Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים לא אוהבים צרפתיות (בארץ)


boaz9090
שימו לב! השרשור הזה בן 5705 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ההתקנות הכנעניות של תחילת שנות ה 2000 בהחלט גרמו לבעיות במכוניות עם ארכיטקטורת חשמל מתקדמת מאוד - וביפאניות של אז (וכמעט עד היום) לא היו בעיות כאלה כי הארכיטקטורת חשמל של היפאניות הללו בעצמן היתה כנענית...

 

ולמה זה אמור לשנות לרוכש הרכב הממוצע, מה סוג מערכת החשמל שמותקנת ברכב?

 

אגב - אני בהחלט תומך בדעתך שכמות התקלות של הצרפתיות גדולה משל היפאניות, אבל לא באופן דרמטי.

אני גם מסכים שחלק לא מבוטל מהבעיות מקורו במתקין עברי עם מברג גדול...

 

אבל - וזה האבל הגדול - כבר אמרו חז"ל "טוב שם טוב משמן טוב" את זה הבינו היבואנים היפאניים שיצרו למכוניות האלה תדמית של חסינות מתקלות.

איך עושים את זה? זה די פשוט כל תקלה קטנה כגדולה היא אצלהם משהו "שפעם ראשונה שאנחנו שומעים על דבר כזה" ומיד מזדרזים להחליף את החלק ללא הקטנוניות שיש אצל היבואנים "הוותיקים".

מה חושב הלקוח? התקלקל לי הרכב אבל זה מקרה נדיר עובדה שהתקלה תוקנה ללא וויכוח וללא תשלום.

 

כך נבנה שם, כך בונים מוניטין וכך בונים קהל לקוחות נאמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 176
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ולמה זה אמור לשנות לרוכש הרכב הממוצע, מה סוג מערכת החשמל שמותקנת ברכב?

פעם, לפני 10-20 שנה, היו מוכרים מקררים עם מדחס אחד, טרמוסטט אחד, טיימר אחד וגוף חימום אחד.

פשוט, לא ?

לא רק שזה פשוט, זה אפילו פשוט מאוד - ואם זה פשוט מאוד, זה אמין מאוד.

 

אז מה זה צריך לשנות לרוכש הרכב\מקרר\כל-דבר-אחר הממוצע ?

 

היום כשאתה קונה מקרר אתה קונה, הלכה למעשה, מחשב עם 1-3 כרטיסים, מדחס או שניים, טרמוסטטים, חיישני טמפרטורה, מאוררים, תריסי ויסות, מתקן לקרח וכו' וכו'. אין פלא שמתקני המקררים הופכים חסרי אונים כשהם נתקלים בכזה דבר.

 

אז אם אתה עדיין ממשיך להתייחס למקרר החדש שלך כמו למקרר בן 20 שהיה לך - אשרי המאמין שהמכשירים הללו יתנו את אותה רמת אמינות. כנ"ל בדיוק לגבי מכוניות: אם אתה עדיין חושב שאתה קונה את אותה קופסא עם 4 גלגלים שמכרו לך בשנות ה 80 עם קרבורטור, מנוע, גיר ו-4 גלגלים שלא מתקלקלת לעולם - אז שתהיה בריא. רק אל תשכח שמאז הוסיפו לך מערכת הזרקת דלק משוכללת, בקרת שיוט, בקרת אקלים, כריות אויר, מערכת ABS או ESP, הגה מתוגבר חשמלית, שפע איבזור חשמלי בתוך הרכב וכו' וכו' וכו'.

כן, קורה שזה לפעמים מתקלקל, מה לעשות...

 

אז יופי - פעם המכוניות, המקררים, מכונות הכביסה, המדיחים, התנורים, המיקרוגלים, המזגנים (וכו' וכו') היו כולם פשוטים, מכאניים עם טיימר פשוט ובלי הרבה יומרות.

