Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6618 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב.

 

אצלי מנורת ה ABS דולקת מאז שקניתי את האוטו (אני יודע שזה לא בטיחותי אך הכל מתפקד כראוי ואני בטוח שניסיון לתקן זאת יוביל לבעיה אחרת, החשמל באוטו לא משהו).

אני מאוד מרוצה מיכולת הבלימה של האוטו גם ללא ABS, לא קרה אף פעם מצב של נעילה.

 

לאחרונה קראתי באיזה אתר אינטרנט שנסיעה עם נורת ABS דולקת יכולה לגרום נזק לגיר.

האם זה נכון? אם כן מה הקשר בין שתי המערכות?

 

תודה.

פורסם

ותפקוד לא נכון של גיר אוט' יכול להיות במקרים שמחשב הגיר ומחשב נהול המנוע מקבלים את נתוני מהירות הרכב ממחשב ה ABS

ומכיון שמע' זאת תקולה אז יתכן שלא מגיע נתון נכון של מהירות הרכב.

באיזה מכונית מדובר ומה שנת הייצור?.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם
אצלי מנורת ה ABS דולקת מאז שקניתי את האוטו (אני יודע שזה לא בטיחותי אך הכל מתפקד כראוי ואני בטוח שניסיון לתקן זאת יוביל לבעיה אחרת, החשמל באוטו לא משהו).

 

הכל עובד פיקס טפו טפו טפו...

 

שני דברים האלו סותרים אחד את השני. מכונית לא מחלימה מעצמה. מצא מוסך טוב וטפל בבעיות.

בעוית חשמל: חשמלאי טוב פותר הכל כמו שצריך בלי אילתורים ובלי נזקים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

ניסיתי להבהיר את הנקודה שאני לא רוצה עצות כיצד ואיפה לתקן את זה.

זאת שאלה כללית, פשוט לא מובן לי איך שתי המערכות קשורות זו בזו.

 

אשמח לפרוט נוסף...

 

נ.ב. כשאמרתי שיש בעיות חשמל לא התכוונתי בעיות ספציפיות באוטו שלי, אלה מחלות כלליות של מריאה.

קראתי הרבה פורומים גם זה וגם בחו"ל וזאת עובדה שמחשבי ה ABS הולכים לעולמם מוקדם וצריך לשמוח שכל השאר עובד.

פורסם
ניסיתי להבהיר את הנקודה שאני לא רוצה עצות כיצד ואיפה לתקן את זה.

 

פורום נועד לצורך עיצות כאלה. פנית לפורום, תיארת ליקויי בטיחותי חמור במערכת קריטית (בלמים) ומה ציפית?. שיגידו לך: "כל הכבוד ותמשיך לנסוע ככה"?

ככל הניראה לא הפנמת את כל הרעיון של פורום שהוא משמש לדיון פתוח.

 

מצער לדעת שיש אנשים שנוסעים על הכביש, אומרים "הכל עובד פיקס טפו טפו טפו... " ולמעשה יש להם ליקויים בטיחותיים.

מילא לא אכפת לך מהבטיחות שלך, אבל מה עם שאר אנשים שנוסעים על הכביש, יש להם משפחות עם ילדים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

כמובן שאני מבין את חומרת המצב ותאמין לי אני מודע לכך שזה מסוכן.

- הייתי במוסך והרכב עבר אבחון. צריך להחליף מחשב אי.בי.אס בעלות 2500 ש"ח, לצערי אין לי סכום כזה.

העדפתי להתקין צמיגים סופר טובים ומבית טוב (במחיר 400 ש"ח כל אחד). כי היה צריך להחליף, ולא יכולתי גם מחשב וגם צמיגים - אז עשיתי מאמץ והשקעתי בצמיגים.

תבין אותי שלא יכולתי לשים את הרכב בצד ולא לעלות לכביש (ישנם רכבים גם בלי ABS ואם צמיגים בני 8 שנים).

 

לא רציתי לספר את כל הסיפור שלי ולכן רשמתי שזו שאלה כללית.

