Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה עם מסמכים מצולמים - חוקי?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב לכולם,

השאלה שלי היא האם זה חוקי לנסוע עם העתק (צילום) של ביטוח החובה והעתק של רישיון הרכב במקום עם המסמכים המקוריים?

פורסם

שוטר פעם העיר לי על כך שאני מחזיק רק צילום של הביטוח ולא את המקור. הוא אמר גם שבמקרה תאונה זה כאילו שאני נוסע בלי ביטוח:shock:

 

כמובן שמאז אני מחזיק את העותק המקורי.

אימפרזה 4*4 04 נמכרה :|

סובארו בי4 08 לימיטד ז"ל :cry:

סובארו בי4 09 גפ"מ :-)

BMW E92 8)

פורסם

ברוב המקרים , אלא אם הרגזת את השוטר במיוחד, לא עושים היום דוח אי הצגה. בכל מקרה השוטר מונחה לבדוק במסוף ולצורך זה בדרך כלל ייסתפק בכל מסמך מזהה עם תמונה שנראה רציני , גם אם לא מסמך רשמי.

פורסם

למה לא להסתובב עם מקורי, הלא לא לשם כך הם נועדו ?

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
שוטר פעם העיר לי על כך שאני מחזיק רק צילום של הביטוח ולא את המקור. הוא אמר גם שבמקרה תאונה זה כאילו שאני נוסע בלי ביטוח:shock:

 

כמובן שמאז אני מחזיק את העותק המקורי.

 

נדמה לי שהעבירה היא על נסיעה בלי התעודות, לא בלי הביטוח...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

אסור.מותר רק לרכב ציבורי.

(זה מה שאמר לי השוטר אחרי שעצר אותי והיה קרוב לתת לי קנס על זה בדיוק).

פורסם

קצת סדר מנסיוני כמתנדב במתנ"א צפון (עד לפני שנתיים, הייתי שם 5.5 שנים):

 

חובה להיות עם:

1. רשיון נהיגה מקורי, תקף ומשולם (או פלסטיק עם תמונה עדכנית, או מהתמונות החדישות).

2. רשיון רכב מקורי, תקף ומשולם.

3. ביטוח חובה מקורי, תקף ומשולם.

 

בלי סעיף 1 תקבלו:

- אולי דו"ח, וכן הזמנה לקצין בתחנה הקרובה לשם הצגת הרשיון.

 

בלי סעיף 2 תקבלו:

- דו"ח, אולי בתוספת זימון לבימ"ש.

 

בלי סעיף 3:

- זימון לבימ"ש, ואולי גם חילוט.

 

* כל האמור לעי"ל אינו מחייב, והתקנות בנושא הנמצאות במשרד התחבורה הן המחייבות. אין התייחסות לעבירות קודמות ו/או לעבר הנהג. אין לראות בכך עצה ו/או הדרכה.

** אסור בכל מקרה לנסוע ללא הסעיפים הנ"ל: מסמכים מקוריים, תקפים ומשולמים.

 

בלי אחד או יותר מהמסמכים הנ"ל, שוטר יכול למנוע מכם להמשיך לנסוע ברכב (גם ללא חילוט הרכב).

 

TIFF.

מונדיאו טיטניום שחור-פנתר, 2.3ל' בנזין, 6היל' טיפט', חלונות כהים, עור, סאן-רוף חש', ב. שיוט, ב. אקלים מפוצלת, צ'יינג'ר MP3 Sony ל-6 דיסקים, AUX מובנה, שליטה מלאה מההגה, גודייר 235/45 עם מגנזיום R17 וחיישני חניה היקפיים.

פורסם

אני נוהג על רכב מושכר של העבודה ויש מסמכים מצולמים עם חותמת "נאמן למקור" של קצין רכב, לא אמרו לי על זה כלום כשעצרו אותי. באמת תהיתי אם אפשר לעשות את זה גם ברכב הפרטי, סתם כדי להיות בראש שקט שהמסמכים בבית, אבל מהתגובות כאן אני מבין שלא.

פורסם

רק לציי רכב מותר לנסוע עם רשיון רכב וביטוח מצולמים.

על ההעתק מופיעה חותמת וחתימה של קצין בטיחות המאשר ההעתק.

חברות השכרה נכללות בתוך ציי רכב.

 

זה ששוטר רואה צילום ברכב בבעלות פרטית ומחליט לוותר, זה לא אומר שזה חוקי, זה אומר שהוא ויתר.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
קצת סדר מנסיוני כמתנדב במתנ"א צפון (עד לפני שנתיים, הייתי שם 5.5 שנים):

 

חובה להיות עם:

1. רשיון נהיגה מקורי, תקף ומשולם (או פלסטיק עם תמונה עדכנית, או מהתמונות החדישות).

2. רשיון רכב מקורי, תקף ומשולם.

