Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים לא אוהבים צרפתיות (בארץ)


boaz9090
שימו לב! השרשור הזה בן 5694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא כל "מכונית עדר" היא בהכרח מכונית גרועה.

המאזדה 3 הינה מכונית מצויינת וכך גם ההונדה סיביק.

צרף לזה רמת אמינות גבוהה ושירות טוב של היבואן, ותבין לבד למה הן הפכו למכונית עדר.

הוריי שקלו רכישת מכונית חדשה, ובדקו את הסיטרואן C4, המאזדה 3 והיונדאי I30.

אני חייב לציין שהסיטרואן היתה פשוט אכזבה, לא נוחה בעליל, וחוץ מכמה צעצועים אלקטרוניים אין בה כלום מהסיטרואנים של פעם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 176
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מבלי לחרוג מכללי הפורום. דעתי בנוגע ללמה לא אוהבים צרפתיות מעט שונה. מדובר בפוליטיקה.

קשה להקשר ולאהוב רכב שמיוצר במדינה "עוינת". ושהשקלים שלנו ילכו למימון מדיניות חוץ שבשנים האחרונות הוכיחה את עצמה כאנטי ישראלית (עיין ערך נשיא צרפת הקודם).

בדיוק מאותה סיבה אבל הפוכה אנו מאוד אוהבים כלי רכב אמריקאים, או כאלו שמיוצרים במדינות שלא קשורות לסכסוך (יפן).

ולא אמרתי מילה אחת על גרמניה.

 

גם אם לא במודע, זה נמצא איי שם בתת ההכרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחירת רכב היא בעיקרה דבר סוביקטיבי לחלוטין אשר מושפע מהעדפות אישיות , בארץ ישנן 2 בעיות קטנות:

1. דעות קדומות (ולא רק לגבי צרפתיות)

2. הגורו יצחק

 

2 הסיבות הללו גורמות בארץ לקבלת החלטות שהם לא תמיד רציונליות, אלא בעיקר מושפעות משני הגורמים הללו.

דוגמא טובה לכך היא הקורולה הרובוטית, אנשים נהרו אחרי המוניטין של הרכב עד אשר קיבלו את הרכב וגילו את המציאות הקודרת, עכשיו הם מנסים למכור אותה ביד 2..

 

ולגבי צרפתיות, שמע אני מכיר הרבה מאוד אנשים אשר ברגע שהחליטו ללכת כנגד הזרם מצאו רכבים מעולים במחירים מצחיקים , אבל היי לא לדבר על זה בקול רם , יש הרבה אשר בונים על הבורות הנ"ל ברכישת הרכב הבא שלהם..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צרפיתיות היו לי, והיו הרכב חברה שלי, זה קנגו, ימח שמה.

על צרפתיות אפשר להגיד דבר אחד שנבדק שאושר ע"י כל מי ש"זכה" להיות בעלים של אחת:

ברגע שאתה הכי צריך את האוטו- הוא יאכזב אותך.

 

היו לי גרמניות,

ופה זה מתחלק לדעתי, ל-3 קבוצות עיקריות:

ישנות, שנות ה-80 ומטה.

קבוצת מעבר- שנות ה-90

וחדשות- סוף שנות ה-90, ומלאה.

 

הישנות מציגות אמינות טובה מאוד, אבל אם לא מטפלים בהן נכון, אז יש להן נטיה להזכיר לך על כך.

הקבוצת מעבר, יש להן בעיות חשמל מהרגע שהן יורדות מהפס ייצור, תוסיפו גשם, והאוטו מושבת לכמה ימים. (מתייחס בעיקר לפורד, פולקסווגן ואודי, לא ידוע לי אם יש את הבעיות האלה במותגי יוקרה)

חדשות לא היו לי עדיין, לכן אין תגובה.

 

יפניות בחיים לא היו לי, והספיק לי לנהוג על כמה בשביל לדעת שגם לא יהיו לי.

