Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אני א-ו-ה-ב הרבה כוח באוטו (או: תרבות העדר)


Roy
שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני כותב את זה, מאחר ונראה לי שיש סופסוף פורום מתאים לפתוח את הנושא.

 

די עם הפוזה אנינת הטעם של האנשים.

הרבה כ"ס זה טוב, כוח זה אחלה. מומנט אפילו יותר.

 

יש בתקופה הלא-כ"כ אחרונה תרבות של עדר (כמו בכל דבר ישראלי), בנושא הספקים.

כל אחד שקרא כמה שירשורים על רכבים ובחיים לא נסע על רכב עם יותר מ-60 כ"ס, נהיה פתאום אנין טעם.

 

שיפורי שלדה? בון-טון למבינים.

שיפורי כוח? ערסים מטומטמים שלוחצים כל היום.

 

לדוגמא:

שירשור ששואל אם תקנו רכב משופר, אנשים עונים שהיו קונים רכב עם בולמים/קפיצים/מוטות, אבל צ'יפ או קיט טורבו מפחיד אותם.

הם מוכנים לקבל שילדה מהונדסת ללא שום הבנה (על פי רוב).

אבל מנוע זהה עם 30 כ"ס יותר, זה מפחיד.

 

תפסיקו עם ההתייפיפות הזאת. די.

זה נהיה "נכון" להעדיף שיפורי שילדה (ומה בדיוק מזיז את אותה שילדה??).

אבל לאנשים אין פרופורציות, אז הם מבטלים את שיפורי הכוח כ"לא-חשובים".

הרי מוטי רשם שאם אתה לא משתלט על 90 כ"ס, גם 900 לא יעזרו לך.

יופי. נכון.

אבל זה לא הכל.

 

רכב שחסר לו כוח, לא יוכל לנצל את השילדה שלו.

לראיה, פיז'ו 306/ZX.

אני יכול להבטיח שמתחת ל-180 כ"ס על השלדה הזאת, זה עוול.

 

אז מה עשיתם? קניתם סט שיפורי שילדה מטורף של פרודרייב והתקנתם אותה על אימפרזה 2.0AWD.

נשמע גאוני נכון, הרי אין כמו שילדה מעולה. מי צריך כוח?

 

אז מבחינתי, די לזיוני שכל.

כוח באוטו זה אחד הדברים החשובים ביותר.

אם השיקול הוא בין 500 כ"ס ל-600, אז הוא לא רלוונטי.

אבל אם מדובר על 90 כ"ס מול 170, ההספק מדבר.

אז יש לכם את הרכב הכי מתקשר בעולם, אאבל הוא נחנק בעליות של סדום-ערד? יפה לכם, תתקשרו אתם עם השילדה ב-70 קמ"ש, הפסד שלכם..

 

נ.ב.

סיבה נוספת.

זה כיף להאיץ מהר.

דבילי, ילדותי, לא מתאים לאניני טעם.

אבל מה לעשות, שצריך אחרי זה תור למנתח פלסטי, בשביל להוריד את החיוך מהפרצוף...

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ה306 סיכמה את זה יפה . לא ככה???

 

 

אבל בנוסף לזה כמה כבר אתה יכול לנצל שילדה "מטורפת" זה מה שמשגע אותי... הרי רוב הזמן אנחנו עומדים בפקקים ולא כל היום אנחנו בנס הרים או כביש מפותל אחר

אני מסכים איתך מליון אחוז הנאה ממנוע עם מומנט והמון כוחות סוס היא ההנאה הכי שורשית וכיפית שיש.

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ROY

 

שיפור שילדה, נעשה בד"כ ע"י התקנת קפיצים, בולמים, אולי מוטות מייצבים או STRUT של יצרנים מאד מקצועיים, שעשו עבודת כיול שונה משום שמה שהנחה אותם הוא אחיזה ותקשורת, בעוד את היצרן מנחים שיקולי נוחות, עלות ועוד ....

בד"כ, שיפורים אלו עושים רק טוב לרכבים, אין נזקים לטווח קצר או ארוך ותמיד אפשר לפרק ולחזור לסט המקורי.

