Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6357 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

הרבה זמן שלא נכנסתי לפורום...

הבעיה שלי "פשוטה"- נורית לחץ השמן נדלקת אחרי כ 10 דקות של עבודה.

קצת היסטוריה מהסוף להתחלה:

הוחלפה משאבת שמן- במקום 2 דק' של עבודה זה הפך ל 10 דק' של עבודה עד אשר הנורית נדלקת.

יוניט השמן דלף- לא הצלחתי להחליף אותו אבל כן הצלחתי לסתום את הנזילה לעת-אתה. כאן גם הסיפור של הנורית התחיל- לפני זה הנורית לא נדלקה.

בטיפול האחרון (שבועיים לפני כל זה) החלטתי לשים שמן 10W40 חצי סינט' במקום 20W50 הרגיל שאני שם. כלומר שבועיים נסעתי בלי שהנורה תידלק.

 

השלב הבא יהיה לחזור לשמן 20W50 ולקוות שזו הבעיה. אחרת אני אצטרך לפרק את היוניט ולקחת בחשבון פירוק חלקי של המנוע במקרה שהוא נשבר בבלוק= לא רצוי.

 

השערה 1: השמן דליל מדי וכשהמנוע מתחמם לא נבנה מספיק לחץ במערכת- קל לבדוק זאת.

השערה 2: דפקתי את היוניט בנסיונות לחלץ אותו והוא משתגע- קשה יותר לבדוק זאת.

השערה 3: שילוב של השערות 1 ו 2.

 

אשמח אם למישהו יש השערה לסיבת הבעיה.

דני.

 

ולמי שלא זוכר: פיאסטה MK1 שנת 79 מנוע 1L (עם מזגן...)

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם

מצטרף לתשובתו של אורן בתוספת קטנה

פתח את פתח מילוי השמן כאשר המנוע מונע ,חוץ מהאדים האם השמן משפריץ החוצה בכמות גדולה מאוד?

אם כן זהו בלאי של הנדנדים על המוט הגורם לנפילות הלחץ

יגאל

פורסם

דני בוי ידידי שלום רב!

בניגוד לחברי אורן ויגאל, אני דווקא נוטה לכוון השערה מספר שלוש, כלומר שילוב של צמיגות נמוכה מדי, יוניט נוזל ומזייף, ומשאבת שמן למרות שוחלפה,( לא ציינת האם הוחלפה חדשה או ישנה מפירוק, ומדוע הוחלפה בכלל..),היא לא תקינה, ולא בונה לחץ מספיק,

אין מנוס מפירוק יוניט הלחץ השמן, הרכבת שעון מכני, ובהתאם לתוצאות, לחזור לצמיגות 20/50 מינרלי, והחלפת היוניט.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צביקה- מה שלומך?

משאבת השמן שהוחלפה לדעתי משופצת ולא חדשה כפי שהמוכר אמר, לא רציתי לפתוח אותה כדי לבדוק מרווחים לפני שאני מרכיב אותה ושולל אפשרות של משאבה תקולה. והסיבה שהחלפתי אותה זה כדי לבדוק האם המשאבה היא זו שעושה את הבעיות- ובצורה מסויימת יש שינוי לטובה.

 

-אין השפרצות של שמן מפתח המילוי.

-כרגע אי אפשר להתחבר עם שעון מאחר והנק' היחידה לעשות זאת זה איפה שהיוניט.

 

תודה על ההתייחסות אבל שתי האחרונות אינן מסבירות למה זה קורה אחרי כ 10 דק' של עבודת מנוע...

כפי שאמרתי אני נוטה לחשוב שיש קשר לצמיגות שמן נמוכה...מחר אני אעדכן.

דני

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם

השערה נוספת:

קצר חלקי בנקודה כלשהי בתייל שמחבר בין יוניט לחץ השמן למנורת האזהרה.

למיטב הבנתי המעגל פועל כך: פלוס על הנורה, הדק שני של המנורה מחובר לתייל שרץ עד ליוניט, סגירת המעגל דרך היוניט למינוס (כשאין לחץ שמן). כלומר מגע חלקי של התייל בגוף הרכב יתן חיווי של לחץ שמן לא תקין.

 

אם ההשערה הזו נכונה אז - ניתוק היוניט מהתייל ובידוד קצה התייל עדיין ישאיר אותנו עם מנורת לחץ שמן שלעיתים נדלקת.

 

לדעתי שווה בדיקה.

פורסם

דני בוי, אתה מפתיע אותי...אף אחד לא נתן לנו את הזכות לשנות את צמיגות השמן ברכב.

 

היצרן קבע מרווח סיכה מסוים ולפיו קבע את רמת הצמיגות של השמן שתשתמש בו, אם תשים שמן שונה הרי הוא לא יעבור כמו

שצריך במעברי הסיכה במנוע ולא יהיה לך לחץ תקין.

 

תפסיק לחפש בעיות, (אלא אם כן הן כבר נגרמו) והחלף בהקדם שמן ומסנן. ל-20W50.

פורסם

תודה לכולם על התגובות.

 

רוברט- בספר יצרן מצויין שמן ברמת צמיגות של 10W40, לכן החלטתי לנסות אותו.

שלשום הוחלף השמן חזרה ל 20W50 והבוקר הנורה לא נדלקה- אבל הנסיעה היתה קצרה, כך שזו לא אינדיקציה. היום בדרך חזרה הביתה אני אהיה חכם יותר (הפקק של פרויד + מזגן לא ישאיר סימני שאלה בנושא).

DORKI- האפשרות הזו לא סבירה...

 

אספר לכם מחר מה ניהיה...

דני

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם
תודה לכולם על התגובות.

DORKI- האפשרות הזו לא סבירה...

דני

 

אני מודע לכך שהסבירות לכך שמקור התקלה באופציה שהצעתי - נמוכה.

 

רציתי להציע עוד אופציה קלה לבדיקה לפני שמפרקים את כל המנוע.

 

בהצלחה.

פורסם

...החלפת השמן ל 20W50 לא שינתה דבר.

מה שנשאר לי זה לפרק את היוניט ולקוות שאני לא אגזור אותה בדרך אחרת אני בבעיה...

דני

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם

עידכון חם מהשטח:

היוניט פורק בהצלחה והוחלף. הנורה לא נדלקת, גם אחרי נסיעה מאומצת במעלה דרך פרויד בחיפה (עם מזגן).

זהו, עד לפעם הבאה...

דני

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

אני מבצע החייאה לשירשור הישן הזה.(ראיתי את התאריך האחרון).

 

בספר היינס יש שלושה סוגי שמנים שניתן לשים במנוע .

 

מה ההבדל בין כל אחד ואחד מבין השמנים (בעיקר בין צד ימין לצד שמאל בתמונה).

ואיזה עדיף?

נראה לי שזה כתוב שגרמנית???

 

גם כאן באתר יש כבר סוג אחר של שמן מנע.

http://www.aral-lubricants.de/oilguide/cont_4_8_1.php

ירון מאיר

סוגי שמנים.JPG

×
×
  • תוכן חדש...