Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8229 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
...כנפיים זה מדע. והיעילות שלהן מתבטאת במהירויות גבוהות בלבד...

אחי אם כנפיים פועלות רק במהירויות גבוהות...

:?::?::?: איך אתה מסביר ציפורים :?::?::?:

קודם כל, יוחזר סקריפט אחי >> ידידי היקר וישא"ק!

 

ותראה, בוא אני אניח את ההבדל בין כנף גנובה של אימפרזה לבין כנף של בולבול (הציפור, לא אביזר הנירוסטה שישי קנה באיקאה). כנף גנובה של אימפרזה לא נעה מעלה מטה ומשנה את הפרופיל שלה תוך כדי. יש ציפורים שמרחפות כך במקום. אתה חושב שאותם כוחות פועלים על כנף של רכב בחניה?

מדובר בשני דברים שונים לחלוטין. כנף סטטית אוירודינמית פועלת רק אם יש מהירות יחסית גבוהה בינה לבין האויר. בגלל זה מטוסים ממריאים רק כשהם מגיעים למהירות מסויימת. זו המהירות בה כח העילוי של הכנפיים עולה על כח המשיכה של מסת המטוס.

ובמכוניות כנ"ל. במהירויות יחסיות אויר-רכב נמוכות לא תהיה לכנף השפעה. ושים לב שאני מדבר על מהירויות יחסיות בין הרכב לאויר. במכונית עם כנף מתוכננת כהלכה כן יפעלו כוחות הצמדה אם הרכב נע במהירות נמוכה מול רוח חזקה ומהירה מאוד. אבל זה באמת מקרה קצה לא נפוץ במיוחד.

הכל נכון ואתה צודק אבל זאת במידה שיש לכנף פרופיל מתאים ומהירות נמוכה!

ד"א ניתן לחקות פרופיל ציפור והדבר אפילו נעשה במידה מסויימת במטוסים

אך לא יעיל כמו אצל ציפורים.

ואני לא מסכים לגבי אי השפעת הכנף במהירויות נמוכות מכיוון שתמיד תהיה השפעה כלשהיא :idea:

gs 8)פעם הייתה לי וולקן......ואז הייתה גדר...

פורסם

רשף, 4 גלגלים אמנם, אבל כל אחד נושא רבע מהמשקל, אז בסה"כ זה לא משנה...

 

TWEG, הקרון זה בטח לא דוגמא, G צידי נמדד בכביש מישורי ולא במסלול משופע, לכן אין התנגדות כמו שהפס של מסילה מייצר נגד הקרון...

 

1G אכן נראה כמו מחסום לרוב סוגי המכוניות. נראה לי שכדי לעבור אותו באמת במדידה נכונה צריך איזשהו כוח הצמדה שמגדיל את המשקל האפקטיבי של המכונית. מעניין אם ל-SZ זצ"ל היה משהו כזה במבנה האוירודינמי שלה.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם

נראה לי שעקרונית אתה צודק. ציטוט מפורום אחר שאני משתתף בו, בלי אחריות לגבי התוכן כי ימי הפיזיקה שלי הרבה מאחורי:

Don't forget that by simple friction theory and without any downforce, you cannot get a lateral G of more than 1.

 

Now in practice you can get more than that because of the reaction between the rubber contact patch and the textured road surface. An exceptional road car can generated 1.1g of lateral, I would imagine a 67 GP car would be up to around 1.5g max.

×
×
  • תוכן חדש...