היום, כשבכל אחד מהמוצרים הנ"ל תקוע לך לפחות כרטיס אלקטרוני אחד (מחשב), כל פיפס קטן במערכת החשמל עלול לדפוק לך את העסק (או להטריף לך את השכל).

 

אם אתה (או כל אחד אחר, לא ממש משנה) בוחר להתעלם מהשינויים הללו, זו בעיה (של מי שבוחר לחשוב כך) בפני עצמה.

אני קורא לזה להיות ריאלי (ולקבל את הקידמה כמו שהיא - יש לה יתרונות וגם חסרונות, כמו לכל דבר).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה (או כל אחד אחר, לא ממש משנה) בוחר להתעלם מהשינויים הללו, זו בעיה (של מי שבוחר לחשוב כך) בפני עצמה.

אני קורא לזה להיות ריאלי (ולקבל את הקידמה כמו שהיא).

 

איציק

 

איציק, הדברים שכתבת הם מובנים, ידועים וברורים.

 

קדמה היא דבר נפלא אם נלווה אליה ערך מוסף מוחשי, לדוגמא: ABS, ESP במכוניות וכיוצ"ב.

 

הקדמה מיותרת לחלוטין אם המוצר עושה בדיוק את אותה הפעולה אבל בצורה מסובכת (מקרר).

 

זה מחזיר אותי לשאלת היסוד: אם מוצר א' פועל בדיוק כמו מוצר ב' - אבל בטכנולוגיה "פרימיטיבית" - למה זה צריך לשנות משהו למשתמש הממוצע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, הדברים שכתבת הם מובנים, ידועים וברורים.

קדמה היא דבר נפלא אם נלווה אליה ערך מוסף מוחשי, לדוגמא: ABS, ESP במכוניות וכיוצ"ב.

הקדמה מיותרת לחלוטין אם המוצר עושה בדיוק את אותה הפעולה אבל בצורה מסובכת (מקרר).

זה מחזיר אותי לשאלת היסוד: אם מוצר א' פועל בדיוק כמו מוצר ב' - אבל בטכנולוגיה "פרימיטיבית" - למה זה צריך לשנות משהו למשתמש הממוצע?

 

קדמה לא תמיד באה רק לטובת המשתמש הממוצע, היא באה גם לטובת היצרן (שחוסך בחלקים כבדים, מסורבלים וגדולים) וגם לטובת הלקוח כשזה מגיע לפיצ'רים נוספים, משקל קל יותר (ניידות טובה יותר של מכשירים קטנים, גדולים וכד'), אריזה קטנה יותר וחיסכון בעלויות של שינוע (גם ליצרן וגם ללקוח)

במקרה של מקררים - הם אומנם עושים את אותה הפעולה (לקרר...) אבל הצורה ה"מסובכת" יותר באה למעשה לעזור בחיסכון באנרגיה (חשמל), משקל והוספת פיצ'רים למוצר.

 

למשתמש הממוצע זה לא צריך לשנות כלום, אבל זו המציאות וזה העתיד.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קדמה לא תמיד באה רק לטובת המשתמש הממוצע, היא באה גם לטובת היצרן (שחוסך בחלקים כבדים, מסורבלים וגדולים) וגם לטובת הלקוח כשזה מגיע לפיצ'רים נוספים, משקל קל יותר (ניידות טובה יותר של מכשירים קטנים, גדולים וכד'), אריזה קטנה יותר וחיסכון בעלויות של שינוע (גם ליצרן וגם ללקוח)

במקרה של מקררים - הם אומנם עושים את אותה הפעולה (לקרר...) אבל הצורה ה"מסובכת" יותר באה למעשה לעזור בחיסכון באנרגיה (חשמל), משקל והוספת פיצ'רים למוצר.

 

למשתמש הממוצע זה לא צריך לשנות כלום, אבל זו המציאות וזה העתיד.

 

איציק

 

תרגום - זה מאוורר מיוחד יש לו הזנה משלוש רגליים , במאוורר הפשוט ההזנה משתי רגליים .

