Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 6 שנים, 100,000 ק"מ ו 0* תקלות - טויוטה סטארלט 97'


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 5634 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הקדמה:

 

הדור הרביעי והאחרון של הטויוטה סטארלט שווק בארץ ובעולם במספרים קטנים, בלשון המעטה. למעשה מדובר באחד הדגמים הכי לא נמכרים של טויוטה אי פעם, מסיבה לא ממש ברורה.

 

לסטארלט דור 4 יש מס' גרסאות, אפשרות ל 3 או 5 דלתות, מספר רמות אבזור, תיבת הילוכים פשוטה בעלת 3 מהירויות או ידנית עם 5 הילוכים, מנועי בנזין 1.3 ל' או 1.5 דיזל, ואפילו גרסת 3 דלתות ספורטיבית עם טורבו ו 135 כ"ס.

 

בין השנים 1996-1999 הגיעו לארץ הגיעו מאות בודדות מהדור הנ"ל, כולן היו 1,300 סמ"ק ו 5 דלתות, רובן מדגם XL הבסיסי וחלקן מדגמי ה"פלוס" וה"ספיישל" המפוארים יותר.

 

סה"כ יחסית למכונית שהוצגה באמצע שנות ה 90' הסטארלט הציעה בטיחות משופרת משמעותית משאר מתחרותיה בסגמנט: ABS כסטנדרט בכל הדגמים, קורות בטיחות בדלתות ושתי כריות אוויר משנת 97'. היא אפילו זכתה לציון של שלושה כוכבים במבחן הריסוק האוסטרלי.

 

הסטארלט בגרסתה המפוארת הציעה הגה כוח, 4 חלונות חשמל, כיוון חשמלי למראות, לוח מחוונים עם מד סל"ד, פגושים בצבע הרכב, נעילה מרכזית ואימובילייזר מקורי, פתיחת מכסה מנוע, דלק ומטען מפנים הרכב, מושב אחורי מתפצל ומתקפל 60\40 ואפשרות להשטחת תא המטען. סה"כ רשימה מכובדת למדי של אביזרי נוחות, ולזכור שמדובר בפחנוע קטן של שנות ה 90.

 

יכול להיות שאחת הסיבות לחוסר הצלחתה של הסטארלט בארץ נעוצה בתג המחיר הגבוה מדי שהיא מוצבה בו, ובטח שהאיבזור הבטיחותי לא תרם למחיר תחרותי יחסית למתחרות כמו פיג'ו 205, סקסו, קליאו ,פונטו או דייהטסו שרייד.

 

 

אז מה היה לנו?

 

אחזקה:

 

את מרבית התיקונים והטיפולים אני עושה בעצמי. שתי ידיים ימניות, סט כלים איכותי וספרות יצרן מלאה הם כל מה שצריך כדי לטפל ברכב הזה. מצד שני, טיפולים גדולים, מסובכים או בטיחותיים אני נותן לבני ל. לעשות. אחרי הכל, בשביל מה הוא קיים?

:-P

 

כל מה שמפורט כאן הם התיקונים ושגרת הטיפולים שהצטברו לאורך ה 6 השנים האחרונות. אני חושב שיש רכבים שיכולים למלא רשימה שלמה כזאת בפרק זמן של חצי שנה, כאן מדובר על 6 שנים בדיוק.

 

תיקונים ואחזקה מכאנית:

 

* החלפת קלאץ' – נעשה כטיפול מונע לפני 80,000 ק"מ.

 

* החלפת תופים אחוריים, משאבות ורפידות לפני 80,000 ק"מ , צלחות קדמיות ורפידות – נעשו לפני 70,000 ק"מ ועדיין במצב מצויין.

 

* תיקון קרטר שמן (ריתוך) – נעשה לאחר שהקרטר פגש מקרוב אבן בשביל משובש. למזלי הקרטר היה בר תיקון והוא רותך והושב למקומו. עם זאת האטימה בין הקרטר לבלוק המנוע נעשתה בצורה חאפרית ונאלצתי לבצע אטימה חדשה, הפעם אצל בני ל. התותח

:wink:.