אני מבקש ממך (alfa164TS) לא לנזוף בי - לפחות אחרי שניסיתי להסביר את המצב שלי...

 

תודה.

פורסם

DarkRoniN, יקר.

 

כלל שמיכה קצרה חל גם על חלק משאר חברי הפורום. המצב לחלקנו הוא כזה, שאיננו בהכרח יכולים להרשות לעצמנו הכל בבת אחת.

לכן, עד שרכב אינו כשיר לנסיעה, אנחנו משאירים אותו בחנייה ויש לנו סדרי עדיפויות לפיהם אנחנו קודם מטפלים בליקויים בטיחותיים ואז בדברים אחרים. רק כאשר אין ברכב יותר ליקויים בטיחותיים, אנחנו מרשים לעצמנו לנסוע בו שוב.

 

מצד שני, אם יש דרך להבטיח ש-ABS לא תקין לא יגרור אחריו תקלות במערכת בלמים למשל, אז כן אפשר לנסוע.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • ספונסר פורום
פורסם
ניסיתי להבהיר את הנקודה שאני לא רוצה עצות כיצד ואיפה לתקן את זה.

זאת שאלה כללית, פשוט לא מובן לי איך שתי המערכות קשורות זו בזו.

 

אשמח לפרוט נוסף....

 

התגובה שקיבלת מ מר לין מדוייקת וזה הקשר שיכול להיות ברכבים

מסויימים בין מערכת הABS לתיפקוד תיבת ההילוכים ,תיבת ההילכים

חייבת לקבל את נתון מהירות הרכב ,ברכבים חדישים מקובל להשתמש

בנתון המהירות שמתקבל מחיישני הABS לעינין מהירות הרכב כולל ללוח השעונים .

בגדול עד כמה שזכור לי ברכבך מותקן גיר של פולקסווגן מדגם 01M

ובמקרה הזה אני אומר לך בוודאות שהתיבה הזאת מצויידת בחישני מהירות

מובנים בתוך הגיר והיא לא זקוקה לנתון מהירות חיצוני .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

מצד שני, אם יש דרך להבטיח ש-ABS לא תקין לא יגרור אחריו תקלות במערכת בלמים למשל, אז כן אפשר לנסוע.

 

האבחון נעשה במוסך רשמי של פיאט. נאמר לי שאין לכשל ABS שום השפעה מסוג כלשהו על מערכת הבלמים. במידה וזה כן היה משפיע כמובן שלא הייתי נוהג הרכב.

 

- עד כמה שאני יודע, ברכבי מותקן גיר יפני מתוצרת AISIN ולא גיר של פולקסווגן.

כמובן שמד המהירות בלוח השעונים מתפקד כרגיל, האם מתוך זה ניתן להבין שאין לABS השפעה (לרעה) על הגיר?

פורסם

כמו שרפי לין כתב יש מכוניות שנתון מהירות הרכב מגיע דרך ABS , לא כך בפיאט המדוברת . אין קשר בין ה-ABS לגיר !

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם

אכן בפיאט מריאה תיבת ההילוכים האוטומטית הנה AISIN יפנית ומע' ה ABS הנה עצמאית ואינה מעבירה נתונים לא למחשב ההילוכים ולא למחשב נהול המנוע.

כשנורת תקלת ABS דולקת, המע' אינה פועלת בזמן צורך, אבל מע' הבלמים ממשיכה לפעול כמע' בלמים רגיל.

בברכה - רפי לין :-)

  • ספונסר פורום
פורסם

בכל אופן בשנות השמונים פיאט השתמשו בתיבות

הילוכים אוטו של פולקסווגן מסוג 010 כגון ריתמו רגטה וכו

ובשנות התישעים ראיתי כמה פיאטים עם תיבה של פולקסווגן

מסוג 01M אני לא זוכר באיזה דגמים בדיוק ,אולי רפי אתה יכול

לציין באלו פיאטים מותקנת התיבה של פולקסווגן .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

×
×
  • תוכן חדש...