ) ומערכת הקירור היתה במצב סביר, לא יותר מזה. מעבר לזה האוטו לא התקלקל אבל הוא גם לא נסע הרבה אצלנו, כך שזה לא מדד מהימן להישרדות של רכב בתנאי מאמץ.

 

אחרי כמה שנים של אחזקת רכבים וטיפול בהם, ראיתי מקרוב את ההבדלים בין היצרנים - הן בצורת התכנון והן במאפיינים והיתרונות\חסרונות של כל דבר ודבר. ראיתי מקרוב גם את ההבדלים ברמת הטיפולים והשרדות המכוניות. גם השינויים שעוברים אנשים בחיים (מרווקות לזוגיות, מצעירות לבגרות וכד') גרמו לי באופן אישי לקחת החלטות שונות ביחס לעבר.

אין ספק שהניסיון המעשי שלי בתחום גרם לי להבין "דבר או שניים" ולבחון מחדש את היתרונות והחסרונות של כל דבר. אחרי זה כבר חשבתי לעצמי: בסכום זעום של 30K ש"ח (שווי הסובארו דאז), במה עדיף להתנייד ? במכוניות בת 11-12 שכבר מתחילה להזדקן ולא מצויידת באביזרי בטיחות חיוניים - או לקנות מכונית צעירה יותר משמעותית (בת 5-6) באותו המחיר כמעט, עם כל הפינוקים, ללמוד אותה כמו שצריך, להכיר את נקודות התורפה שלה (לכל רכב, אגב, יש כאלו) ולהקדים תרופה למכה ולהנות ממנה.

החתימה שלי כבר ממזמן ענתה על השאלה הזו - והיום, אחרי 8 חודשי בעלות, כמעט 20K ק"מ משותפים, אפשר להבין שיש מכוניות שיש בהן ערך מוסף ששווה את ההפרש במחיר (אם בכלל). כמו שאתה מבין, האוטו אצלי נוסע ולא מקשט את החניה - והוא מדד טוב לרמת ההשרדות של הדגם.

מעבר לכך בתקופה שהייתי רווק ונסעתי ה-ר-ב-ה פחות, הייתי מחליף שמן כל 6 חודשים. פשוט קונה גלון ב 60 שח + פילטר ומחליף. היום אני מעדיף לשלם כמעט פי 3 על שמן ברמה גבוה (כמו שראית, 5W30 בתקן ACEA A5/B5) ולא להתעסק עם זה כל שני וחמישי, כי גם כמות הקילומטרים שאני נוסע השתנתה פלאים ואין לי Zין להתעסק עם זה כל שני וחמישי - אני מעדיף לישון שנת צהריים טובה ביום שישי ולשלם קצת יותר על השמן :lol:.

 

תהנה מהאוטו, זה הכי חשוב... :)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנה את הכותרת, וואלה, עם כל הכבוד לאוטו, 0 תקלות?

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזה אתה קורא 0 ליקויים??

לי הייתה טויוטה קורולה 94 עד לפני 4 חודשים (היתה אצלי 10.5 שנים) אצלי היא עשתה 200000 ק"מ ובסה"כ 282000 ק"מ .

במשך 10 השנים החלפתי לה 2 בולמים קידמיים .פעמון ימני פלסטי של הריאטור ומיכל דלק (עקב סדק )

ולא נתקעתי אף פעם זה נקרא 0 תקלות

:beerchug:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד כמה פעמים צריך לרשום שהכוכבית (*) שבכותרת השרשור היא כמו הכוכבית במבצעים של ה 1+1 חינם* או פלאפון במתנה*? אין דבר כזה. ברור שיש תקלות.

 

בחיאת ראבאק, תקראו את התגובות בשרשור לפני כתיבת הערות ציניות ועוקצניות. זה מוציא את כל החשק מלתרום משהו לפורום.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"לא להתעצבן, עזריאל" הכותרת שלך שנויה במחלוקת ומכניסה אנשים לדיסוננס חזק. ה"צ לרשום 0 תקלות משביתות.

 

זה לא ה-"0 תקלות" שמעצבנות את כולם...

זאת הסטארלט :-)

 

איתמר, יש תכנית להחליף את האוטו בקרוב?

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, אני שמח בשבילך, ומאחל לך שהרכב ימשיך להפגין אמינות טובה.

 

שמר, עם כל הכבוד, ומאוד נהניתי לקרוא את מאמרי התיקונים שלך ב306 (בגלל המקצועיות וההומור,לא כי אני נהנה לראות צרפתיה בצרה), אתה לא יכול להשוות את הבעיות הנאחסיות והמעורפלות שהיו לך ב306 לזוטות שהיו כאן בסטרלט החבוטה והפצועה הזאת.

 

דוגמאות נבחרות :

בעיית התחממות בפג'ו 306 - כולל פתרון (הרבה תמונות).

 

פתרון בעיית סל"ד סרק לא יציב ונורת מחשב מנוע מהבהבת - PUG 306. (שבאה אחרי החלפת חיישן למבדא שזאת בעיה בפני עצמה)

 

תכנית ויסקונסין של PSA - ה-306 מכה שנית (וגם שלישית ורביעית) מבחר תקלות.

 

 

 

 

עכשיו בוא נשווה את כל הצרות הללו להחלפת קונקטור נורה ( בטח התקינו פנס חליפי באיכות ירודה אחרי התאונה)

או ניקוי אינג'קטורים שבטח המיס חלקי גומי.

 

קלאץ' זאת לא תקלה - מאוד תלוי מי היה הבעלים הקודם ואיך ננהג הרכב, במקרה זה הוא נעשה כטיפול מונע (לא ממש ברור לי למה... לפעמים אפשר לנסוע על קלאץ' שמפריד קצת גבוה עוד כמה עשרות אלפי ק"מ)

 

המעבה- אולי גם הוא ניזוק מהתאונה, אין לדעת.

 

לצורך העניין, פירוק הפגוש הקדמי שלך או פירוק הדלת או אפילו הקונסולה המרכזית או כל דבר אחר שבוצע בשרשורים של ה306, הרבה הרבה יותר מסובכים מכל מה שקרה כאן...

 

שלא תבין אותי לא נכון - אני לא טוען שהסטרלט הוא רכב מוצלח, אני אישית חושב (ובלי להעליב) שאין לו שומדבר להציע חוץ מאמינות אבל אם זה שהבן אדם מחפש, אז מבחינתו הוא מרוצה וזה מה שהכי חשוב.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...