 

שיפורי מנוע, במיוחד בישראל, בה תרבות ה"חפיף" וה"סמוך" נמצאת בכל פינה, עלולים להיעשות שלא במיקצועיות, תשלב את זה עם מה שכתבת בציניות על הנהגים של כלים משופרי מנוע, וזה מתכון בטוח לקיצור אורך החיים של המנוע, הגיר, הקלאצ' הציריות וכל מערכת ההינע, תלך למחסני המוסכים של המוסכים המרכזיים, ותראה כמה מנועים שבורים זרוקים שם, למשל, בקונצרן VAG, למנועי ה 1.8T יש המון צ'יפים מקצועיים וטובים, אבל כאן בארץ, יש חכמים שמותחים את הווסטגייט עד הקצה, גודשים 1.7 באר (למרות שהטורבו לא יעיל מעל 1.2) משתמשים בשמנים לא איכותיים (טורבו חם + שמן זבל = נזק) מתקינים אינטרקולרים זולים ועוד ועוד ... רק כדי "לחפור" בקו ישר.

 

בקיצור, אין ספק שכח, ועוד כח, זה ממכר, אבל מניסיוני (והעליתי הספק ב 30 כ"ס לאחרונה) מתרגלים מאד מהר לכח ורוצים עוד ועוד, תן לי רכב עם שילדה מקצועית, ואני מוותר על 30 כ"ס.

 

my 2 cents

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נשים לרגע בצד את העניינים האובייקטיבים של "תרבות עדר", "בון-טון" והגדרה מה ערסי ומה לא, העדפה בין כח לניהוג היא סובייקטיבית. יש כאלה שכל מה שחשוב להם זו תחושת כוח ומהירות ויש כאלה שיפיקו יותר הנאה מתקשורת עם הרכב. לצערי, כשמדובר בתקציבי רכישה נמוכים יחסית, יש מעט רכבים שמספקים גם וגם.

אלי פחות מדבר טונות של כוח. ללא שום ספק חסר לי כח ב-XSI וממש לא הייתי מתנגד לעוד כמה עשרות סוסים. אבל כל זמן שאין לי אופציה להחליף רכב (בצורה שתיתן לי שדרוג משמעותי בכוח בלי ויתור גדול על תקשורת והתנהגות), אני מעדיף לשפר את מאפייני הניהוג.

הסיבה העיקרית לכך מבחינתי היא כספית. בשביל לקבל כמה עשרות סוסים צריך להשקיע הרבה כסף ובדרך כלל ההוצאה לא נגמרת בהשקעה הראשונית. שיפורי התנהגות הם זולים יותר ולא דורשים תחזוקה שוטפת (בדר"כ אפילו ההיפך - הרבה משיפורי השילדה נותנים עמידות גבוהה יותר).

מעבר לזה, שיפור אטמוספרי שיעשה הבדל, יתבטא בדר"כ בסל"ד גבוה מאוד ויפגע בשימוש היומיומי. בטורבו, מעבר לעניין הכספי, יש את העניין החוקי.

 

באמת ובתמים אני נהנה יותר לסוע לאט בפניות מאשר מהר בקו ישר. אז אמנם בעליות של סדום-ערד חסר לי כח ליציאה מפניות אבל למזלי רוב הפניות שאני מבצע הן פחות תלולות, אבל ההנאה שאני מקבל מהגה מתקשר ומשלדה טובה עולה על זו מבעיטה בגב בהאצה חזקה. אין ספק שהייתי רוצה להנות משני העולמות, אבל לצערי זה עולה כסף שאין לי כרגע.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדוגמא:

שירשור ששואל אם תקנו רכב משופר, אנשים עונים שהיו קונים רכב עם בולמים/קפיצים/מוטות, אבל צ'יפ או קיט טורבו מפחיד אותם.

הם מוכנים לקבל שילדה מהונדסת ללא שום הבנה (על פי רוב).

אבל מנוע זהה עם 30 כ"ס יותר, זה מפחיד.

קטע שלא מובן גם לי.

עניין של סטיגמה - שיפורי מנוע = קרעו את האוטו, דבילי לגמרי.

אלו שמפחדים לקנות את האוטו המשופר ומחפשים אוטו נקי משיפורים כדי שהם יוכלו לשפר אותו אפילו יותר מצחיקים אותי.

