Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים לא אוהבים צרפתיות (בארץ)


boaz9090
שימו לב! השרשור הזה בן 5694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש בשרשור הזה המון תגובות מטופשות שנובעות מצרות מוחין או הבנה לקויה וחד צדדית של המציאות. אתייחס כרגע לשתיים מהן:

 

יפניות בחיים לא היו לי, והספיק לי לנהוג על כמה בשביל לדעת שגם לא יהיו לי.

 

אמריקאיות... מה אפשר להגיד? אמינות, נוחות, איכות, מנוע (והרבה ממנו), פשוט גן עדן.

וביום השמיני ברא אלוהים את חברת ג'נרל מוטורס.

 

לגבי איטלקיות, כשרק הוצתי רשיון, רציתי לקנות אלפא 33, שהיית חדשה יחסית בזמנו, ולא עלתה כלום. מהר מאוד הבנתי למה.

אחרי שהלכת לראות האוטו, והדלת נהג כמעט נשארה לי ביד, החלטתי לוותר עליהן. עם כמה אנשים שדיברתי בנושא, כולם אמרו שאיכות המתכות שלהם, היא לא משהו. בלשון המעטה.

 

מה שכתבת פה הוא ממש מופת לדעות קדומות. נהגת על יפניות בשנות ה-90 והן היו חרא? נכון. אבל היום המצב שונה. נהגת על אמריקאיות ישנות והן היו מעולות לטעמך? אתה לא מבין כלום. ראית מכונית איטלקית בשנות השמונים? מה הקשר לאיטלקיות של ימינו?

תגידו לי - אנשים מתעקשים להיות עיוורים?

 

הרבה אנשים שמעתי שהם לא אוהבים צרפתיות.

אני אישית ראיתי והבנתי למה הם לא אוהבים אותם.

 

לאח שלי יש מיצובישי לנסר (סטיישן 91), רכב צרפתי מסוג סיטרואן קסרה נכנס באח שלי מאחור, במהירות דיי גבוהה, נגיד בין 20-25 קמ"ש.

לאוטו של אחי לא קרה כלום, אולי איזה פלסטיק למטה נפל ובבאגז' ממש אבל ממש קצת נכנס פנימה (איזור 5 ס"מ על 5).

ומה קרה לסיטרואן? כל הבאמפר הקידמי נפל, בפנים כל הדש-בורד יצא החוצה (אבל ממש הכל), מכסה מנוע לא נפתח לא נסגר.

 

מאותו היום אמרתי לעצמי שרכב צרפתי לא נקנה.

 

גם בעל הרכב אמר, רכב צרפתי לא ממש חזק, והנה עובדה.

עכשיו בטח מלא יקפו עליי, אבל זה מה שהיה וזה מה שאני חושב על הרכבים האלה.

 

הנה עוד עיוור. שים לב לחוסר ההגיון מאחורי המילים שלך: אחיך עשה תאונה כשנהג במיצובישי, התנגשה בו מכונית צרפתית מסוג סיטרואן במהירות נמוכה (20 קמ"ש זה לאט, אם אתה לא יודע) והפרונט שלה התקפל. משם הגעת למסקנה חד משמעית שאתה לא קונה רכב צרפתי. ואו, מה אני אגיד לך, כל הכבוד. לוגיקה במיטבה.

 

אז אני יכול לספר לך שקסרה ככל הנראה תגן על הנוסעים שלה הרבה יותר טוב מלנסר שנת 91.

ואני יכול לומר לך שתאונת חזית-אחור כמעט תמיד מסבה יותר נזק לרכב שמאחור (אם זה היה הפוך הלנסר של אחיך הייתה נראית כמו אקורדיון).

ואני יכול לספר לך שסיטרואן קסרה היא רק מכונית צרפתית אחת ויש עוד עשרות סוגים ומינים.

ואני יכול לספר לך שלרוב המכוניות הצרפתיות יש 5 כוכבי בטיחות ב-NCAP והן קרוב לוודאי ישמרו לך על החיים הרבה יותר טוב ממה שנדמה לך, ושהן יתקפלו היטב כתוצאה - וזה מה שהן צריכות לעשות.

ואני יכול להזכיר לך שרכב לא נמדד רק ביכולת הריסוק שלו, אלא גם ובעיקר באיך הוא נוסע.

