Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים לא אוהבים צרפתיות (בארץ)


boaz9090
שימו לב! השרשור הזה בן 5694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן , אומרים עליהם כך : חכמים לומדים מטעויות של טיפשים !

 

אחלה מסקנה, ספר אותה לאילו אשר קנו את הקורולה האמינה , ומצאו את עצמם עם מנוע, מחשב מנוע וקטליזטורים מתפגרים, או לאילו אשר קנו את מודל 2008 החדש ועכשיו מוצאים אותם ביד 2 מנסים להתפטר מהרכב של השב"כ אשר מטלטל אותם עד בלי די....

 

מעניין שכאשר מדובר ברכבים צרפתיים, רק האמוציות מדברות, בתצפית בכבישים רק הם נתקעות , וחוות הדעת המלומדות קובעות בידענות רבה שאמינות של אילו מפוקפקת..

 

אייל, את דעתך על צרפתיות הבנו מזמן, גם את תצפיות הרכב בצידי הדרכים הבנו מדוגמאות קודמות, מעניין שבאופן קונסיסטנטי מעולם לא נתקעו רכבים גרמנים ויפנים בצידי הדרכים, אלא רק צרפתיות.. , מעניין שלפני כחודש בדרכי לאילת היחידות אשר נתקעו בדרך היום MPV ולנטיס, מה זה אומר .. ממש כלום מקריות צרופה.

מנסיון אישי שלי עם תוצרת גרמניה אשר היו ברשותי ונקנו כחדשות מצמפיון , אמינות היה מושג ערטילאי עבורן, כאשר הפולו בשנתה הראשונה הובלה כלאחר כבוד 3 פעמים על מוביל לצמפיון בחוף שמן, ובשנתה השלישית אצלי תוך נסיעה בכביש החוף נקרעה הטיימיניג והסבה נזק פאטלי למנוע.

הגולף אשר נקנתה לאחריה גם היא הסבה לרעיתי נזקים כספים אדירים, מעבר לקילופים בכל חלק פלסטיק קיים ברכב , בעיות חשמל שונות , לרכב גם התפגרה משאבת דלק .. 4K עלה לי להחליף את החלק, מכרתי את הנבלה ולא תמצא אותי נוגע בתוצרת של VW בארץ.

 

כל אחד יעשה כטוב בעיניו, ויבחר רק את מה שבא לו לקנות, אבל עשו טובה, מספיק עם ההכללות המטופשות האילו, מה עוד שלרוב המגיבים על רכבים צרפתים מעולם לא היה רכב צרפתי, והכל מגיע משמועות אשר מגולגלות ברשת..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 176
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אחלה מסקנה, ספר אותה לאילו אשר קנו את הקורולה האמינה , ומצאו את עצמם עם מנוע, מחשב מנוע וקטליזטורים מתפגרים, או לאילו אשר קנו את מודל 2008 החדש ועכשיו מוצאים אותם ביד 2 מנסים להתפטר מהרכב של השב"כ אשר מטלטל אותם עד בלי די....

 

מנסיון אישי שלי עם תוצרת גרמניה אשר היו ברשותי ונקנו כחדשות מצמפיון , אמינות היה מושג ערטילאי עבורן, כאשר הפולו בשנתה הראשונה הובלה כלאחר כבוד 3 פעמים על מוביל לצמפיון בחוף שמן, ובשנתה השלישית אצלי תוך נסיעה בכביש החוף נקרעה הטיימיניג והסבה נזק פאטלי למנוע.

 

והכל מגיע משמועות אשר מגולגלות ברשת..

 

כמה הערות:

1. אם לובינסקי היה לוקח אחריות על התקלות ברכב - כמו ש'יוניון מוטורס' עושים - אזי אפילו אני הייתי מסוגל לשקול (לא כ"כ בחיוב אבל בכל זאת...) רכישת רכב צרפתי.

 

2. גם התקלות שישנן בקורולה - ידיעתנו עליהן היא משמועות ברשת. אני לא מכיר באופן אישי אף אחד שקרה לו כזה דבר ולמרות זאת אני מקבל את העניין כאמת מוחלטת.

למה שכשמדובר ברכב צרפתי השמועות הן רק שמועות (זדוניות כמשתמע מדבריך)?

 

3. לגבי פולקסווגן - ניסיוני הדל והלא מייצג סטטיסטית הראה שפולקסווגן (פולו) הוא הרכב הלא אמין שהחזקנו אי פעם (כולל אלפא הידועה לשימצה בתחום הזה..).

 

שנה טובה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מסכים איתך בנקודה הזו, לעניות דעתי תחת יבואנים אחרים הצרפתיות היו יכולות למכור הרבה יותר בארץ, השילוב של לובינסקי וקראסו הוא קטלני לחלוטין.