 

אבל, רוי, וזה אבל גדול, כמגמה, לשפר את שלדת הרכב והמיתלים לפני שמתחילים להתעסק בשיפורי מנוע היא מגמה מבורכת.

נכון שיש מכוניות שלא חייבות שום שיפור בתחום לפני שמוסיפים להן כמה וכמה סוסים אבל כדאי להסתכל על העניין כמגמה.

בסופו של דבר, הרי בדיוק למטרה זו נפתח הפורום הזה, כדי לספק לאנשים מקור מידע וייעוץ בנוגע לשיפורים, בין אם מנוע ובין אם מיתלים ושלדה.

 

לבסוף, המשפט בחתימה שלי הוא לא "מי שלא יכול לנהוג מהר עם מכונית שיש לה שיפורי מיתלים ושלדה ו-90 כ"ס, 900 כ"ס לא יעזרו לו" אלא "מי שלא יכול לנהוג מהר במכונית עם 90 כ"ס...", אין קשר למצב השיפורים, רוב הנהגים לא מצליחים לנצל עד תום גם סתם אוטו מקורי לגמרי.

הקריאה כאן היא לשיפור הנהג לפני שמשפרים את האוטו.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גל, אני חושב שהיינו צריכים לקנות GTI 6. :(

המצב שלך יותר טוב משלי, זה בטוח.

 

מוטי, אני בטוח לא מנצל את הפוטנציאל של הרכב שלי עד הסוף מבחינת השילדה, אבל עדיין מתחשק לי יותר כוח. לא כל היום אני נוסע על הצד ותוקף סיבובים. להאצה מהירה יש יתרון של להדביק לך חיוך על הפנים בלי להתאמץ יותר מדי ולפעמים זה בדיוק מה שאני צריך.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בנוסף לזה כמה כבר אתה יכול לנצל שילדה "מטורפת" זה מה שמשגע אותי... הרי רוב הזמן אנחנו עומדים בפקקים ולא כל היום אנחנו בנס הרים או כביש מפותל אחר

 

 

את אותו הדבר אתה יכול לומר גם על רכב עם הרבה מאוד כוח,

 

למשל:

 

"

אבל בנוסף לזה כמה כבר אתה יכול לנצל את כל הכוח "המטורף" של המנוע, זה מה שמשגע אותי... הרי רוב הזמן אנחנו עומדים בפקקים.

"

 

:wink:

 

על מי אני עובד נו, אני חייב טורבו במיאטה :lol: .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי, כוח לבדו לא שווה כלום.

 

מה כייף בזה שיש לך המון כוח באוטו, אבל ההגה מת והמתלים רופסים ?

ועל בלמים עדיין לא דיברנו.

כוח הוא חשוב ומהנה רק בתנאי שהוא מחובר למערכת מתלים/היגוי/בלמים טובים.

לא מוצא הנאה נניח, אם אוכל להאיץ מאוד מהר, אבל חרטום הרכב ינסוק בכל לחיצה על הגז, וישתל בגסות בכל לחיצה על הבלם.

 

תקשורת וחדות הם בעיניי מאפיינים חשובים יותר מכוח.

106 ראלי היא דוגמא מצויינת לכך שאפשר מאוד להנות מרכב, גם אם הוא לא משופע בכוח.

כמו כן מיאטה.

 

כמובן שראלי תהיה מהנה יותר אם יהיה לה יותר כוח.

כי במקרה הזה השלדה וההיגוי מעולים.

כמו מקרה ה-306 שציינת, שאני מסכים שהיא יכולה לספוג עוד הרבה כ"ס, ועדיין השלדה שלה תשאר מאוזנת ומצויינת על המגבלות.

 

כפי שמוטי ציין, המגמה הנכונה היא ראשית כל לשפר את הבלמים והמתלים, ולאחר מכן לעבור לכוח המנוע.

בנושא הזה יש הסתייגות.

כי יש לדעתי מכוניות שהסדר יכול להיות שונה,

כמו נניח 306/106, שכאן אפשר ורצוי בהחלט לשפר את כוח המנוע, לפני שמשפרים את המתלים וזאת לאור מצויינות הפלטפורמות.

 

ונסיים במשפט שאומר את הכל :

Power is nothing without control :arrow:

 

או כמו שעברי לידר שר : "אבל אתם תמיד תלכו אחרי זה עם הכוח" :wink:

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא היה ברור.