 

אמריקאיות... מה אפשר להגיד? אמינות, נוחות, איכות, מנוע (והרבה ממנו), פשוט גן עדן.

וביום השמיני ברא אלוהים את חברת ג'נרל מוטורס.

 

לגבי איטלקיות, כשרק הוצתי רשיון, רציתי לקנות אלפא 33, שהיית חדשה יחסית בזמנו, ולא עלתה כלום. מהר מאוד הבנתי למה.

אחרי שהלכת לראות האוטו, והדלת נהג כמעט נשארה לי ביד, החלטתי לוותר עליהן. עם כמה אנשים שדיברתי בנושא, כולם אמרו שאיכות המתכות שלהם, היא לא משהו. בלשון המעטה.

:evil: לא תצליחו לעצור אותי, לא תצליחו להשתיק אותי! :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואללה משפט מחץ,זה לא רק לצרפתיות,זה גם לאיטלקיות-לנציה אלפא,באיטליה אלה מכוניות מספר 1 רק כאן המוסכים לא יודעים לטפל כמו שצריך אז אומרים חרא של אוטו,אל תתקרב.

הבעיה אצלינו לא אצל הצרפתים

 

 

הבדל בין אלה שציינת לבין רכבים אחרים הוא שהן כן צריכות מוסך בניגוד למכוניות מס' 1 (אמתיות).

אז רצוי אחד שמבין בזה(בלהיות מוסך), כי בגלל רכבים אחרים (ואמינים) אין נסיון עם זה מספיק.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולגבי צרפתיות, שמע אני מכיר הרבה מאוד אנשים אשר ברגע שהחליטו ללכת כנגד הזרם מצאו רכבים מעולים במחירים מצחיקים , אבל היי לא לדבר על זה בקול רם , יש הרבה אשר בונים על הבורות הנ"ל ברכישת הרכב הבא שלהם..

 

המחירים המצחיקים הם לא בסוכנויות הרכב, המחירים הללו נמצאים בלוחות יד 2.

 

מישהו (רמז: זה היד הראשונה/שנייה - תלוי כמה זמן הרכב היה בבעלותם) חטף את כל האלמנט וספג ירידת הערך פראית למדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת ולתמיד, אני חייב שמישהו יסביר לי מה הבעיה עם הגיר הזה.

אז נכון, המעבר מראשון לשני ולהפך לא תמיד מועבר בצורה חלקה (אבל לומדים לשלוט על זה), חוץ מזה הוא מעולה.

יש לו נעילת ממיר מומנט מהילוך 2 (יתרון ע-נ-ק לעומת גיר אוטו' טיפוסי), הוא לא ממהר לעלות להילוך הגבוה ביותר, יש בלימת מנוע בירידות והוא מגיב מצויין לדוושה.

כנראה שהגיר הזה לא מתאים לישראלים "נכים" ויותר פונה לקהל האירופאי שירדו מגיר ידני.

העובדה שהגיר הזה מכויל בצורה שמתאימה יותר לבוגרי גיר ידני היא רק חלק קטן מהבעיה.

בתחילת דרכו היתה בעיה רצינית בשסטומים של הגיר שגרמה להמון בעיות בגירים האלו. כמובן שהבעיה נפתרה ע"י היצרן בצורה סבירה בזמן סביר אבל זה הספיק לכמה וכמה רכבים שעלו על הכביש "לאכול אותה" עם נזקים של כמה אלפי שקלים.

 

ולמה אני חושב שזה קשור?

 

לגבי איטלקיות, כשרק הוצתי רשיון, רציתי לקנות אלפא 33, שהיית חדשה יחסית בזמנו, ולא עלתה כלום. מהר מאוד הבנתי למה.

אחרי שהלכת לראות האוטו, והדלת נהג כמעט נשארה לי ביד, החלטתי לוותר עליהן. עם כמה אנשים שדיברתי בנושא, כולם אמרו שאיכות המתכות שלהם, היא לא משהו. בלשון המעטה.