 

2. מכיר גם מכיר בעלי טויוטה עם בעיות , ולא רק המפורטות מטה, אלא גם עם הגיר הרובוטי, לאחד מקרובי המשפחה שלי יש אוריוס רובוטית, והרכב כבר אושפז פעם שלישית עם בעיות קשות בגיר הרובוטי ללא פיתרון עד כה, הרכב בן קרוב לשנה עם כ 30K על השעון.

 

3. אכן הרכב הראשון היה פולו, הראשון והאחרון..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדהמתי כשלובינסקי בקשו תשלום נוסף על העברת אחריות כשהורי קנו את ה-206. בינואר הם מתכננים לקנות רכב נוסף, אחרי התעלול הזה ושתי התנסויות שליליות ביותר עם המוסך המרכזי ומוסך מורשה, פג'ו-סיטרואן בכלל לא אופציה, וחבל - כי אני דווקא די אוהב צרפתיות, ואירופאיות בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותכם, אני רוצה להציע התייחסות מעט שונה לעניין.

 

גוף האדם אינו יכול להחשב למשהו אמין. אנחנו חולים במחלות שונות, מזדקנים, שוברים עצמות, מתעייפים, מופיעים לנו חורים בשיניים, חשים בכאבים ועוד כהנה וכהנה. כל זה, עוד לפני שדיברתי על רגשות, מועקות, פחדים, ועוד.

 

יחד עם זאת, מעולם לא פגשתי אדם שהיה רוצה להפוך את הגוף שלו למכונה אמינה לחלוטין וחסינת כל תקלה ורגש. זה טבעי לחלות וגם להתחסן כתוצאה מזה, טבעי עוד יותר להתעייף ולהתחזק כתוצאה מכך, ומי היה מוכן לוותר על התחושות שאנו מרגישים בידיים, ברגליים ובכל מקום אחר בגוף (לטוב ולרע) ?

 

המסקנה היא, שזהו דרכו של הטבע, בכל משהו טוב יש גם משהו פחות טוב. או אם תרצו, לצד היתרונות תמיד יהיו חסרונות.

מכאן נוכל להסיק שעבור כל אדם קיימת נוסחת פשרה שונה אשר תקלע לטעמו האישי ונכון הדבר גם לגבי בחירת בן/בת הזוג, בית המגורים, הסביבה בה חיים, מכשירי החשמל המועדפים, וכמובן גם כלי התחבורה.

 

המעניין הוא, שאותן סטיגמות ומאפיינים שהתאימו לפני 10, 20 ו-30 שנה לתוצרת מסויימת, אינם בהכרח תואמים את המציאות גם היום. פירוש הדבר שישנם אנשים שהחליפו את יצרני הרכב המועדפים עליהם בכדי שיוכלו לשמור על העדפותיהם.

 

דוגמאות :

1. אחת הקומפקטיות הכי שקטות ונוחות לנסיעה היום (אם לא הנוחה ביותר) היא הסובארו B3. גם ה-B4 מצטיינת בתחומים אלו. הצרפתיות כבר לא בראש.

2. הונדה סיוויק שהיתה הקומפקטית הכי מהירה בתחילת שנות ה-90 (עם נתון תאוצה למאה של 8.4 שניות !) משתרכת היום הרבה מאחורי הקורולה, המאזדה3, והגולף TSI (שעולה אותו מחיר כמוה).

3. מאזדה3 שנחשבת היום לאמת מידה בהתנהגות כביש למכונית קומפקטית, מיוצרת על ידי אותו יצרן שהביא לנו לפני קצת יותר מעשור את ה-323 סאדן ו-F (דור ראשון) אשר היו אמת מידה לשעמום במקרה הטוב והתנהגות כביש מסוכנת במקרה הרע.

4. התוצרת האמריקאית המתנדנדת יתר על המידה, שהיתה תמיד סמל ללעג על כך שאת תוצרתה יש להשיט בים, כי אם כבר לקבל מחלת ים אז לפחות שיצא מזה משהו טוב, מייצרת היום (בחלק מהמקרים) מכוניות מרוסנות ובעלות התנהגות כביש בטוחה (ע"ע דודג' אוונג'ר, שברולט מאליבו וכד'), שלא לדבר על הקורבט החדשה בעלת התנהגות הכביש המשובחת וזמן ההקפה המדהים בנורבורגרינג.

 

To make a long sotry short,

אני חושב שכל אדם באשר הוא צריך לבחון כל מכונית לגופה ועל פי שיקוליו והעדפותיו. לא להסתמך על סטיגמות ושמועות משום שהעולם מתקדם ודברים משתנים.

 

עכשיו נשאר רק למצוא פתרון לתופעת העדר במדינה שלנו :-P.