 

אבל אתה הרי לא תקשיב לי, נכון? כי אצלך בראש תאונה->התקפלות->אסור לקנות. כמו שאמרתי, לוגיקה במיטבה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 176
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא זו הייתה הכוונה שלי. אתה מוזמן לקחת דוגמא מצפון קוריאה :roll:

האמריקאים כבר ממזמן לא מפנטזים על מכוניות אמריקאיות, אלא גרמניות בעיקר וקצת יפניות. לתוצרת המקומית רבים מהם - בוודאי שוכני מנהטן שהבאת כדוגמא - בזים. ארה"ב אמנם במשבר כלכלי, אך כך גם מדינות האיחוד האירופאי (רמז: אתה מוזמן להסתכל על נתוני הצמיחה של מדינות מערב אירופה בשלושת השנים האחרונות), ובעצם כולם. ארה"ב היא המנוע לכלכלת העולם, וכשהוא עוצר, כולם עוצרים.

 

תרבות הרכישה שלהם התבססה בשנים האחרונות על חובות ומחזור משכנתאות, אבל זה עדיין לא עושה מהם צרכנים טיפשים. הם קונים בהתאם לסגנון החיים. הרבה מהם משתמשים בSUV-ים והפיקאפים שלהם למטרות ראויות (גרירה, מחנאות, נסיעה בחורף מושלג), וכל עוד מחירי הדלק היו ברצפה, לא היה להם אכפת. עכשיו מחירי הדלק עולים, וראה איזה פלא - האמר על סף פשיטת רגל, מכירות הSUV נעצרו ולא תמצא פרסומת אחת לרכב בלי אזכור של צריכת הדלק במקום בולט.

אתה יכול לנסות להכניס ל207 את הג'אנק שהם קונים בHome Depot או לגרור עם זה סוס\סירה\ציוד קאמפינג, כפי שרבים מהם עושים. בהצלחה.

 

אבל כמו שאמרתי, לא זו הייתה הכוונה שלי.

הכוונה הייתה שעם הלקוח האמריקאי אתה לא מתעסק. אין ללכת למוסך כל יומיים (יש Lemon law בכמה וכמה מדינות - כמות תיקונים מסויימת ברכב חדש והופ, היצרן חייב להחליפו), האחריות ארוכה בהרבה מאשר במקומות אחרים, התחרות קשה ובתביעה אפשר להוציא ממך הרבה מאוד כסף.

 

אז למה להם להכנס לשוק הקשה הזה? שידפקו את האירופאים, הם הרי רגילים.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שראיתי פעם בתכנית טלוויזיה שיחה עם עובד של יצרן מכוניות אמריקאי שסיפר שהם מתכננים את הצליל שהדלת תעשה כשסוגרים אותה, כי זה אחד הדברים הכי חשובים לצרכן האמריקאי.

הכל יכול להחשב "בולשיט", כי בסופו של דבר אי אפשר להסביר את הקשר הרגשי למכונה הזאת. אם לא היה בולשיט, היינו נוסעים על מכוניות ללא עיצוב, שהמנוע שלהן נשמע זוועה, ושהפנים שלהן נראה כמו סופה צבאית.

גם בתחום הרכב יש אופנות חולפות. תארו לכם שניסאן היו מציעים את ה-eco pedal בשנות ה-70 המוקדמות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צרפיתיות היו לי, והיו הרכב חברה שלי, זה קנגו, ימח שמה.

על צרפתיות אפשר להגיד דבר אחד שנבדק שאושר ע"י כל מי ש"זכה" להיות בעלים של אחת:

ברגע שאתה הכי צריך את האוטו- הוא יאכזב אותך.

 

היו לי גרמניות,

ופה זה מתחלק לדעתי, ל-3 קבוצות עיקריות:

ישנות, שנות ה-80 ומטה.

קבוצת מעבר- שנות ה-90

וחדשות- סוף שנות ה-90, ומלאה.

 

הישנות מציגות אמינות טובה מאוד, אבל אם לא מטפלים בהן נכון, אז יש להן נטיה להזכיר לך על כך.

הקבוצת מעבר, יש להן בעיות חשמל מהרגע שהן יורדות מהפס ייצור, תוסיפו גשם, והאוטו מושבת לכמה ימים. (מתייחס בעיקר לפורד, פולקסווגן ואודי, לא ידוע לי אם יש את הבעיות האלה במותגי יוקרה)

חדשות לא היו לי עדיין, לכן אין תגובה.

 

יפניות בחיים לא היו לי, והספיק לי לנהוג על כמה בשביל לדעת שגם לא יהיו לי.

 

אמריקאיות... מה אפשר להגיד? אמינות, נוחות, איכות, מנוע (והרבה ממנו), פשוט גן עדן.

וביום השמיני ברא אלוהים את חברת ג'נרל מוטורס.