 

המשפט הזה מסכם חלק ניכר מהבעיות של הרכבים הצרפתיים בארץ.

"שמעתי ש...", "אמרו לי ש..." וכו' וכו' וכו'. חצאי אמיתות והרבה מיתוסים.

 

רבותיי, רבות דובר כאן על אמינות הצרפתיות, או העדרה. מבחינתי, אגב, יש עוד חמש סיבות טובות לא לקנות צרפתיות לפני סוגיית האמינות - הן מכוערות, יחידות ההנעה פרימיטיביות, איך להתנהג הן כבר שכחו, הנוחות מהן והלאה ואם לא אמרתי כבר - הן מכוערות. אז בינינו, מה כבר משנה האמינות?

 

לצערי זה נכון ונראה כאילו היצרנים הצרפתים הולכים ומאבדים את המעט שבידל אותם מול יצרני הרכב האחרים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רבותיי, רבות דובר כאן על אמינות הצרפתיות, או העדרה. מבחינתי, אגב, יש עוד חמש סיבות טובות לא לקנות צרפתיות לפני סוגיית האמינות - הן מכוערות, יחידות ההנעה פרימיטיביות, איך להתנהג הן כבר שכחו, הנוחות מהן והלאה ואם לא אמרתי כבר - הן מכוערות. אז בינינו, מה כבר משנה האמינות?

 

רובן לא מכוערות, אלא מיוחדות,

 

יחידות ההנעה פרמיטיביות יחסית היו לרוב התוצרת הצרפתית מתישהו כן ?

וזה נכון שבתקופה שהיפאניות לדוגמא עברו ל-16V במכוניות אמצע הדרך שלהם,

הצרפתיות סיפקו את זה רק לגרסאות החמות.

אבל בשנים האחרונות המצב השתנה ובמיוחד רנו, מספקת מנועים טובים מאוד,

חטיבת רנו ספורט מייצרת מנועים מעולים, עם ניסיון שהגיע מההצלחה במירוצים.

 

לגבי התיבות האוטומטיות, נכון, זה נראה כאילו תמיד לצרפתיות התיבות האוטומטיות לא מספיק טובות,

גם בעבר שהיו לוקחים תיבות אוטומטיות מיושנות מ-ZF וגם החל מסוף שנות ה-90 שהם פיתחו ביחד את תיבת ה-AL4,

הלא מבריקה.

 

לגבי ההתנהגות, פז'ו שבעבר היו הטובים ביותר בהתנהגות כביש של מכוניות עממיות (ויותר מכך...)

התדרדרו קשות בתחום, לטובת תחומים שזוהרים הרבה יותר באולם התצוגה מאשר בפיתולים בכביש.

 

אבל רנו דווקא רק משתבחת בתחום הזה ועדיין מייצרת ספורטיביות עממיות מצויינות.

כל רנו ספורט כיום יכולה ללמד כל VAG על התנהגות כביש מהי.

 

כאחד שנוהג כבר 6 שנים רק על צרפתיות, אני יכול להגיד שהרבה אנשים מפסידים רכבים מעולים בגלל הדעות הקדומות,

והסטיגמות שיש למכוניות הנפלאות האלו בארץ.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במשפחה שלי היו רנו טראפיק, רנו 4, רנו 5, רנו 19, רנו אקספרס, פיז'ו 504, 206, רנו 11, פיז'ו 106, טראקסיון אוואנט, פיז'ו 404 ועוד כל מיני יצורים צרפתיים כאלו.

 

מכל אלו, האמינים ביותר היו היותר ישנים.

את כמעט כולם, אגב, קנינו חדשים (חלקם כשהייתי קטן ולפני שנולדתי).

 

כמעט כל ה"מודרניים" עשו המון בעיות כל הזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל רנו דווקא רק משתבחת בתחום הזה ועדיין מייצרת ספורטיביות עממיות מצויינות.

כל רנו ספורט כיום יכולה ללמד כל VAG על התנהגות כביש מהי.