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כתב, מעל ל 50% מההשערות של כותב התגובה אינם נכונות, פשוט אין כבר כוח להוכיח את הדברים שוב ושוב.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

To make a long sotry short,

אני חושב שכל אדם באשר הוא צריך לבחון כל מכונית לגופה ועל פי שיקוליו והעדפותיו. לא להסתמך על סטיגמות ושמועות משום שהעולם מתקדם ודברים משתנים.

 

עכשיו נשאר רק למצוא פתרון לתופעת העדר במדינה שלנו :-P.

 

דני G.

 

כתבת דברים מעניינים, אבל (לדעתי) המסקנה איננה נכונה.

 

המסקנה היא שעולם הרכב הוא דינאמי, יצרן שהיה טוב בתחומים מסוימים לפני 10 שנים איננו בהכרח טוב בהם גם היום - ולהפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אני לא הנהג הכי מנוסה פה או הכי מקצועי, אבל דבר או שתיים אני כן מבין, ומשם אני מסיק כי חצי מימה שנאמר פה זה בולשיט!

 

קודם כל גרמניות, בתור בן לחובב VW מושבע אני יכול לספר לכם ניסים ונפלאות על תוצרת הקונצרן הגרמני, עד לאמצע שנות ה90. האמינות, האיכות, הכוח, ההרגשה, זה הייתה גאווה להיות חכם ובעלים לVW. היום המציאות שונה, למוסכים של היבואן אין שמץ של מושג קלוש (יש לנו קורדובה 2004 בנזין פרטית) ברכבים שהם אמורים להכיר כל בורג ובורג בהם, התקלות הכי קטנות והכי גדולות נפתרו ע"י אבא שלי והחברים שלו ובמקרה הכי קיצוני נעשה שימוש בכלים והחלפים של המוסך הרשמי, המכוניות עדינות, טיפשיות, לא מעודנות ולא אמינות! אמנם VW זה מותג כלל עולמי עם איכות ללא עוררין, אך בשנים האחרות מלבד מראה מפואר לצערנו אין להן הרבה מה להציע, וכן זה ככה גם בדגמים המפוארים (נסיון עם A8 2.4).

 

 

באיטלקיות אני לא מבין הרבה אז אני אשתוק, רק אגיד שהפיאט של ישראל זה לא הפיאט של אירופה.

 

 

וגולת הכותרת, צרפתיות! בתור בעלים לשעבר של 405 שהלכה טוטאל לוס בגלל בלונדינית ב106, 405 שקניתי רק בגלל המלצות של חבר טוב, לחץ של זמן, ואי מציאה של אלטרנטיבה יותר טובה, אני יכול לומר שהרכב הזה שינה את כל סגידת הVW שקיבלתי בבית, והיום אני מתכנן את הצרפתיה הבאה שלי.

חווית נהיגה שאין שניה לה, הרגשת ההגה-כביש שפשוט לא נמצאת בשום רכב אחר חדש או ישן, צליל מנוע שנשמע כמו רטינה עמומה שעם פתיחת המצערות מתחזק לשאיגה יציבה, הפזו שלי עברה אונס והתעללות, ניסיתי עליה כמעט כל דבר אשר צעיר יכול לעשות לרכב שלו, הכרתי כל בורג וכל אום ויכלתי לומר באיזה נקודה בדיוק הרכב יתחיל להחליק או לנטות לצד, הפכתי אותו למדע ונהנתי מכל רגע, דבר שלא מצאתי באף רכב אחר.

אבל זה הפזו של פעם. מאז אזור שנות המילניום החדש פזו רק מתדרדרים ומתדרדרים, הנוחות לא אותה נוחות, ההרגשה המשכרת כבר לא שם, שנתיים בלבד אחרי תחילת ייצור ה406 הן התחילו להתדרדר עד אשר סיימו בתחתית עם ה407. כנ"ל בסדרת ה60X שהתפתחה מה605 האלמותית ל607 שרובן מסתובבות עם שלטי "למכירה", וכנ"ל לסדרות היותר קטנות, ה205 ו206 שעד היום מהווים חלק בלתי נפרד משוק המשומשות הוחלפו ב207 שכבר עכשיו אני מכיר מספר שמות שרק מחכים שישבקו את נשמתן.

ולגבי הגיר, כמו בכל דבר אחר גם הגיר של היום זה לא הגיר של פעם, וגם היום אפילו הגיר של בוגאטי ויירון לא יכול להתמודד מול הגיר הידני של תחילת שנות ה90 בידיים מיומנות.