 

* אחרי קריעת הקרטר, הרכב הוגבה ב 4 ס"מ באמצעות טבעות הגבהה ייעודיות. ההתנהגות לא נפגמה והרכב חזר לגובהו המקורי. עם זאת החלפת הקפיצים והבולמים הוא הפרוייקט הבא.

 

* כמה ימים לאחר קניית הרכב הותקנו 4 צמיגי "Falken" במידה 145.80.13. עקב כיוון פרונט לקוי וחוסר תשומת לב וידע שלי נשחקו שני הצמיגים הקדמיים ונכשלו בטסט לאחר 20,000 ק"מ בלבד. החלטתי להחליף את כל הרביעייה ולעלות למידה 165.70.13. ארבעה צמיגי Pirelli P2500 שירתוני נאמנה כמעט 80,000 ק"מ. לאחרונה החלפתי לרביעיית (חמישיית) צמיגי "Good-Year DuraGrip" שלטעמי מוצלחים פחות.

 

* כיווני פרונט – נעשו 5 פעמים במהלך השנים, פעמיים בגלל פסילה בטסט וכמה פעמים בגלל תחושה שלי שהרכב "מושך", מה שלא תמיד היה נכון

:wink:.

 

* לא מזמן ביצעתי ניקוי אינג'קטורים. הניקוי היה מורגש והרכב קיבל חיים חדשים, אך בו בזמן התפתחה נזילה אצל אחד (או יותר) מהאינג'קטורים והעדפתי להחליף את כולם. במחיר של אחד מקורי בארץ הזמנתי 4 חדשים ומקוריים מארה"ב

:?.

 

* יש חור קטן במעבה המזגן. לא ניתן למצוא חליפי, אין טעם לרכוש מפירוק והאופצייה היחידה היא מעבה חדש ומקורי בעלות אסטרונומית. מאחר ומילוי גז מחזיק לשנה שלמה אני מעדיף למלא גז פעם בשנה במקום להחליף את המעבה.

 

* טיימינג ורצועות – נעשה פעמיים, פעם אחת בעת קניית הרכב ובפעם השנייה לפני חצי שנה.

 

* פילטר אוויר מוחלף כל 10,000 ק"מ (המלצת יצרן כל 40,000), נפתח ומנוער מאבק כל כמה אלפים.

 

* פילטר דלק הוחלף פעמיים למקורי (הוראת יצרן להחליף כל 80,000).

 

* אוויר בצמיגים נבדק אחת לחודש לפחות.

 

חשמל:

 

* לפני כמה חודשים הקונקטורים של הפנסים הקדמיים הותכו, כנראה עקב מגע רופף. זוג קונקטורים עלו 9 ₪, החלפתם נעשה תוך 10 דקות, כולל הלחמת חוטים ושרינקים.

 

* מצבר הוחלף פעם ראשונה בפברואר 2004 (למצבר וולטא) ופעם שנייה בספטמבר 2006 ("ספארק" של אוטו-דיפו).

 

* האלטרנטור שודרג לאלטרנטור 90 אמפר כהכנה למערכת סטריאו. באותו מעמד הותקנה קודנית ואזעקת ביפר של "גארד" מדגם 635.

 

* במשך 6 שנים נשרפו רק 2 נורות, קדמית אחת ואחורית אחת. האחורית נשרפה לפני כמה חודשים והייתה מקורית (!!!) של טויוטה. לפני כמה שבועות ביצעתי החלפה של כל נורות הרכב לנורות "Hella".

 

* פלאגים מוחלפים כל 20,000 (המלצת יצרן כל 40,000) למקוריים או OEM.

 

* חוטי הצתה הוחלפו לחוטים מקוריים חדשים, טיפול מונע.

 

נוזלים:

 

* שמן מוחלף פעמיים בשנה, בלי קשר לקילומטרז' ובהמלצתו החמה של בני ל.



בנוסף, אני מקפיד על שימוש בשמנים איכותיים בלבד ושימוש בפילטר שמן מקורי בלבד.

