Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה שאלות לגבי כיוון מערכת ברכב...


m_c_ofer
שימו לב! השרשור הזה בן 6103 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב ושבת שלום :-)

לפני כמה שבועות פתחתי שרשור בנושא דומה וקיבלתי תגובות רבות ומגוונות.

בהמשך, אבקש לברר עוד 2 דברים:

1. בעיקרון, נאמר לי שיש לכוון את העוצמה ב-HU ל-3/4 ורק להתחיל להעלות GAIN במגבר עד לקבלת העיוות וזאת מכיוון שבעוצמה כלשהי, ה-HU יתחיל כבר לעוות והמגבר עוד יגביר עיוותים אלו.

מדוע, אם כך, לא עדיף מראש להגביר את ה-GAIN במגבר לעוצמה גבוהה (לא מקסימום אלא עוצמה כזו שעדיין לא ייווצרו עיוותים) וכך גם להוריד עומס מה-HU? העוצמה ב-HU בעצם תהיה נמוכה יותר.

2. לגבי כיוון של הסאב - כאשר אני מפעיל את אופצית הסאב ב-HU (פיוניר 4950IB), הוא מיד מפעיל את חיתוך התדרים (LPF) ומבקש ממני לבחור את התדר הרצוי. אין אופציה של ביטול החיתוך והפעלתו במגבר.

האם ישנה בעצם בעיה שהחיתוך במגבר יהיה כבוי והחיתוך ייתבצע דרך ה-HU?

האופציות המתאימות הן: 50 ברץ, 63 הרץ או 80 הרץ. מעבר לכך לא נראה לי מתאים.

 

תודה מראש על התגובות 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המגבר מוסיף גם הוא עיוותים, אאל"ט אז מה שמנסים להשיג כשלא מגבירים את הHU או את המגברים עד הסוף זה מינימום עיוותים.

HU: Pioneer deh-6050UB, AMP: boss ch-650.

 

Suzuki Jimny 2003:-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה על האופציה של LPF שהוא מראה לך את התדר חיתוך תנסה ללחוץ על האמצע בכפתור הרוטורי ואז הוא מכבה לך את זה.

 

 

תודה ויום טוב

Head Unit:Pioneer 6950ib

Amplifier:pulse audio-ba2900

Component:morel tempo+mt22+mx22.2

Sub:JL 12W1 back:pioneer 350w

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה-LPF - אני אבדוק את העניין. תודה.

לגבי העיוותים - בפירוש הדגשתי שלא מגבירים את המגבר עד הסוף אלא עד תחום מסויים שהוא עדיין לא מעוות.

האם זה לא עדיף מאשר להגביר את ה-HU עד 3/4 ואז להעלות בהדרגה את ה-GAIN?

לגבי החיתוך ב-LPF - מה בעצם הייתרון של חיתוך במגבר בניגוד לחיתוך דרך ה-HU? הרי ב-HU אני יודע במדוייק באיזה תדר חתכתי כאשר במגבר אני משאר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תעלה גיין כשהווליום בH.U נמוך אתה תיצתרך לעלות יותר גיין במגבר כי המטח בRCA נמוך ביחס ישיר לווליום בH.U .

מצב זה יצור ניצול חלקי של המערכת ולא תוכל לישלות על הווליום הכללי בוצרה טובה ובנוסף תקבל עיוות מהמגבר+רעש לבן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

בעזרת גיין שיש לך במגבר, אתה יכול לעשות התאמה בין ה HU לבין המגבר המחובר אליו. מה זה אומר? שזה גם תלוי ב יכולת HU שלך להוציא אות בוולטאז' מסויים ו גם ביוכלת מגבר לקבל את הוולטאז' הזה.

לדוגמה: אם ה HU שלך יכול להוציא (מה RCA ) אות בעוצמה של 2 וולט, במגבר יש לך כיוון כניסה של הוולטים האלה. מה זה אומר? שלא משנה עד כמה תסובב את הגיין זה כבר תלוי ברדיו דיסק. כמה הוא יתן למגבר. רק אז, אחרי שהמגבר קיבל את האות מהHU שלך. אז הוא מתחיל להגביר את האות שנתת לו. אם ה HU בעל 4 וולט ו הגיין שלך יהיה מכוון אותו דבר, כמו במקרה של 2 וולט אז המגבר, יתחיל לעבוד חזק יותר ויתאמץ יותר. במקרה הזה אתה פשוט מריד את הגיין במגבר, עד גבול מסויים.

אתה מכוון את הפוטנציאומטר של הגיין, על בערך 4 וולט. אבל, לא כל HU מוציא 4 וולט, ולא על כולם רשום כמה הוא מוציא ולא תמיד זה נכון, מה שרשום על האריזה. בישביל זה יש לך ראש, אוזניים וכללים לפיהם אתה חייב לעבוד. אותם אתה כבר יודע.

 

את הפילטר של LPF ניתן לכוון ב HU גם. וזה טוב יותר מבחינת נוחות. בלי לצאת מהרכב ,אתה תוכל לעשות כיוון של התדר. התדר הנפוץ זה תדר של סביב ה 60 הרץ שבמקרה שלך זה 63 הרץ. תעלה את התדר אז הסאב ישמע יותר דפקני ותישמע אותו יותר מאחורה. תוריד את התדר אז הסאב יהיה חלש יותר אבל מלתף יותר וישתל טוב יותר עם הבמה הקידמית. תלוי בהרבה קריטריונים. כמו, ההתקנה, סוג הקומפונט שאתה עבוד איתם, מגברים וכו'. זה כבר לפי טעמך, ידע בעולם המוסיקה ו אופי שלך!

אם יש שאלות אז בכיף. אני יותר בקטע של פסיכולוג ולא בקטע של מדען מיקצועי :).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רומן - תודה רבה על ההסברים ועל העזרה עם ה-LPF.

מוזר לי רק שאני לא יכול לכבות אותו ב-HU...

בכל מקרה - אתמול סייימתי להתקין סוף סוף ואנ ימקווה לכוון כראוי בימים הקרובים.

תודה לכולם על העזרה. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל ההסבר הזה רק בגלל תודה. ד"א הבנתה קצת בקשר לכל הסיפור הזה?

בקשר לLPF אני לא חושב ש אי אפשר לחבות אותו זה מוזר אבל לעזור לך עם זה אני לא יכול, כי כבר הרבה זמן אין לי פיונייר ואני פשוט לא זוכר. מה שרשמו לך קודם לא עוזר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6103 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...