 

לגבי רנו, זה רכב ששם דגש בבטיחות מאשר בכל השאר, אם היה לו יותר מה להציע הוא כבר לא יכל להתמודד בקטגוריות כ"כ נמוכות רק בגלל ההשקעה הכספית בו, לכל דבר יש מחיר. ואמנם למכר טוב של אבא שלי יש מגאן 2001 שיש לה בעיות סדרתיות בחיישן לחץ שמן וכל מיני כאלה, הרכב עדיין מספיק מהנה כדי שהוא יהיה מרוצה ממנו ויהיה מוכן להשקיע בו לא קצת כסף בשביל לשמור עליו על הכביש למרות שיש לו תקציב להשתדרג, וכשאני אומר להשתדרג אני מתכוון ליותר ממאזדה 3 חדשה מחברה אלא יותר כמו הסיוויק המפוארת או האקורד בת השנה-ששנתיים.

 

ורק כי אני ממש שונא תגובות שטותיות אני הולך לתת לכם קצת חומר למחשבה. הקונצרן של פזו הוא השני באירופה במכירות-מקום שני אחרי VW בהפרש קטן, VW שיש תחתיו שמות עולמיים כמו אאודי, פולסווגן, בוגאטי, סיאט, סקודה ולמיטב ידיעתי לפני שנים בודדות הם קנו את למבורגיני או פרארי או משהו מהקבוצה ועוד רבים וחביבים, זולים ויקרים. ואילו לפזו...אין את כל זה, ועדיין הן מחזיקים מקום שני בהפרש קטן, הייתי אומר שזה מעיד משהו על טיב הקונצרנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה אומרים על אנשים שמקבלים חיזוקים להחלטות שלהם על סמך צרות של אחרים...:roll:

 

 

למה צרות של אחרים?

 

לא רחוק מאיפה שהיתה תקועה ה307, נתקעתי עם ה306 שהיתה לי .... :)

נתקעתי איתה גם בצומת הסירה ,ובעוד מבחר מקומות.

 

פשוט הרגשה של דז'ה וו.

 

אחלה מסקנה, ספר אותה לאילו אשר קנו את הקורולה האמינה , ומצאו את עצמם עם מנוע, מחשב מנוע וקטליזטורים מתפגרים, או לאילו אשר קנו את מודל 2008 החדש ועכשיו מוצאים אותם ביד 2 מנסים להתפטר מהרכב של השב"כ אשר מטלטל אותם עד בלי די....

 

מעניין שכאשר מדובר ברכבים צרפתיים, רק האמוציות מדברות, בתצפית בכבישים רק הם נתקעות , וחוות הדעת המלומדות קובעות בידענות רבה שאמינות של אילו מפוקפקת..

 

אייל, את דעתך על צרפתיות הבנו מזמן, גם את תצפיות הרכב בצידי הדרכים הבנו מדוגמאות קודמות, מעניין שבאופן קונסיסטנטי מעולם לא נתקעו רכבים גרמנים ויפנים בצידי הדרכים, אלא רק צרפתיות.. , מעניין שלפני כחודש בדרכי לאילת היחידות אשר נתקעו בדרך היום MPV ולנטיס, מה זה אומר .. ממש כלום מקריות צרופה.

מנסיון אישי שלי עם תוצרת גרמניה אשר היו ברשותי ונקנו כחדשות מצמפיון , אמינות היה מושג ערטילאי עבורן, כאשר הפולו בשנתה הראשונה הובלה כלאחר כבוד 3 פעמים על מוביל לצמפיון בחוף שמן, ובשנתה השלישית אצלי תוך נסיעה בכביש החוף נקרעה הטיימיניג והסבה נזק פאטלי למנוע.

הגולף אשר נקנתה לאחריה גם היא הסבה לרעיתי נזקים כספים אדירים, מעבר לקילופים בכל חלק פלסטיק קיים ברכב , בעיות חשמל שונות , לרכב גם התפגרה משאבת דלק .. 4K עלה לי להחליף את החלק, מכרתי את הנבלה ולא תמצא אותי נוגע בתוצרת של VW בארץ.

 

כל אחד יעשה כטוב בעיניו, ויבחר רק את מה שבא לו לקנות, אבל עשו טובה, מספיק עם ההכללות המטופשות האילו, מה עוד שלרוב המגיבים על רכבים צרפתים מעולם לא היה רכב צרפתי, והכל מגיע משמועות אשר מגולגלות ברשת..

 

זה מה שראיתי.... לא משעמם לי שאני מחפש להמציא דברים.

אולי ביום אחר או בשעה אחרת הייתי רואה משהו אחר.

 

אני חושב שאתה עיוור, והויכוח איתך עקר ומיותר.

כמות המגאן 2 שאני רואה תקועות הוא חסר תקדים ואפילו מפחיד.

בגלל זה אני טורח לציין זאת בהזדמנויות השונות.