 

* נוזל תיבת הילוכים – הוחלף 3 פעמים, פעם אחת עם הקלאץ' בפעם השנייה לאחר כמה שבועות לאחר שלדעתי ההילוכים לא השתלבו כמו שצריך בגלל שמן בצמיגות לא מתאימה (שונא חאפרים), ופעם שלישית כאשר הוסר הקרטר בפעם השנייה לשם תיקון הנזילה. הנוזל הנוכחי הוא מוטול 75W90 חצי סינטטי (הוראת יצרן כל 100,000 ק"מ).

 

* נוזל הגה כוח הוחלף לפני שנתיים (אין הוראת יצרן להחלפת הנוזל).

 

* נוזל בלמים הוחלף פעמיים, הפעם השנייה הייתה לפני חצי שנה (אין הוראת יצרן להחלפת נוזל בלמים)

 

* נוזל קירור הוחלף פעמיים, הפעם השנייה הייתה לפני חצי שנה (אין הוראת יצרן להחלפת נוזל קירור).

 

קוסמטיקה:

 

* לוח המחוונים הוחלף ללוח עם רקע לבן (מקורי) ומד סל"ד מארה"ב. על הדרך הוחלפו 4 הנורות שלו והספידומטר עבר כיול כדי שיראה את המרחק בקילומטרים ולא במיילים.

 

* הוחלפו בקליות האיתות הקדמיות והצידיות לבקליות שקופות. לטעמי שיפר בהרבה את מראה הרכב.

 

* שטיפות \ וקסים \ פוליש \ נקיון כללי.



שטיפה מתבצעת אחת לשבועיים שלושה, תמיד עם שמפו ייעודי.

הרכב מקבל וקס אחת לשלושה חודשים לפחות, כמו גם נוזל הברקה והגנה לפלסטיקים.

שאיבה אני עושה לפחות פעמיים בשנה, ניעור אבק מהמושבים והשטיחים נעשים כל שטיפה.

פוליש נעשה במידת הצורך או לפעמים שאני מקבל ג'ננה ועושה את כל האוטו :wink:.

 

תא המנוע עבר צחצוח יסודי לפני חודשיים, ומאז הוא נשמר במצב כזה.

 

צריכת דלק:

 

צריכת הדלק הגרועה ביותר שנרשמה עמדה על 9.8 ק"מ לליטר, וזה כלל מקום עבודה חדש במרחק 10 ק"מ מהבית שהדרך אליו וחזרה כללה פקק אחד גדול.



צריכת הדלק הטובה ביותר שנרשמה הייתה 17.6 ק"מ\ל, והיא הושגה בנסיעה לאילת עם 3 אנשים ומטען.

הצריכה הממוצעת עומדת על 1:14, 1:15 בנסיעה בין עירונית במרבית הזמן.

כעת, עם אינג'קטורים חדשים ולאחר טיפול גדול, בשני התדלוקים האחרונים השגתי צריכת דלק ממוצעת של 16 ק"מ\ל ו 16.5 ק"מ\ל.

 

לסיכום:

 

מחר אנחנו חוגגים 6 שנים ביחד.



אני לא חושב שניתן למצוא עוד הרבה מכוניות עם עבר דומה, וסביר להניח חיים לא כל כך קלים, כמו זו שמראה אמינות מופתית אחרי קצת יותר מ 11 שנים על הכביש. רכב עם 200,000 ק"מ (ואולי הרבה יותר, אי אפשר לדעת :x) בלי אכילת שמן או מים ועם צריכת דלק מופתית. רכב שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות שהוא יגיע ממקום למקום בלי תקלה, וגם אם כבר תתרחש תקלה היא תהיה ברת תיקון די בקלות ובזול, יחסית לרכבים חדשים יותר.

 

אז נכון שיש לה אחיזת כביש של דיקט. ונכון שאין לה הגה מתקשר או שלדה מופתית. ונכון שהיא קטנטונת וצפופה. ונכון שאין לה יותר מדי כוח. ונכון שהעיצוב שלה מצ'עמם - אני אוהב אותה.

 

שנזכה לעוד שנים רבות של נחת, נסיעה בטוחה ואמינה.