אני לא מתנגד לשיפורי שלדה בכלל.

 

אני מתנגד להקצנות ולהכללות של שיפורי שלדה מול מנוע.

בכל הרכבים שלי, שיפרתי שילדה, לא פחות ממנוע, אם לא יותר.

תאמינו לי שלא מדובר רק על סטראט עליון.

 

אבל..

יש אוירה מסוימת כאן, כאשר מדובר על מישהו ששיפר שילדה, הוא משפר איכותי.

טורבו ושאר ירקות במנוע? זה קצת פחות "נחשב".

 

ליאור.

זה שהחלקים עצמם מאוד איכותיים, אומר משהו על שיפורי השלדה?

גם בטורבו החלקים מאוד איכותיים.

טורבינה של גארת או IHI, סעפת של חברה מקצועית.

אינטרקולר גדול.

 

למה במנוע זה נשמע מפחיד?

לא מפחיד אותך שבולמים הם לא המתאימים ביותר לרכב?

שהם לא מכוונים נכון?

שההנמכה לא מתאימה והאוטו מתרסק?

אנטירולים לא מכוונים לקשיחות המתאימה בכל סרן?

שהשתנו זוית המתלה בגלל חלקים "משופרים"?

 

אבל צ'יפ? בעייתי.

קיט טורבו? זה כבר חילול השם.

 

שוב פעם, לצורך המחשה בלבד.

306 XSI עם מתלים תקינים, בולמים טובים (אפילו מקוריים חדשים יחסית).

הפינוק הטוב ביותר שאפשר לתת לרכב הזה הוא טורבו בגדישה נמוכה (או החלפת מנוע, אבל זה יקר ומסובך).

עם 160-180 כ"ס ומומנט בריא, פתאום מתגלות הפתעות נעימות מאוד בשילדה.

הרכב נולד מחדש.

 

דוגמא שונה.

פונטו HGT תקינה.

אם הבן אדם מרוצה מהשלדה (לא כולם צריכים פרארי חדה), למה לא קיט ניטרו חביב או גדישה נמוכה?

יכול להעלות את כמות הכיף לשמיים.

אז הרכב לא יהיה חד כמו ראלי. לא יהיה נשלט כמו 306.

אז?

הוא עדיין יהיה מהנה יותר מפונטו SX. או קורולה.

והוא יוכל לתת תאוצות יפות כשיתחשק.

מה רע? אתם לא יודעים איזה כיף זה לשחק עם אימפרזה. ולקחת.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

306 XSI עם מתלים תקינים, בולמים טובים (אפילו מקוריים חדשים יחסית).

הפינוק הטוב ביותר שאפשר לתת לרכב הזה הוא טורבו בגדישה נמוכה (או החלפת מנוע, אבל זה יקר ומסובך).

עם 160-180 כ"ס ומומנט בריא, פתאום מתגלות הפתעות נעימות מאוד בשילדה.

הרכב נולד מחדש.

 

 

נשמע נהדר, יש לך 15,000 שקל לתת לי?

כמו שאמרתי, שיפורי מנוע יעילים עולים הרבה כסף, ובהוצאה נקודתית.

 

מעבר לזה, לא ממש ברור לי למה אתה חושב שמי ששם טורבו או משפר מנוע בצורה מובנית ומקצועית מקבל מבטים עויינים. מההכרות שלי את התחום, אפילו ההיפך הוא הנכון.

התגובות העקומות באות בעיקר עקב הצהרות של "אחים שלי, אני בן 17 וקניתי אתמול פיאסטה 1.1 משנת 83. אני רוצה לשים פילטר, צ'יפ, אגזוז לחץ (הטעות במקור) ומדבקת no fear בשביל לקבל עוד 83 כ"ס, מה אתם אומרים?".

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק הוא, גם אני!

:twisted:

 

מוטי

 

אז אני מבקש להפסיק (או לתרום לי כסף), בדיוק עברתי דירה ואני צריך להרגע. אני מנסה להסתפק בלהזיל ריר.

 

JINK, חסוך בסיגריות וקנה קיט ניטרו, זה יעזור לך ביציאה מהסיבובים. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גל צריך את זה רק לג'ימיקאנות מהירות, מתאים לו יותר ניטרו. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...