Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6696 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לחברי הפורום.

אני חדש כאן אז אם עברתי על איזה כלל/נוהג העירו לי על כך... :wink:

אפתח בפרטי הרכב שאני שואל לגביו:

פולקסווגן בורה, שנת ייצור 2001, נפח מנוע - 1595, גיר אוטומטי, קילומטרז' - 100K.

 

לפני כ-8 חודשים נתקלתי בבעיה הבאה בהתנעת הרכב:

בהתנעה הראשונה של הבוקר הטורים קופצים לכ-1500 סל"ד ואז חוזרים בהדרגה לערכם היציב (כ-800 סל"ד).

הדבר מלווה ברעידות של הרכב (כמדומני, מגיעות מתא המנוע) ו"קרטוע" במטרים הראשונים של הנסיעה.

לאחר לחיצות אחדות על דוושת הגז (אף בסיבובי סרק, מצב P של הגיר) הטורים לרוב "חוזרים לעצמם" והקרטוע נעלם.

כמו כן, אם מכבים את המנוע ומתניעים שוב (גם אם ההתנעה החוזרת תהיה עשרות דקות לאחר הכיבוי) הבעיה לרוב אינה חוזרת על עצמה. עם זאת אחר מספר שעות היא עלולה לחזור.

 

התפתחות הבעיה על פני זמן:

- טלטלות במזן ההתנעה התחזקו

- הטורים לא מתייצבים במשך עשרות שניות, אלא "מתנדנדים": 1500 -> 1000 -> 1500 -> 900 -> 1400 וחוזר חלילה...

- כיבוי והתנעה חוזרים אינם עוזרים עוד: נדרש להתניע/לכבות 3-4 פעמים כדי שהבעיה "תסתדר".

- כנ"ל לגבי הלחיצה על גז: צריך כמה וכמה לחיצות כדי איכשהו לייצב את הטורים הקופצים.

- מצטמטם מרווח הזמן בין הופעות הבעיה: הקפיצות של הטורים חוזרות כבר אחרי מספר שעות שהאוטו עומד קר.

- גם אחרי שעה של נסיעה אפשר לזהות (לדוגמה, כשעומדים ברמזור) שהטורים נופלים לחצי שנייה (לכ-500 סל"ד) ואז חוזרים. הדבר מלווה בטלטלה קלה של הרכב.

- מורגשת גם טלטלה חזקה כשמעבירים לרוורס - כל האוטו "זז". לרוב כשהאוטו "קר".

 

צעדים שננקטו:

- פניתי למוסך מורשה של פולקסווגן עוד כשהבעיה בחיתוליה. בוצעה בדיקת מערכת דלק ובדיקה ממוחשבת של המנוע. שתיהן נמצאו תקינות.

- הבעיה החריפה. עם זאת, עדיין לא מזהים אותה אחרי שמביאים אוטו עם מנוע חם למוסך. בדיקה חוזרת לא מניבה שום תוצאה. המוסכניק ממליץ לתת למשאבת דלק לעבוד מספר שניות ורק אחרי זה להתניע. לא עוזר.

- הבעיה מגיעה לכדי מצב שצריך להתעסק עם הרכב 10 דקות עד שהוא לא קופץ. הבאתי אותו למוסך בערב והם בדקו אותו בבוקר. סוף כל סוף נוכחו לדעת שאכן יש בעיה. החשמלאי שלהם קבע שסליל ההצתה סדוק ואחד מראשיו נשרף. הסליל הוחלף. בנוסף, הוחלף "יוניט" (האחראי על מדידת חום המנוע).