 

מקווה שנהנתם,

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלך גם רכב צרפתי לא רואה מוסך. ויוה לה פרנס! :-P

 

הכוונה הייתה שלא הייתה שום תקלה רצינית שהצריכה את גרירת הרכב למוסך או השבתתו שלא באופן יזום.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה המדד, אז הפז'ו שלי סופר אמינה, כי נתקעה פעם אחת ב-4 שנים (וגם זה בגלל עבודה מחורבנת של מכונאי חאפר בעבר).

אני לא טוען לרגע שהצרפתייה יותר אמינה, אבל ההגדרה שלך ל-אפס תקלות היא מאוד מעורפלת (ואני לא מדבר אפילו לרגע שתקלה אחת אצלך, לוא היית משתמש בחלפים מקוריים, הייתה אמורה לעלות יותר מכל התקלות שהיו לי בפז'ו במשך אותן 4 שנים).

 

על הנאה מנהיגה ונוחות אני כבר לא מדבר - לא לכולם זה חשוב - אבל למי שכן - אין בכלל מקום להשוות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מה לא ברור.

 

מכל מה שהוא פרט, כמעט כל התיקונים היו כטיפול מונע והחלפה מראש.

 

מלבד בלאי טבעי, המעבה נשמע כמו הדבר היחיד שאתה יכול לקרוא לו תקלה.

 

איתמר - מאחל לך ולסטרלט עוד שנים מרובות של הנאה משותפת.

אגב, שכחת את פרוייקט האיטום המאסיבי שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה טיפול מונע בהחלפת קלאץ'? מה טיפול מונע בהחלפת מזרקים דולפים? מה טיפול מונע בקונקטורים מותכים?

 

קרא שוב, לא טענתי לרגע שהאוטו לא אמין, או שום דבר דומה - כתבתי שכתיבה של כותרת "אפס תקלות" אינה נכונה. נראה לך שטעיתי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המדד הוא מספר הפעמים שהרכב עלה על גרר, אז הקנגו עם 302 אלף ק"מ לא נגררה אף פעם - זה אומר שהיא סופר אמינה ?

 

חבל שלא עשית הפרדה בין טיפולים שוטפים לבין תקלות.

 

בסעיף התקלות אני רואה אינז'קטור דולף,מעבה מזגן, שמאבד גז, ומחברים לנורות ראשיות שהותכו.

 

זה באמת מרשים ומכובד למדי, ויותר מזה, אם מתחשבים בעברו של הרכב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר, צודק - הכוונה שלי הייתה לטיפולים שוטפים ותחזוקה מונעת.

בדיוק כמו כל רכב אחר.

 

מה שכן לא היו תקלות מיוחדות ונתוני האמינות מעולים בהתחשב בהיסטוריה של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר,

ציינתי כוכבית ליד האפס בכוונה, הרי אין דבר כזה רכב בלי תקלות. אני מצטער אם הכותרת מטעה.

 

האינג'קטור\ים התחילו לדלוף אחרי שעברו ניקוי. עשיתי את הניקוי בידיעה שהם עלולים לדלוף אחריו ולצערי זה אכן מה שקרה.

אחד הקונקטרים הותך (אבל עדיין עבד :wink:) כנראה בשל מגע לא טוב. החלפתי כבר את שניהם על הדרך.

את הקלאץ' החלפתי בלי שום סיבה, באמת. ביצעתי את ההחלפה כשנה לאחר רכישת הרכב כי רציתי שקט נפשי. לדעתי, עם סגנון הנהיגה שלי, הקלאץ' המקורי היה מחזיק עד היום.

 

מעבה המזגן, הקונקטור וזוג נורות שנשרפו הן כנראה הדבר היחיד שבאמת "התקלקל" ברכב.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

D:

 

הלוואי עלי...

 

בהצלחה בעתיד!!

 

עכשיו אני מבין למה המחירון שלה כל כך יקר...

 

[=

:twisted:הליסינג שלך זה רכב השטח הטוב ביותר...:twisted:

 

איביזה 2006 שחורה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר,

מעבר לדברים שצויינו בהודעת הפתיחה:

האם לא הוחלפה מש' מים בעת הח' רצועת זימון?

האם מעולם לא הוחלפו ברכב צנרת מים?