אני - לפי הנתונים ( יצרן המאוורר, גודל כנפיים , הזנת חשמל, ספיקת אויר וגודל המאוורר ) זה בדיוק מתאים , רק ההארקה (-)

כאן לגוף , ובמשוכלל יותר העולה כפול ההארקה (-) מחוברת לגוף אחרי המחבר .

 

בקיצור " איציק " עובדים עליינו בשם הקידמה , החלקים בכל הרכיבים דומים , מיוצרים ע"י אותם היצרנים .

פשוט משנים , רגלי חיבור או תושבת , או כפתור הזנה .

( כמה חצץ אכלנו מיחידת הבקרת אקלים האלקטרונית ) במזגן הראשי במסעדה , לפני שלושה חודשים החלפנו אותה ליחידת

הפעלה אלקטרונית עם כפתור הפעלה ובוררים מכניים , וכל הבעיות נפתרו , לא לחיצים עדינים הניתקעים כל הזמן .

 

בגדול - אנו הלקוחות מרויחים , מחירי המוצרים יורדים , אבל היצרנים למדו להרויח כפליים , לא מתקנים , מחליפים יחידות שלמות

או קונים חדש , מאחר ומחירי המזגנים המקררים , וכו' מחירם ירד , ולכן קל יותר לקנות חדשים .

 

:evil:

אבל לא כך עם רכב חדש , מחירי הרכבים גם היום ביחס לשאר המוצרים במשק , וביחס למחירם בחו"ל , עדיין מאוד יקרים .

ובמחיר רכב ממוצע בארץ ( 30,000 $ ) אתה קונה רכב יוקרה בחו"ל .

מחירי האחזקה והחלפים עדיין יקרים , כך שהשיקול של החזר עלות במכירה + עלות האחזקה עדיין מדבר לרבים :bigcry:

 

כאן נכנס היבואן החכם למשוואה , אם ידע לבדל את המוצר ולהבין מה דורש הלקוח , ( ראה קרסו - רנו , לאחרונה )

יותר לקוחות לא יחששו לקנות רכבים אלה , מאחר ומובטח להם שקט נפשי , ואם כך הדבר , הרי שמחיר המוצר בעתיד גם ישמור יותר על ערכו .

 

לכן אין אפשרות להשוות בין רכבים , לשאר המוצרים במשק , אשר אותם כיום אחרי כ 5-7 שנים אפשר לזרוק ולקנות חדש .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולשיט

5 שנים נהגתי על פיגו 106 ראלי לא היתה לי שום תקלה לא שיגרתית להניע ולינסוע ובנוסף היתנהגות כביש מדהימה שלא חוויתי במכוניות הרבה יותר יקרות שנהגתי עליהם

פשוט בחברה הישראלית חולים על להדביק סטיגמות

בקיצור אחלה אוטו דיי כבר להקשיב לסטיגמות מטופשות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתקנות הכנעניות של תחילת שנות ה 2000 בהחלט גרמו לבעיות במכוניות עם ארכיטקטורת חשמל מתקדמת מאוד - וביפאניות של אז (וכמעט עד היום) לא היו בעיות כאלה כי הארכיטקטורת חשמל של היפאניות הללו בעצמן היתה כנענית...

 

התקנות נורמליות, כאלה שבצורה ה-כ-י פשוטה לוקחות פלוס ומינוס מהמצבר או מחיווט ראשי, לא גורמות לשום בעיה.

מתקינים כנענים ודרך חשיבה כנענית הובילו הרבה מתקינים לבצע התקנות על חוטי תקשורת חשובים ובמו ידיהם יצרו תקלות ברכבים חדשים לגמרי. בקיצור, עבודה חאפרית.

 

אם זה מה שימנע ממך לקנות אוטו - אשריך.

 

איציק

עזוב לפני 8 שנים, מה לגבי היום ? למה עוד היום יש מכוניות צרפתיות בעייתיות, שהבעיות נגרמו ע"י מתקינים מקומיים ?

