Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עלות אחזקת רכב חדש למשך 3 שנים


orion16
שימו לב! השרשור הזה בן 6107 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמה צריך לעלות לחודש אחזקת רכב בהנחה שאני מחזיק אותו 3 שנים

שווי הרכב 115,000 חדש 1600 סמ"ק (מאזדה 3,C4,307)

ק"מ שאעשה כל שנה הוא 28,000--30,000

טיפולים+טסט+ביטוחים(כולל מקיף)+ירידת ערך+דלק+תאונות.

ואם שכחתי משהו תקנו אותי.

 

תודה על העזרה :smile:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירידת-ערך - 1500-2000 שח לחודש בממוצע לשנה הראשונה, ואחר-כך, תלוי בשוק ובדגם.

דלק - 1500 שח לחודש (בערך, תלוי בנהיגה ובדגם)

בטוח/טסט - 500 לנהג ותיק, 700 לחדש

טיפולים - ממוצע של שני טיפולים בשנה, עשוי להסתכם ב 1000-1500 שח (לשנה)

תאונות - מקווה שלא תהיינה

תיקונים - רכב חדש, יש אחריות, ואם תשמור, לא יהיו לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב שלא חשבת עוד פחות ושאלת שאלה יותר מסובכת :shock:

קח מחשבון ותתחיל לחשב, נראה אותך מתחיל בירידת ערך חודשית בלבד על פי בסיס של 3 שנים,

אם בהתחלה הירידה היא של 17%-18%, אח''כ 15%-16% (כמובן של הערך שנשאר)...

כך תמשיך ותעשה ממוצע

porsche 914,2.0,1970

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה צריך לעלות לחודש אחזקת רכב בהנחה שאני מחזיק אותו 3 שנים

שווי הרכב 115,000 חדש 1600 סמ"ק (מאזדה 3,C4,307)

ק"מ שאעשה כל שנה הוא 28,000--30,000

טיפולים+טסט+ביטוחים(כולל מקיף)+ירידת ערך+דלק+תאונות.

ואם שכחתי משהו תקנו אותי.

 

תודה על העזרה :smile:.

 

בערך:

 

35000-45000 ירידת ערך ל-3 שנים.

2000-4000 טיפולים.

2500-4000 טסט (תלוי אם שילמת שניים או שלושה).

12000-18000 ביטוחים (תלוי ברכב ואם יש נהג חדש/צעיר או לא).

50000-70000 דלק (תלוי ברכב, בסגנון הנסיעה וכולי).

 

סה"כ - בין 101500 ל- 141000, כלומר בין 2800 ל-3900 שקלים בחודש.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני - התשובה שלך היא ההסבר האולטימטיבי למה הליסינג כבש את המדינה, ומדוע כל הטענות לגבי "שווי שימוש נמוך מדי" נכונות.

גם אם לוקחים את המקרה הזול ביותר מתוך החישוב שלך, עדיין מגיעים ל- 2800 ש"ח נטו, וזה לפני שיקלול כאבים למיניהם (כאבי ראש על תקלות, כאבי לב על שריטות ודפיקות , כאבי בטן על פריצות, גניבות והתמודדות מול חברות הביטוח).

 

בחברות ההייטק (לפחות אלו שאני מכיר) רכב מקבוצה 2, בלי הגבלת קילומטרז' ודלק, לרוב לא עולה 2800 ש"ח נטו, וזה גם אם לוקחים את נושא ההפרשות לפנסייה וקרנות למיניהן בחשבון.

 

שי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בן של יוצאי איראן (בקיצור פרסי) :-) ), עשינו את החישוב הזה כבר מזמן...

בעבר היו לנו לאנטיס 2001 ואחר כך אסטרה. ואכן אין כמו ליסינג!! מודה ומתוודה!

 

אולי לבחור שלנו כדאי לעשות ליסינג, מה אומר?

אגב, עם הקילומטרים שאתה עושה כל שנה הייתי מחפש דיזל בכלל, יכול לחסוף המון כסף.

בהצלחה!

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קלמפרט - מסכים איתך.

בכלל, יש פה איזה א-נורמליות שאני לא מצליח להסביר - רכב שנוסע 30K בשנה, צורכ בסביבות 3000 ליטר בנזין (סדר גודל).

במחירי הבנזין של היום מדובר, בחישוב גס, בכ- 18000 ש"ח לשנה, שהם 1500 ש"ח לחודש, עלות בנזין בלבד.