 

זה כמו לומר שסובארו מייצרים מכוניות מלהיבות בגלל הSTI. אני לא יודע מה ההתלהבות שנוצרה בארץ סביב המגאן ספורט, זו מכונית שזכתה לביקורות פושרות ומטה מול כל דבר אחר בקטיגוריה, בעוד שהGTI לקחה את המקום הראשון בעקביות. בקרת יציבות לא מתנתקת? תעשה לי טובה. הR26 צריכה להיות נהדרת, אבל כאן נחזור לדוגמת הSTI.

הקליאו זה סיפור אחר. ניתן להם את זה.

 

בכל מקרה, דיברתי על דגמי המיינסטרים. וכמיינסטרים, הצרפתים איבדו את הצפון לגמרי.

 

אימרת ה"ישראלים פרמיטיביים" פשוט לא נכונה. זה נהדר שאתם מביאים את איטליה כדוגמא למקום בו מכוניות איטלקיות נמצאות בכל פינה. גם בישראל הסוסיתא הייתה נפוצה למדי. ככה זה עם תוצרת מקומית. גם באנגליה היו הרבה רוברים, וצ'כיה מלאה בסקודות.

 

בואו ניקח את אנגליה כדוגמא; הC5 נחשבה שם לתחבורה זולה, הרבה מטראז' במעט שקלים. Cruiser טוב לצי חברה, אבל אף פעם לא אלטרנטיבה רצינית לגרמניות או המונדיאו. מהC4 הם פחות או יותר התעלמו. ה207, בגרסאותיה החמות, היא בדיחה. הלגונה - אותו סיפור של הC5. ה607 הייתה מכונית שהם היו שמים כהשוואות רק בשביל שיהיה על מי לצחוק.

גם שם, הצרפתיות מתרסקות כיד שניה.

 

אגב, מדוע האיטלקים והצרפתים לא מוכרים בארה"ב כבר שנים? זה לא רק בגלל אילו מכוניות הם מייצרים (607 ואלפא 166 גדולות מספיק לארה"ב). אני פשוט לא חושב שהם היו יכולים להתמודד מול צרכני no-bullshit כמו האמריקאים.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, דיברתי על דגמי המיינסטרים. וכמיינסטרים, הצרפתים איבדו את הצפון לגמרי.

 

 

זה נכון, אם כיום הייתי מתבקש לבחור רכב רגיל חדש, זה לא היה צרפתי.

וגם לא הייתי ממליץ לאף אחד מהמשפחה שלי כיום לרכוש אחד כזה חדש,

בהיעדר הצטיינות בתחומי הנהיגה והנסיעה כמו שהיה בעבר, יש אלטרנטיבות טובות בהרבה.

 

מה שאני רוצה להוסיף זה שלפחות בכל הנוגע לספורטיביות, תן לרנו ספורט את הקרדיט.

הם מייצרים מכוניות כייף לא במחירי שחיטה.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה אנשים שמעתי שהם לא אוהבים צרפתיות.

אני אישית ראיתי והבנתי למה הם לא אוהבים אותם.

 

לאח שלי יש מיצובישי לנסר (סטיישן 91), רכב צרפתי מסוג סיטרואן קסרה נכנס באח שלי מאחור, במהירות דיי גבוהה, נגיד בין 20-25 קמ"ש.

לאוטו של אחי לא קרה כלום, אולי איזה פלסטיק למטה נפל ובבאגז' ממש אבל ממש קצת נכנס פנימה (איזור 5 ס"מ על 5).

ומה קרה לסיטרואן? כל הבאמפר הקידמי נפל, בפנים כל הדש-בורד יצא החוצה (אבל ממש הכל), מכסה מנוע לא נפתח לא נסגר.

 

מאותו היום אמרתי לעצמי שרכב צרפתי לא נקנה.

 

גם בעל הרכב אמר, רכב צרפתי לא ממש חזק, והנה עובדה.