מה, גם היום רכבים קוריאניים ויפנים לא מתקדמים מספיק בשביל שיהיו תקלות ?

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, הדברים שכתבת הם מובנים, ידועים וברורים.

 

קדמה היא דבר נפלא אם נלווה אליה ערך מוסף מוחשי, לדוגמא: ABS, ESP במכוניות וכיוצ"ב.

 

הקדמה מיותרת לחלוטין אם המוצר עושה בדיוק את אותה הפעולה אבל בצורה מסובכת (מקרר).

 

זה מחזיר אותי לשאלת היסוד: אם מוצר א' פועל בדיוק כמו מוצר ב' - אבל בטכנולוגיה "פרימיטיבית" - למה זה צריך לשנות משהו למשתמש הממוצע?

 

זה לא בדיוק המצב. הכניסה של מערכות חשמל מבוססות CAN/LIN, באירופאיות של השנים האחרונות (מה שפיז'ו\סיטרואן עשו עם ה"מולטיפלקס" שלהם, ומצוי בכל האירופאיות כיום) הוסיפה דברים די מגניבים. תיאום טוב יותר בין מנגנונים שונים ברכב (נגיד הפעלה לא-מכאנית של האורות, חיישני גשם ותאורה, פתיחה חכמה לבגאז' וכו) - דברים שאצלי בגולף יש, וביפניות המקבילות עד היום חסר.

 

בארץ אמנם דפקו את זה, אבל מערכות כאלו אמורות להיות פשוטות יותר ואמינות יותר מהמערכות אותן הן מחליפות.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לו רק היתה לי מצלמה לצלם את הC4 הכסופה שהועמסה על גרר לפני שעה קלה ברחוב דבורה הנביאה בת"א... :D

 

אבל כנראה שהכל בדמיון שלי.... וכמו שידידינו CX25 אומר : זה הגיוני שרכב חדש יתקלקל, צריך להיות מוכנים לזה.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיאום טוב יותר בין מנגנונים שונים ברכב (נגיד הפעלה לא-מכאנית של האורות, חיישני גשם ותאורה, פתיחה חכמה לבגאז' וכו) - דברים שאצלי בגולף יש, וביפניות המקבילות עד היום חסר.

 

צר לי לשבור לך את התיזה: בקורולה RUNX 2005 יש חיישני גשם למגבים ומראה מתכהה ואורות מופעלים אוטומטית ומחשב דרך, אתה יודע צעצועים מגניבים כאלה שלא מתקלקלים...

 

עוד הערה - היכן נמצאים מנהלי המחלקות הטכניות של היבואנים מארץ אוכלי הצפרדעים, אתם יודעים אלה שאמורים להנחות את המתקינים איך לחבר את הקודנית ואיך מתקינים אזעקה - למרות שמדובר ברכב עם מערכות חשמל מתקדמות?

 

תחשבו על זה - הכל מתחיל בשירות ובתודעת השירות - יבואן טוב היה יושב למתקינים על הראש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיניין הוא שהבעיות הקטנות והמציקות באלקטרוניקת הרכב, הם אלו שממאיסות על הלקוח את המכונית.

ההבדל בין היצרנים היפניים לאירופאיים מיתבטא בכך שהיצרנים היפניים לא יציגו פיצ'ר אלקטרוני עד שלא יהיו משוכנעים שאמינותו תהייה גבוהה, ואילו היצרנים האירופאיים לרוב פועלים לפי תכתיבים של מנהלי השיווק שדורשים להציג חידושים, גם אם לא ממש חיוניים, ואמינותם נותרה במידה מסויימת חידה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין טעם להגיב ובכל זאת אתה מגיב ומפיק דברי חוכמה ופנינים , לעומת כל שאר הטיפשים .

אבל רק שאלה אחת לי אליך למרות שנינותך .

חשבת שחלק מאמינות של רכבים זו עמידות בתנאי אקלים שונים מהאקלים האירופאי ? למשל האקלים בארץ !