איכ, ריבונו של עולם, עובד החישוב שמאפשר לי לקבל פורד פוקוס מהניילון תמורת 2500 ש"ח נטו לחודש מחברת הליסינג החביבה על המעסיק שלי, כשמתוך הסכום הזה 1500 ש"ח הם רק הבנזין....

למחלקת השכר הפתרונות....

 

 

שי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה טוב בחשבון, אתה ודאי יודע שהקילומטראז' שלו גבולי מבחינת הכדאיות של דיזל.

 

גבולי, אז אם זה ככה אז פשוט נוסעים יותר לשם הכדאיות.

ככה אני הייתי עושה לדעתי.

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גוזל - לא מסכים איתך :-).

 

דיזל כבר לא חוסך "המון" כסף. מחירי הסולר עברו את מחירי הבנזין, וירידת הערכ הגדולה יותר של דגמי הדיזל "מפצה" על צריכת הסולר הנמוכה יותר של מנועי הדיזל.

בנוסף, עלות הרכישה של דיזל בד"כ גבוהה יותר מרכב בנזין מקביל.

 

שי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(כאבי ראש על תקלות, כאבי לב על שריטות ודפיקות , כאבי בטן על פריצות, גניבות והתמודדות מול חברות הביטוח).

 

היתי מוסיף עלות על זמן מבוזבז במוסכים וערך של רכב חלופי בזמן שהאוטו מושבת.

 

אני לא חשבתי על "כאבי לב על שריטות ודפיקות", כי קשה לתמחר, אבל סובל מי זה או אפילו יותר: רק על אפשרות קיומן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי תודה לכולם

אז מה עדיף ליסינג? יש לי אופציה כזאת

הורדה של 2500 ש"ח ברוטו+תקציב דלק של 1300 לחודש. כך עולה לי הרכב 2500 ש"ח נטו

העניין הוא שעקב העלאה של שווי המס זה מתחיל להיות אי כדאי

כי אחרי ששווי המס יגיע ל2400 הרכב יעלה לי קרוב ל 2900 ש"ח נטו אם לא 3000 ש"ח.

האם זה עדיין שווה?

אולי כדאי לקנות רכב בשווי 50K האם העלות שלו לחודש תהיה פחות?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קלמפרט - מסכים איתך.

בכלל, יש פה איזה א-נורמליות שאני לא מצליח להסביר - רכב שנוסע 30K בשנה, צורכ בסביבות 3000 ליטר בנזין (סדר גודל).

במחירי הבנזין של היום מדובר, בחישוב גס, בכ- 18000 ש"ח לשנה, שהם 1500 ש"ח לחודש, עלות בנזין בלבד.

איכ, ריבונו של עולם, עובד החישוב שמאפשר לי לקבל פורד פוקוס מהניילון תמורת 2500 ש"ח נטו לחודש מחברת הליסינג החביבה על המעסיק שלי, כשמתוך הסכום הזה 1500 ש"ח הם רק הבנזין....

למחלקת השכר הפתרונות....

 

 

שי.

כי על הדלק לא משלמת חברת הליסינג אלא המעסיק שלך.

כלומר - 2500 שקל הם על הרכב בלבד, כאשר הדלק הוא על המעסיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין 2500 ל-3000 ההפרש לא גדול מספיק, לטעמי, בכדי להצדיק את הטרחה שבאחזקת רכב חדש משל עצמך.

 

המשוואה משתנה כשאתה קונה רכב משומש ב-50K. החישוב שערכתי משתנה משמעותית:

 

15000-20000 ירידת ערך ל-3 שנים.

4000-8000 טיפולים ותיקונים (הערכה בלבד).

2000-3000 טסט (תלוי אם שילמת שניים או שלושה).

12000-16000 ביטוחים (תלוי ברכב ואם יש נהג חדש/צעיר או לא).

50000-70000 דלק (תלוי ברכב, בסגנון הנסיעה וכולי).

 

סה"כ - בין 83000 ל- 117000, כלומר בין 2300 ל-3250 שקלים בחודש. לכל זה צריך להוסיף את החסכון של הריבית על ה-70000 הנותרים, או אי תשלום הריבית במקרה של הלוואה, נניח עוד 5000 לשנה, כלומר 15000 לשלוש שנים, כלומר כ-400 שקלים חסכון, וכך העלות "כאילו" יורדת ל-1900 עד 2850 שקלים לחודש, וזה כבר נתון שמאפשר לך להעדיף כלכלית את האופציה הזו (אם כי עדיין יש לזכור שבמקרה זה יש גם הרבה התעסקות עם הרכב - בקנייה, טיפולים, תיקונים, מכירה).

 

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6107 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...