מה עם תרמוסטט, פלאנצ' וכיוצ"ב...?

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטאלט, באופן כללי, מצדיקה לדעתי את מוניטין האמינות של טיוטה. אני שמח לראות שהסטארלט שלך עומדת בציפיות ולא מפתיעה לרעה.

 

אין ספק שלסטארלט יש חסרונות בתור רכב. היא קטנה, צפופה, איטית, חלשה וממש לא מתנהגת. הגרסא האוטומטית ממש גרועה בכבישים בין-עירונים בגלל יחסי ההעברה קצרים.

שכחתי משהו? כן, החלפים המקוריים לא זולים במיוחד.

 

 

איתמר, מקווה שתמשיך להנות מהמכונה היפאנית שלך.

רק עשה טובה, אל תעקב אותי בדרך חזרה צפונה :wink:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמר זה עם ה 206 :lol:

 

הגרסה האוטומטית באמת לא מציאה. גיר קצר בעל שלושה הילוכים, מנוע יפני נמרץ ובידוד רעשים של... מממ... יפנית? הם לא מתכון מנצח.

מצד שני, לידנית ממש לא חסר כוח ולדעתי היא זריזה מספיק.

לגבי חלפים - אני סיימתי את הרומן עם יוניון מוטורס. הסטארלט חולקת חלקים רבים עם הטויוטה טרסל והטויוטה פאסאו שנמכרו בארה"ב, ועם אתרי חלפים מקוריים לטויוטה בארה"ב משימת מציאת החלפים פשוטה, נוחה וזולה משמעותית.

 

איתמר,

מעבר לדברים שצויינו בהודעת הפתיחה:

האם לא הוחלפה מש' מים בעת הח' רצועת זימון?

האם מעולם לא הוחלפו ברכב צנרת מים?

מה עם תרמוסטט, פלאנצ' וכיוצ"ב...?

 

נאדא.

הטיימינג האחרון בוצע אצל בני לפני פחות מחצי שנה. על אף שביקשתי ממנו להחליף משאבת מים ומחזירי שמן הוא אמר לי "מה אתה רוצה ממני?? המחזירים יבשים כמו תחת של תינוק והמשאבה פיקס, אתה בכוח רוצה לזרוק כסף??" או משהו בסגנון. אם המלך אומר, מי אני שאתווכח?

גם התרמוסטט לא הוחלף (לפחות לא ב 6 שנים האחרונות) כמו גם צינורות הקירור שנראים לי מקוריים. באנדים מקוריים וללא שריד לקורוזיה בחיבורים.

גם בציריות או בגרמושקות לא נראה לי שמישהו התעסק.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאמא של אשתי יש אחת כזו. היא יד ראשונה, שנת 96, אוטומטית ויש לה רק 50,000 ק"מ. לפני כחודשים יצא לי לנסוע ברכב במשך כשבוע.

הרכב הוא בדיוק מה שהייתם מצפים מרכב יפני של שנות ה-90, בסיסי, ספרטני, לא נוח, צפוף ומשעמם. כוח אין לו ממש ועל הנאה מנהיגה אין בכלל על מה לדבר. הרכב כל כך צפוף שלבן הקטן (בן 3) לא היה מקום לרגלים, שבלטו מעט מכסא הבטיחות, ובמספר רב של מקרים כשהייתי מוציא אותו נעל אחת הייתה נתקעת בין מושב הבטיחות לגב מושב הנהג ונופלת מהרגל. יש לציין שאני לא גבוה ואני אוהב לשבת זקוף וקרוב יחסית להגה. כל כך שמחתי לחזור בסוף השבוע לסאקסו שלי (1.4, ידנית סטנדרטית), ההבדל בינהם הוא תהומי.

הרכב נשאר אצל בעליו כל השנים מסיבה אחת בלבד, מדובר באישה מבוגרת ונמוכה והיא יכולה לראות את מכסה המנוע ממושב הנהג (זה בלתי אפשרי ברכבים חדשים שנמכרים כיום) כך שיש לה בטחון בחניה. כמו כן מושב הנהג יחסית גבוה והראות ממנו, לנמוכים, טובה.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5634 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...