 

dorki צודק לחלוטין, גם אם תאכל זרנוק מהקורולה שלך, אתה יודע שיש יבואן שעומד מאחוריך ב200 אחוז,לא כמו לובינסקי ( גם צ'מפיון לא מצטיינים )

 

גם כשהייתי בעליה של 306 היה נדמה לי שאחזקת הרכב זולה, ושלהתקע איתו מדי פעם זה דבר סביר, כי התלהבתי מהרכב, הייתי מאוהב וזה היה הרכב הראשון שתחזקתי בעצמי (לא טיפלתי לבד אלא במוסכים הטובים ביותר שיש)

אבל כשאתה מגיע לגליון האקסל אחרי שנה של בעלות, אתה מבין שהגרוטאה שותה לך את הדם ואת הארנק.

 

לא עדףי לאכול אותה פעם ב3 שנים ב4K , מאשר לאכול אותה על בסיס חודשי במאות רבות של שקלים?

מזכיר לי את מוכר הריחות לרכב בתחנת הדלק בה תדלקתי היום:

שאלתי אותו כמה עולה פחית ריח : הוא אמר 1 ב15 , 2 ב40.

אז אמרתי לו : תביא לי פעמיים 1 ב15

 

ואחרי 3 גרמניות ברצף, אתה מבין שזה עולם אחר... (כן, הן קצת פחות נוחות ביחס ל306)

אם משווים את הגרמניות החדשות לצרפתיות החדשות אז ההפרש מתחזק כי אין להן שומדבר להציע כיום מלבד גימיקים זולים שיתקלקלו עם השנים.

(והגולף דור 5 מציגות רמת אמינות פנומנלית...ביחס לגרוטאות המקבילות: מגאן , 307 , C4 וכו')

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כתב, מעל ל 50% מההשערות של כותב התגובה אינם נכונות, פשוט אין כבר כוח להוכיח את הדברים שוב ושוב.

אני מבין את הצורך שלך, כבעל רכב צרפתי, להצדיק את הקנייה.

אני כבעל שני צרפתיים בעבר, לא הולך לחזור על דבריי, ואני אומר, צרפתי, זה זבל.

אתה רוצה להצדיק ? תצדיק, אבל רכב את הרכב שלך, אין לך זכות, ובטח לא לדבר בשם כולם, שרכב צרפתי לא אמין זה סטיגמה.

אם הכל היה סטיגמה, בחיים האשכול הזה לא היה מתקיים, בחיים לא היו תלונות על הרכבים הללו.

אני גם זוכר איזה שהוא מבחן שעשו, שבדרך התקלקלה לבוחן פז'ו 307, והם שלחו אותך לתיקון, וקיבלו אותה מקולקלת שוב.

ואתה עוד מתווכח עם עובדות, אתה רוצה להצדיק את הצרפתיות, בעוד שאנשים שהעבודה שלהם זה לזכור איזה רכב הוא גרר ומי מהם הוא מכה, טוענים שצרפתיות זאת מכה.

אני כבר מתחיל לרחם עליך, נתתי לך המון כבוד, ורמה גבוהה בפורום, עד האשכול הזה, שנראה כאילו אתה מעוניין להצדיק את הזבל הצרפתי הזה, בכל מחיר, גם אם מנכ"ל פז'ו-סיטרואן יבוא ויגיד לך אנחנו לא אמינים, ואף פעם לא היינו.

אולי אני לא הנהג הכי מנוסה פה או הכי מקצועי, אבל דבר או שתיים אני כן מבין, ומשם אני מסיק כי חצי מימה שנאמר פה זה בולשיט!

 

קודם כל גרמניות, בתור בן לחובב VW מושבע אני יכול לספר לכם ניסים ונפלאות על תוצרת הקונצרן הגרמני, עד לאמצע שנות ה90. האמינות, האיכות, הכוח, ההרגשה, זה הייתה גאווה להיות חכם ובעלים לVW. היום המציאות שונה, למוסכים של היבואן אין שמץ של מושג קלוש (יש לנו קורדובה 2004 בנזין פרטית) ברכבים שהם אמורים להכיר כל בורג ובורג בהם, התקלות הכי קטנות והכי גדולות נפתרו ע"י אבא שלי והחברים שלו ובמקרה הכי קיצוני נעשה שימוש בכלים והחלפים של המוסך הרשמי, המכוניות עדינות, טיפשיות, לא מעודנות ולא אמינות! אמנם VW זה מותג כלל עולמי עם איכות ללא עוררין, אך בשנים האחרות מלבד מראה מפואר לצערנו אין להן הרבה מה להציע, וכן זה ככה גם בדגמים המפוארים (נסיון עם A8 2.4).

 

 

באיטלקיות אני לא מבין הרבה אז אני אשתוק, רק אגיד שהפיאט של ישראל זה לא הפיאט של אירופה.

 

 

וגולת הכותרת, צרפתיות! בתור בעלים לשעבר של 405 שהלכה טוטאל לוס בגלל בלונדינית ב106, 405 שקניתי רק בגלל המלצות של חבר טוב, לחץ של זמן, ואי מציאה של אלטרנטיבה יותר טובה, אני יכול לומר שהרכב הזה שינה את כל סגידת הVW שקיבלתי בבית, והיום אני מתכנן את הצרפתיה הבאה שלי.