3. ביטוח חובה מקורי, תקף ומשולם.

 

בלי סעיף 1 תקבלו:

- אולי דו"ח, וכן הזמנה לקצין בתחנה הקרובה לשם הצגת הרשיון.

 

בלי סעיף 2 תקבלו:

- דו"ח, אולי בתוספת זימון לבימ"ש.

 

בלי סעיף 3:

- זימון לבימ"ש, ואולי גם חילוט.

 

* כל האמור לעי"ל אינו מחייב, והתקנות בנושא הנמצאות במשרד התחבורה הן המחייבות. אין התייחסות לעבירות קודמות ו/או לעבר הנהג. אין לראות בכך עצה ו/או הדרכה.

** אסור בכל מקרה לנסוע ללא הסעיפים הנ"ל: מסמכים מקוריים, תקפים ומשולמים.

 

בלי אחד או יותר מהמסמכים הנ"ל, שוטר יכול למנוע מכם להמשיך לנסוע ברכב (גם ללא חילוט הרכב).

 

TIFF.

 

נראה לי שבכל זאת יש הבדל בין חוסר הביטוח או האגרה (לא ביטחו ולא חידשו את האגרה והטסט) ובין אי נשיאת המסמכים (או לענייננו, נשיאת מסמכים מצולמים).

אלה שתי עבירות שונות כאשר על העבירה של אי נשיאת מסמכים מקבלים עונש קל בלבד (אם בכלל).

הנה קטע מהאתר של בתי המשפט המבהיר את הנקודה:

"בדו"ח שנרשם עקב נהיגה ללא מסמכים (רשיון נהיגה, רשיון רכב, ביטוח חובה וכיו"ב),רשאי הנהג להציג מסמכים תקפים יום העבירה בכל תחנת משטרה. בבואו יציג הנהג את הדו"ח. לאחר הצגת המסמכים, יצטייד הנהג באישור על הצגתם. סעיף העבירה יומר בסעיף אי נשיאת מסמכים והנהג יחוייב בדו"ח ברירת קנס וזימונו למשפט יבוטל".

 

הלינק (למי שרוצה לעיין בהקשר הכולל) הוא כאן:

http://elyon1.court.gov.il/heb/info/choveret/taavura.htm

 

 

והנה משהו מהאתר של משרד התחבורה (שם לא מדובר אגב על דרישת במקוריות של המסמכים...)

 

"חובת נשיאת רישיונות - בכל נהיגה ברכב יש לשאת רישיון נהיגה המתאים לסוג הרכב, רישיון רכב ותעודת ביטוח חובה, ולהציגם על פי דרישת גורם מוסמך. המסמכים חייבים להיות בתוקף, תקינים ושלמים. אי-נשיאת רישיונות היא עבירה הכרוכה בקנס ובנקודות. שימו לב: אל תשאירו רישיונות ברכב חונה ללא השגחה!"

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
והנה משהו מהאתר של משרד התחבורה (שם לא מדובר אגב על דרישת במקוריות של המסמכים...)

 

בני,

נראה לי טריוויאלי שלא צריך לציין שמדובר במקור, שכן על מסמך שאינו מקור, אנו נוהגים לומר שמדובר בהעתק או בצילום.

 

בא נחשוב עוד צעד קדימה: נניח שנעצרים לביקורת, ושוטר פוסל את הרכב להמשך תנועה ולקח את הרישיון. אם מותר לנסוע עם צילום, הרי שאין בעיה לשריין ברכב צילומים ולהמשיך לנסוע.

 

ועכשיו נלך עוד קצת ונגיע לתקנה 9 לתקנות התעבורה ושם מנוֹסח התקנה ניתן להבין שמדובר על מקור כיוון שיש בהמשך התקנה התייחסות לצילום הרישיון והתנאים לכך.

יתרה מזאת, בכדי להחזיק צילום נדרש אישור מטעם רשות הרישוי

וכך כתוב בין היתר בתקנה: ... רשות הרישוי רשאית לפטור נוהג רכב שבבעלותו של תאגיד המעסיק קצין בטיחות לפי חלק י' לתקנות אלה מן החובה להחזיק רישיון רכב או תעודת ביטוח בשעת נהיגה ברכב בתנאים אלה:

(1) נוהג הרכב מחזיק צילום מרישיון הרכב ומכל תעודה המתייחסת לרכב...המראה על פניו שהם בני תוקף וחתומים בידי קצין הבטיחות ובחותמתו שצויין בה מספר כתב ההסמכה שלו;

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אין לי בעיה עם מה שכתבת. עיקר המסר שלי הוא שיש דין נפרד והרבה יותר מקל לנסיעה ללא מסמכים (או מסמכים מצולמים...) כאשר יש ביטוח ורישוי בתוקף.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

×
×
  • תוכן חדש...