 

לאחר החלפת הסליל המצב השתפר משמעותית, אך לא נפתר לגמרי. קפיצות הטורים אמנם הפכו ליותר קטנות והן מתייצבות מעצמן ואין טלטלות ו"קרטוע" כשהרכב מתחיל לנסוע, אבל ככל שעובר יותר זמן כך המצב הופך ליותר דומה למה שהוא היה והיום שוב הרגשתי רעידות בהתנעה ולקח לטורים הרבה זמן להתייצב. יש לי תחושה שכל הסיפור הזה מתחיל לחזור על עצמו... לדעתי הבעיה העיקרית לא נפתרה ויש משהו שלא תוקן/כוונן/הוחלף :|

 

דברים נוספים שלהם שמתי לב:

- שעון חום המנוע מגיע ל-90 מעלות (הערך היציב) רק לאחר 10 דקות נסיעה - זה תקין?

- המחוג של שעון הטורים תמיד רועד טיפה (ממש טיפה, אבל אולי יש לזה משמעות?)

 

אני מראש מתנצל אם כתבתי בצורה בלתי מקצועית שכן אני ממש לא מבין במכונאות...

אשמח לחדד כל נקודה שלא הייתה ברורה מהתיאור שלי.

ותודה רבה מראש לכל מי שינסה לעזור! :wink:

 

Dr. Sid

פורסם

יכול להיות שכל הסיפור הוא ניקוי מצערת פשוט שצריך לבצע לרכב, הבעיה שכיחה ברכבים הללו.

 

גם אני ממליץ להיכנס למוסך רון לבדיקה, אני משוכנע שהוא יאתר את הבעיה בנקל, בניגוד ליבואן שלצערי מהיכרות אישית ועקיפה אני לא יכול להגיד שיש שם מקצוענים, וזה בלשון המעטה.

פורסם

הלו הלו, אולי לא כל המוסכים של היבואן סופר מקצועיים, אף פעם אין מושלם, אבל לקביעה שאין מקצוענים, נראה לי קצת אאההה.

 

אכן המלצות קודמי למוסך רון, מקבלות בזה הרגע חיזוק גם ממני.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם
אולי לא כל המוסכים של היבואן סופר מקצועיים,בברכה

דני

 

לא התכוונתי לרמוז שאין שם מקצוענים כלל, אך מה שכתבת זה בהחלט Understatement.

פורסם

מתעלק על השרשור:

האם התנעה "קשה" ובנוסף גמגום קל ביציאה מהמקום, (ואני אתאר את זה יותר לעומק: בעת יציאה מהמקום, או למשל יציאה מסיבוב שלאחריו נדרשת רגל מעט כבדה על דוושת הגז, לרכב לוקח מס' שניות עד שהוא "צובר תאוצה". משמע בין 1000 ל-2000 סל"ד לערך, האוטו לא "מושך" כל כך, אך כשמגיעים לכיוון ה-2000 סל"ד פתאום מרגישים משיכה חזקה ותאוצה בריאה)

ייתכן ונגרמים מחיישן למדא תקול?

הרכב המדובר הוא גולף MK4 מנוע 2000 סמ"ק.

 

תודה לכל המשיבים

פורסם

ראשית, תודה רבה לכל המגיבים!

אשמח לקבל עוד התייחסויות מכל מי שנתקל בבעיה דומה (איך טופל, אצל מי, כמה עלה...)

תודה גם על ההמלצות לגבי המוסך. עם זאת, למה דווקא מוסך רון? (חוץ מהעובדה שהם מתמחים ברכבי VAG...)

 

שאלות נוספות:

- מדוע בדיקה ממוחשבת של הרכב לא עולה על הבעיה?

- האם התקלה שתיארתי (במיוחד כשהיא מחמירה) עלולה לגרום לנזק רציני למערכות הרכב ובפרט למנוע וגיר? שכן זה הפחד העיקרי שלי...

 

הלו הלו, אולי לא כל המוסכים של היבואן סופר מקצועיים, אף פעם אין מושלם, אבל לקביעה שאין מקצוענים, נראה לי קצת אאההה.

 

דני, כמובן שאין מושלם ואף אחד לא מצפה שכל תקלה תזוהה ותסודר בקלות.

אבל... ביליתי במוסך 4 פעמים עם הסיפור הזה - ועודנו נמשך! :?