חווית נהיגה שאין שניה לה, הרגשת ההגה-כביש שפשוט לא נמצאת בשום רכב אחר חדש או ישן, צליל מנוע שנשמע כמו רטינה עמומה שעם פתיחת המצערות מתחזק לשאיגה יציבה, הפזו שלי עברה אונס והתעללות, ניסיתי עליה כמעט כל דבר אשר צעיר יכול לעשות לרכב שלו, הכרתי כל בורג וכל אום ויכלתי לומר באיזה נקודה בדיוק הרכב יתחיל להחליק או לנטות לצד, הפכתי אותו למדע ונהנתי מכל רגע, דבר שלא מצאתי באף רכב אחר.

אבל זה הפזו של פעם. מאז אזור שנות המילניום החדש פזו רק מתדרדרים ומתדרדרים, הנוחות לא אותה נוחות, ההרגשה המשכרת כבר לא שם, שנתיים בלבד אחרי תחילת ייצור ה406 הן התחילו להתדרדר עד אשר סיימו בתחתית עם ה407. כנ"ל בסדרת ה60X שהתפתחה מה605 האלמותית ל607 שרובן מסתובבות עם שלטי "למכירה", וכנ"ל לסדרות היותר קטנות, ה205 ו206 שעד היום מהווים חלק בלתי נפרד משוק המשומשות הוחלפו ב207 שכבר עכשיו אני מכיר מספר שמות שרק מחכים שישבקו את נשמתן.

ולגבי הגיר, כמו בכל דבר אחר גם הגיר של היום זה לא הגיר של פעם, וגם היום אפילו הגיר של בוגאטי ויירון לא יכול להתמודד מול הגיר הידני של תחילת שנות ה90 בידיים מיומנות.

 

לגבי רנו, זה רכב ששם דגש בבטיחות מאשר בכל השאר, אם היה לו יותר מה להציע הוא כבר לא יכל להתמודד בקטגוריות כ"כ נמוכות רק בגלל ההשקעה הכספית בו, לכל דבר יש מחיר. ואמנם למכר טוב של אבא שלי יש מגאן 2001 שיש לה בעיות סדרתיות בחיישן לחץ שמן וכל מיני כאלה, הרכב עדיין מספיק מהנה כדי שהוא יהיה מרוצה ממנו ויהיה מוכן להשקיע בו לא קצת כסף בשביל לשמור עליו על הכביש למרות שיש לו תקציב להשתדרג, וכשאני אומר להשתדרג אני מתכוון ליותר ממאזדה 3 חדשה מחברה אלא יותר כמו הסיוויק המפוארת או האקורד בת השנה-ששנתיים.

 

ורק כי אני ממש שונא תגובות שטותיות אני הולך לתת לכם קצת חומר למחשבה. הקונצרן של פזו הוא השני באירופה במכירות-מקום שני אחרי VW בהפרש קטן, VW שיש תחתיו שמות עולמיים כמו אאודי, פולסווגן, בוגאטי, סיאט, סקודה ולמיטב ידיעתי לפני שנים בודדות הם קנו את למבורגיני או פרארי או משהו מהקבוצה ועוד רבים וחביבים, זולים ויקרים. ואילו לפזו...אין את כל זה, ועדיין הן מחזיקים מקום שני בהפרש קטן, הייתי אומר שזה מעיד משהו על טיב הקונצרנים.

קנו את למבו, ופורשה קנו אותם.

בכל אופן, היו תקופות כאלה וכאלה, בשנת 2001 קניתי לבתי בורה חדשה לגמרי, עשתה בעיות ללא הפסקה (בעיות חיישנים בלבד, מכנית היא הייתה אחלה), אבל עכשיו החלטתי לקחת את הסיכון, כי בעבר היו לי הרבה פולקסוואגן וסיאט, שהיו אמינות מאוד.

קניתי את הטוראן, שכרגע, חמסה חמסה, הכל אחלה.

ב50000 אני חוזר לדווח פה.

בכל אופן אני רוצה להתייחס למשפט הבא "אין להם עוד מה להציע".

מה אין להם מה להציע ? הם מציעים איכות הרכבה וחומרים גבוהים יותר מכל אירופאית, צרפתית, בריטית, בטח ובטח שיפנית ואמריקאית.

הם מציעים חדשנות - גיר DSG מתקדם.

כמו שאמרת, לרוב יופי.

מציעים שימושיות אירופאית, ותחושה אירופאית עוד יותר.