 

לגבי איטלקיות, כשרק הוצתי רשיון, רציתי לקנות אלפא 33, שהיית חדשה יחסית בזמנו, ולא עלתה כלום. מהר מאוד הבנתי למה.

אחרי שהלכת לראות האוטו, והדלת נהג כמעט נשארה לי ביד, החלטתי לוותר עליהן. עם כמה אנשים שדיברתי בנושא, כולם אמרו שאיכות המתכות שלהם, היא לא משהו. בלשון המעטה.

 

איכות ? זאת הבעיה אצל האמריקאים, הם חושבים שפלסטיק מרשרש שמרגיש, ונראה, כמו עור של גוויה, זה פשוט דבר חלומי.

נוחות ? אם אתה אוהב ספינות כביש, שתהיה לי בריא.

מנוע ? 2000 ליטר V8 שמוציא 200 כ"ס, ועושה 0.001 ק"מ ל-2 ליטר, בהחלט מנוע לשבח.

ביום השמיני ברא אלוהים את ג'נרל מוטורס, וביום התשיעי היא כבר נכנסה לקשיים, באופן מאוד פתאומי וסיבתו ממש לא ידועה.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אתה הרי לא תקשיב לי, נכון? כי אצלך בראש תאונה->התקפלות->אסור לקנות. כמו שאמרתי, לוגיקה במיטבה.

איך הגעת למסקנה שאני לא אקשיב לך? לא נתת לבן אדם להוציא מילה ואתה כבר מגיע למסקנות שונות.

אתה בעל רכב צרפתי, ומשום מה נראה לי שבגלל שיש לך רכב צרפתי קצת כואב לך שאומרים משהו שלילי עליהם, נכון? כמו כל בן אדם אחר שיעלב אם יגידו משהו על הרכב שלו.

 

ואני לא אומר משהו מהאוויר, אני אומר לך מה שיש, הסיפור שהיה ומה שקרה שם.

Kia Sportage, 2014 

Mazda 3,  2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור שלך מגוחך. כלומר, אני מאמין לך בלב שלם, אבל אין לזה שום קשר לבטיחות והמסקנות מופרכות.

בתאונה חזיתית בין אותה קסארה למיצובישי שלך, הם היו קמים והולכים ואתה היית יוצא בחתיכות. זה לאו דווקא כי המיצובישי יפנית והסיטרואן אירופאית, אלא כי זה מה שקורה בתאונה בין רכב שנת 91 לרכב (כמעט) מודרני.

הסיבה שבתאונות חזית-אחור תמיד יפגע יותר הרכב הפוגע היא שהחלק הקדמי במכוניות מתוכנן לספוג אנרגיה, והאחורי לא.

 

בכל מקרה, כיום הצרפתיות הן מהבטוחות ביותר בקטיגוריה. בדוק את מבחני הריסוק ותראה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני לא אומר משהו מהאוויר, אני אומר לך מה שיש, הסיפור שהיה ומה שקרה שם.

 

כולם מאמינים לך שזה באמת מה שהיה שם.

 

העניין הוא שאין למה שהיה שם שום תרומה ממשית לדיון, או להסקת מסקנות כללית לגבי בטיחותן של מכוניות צרפתיות.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העובדה שהגיר הזה מכויל בצורה שמתאימה יותר לבוגרי גיר ידני היא רק חלק קטן מהבעיה.

בתחילת דרכו היתה בעיה רצינית בשסטומים של הגיר שגרמה להמון בעיות בגירים האלו. כמובן שהבעיה נפתרה ע"י היצרן בצורה סבירה בזמן סביר אבל זה הספיק לכמה וכמה רכבים שעלו על הכביש "לאכול אותה" עם נזקים של כמה אלפי שקלים.

 

ולמה אני חושב שזה קשור?

 

 

 

המשפט הזה מסכם חלק ניכר מהבעיות של הרכבים הצרפתיים בארץ.

"שמעתי ש...", "אמרו לי ש..." וכו' וכו' וכו'. חצאי אמיתות והרבה מיתוסים.

 

 

 

לצערי זה נכון ונראה כאילו היצרנים הצרפתים הולכים ומאבדים את המעט שבידל אותם מול יצרני הרכב האחרים.

ואם אפשר לדעת, חוץ מהנוחות, שזה אולי הדבר היחידי שאני יכול להצביע עליו (והיו רכבים מתוצרות אחרות שעשו את אותה עבודה נאמנה), מה בדיוק בידל אותם מהאחרים ?

בעבר הם היו לא אמינות, ספרטניות ביותר, פשוטות ומכוערות, פשוט גועל נפש במיטבו. או שאתה יכול להצביע לי על משהו טוב שהיה בהן.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הגעת למסקנה שאני לא אקשיב לך? לא נתת לבן אדם להוציא מילה ואתה כבר מגיע למסקנות שונות.