ושתבין - לא באתי לשם, זרקתי את הרכב ואמרתי - יש בעיה, תשברו ת'ראש. הסברתי די בפרוטרוט איך כל העסק בא לידי ביטוי. והייתי מצפה שאותו מנהל עבודה או מוסכניק שפועל שנים (עשרות שנים?) בתחום ידע בערך איפה לחפש ולא יבדוק משהו ספציפי, יוודא ששם אין בעיה ויסיק מזה שבכלל אין בעיה...

אסתייג שוב ואומר שאני ממש לא מבין בתחום ולכן מה שההגיון הבסיסי אמר לי - לך למוסך מורשה מטעם היבואן, הם בטח מכירים את הרכב שלך יותר טוב מכל אחד אחר.

התבדיתי... :-(

  • ספונסר פורום
פורסם
מתעלק על השרשור:

האם התנעה "קשה" ובנוסף גמגום קל ביציאה מהמקום, (ואני אתאר את זה יותר לעומק: בעת יציאה מהמקום, או למשל יציאה מסיבוב שלאחריו נדרשת רגל מעט כבדה על דוושת הגז, לרכב לוקח מס' שניות עד שהוא "צובר תאוצה". משמע בין 1000 ל-2000 סל"ד לערך, האוטו לא "מושך" כל כך, אך כשמגיעים לכיוון ה-2000 סל"ד פתאום מרגישים משיכה חזקה ותאוצה בריאה)

ייתכן ונגרמים מחיישן למדא תקול?

הרכב המדובר הוא גולף MK4 מנוע 2000 סמ"ק.

 

תודה לכל המשיבים

 

לפי התיאור שלך נראה לי שמדובר בתקלה במד זרימת האויר .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם
למה דווקא מוסך רון? (חוץ מהעובדה שהם מתמחים ברכבי VAG...)

 

 

את הסיבה ראשונה מנית בעצמך. מעבר לזה תוכל לקרוא את ההמלצות עליו בפורום אוף טופיק (שרשור "דביק" של המלצה על בעלי מקצוע) ולשפוט בעצמך ושלישית מהיכרות אישית עם המוסך והבעלים.

פורסם
תקלה דומה לשלך במנוע 2 ליטר נעלמה לאחר החלפת מד כמות אויר ( MAF ). הדיאגנוזה והתיקון נעשו במוסך רון בתל אביב.

כנ"ל אצלי (חוץ ממקום הטיפול).

פורסם

לא, אלו 2 רכיבים שונים לחלוטין.

בבדיקה ע"י מחשב/סורק אבחון לא די לראות שאין תקלה רשומה בזכרון מחשב נהול המנוע, אלא יש צורך לבדוק ולסרוק את כל נתוני החיישנים והמע' ולודא שנתוניהם הנם נכונים ותואמים את צה שצריך להיות בפועל.

לצערי, לא כל מוסך נוהג כך ואילו מוסך רון הנו כן כזה יסודי ועם רצון אמיתי למצוא בדיוק מה התקלה ולכן המליצו לך פה עליו.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

תודה לכל המגיבים על ההיענות!

יש לי עוד 2 שאלות:

  • הרכב שלי עבר 100K ק"מ - האם זה הזמן להחליף שמן גיר? ההמלצות שקיבלתי נעות מן "אלוהים ישמור! זה יהרוס לך את הגיר", דרך "אפשר, אבל רק אצל בעל מקצוע שמתמחה בזה" וכלה ב"ברור. הגיע הזמן. אחרת התיבה תשבוק חיים". מה אתם אומרים? כי אני ממש מבולבל... :roll:
  • מהם הטיפולים שרכב בן 6 חייב לעבור עם צליחת 100K? בינתיים החלפתי טיימינג ומשאבת מים.

אשמח גם לקבל התייחסות לשאלות שפרסמתי מקודם (נזק בלתי הפיך למערכות הרכב עקב התקלה שיש לי, התחממות איטית מאוד של המנוע)...

×
×
  • תוכן חדש...