 

אתה לא יכול להגיד שVW כבר אין להם מה להציע, הם עדיין מציעים יותר מהכל (חוץ מצעצועים טכנולוגיים כמו שהצרפתים מציעים, שמתקלקלים כל שבוע), יותר איכות, יותר ביצועים, יותר יוקרה (למה הצרפתים ת-מ-י-ד נכשלים בייצור רכב יוקרה ? אפילו היפנים הצליחו), יותר שימושיות.

 

 

 

 

 

 

 

 

אני מפסיק להכנס לאשכול הזה, יש פה אנשים מעוררי רחמים, שפשוט מתווכחים עם העובדות, כי להם הרכב הצרפתי לא עשה בעיה.

אני את האסון שלי חוויתי עם 2 צרפתיות בעבר, ותשמעו ממני, צרפתית לא תעבור תחת יד שלי.

ואגב, הכותרת היא : "למה אנשים לא אוהבים צרפתיות (בארץ)"

אז אם בארץ, למה אתם נותנים דוגמאות מחו"ל ?

 

לילה טוב לכולכם, אני צריך מחר לקום מוקדם לעבודה.

 

 

הכל תלוי בעייני המתבונן, צרפתיות הן הרבה יותר בטוחחות מיפניות וכמה גרמניות, איכות חומר מעולה, פינוק בתא הנהג והנוסעים, מושבים מעולים מכל יפנית אחרת, המנועים משנת 2001 מנועים מעולים אחלה רכבים, את רנו אני לא מחשיב היא לא צרפתיה בעייני, הנוחות זה בדרך כלל מה שמושך אנשים מושבעים לקנות סיטרואן ופג'ו.

לי היו מספר לא מבוטל של צרפתיות ובחיים לא התאכזבתי, נכון הטיפולים יותר יקרים אבל מה שהרכב מציע במחיר שלו לא תקבל באף גרמניה ויפנית.

כרגע אני נוהג על 307 xs 2000 סמ''ק משנת 2002 אוטומטית.

הגיר נכון שהוא פעיל מידי וקצת מעצבן בעיר, אבל לנסיעה מרוחקת אתה חוזר עם גב שלם ונוחות משביעה.

אני שבוי של תוצרת פג'ו היו לי הרבה דגמים וכולם היו שמורים ומטופלים ואחלה של מכוניות מבחינת הכל.

לי יש רמת איבזור ברכב משנת 2002 שרק עכשיו יונדאי ומיצובישי והונדה ובכלל הרבה מכוניות רק התחילו ליישם.

אני מדבר על 6 כריות אוויר esp בקרת אקלים, קורות בטיחות צמיגים גדולים מקוריים, רכב מאוד מעולה, קצת מבאס שבגלל הסטיגמות הוא לא סחיר, אני כבר חודשיים מנסה למכור אותו ואין אף טלפון, זאת האמת, אנשים רצים למאזדה 3 וטויטה קורולה, כי הדגם שלי שנת 2002 שווה כמו מאזדה 3 2005 או סובארו אימפרזה אוטומטית רגילה מ 2005.

אז ברור שאנשים אוהבים חדש יותר ו"אמין" יותר אבל פוחדים לנסות.

שקניתי את הפג'ו הראשונה שלי 306 לפני 8 שנים בערך הבעלים אמר לי "שתתחיל עם פג'ו אתה לא תרצה לרדת ממנה לעולם" והוא צדק אני רק עם פג'ו ואני נורא מעריץ את הנדסת האנוש שלה, כנ''ל לגבי הסיטרואן שרק מעתיקים מהפג'ו ומוסיפים בולמים מיוחדים.

 

"בטוחות מכל יפנית אחרת" - ברגע זה הכללת את כל הרכבים היפנים.

במה הן יותר בטוחות ? בוא אני יתן לך דוגמא, כמעט מכל חברה יפנית, ותסביר לי מה יותר בטוח בצרפתיות לעומתן :

סובארו - B3,פורסטר,טרייבקה - כולן קיבלו ציון לשבח במבחני ריסוק, ובארגון הבטיחות האמריקני קיבלו "הבחירה הבטוחה".

טויוטה- רוב הדגמים מ2003 קיבלו 5 כוכבים בENCAP, כולל הקורולה שנמכרת פה עם רק 4 כוכבים, אבל זה אנחנו, אתה טוען שצרפתיות בטוחות מיפניות.

ניסאן קשקאי קיבל 5 כוכבים במבחן ריסוק.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההודעה הבאה היא סובייקטיבית לחלוטין:

את חיי המוטוריים התחלתי עם מעט מאוד מזומנים ביד וידיעה אחת ברורה: אני, צרפתיות, לא קונה.

אחרי בהייה במבחר גרוטאות יפניות, אשר יגורתי בא לי: פג'ו 205 מטופחת למשעי, שאחרי מבט אחד בה לא ראיתי כבר שום דבר אחר.