אתה בעל רכב צרפתי, ומשום מה נראה לי שבגלל שיש לך רכב צרפתי קצת כואב לך שאומרים משהו שלילי עליהם, נכון? כמו כל בן אדם אחר שיעלב אם יגידו משהו על הרכב שלו.

 

ואני לא אומר משהו מהאוויר, אני אומר לך מה שיש, הסיפור שהיה ומה שקרה שם.

 

הנה, הוכחת לי שצדקתי. קודם כל בכך שמצאת את הבנאדם האחרון שיתייחס לתוצר הרכב כאל גורם משמעותי בכל הנוגע לאיכותו (כל רכב צריך להבחן לגופו, ולא לגוף מוצא היצרן שלו) ודבר שני, כי אני מוכר את האוטו וקונה (השם ישמור) רכב יפני.

 

לא טענתי שהסיפור שלך שקרי. רק אמרתי שבינו לבין נושא השרשור או האיכות של צרפתיות באופן כללי - פשוט אין קשר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היפנים הם מה שהיו האמריקאים הרבה שנים מאז הפורד T וקו הייצור.- יעילים בהרכבת משהו שמישהו אחר תיכנן. הצרפתים הם בעלי פיתוחים ברכב יותר מכל אומה אחרת אבל מישהו צריך לטאטא אחריהם את האומים. הגרמנים קרובים לשלמות אבל בשנים האחרונות אמינות מביכה בהכי יקרות. האיטלקים היו יכולים להיות מעצמת רכב, לא רק עיצוב אלה גם הנדסה וייצור אם לא היו שם 2 מדינות (צפון/דרום) לא מנוהלות וביניהן המאפיה השולטת בוועדים (-ראה אליטליה) .אין שלמות, לכל אחד העדיפויות שלו ברכש רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם אפשר לדעת, חוץ מהנוחות, שזה אולי הדבר היחידי שאני יכול להצביע עליו (והיו רכבים מתוצרות אחרות שעשו את אותה עבודה נאמנה), מה בדיוק בידל אותם מהאחרים ?

בעבר הם היו לא אמינות, ספרטניות ביותר, פשוטות ומכוערות, פשוט גועל נפש במיטבו. או שאתה יכול להצביע לי על משהו טוב שהיה בהן.

אם כבר מדברים על עבר,אז תלוי כמה בעבר. קשה לי להאמין שהרבה אנשים יגידו שהDS מכוערת (מה גם שהיא היתה די מתקדמת לזמנה). אבל זה עבר רחוק מדי.

בשנות ה90 פיג'ו-סיטרואן (אין לי נסיון עם רנו) ידעו לשלב גם נוחות וגם איכויות ניהוג שהיו מעל לממוצע (והZX המסכנה שלי עדיין יותר מהנה ונוחה מהרבה מכוניות חדשות ממנה). אז נכון היו להם עיצובים מוצלחים יותר (306 למשל) ומוצלחים פחות (ZX למשל),אבל להגיד שלא היה לצרפתים מה להציע ביחס לאחרות זה להיות עיוור או לא מודע לעובדות.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה אנשים שמעתי שהם לא אוהבים צרפתיות.

אני אישית ראיתי והבנתי למה הם לא אוהבים אותם.

 

לאח שלי יש מיצובישי לנסר (סטיישן 91), רכב צרפתי מסוג סיטרואן קסרה נכנס באח שלי מאחור, במהירות דיי גבוהה, נגיד בין 20-25 קמ"ש.

לאוטו של אחי לא קרה כלום, אולי איזה פלסטיק למטה נפל ובבאגז' ממש אבל ממש קצת נכנס פנימה (איזור 5 ס"מ על 5).

ומה קרה לסיטרואן? כל הבאמפר הקידמי נפל, בפנים כל הדש-בורד יצא החוצה (אבל ממש הכל), מכסה מנוע לא נפתח לא נסגר.

 

מאותו היום אמרתי לעצמי שרכב צרפתי לא נקנה.

 

גם בעל הרכב אמר, רכב צרפתי לא ממש חזק, והנה עובדה.

עכשיו בטח מלא יקפו עליי, אבל זה מה שהיה וזה מה שאני חושב על הרכבים האלה.

הרוב כבר אמרו את מה שרציתי לכתוב, אסתפק בלהגיד לך שכיום סיטרואן עושה בית ספר למיצובישי במבחני ריסוק.יחד עם עוד כמה וכמה יצרנים יפנים.

Insane things comes from insanely people.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...