 

בדוק מה הטמפרטורות בקיץ בספרד או פורטוגל (ד.א לPSA יש מפעל בספרד ) .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיניין הוא שהבעיות הקטנות והמציקות באלקטרוניקת הרכב, הם אלו שממאיסות על הלקוח את המכונית.

ההבדל בין היצרנים היפניים לאירופאיים מיתבטא בכך שהיצרנים היפניים לא יציגו פיצ'ר אלקטרוני עד שלא יהיו משוכנעים שאמינותו תהייה גבוהה, ואילו היצרנים האירופאיים לרוב פועלים לפי תכתיבים של מנהלי השיווק שדורשים להציג חידושים, גם אם לא ממש חיוניים, ואמינותם נותרה במידה מסויימת חידה.

אחד התגובות הנכונות באשכול.

(למרות שלא כל היצרניות האירופאיות מעמיסות שטויות בלתי אמינות על הרכב)

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק מה הטמפרטורות בקיץ בספרד או פורטוגל (ד.א לPSA יש מפעל בספרד ) .

 

איזה ספרד,מה פורטוגל ? הצרפתים שלטו מאות שנים במדינות החמות ביותר בעולם. מי ילמד אותם על התנאים בסהרה טוניס,אלג'יר,מרוקו. צרפת היא המדינה בעלת הכי הרבה מושבות . (96-97dominions/territoires outre mer - dom.tom ( t,

את המשאיות הצבאיות של הצבא/לגיון הזרים בנו מי ? את הדה שבו סהרה עם 2 המנועים מי ? לכל הרכב הצרפתי באפריקה יש קירור טרופי ואין בעיות התחממות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לו רק היתה לי מצלמה לצלם את הC4 הכסופה שהועמסה על גרר לפני שעה קלה ברחוב דבורה הנביאה בת"א... :D

 

אבל כנראה שהכל בדמיון שלי.... וכמו שידידינו CX25 אומר : זה הגיוני שרכב חדש יתקלקל, צריך להיות מוכנים לזה.

 

מה שאני חוזר ואומר שמעניין שאתה כל הזמן רואה את הנתקעים למיניהם בדרכים, והם תמיד רכבים צרפתים..

מה לעשות שבחברה בה אני עוד, ואצל המשפחה הקרובה נוסעים בעיקר בצרפתיות , ואנחנו פשוט לא מכירים את סיפורי האימה הללו ?

 

אם הצרפתיות היו נתקעות על ימין ושמאל, אני פשוט לא מצליח להבין איך במשך 3 שנים , ואחרי 1,300,000 ק"מ שעברו 10 מאגאנים מודל 2005 , איך קרה שאף אחת לא נתקעה באמצע הדרך, ומלבד טיפולים הרכבים לא ביקרו במוסך ?

עכשיו יש כבר 12 מאגאנים מודל 2008 , אשר ב 17 חודש עברו מעל 750,000 ק"מ , גם הם מעולם לא ביקרו במוסך אלא לטיפולים שיגרתים..

 

אז מה נפלתי על מדגם טוב מהמציאות ?

ההסבר פשוט , אנשים מוצאים כל דבר מפרופורציה, איציק הסביר את זה בצורה מעולה, אבל לך ולעוד רבים זה לא מזיז, אתה מביא לי דוגמאות על קורולה, כאשר היצרן הוציא ריקול רשמי המודיע על כשלים במנוע , ואצלך נאדה, מה היצרן מבין טויוטה לא מתקלקלת נקודה..

 

ויש את הגאון אשר כתב על הטמפרטורות והחום, ומזג אויר באירופה, אז כאחד שנמצא הרבה באירופה, מזג האויר שם חם בקיץ תתפלא .., ומה קורה כבודו החכם בחורף ששם הטמפרטורות נמצאות קרוב ולעיתים מתחת לאפס ?

זה לא גורם לבעיות ברכב רק חום של ארץ הקודש ??

בקיצור , שטויות ברשת לא עולות כסף..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5705 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...