קצת יותר מ-3 שנים של אהבה גדולה העברנו ביחד, והיום היא רכב הסטודנטים של אחותי, ובאה לבקר פעם בשבועיים.

ואני? לא ידעתי מה אני רוצה עכשיו. הפעם, עם יותר כסף ביד, כבר היה לי מבחר. קוריאניות, יפניות, איטלקיות... כולן חלפו לי מול העיניים ברוב הוד והדר, אבל השאירו אותי אדישה ומשועממת. עד שחיפוש מקרי באחד הלוחות הוביל אותי לאהבה העיוורת החדשה שלי: פג'ו 306 שנת 2001, עם חיסרון אחד (לפחות על הנייר): גיר אוטומטי.

עם הזכרונות הטובים מה205 הנאמנה והכיפית- נתתי צ'אנס. כבר כשהתיישבתי בפנים התחלתי לחייך, ומאז החיוך לא יורד. בעיניי, הגיר AL4 הוא הגיר המושלם לאנשים שאוהבים גיר ידני, אבל בא להם לתת לעצמם להתפנק.

ומי שכתב על צרפתיות מכוערות... אין בוקר שבו אני לא מחייכת כשהפג'ו קורצת לי מהחנייה, ואין ערב שבו אני לא מחנה, נועלת, ותמיד, אבל תמיד, מסתובבת לתת מבט אחרון לפני שאני נכנסת לבניין. עשיתי טיפול 100K לפני כמה זמן במוסך מורשה שצמוד אליו אולם מכירות. חצי שעה עמדתי ובהיתי ב407 וב308, תוהה מה הסיכוי שאוכל להרשות אותן לעצמי בעוד, נניח, 3 שנים (אם לסמוך על מר ישראלי ועל לוי יצחק- הסיכוי שלי לא רע בכלל).

 

יש אנשים שמתייחסים לרכב שלהם בצורה פונקציונלית בלבד. אנשים כאלה לא צריכים לקנות פג'ו. בעיניי, פג'ו הוא רכב שמדבר לבטן שלך, לא לראש. ה306 שלי נותנת לי כל כך הרבה, שאני סולחת לה גם על מצבי הרוח הקטנים שהיא לוקה בהם מדי פעם. זה רכב שאם אתה קשוב אליו, יעניק לך המון בחזרה, אבל לצערי זה ידוע שהרבה אנשים לא רוצים בכלל להצטרך להיות קשובים לרכב שלהם... (וזה מובן ומקובל, אין כאן ביקורת).

 

המוסכניק שלי אמר לי פעם: ברכב צרפתי יש רק שחור או לבן, את עולה עליו בפעם הראשונה ואז או שאת שונאת רכבים צרפתים שנאת מוות, או שאת לא יכולה לנהוג על משהו אחר כל החיים שלך.

אני מהסוג השני.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ברשותי צרפתיה.

אני עומד במצב שאני ממש אבל ממש לא יודע מה תיהיה המכונית הבאה, יפנית? או אולי שוב צרפתיה.

 

מצד אחד, כיף עד מאוד לנהוג בצרפתיה הזאת, יש מצב אפילו להתמכר לנהיגה בה.

מצד שני, האמינות קצת מפוקפקת הייתי אומר, תמיד תעלה בך השאלה שאולי תתקע.זה לא דבר שאני כל כך יכול להרשות לעצמי.

הרכב שלי עלה על הכביש בתחילת 98 עם 71,000 על השעון כרגע, ישנן פה ושם תקלות, כמובן בלאי אין מה לעשות.

אבל, איפה היפניות מבחינת אמינות בשנים האלה?

היה לנו סוזוקי בלנו שנת 99 , בחיים לא היה את החשש הזה שאולי תיתקע איכשהו, תמיד תרגיש ביטחון מלא באמינות שכל בוקר האוטו יניע ללא שום בעיה ורק סע איתו ואפילו עד אילת באותו הרגע.

או למשל ההונדה סיווק שברשות הוריי או הסוזוקי סוויפט? {היה לנו בעבר גם סוויפט שנת 92 סדאן ועכשיו הסוויפט החדשה 08}.

 

בקיצור? הרגשה אחרת לעומת היפניות מבחינת האמינות.

 

 

עכשיו זה מעלה בך את השאלות הבאות:

האם שווה לי להשקיע קצת יותר בטיפולים ולא להזניח דבר אך להנות מנוחות גבוהה והנאה?

או

שבכלל לקנות יפנית ולקום כל בוקר אם ראש שקט מבלי שום מאמץ מיוחד ובלי שום סיבוך ובלי שום טיפולים באופן קבוע וזהו.

 

כל אחד יעשה את הבחירה שלו.

 

כרגע אני עשיתי את הבחירה שלי {גם מחוסר ברירה תקציבית }, בהמשך כנראה אני יעדיף משהו שישלב לי גם אמינות גבוהה וגם הנאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...