עכשיו בטח מלא יקפו עליי, אבל זה מה שהיה וזה מה שאני חושב על הרכבים האלה.

Kia Sportage, 2014 

Mazda 3,  2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם הייתי חולה על מכוניות צרפתיות, הייתי חולם עליהן בלילות , מפנטז בימים. (עוד לפני שהיו פורומים ונעשתה שטיפת מוח לילדים תמימים.)

עוד בתחילת שנות ה90,כשהיה ניתן לקרוא בעיתונות הרכב על יציאה ה106/306 לשוק.

עד שהיתה לי אחת. וזה הספיק לי לתקופת חיים שלמה.

 

אני חושב ש roee היטיב לתאר את המצב, לא הייתי מנסח זאת טוב יותר.

 

הייתי יורה כמה חיצים רעילים אבל למי יש כח לחזור לויכוח האלמותי :)

 

נ.ב. אמיל עברתי תאונה קשה מאוד ברכב צרפתי לפני 6 שנים, כסא הנהג נשבר ונפגעתי בגב בצורה לא פשוטה. (פגיעה מאחור)

עם זאת, מצב הרכב לאחר התאונה אינו מהווה אינדקציה לבטיחות הרכב. רכב שמתוכנן היטב עם איזור קריסה "יקריב" את עצמו כדי לשמור על שלמות תא הנוסעים.

אני אישית מעדיף שבשעת תאונה (חס וחלילה) ,הרכב שלי יתקמט וילך טוטאל לוס -העיקר שיגן עליי.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אגב, מדוע האיטלקים והצרפתים לא מוכרים בארה"ב כבר שנים? זה לא רק בגלל אילו מכוניות הם מייצרים (607 ואלפא 166 גדולות מספיק לארה"ב). אני פשוט לא חושב שהם היו יכולים להתמודד מול צרכני no-bullshit כמו האמריקאים.

 

האמריקאיים הינם צרכני no-bullshit? הצחקת אותי! הם המציאו את המונח הנ"ל. תרבות הצריכה שלהם מבוססת על דעות קדומות, אינסטינקט הרכישה המיידי שלהם גרם להם (ולנו בעקבותיהם) להוציא את כל השלילי מהמונח קפיטליזם. חובות האשראי של המדינה עצמה וגם של תושבים הגיעו לממדים מפלצתיים רק בגלל שאין שום קשר בין מה שהם רוכשים למה שהם צריכים. הדי הצחוק שבאים מכיוון צפון קוריאה הקומוניסטית מהדהדים בוול סטריט.

 

שאלת טריוויה: איזו מעצמה ענקית נמצאת עמוק עמוק בתוך משבר כלכלי?

רמזים לתשובה ניתן למצוא בכל מדור כלכלי של כל עיתון בעולם.

 

באירופה לדוגמא, פלח השוק הגדול ביותר של כלי רכב הינם רכבי המיני, לא סופר מיני, לא ג'מבו מיני ולא קומבו מיני. פשוט מיני. הצרכן האירופאי קונה רכב בהתאם לצרכים שלו, הוא מודע למחירי הדלק וגם משלם קנס בהתאם לכמות המזהמים שרכבו פולט. סיטרואן c1, פיז'ו 1007, יונדאי i10 אלו הם רק דוגמאות נפוצות והגיוניות בכל רחבי אירופה, אך לא במנהטן. אם חשבון הבנק שלו מאפשר לו, הוא יירכוש משפחתית גדולה, בדרך כלל מפוארת ורצוי גרמנייה בכדי לאכלס את כל המשפחה בשעת הצורך.

הצרכן האמריקאי לעומת זאת מעדיף לעמוד בפקק במנהרת הולנד או על ה F.D.R כשהוא נוהג במשחתת מסוג "קראון ויקטוריה" שאף גדולה מ B.M.W סדרה 5, אך רחוקה ממנה שני עשורים מבחינת קידמה.

 

ארה"ב מבחינתי, איננה מדד לצרכנות נבונה. ההיפך הוא הנכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...